Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Best Reviewed okt 2019 Test panel 9 okt 2019 Nest Learning Thermostat 3rd gen.
Best Reviewed - oktober 2019
9Testpanel score - oktober 2019
tile-slimme-meter
slimme meter
tile-bediening
bediening via app
Functies
OpenTherm, zelflerend

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Nest Learning Thermostat 3rd gen. op Kieskeurig.be.

Boyzonderman 15-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Prima termostaat met laatste update

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Toegegeven; voor laatste update was moduleren met de Nest eigenlijk meer een aan/uit schakelaar met div. functies. Een hoop terechte negatieve aandacht was het gevolg omdat modulatie immers beloofd was. Dat is nu opgelost, hij moduleert.

Bij ons thuis (geisoleert jr. 30 woning) werkt hij prima. Ik heb een mechanische thermometer naast de Nest hangen en deze volgt netjes de ingestelde temperatuur. Geen rare wisselingen. Het op temp. zijn op vooraf ingestelde tijdstip werkt prima en de auto away functie werkt naar behoren. Deze kun je zelfs op lan (thuis wifi) aanwezigheid van je mobiel koppelen.
De telefoon app werkt prima en vlot.
Ook kun je via je google account een script laten lopen in een excel bestand om zo verschillende waardes overzichtelijk vast te leggen mocht je dat willen.

De bekende wens dat de huidige temp. groot wordt weergegeven i.p.v. klein in het begin scherm deel ik.

Door de laatste firmware update ben ik toch erg tevreden over het functioneren van dit product en hij is nog mooi ook.

kampie57 29-09-2017

Welke versie (generatie) van de Nest gebruikt u?

Henk 01-04-2018

Wat een kutding!!

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Deze thermostaat is echt de grootste geldverspilling! Valt continu uit, geen connectie met ketel en zogenoemde heatlink. Op het moment dat je geen wifi hebt, omdat je bijvoorbeeld net bent verhuisd, heb je gewoon geen verwarming. Apparaat gaat uit op gezette tijden, als je dus een keer eerder thuis bent, dan is het steenkoud. Tenslotte begint hij volkomen willekeurig soms heel hard te stoken. Waardoor het heel warm wordt, en je fucking veel verbruikt.
Bel je de hulplijn; sta je 1 uur in de wacht en wordt je altijd slecht geholpen! Begin er niet aan!!!!

henkhaveman 07-04-2018

Welke ketel heb je er aan hangen?

Nest Support 01-05-2018

Hallo Henk,

Bedankt voor je feedback. Vervelend om te horen dat je ontevreden bent met je Nest Thermostat aangezien deze de verbinding verbreekt. De verbinding tussen de Heat Link en de Nest Thermostat is een eigen ontworpen draadloze verbinding - 'Nest Weave'. Deze verbinding staat helemaal los van wifi, vandaar dat de Nest Thermostat nog werkt wanneer bijvoorbeeld de wifi verbinding wegvalt.

De Nest Thermostat heeft een draadloze verbinding nodig met de Heat Link. Deze kan echter wel eens verstoord worden door elementen van buitenaf. Deze elementen kunnen door middel van troubleshooting achterhaald worden, waardoor het probleem verholpen wordt.

Helaas lijkt het erop dat je ons tijdens een druk moment hebt getroffen. Ons Support Team kan bereikt worden via telefoon, chat en/of email. Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, helpen we je graag verder via een van de genoemde kanalen. Vind de juiste informatie hier: nest.com/help

Fijne dag! Team Nest NL

Anne 18-02-2017

Zou het niet nogmaals kopen

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Ik heb de Nest nu ongeveer een half jaar in bezit en ik ben er eigenlijk steeds minder tevreden over. Het schema wat je in kunt vullen lijkt niet te werken. Als ik bijvoorbeeld aangeef dat hij om 22.00 uur na 16 graden kan dan staat de verwarming om 22.30 uur nog te loeien. Hij lijkt niet te doen wat je wilt. Ik zou zo weer terug gaan naar mijn oude vertrouwde thermostaat. Jammer maar waar helaas...

Serge 07-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

2,7
De kernfunctie van de thermostaat: het regelen van de temperatuur en zorgen dat deze behagelijk blijft is ronduit slecht en verre van intelligent. Het enige dat deze thermostaat doet is om de 1 1/2 uur de ketel naar een maximaal vermogen opstoken. Het effect hiervan is dat het veel te warm wordt en in de 1 1/2 uur daarna onbehagelijk koud. Ik vermoed dat van energiebesparing dan ook niet veel komt. De beloofde opentherm technologie werkt ook niet. Nest heeft aangegeven met een update te komen maar deze is nog steeds niet beschikbaar.

De iPhone app is overigens wel handig. Hiermee kan je op afstand de temperatuur instellen. Echter, voor deze prijs mag je meer verwachten en zijn er betere alternatieven beschikbaar vermoed ik.

Ook de vorige versie gehad enige verbetering is een groter display en een aantal sensoren die verbeterd zijn

Renate 19-03-2016

Nest Leert weinig

4,3
Dit is geen thermostaat voor het comfort. Display geeft andere werkelijke temp dan de app. Scheelt vaak 0,5 graden. Temp. overschreiding na uitschakelen 1-1,5 graden. Schakelt weer in 0,5 - 0,7 graden onder de ingestelde temp. Instellingen volgens Nest advies. Ketel altijd 65 graden, 100%. Heel oncomfortabel.

Erik 18-01-2017

Mooi design maar daar is alles ook mee gezegd

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De Nest nu een week geïnstalleerd en van het inleren heb ik nog niet veel gemerkt. Het enige wat hij heeft gedaan is s'morgen een tijd ingesteld om te gaan verwarmen maar nog steeds niet wanneer hij s'avonds lager moet. 50% van de keren dat ik met de app de temp hoger of lager zet reageert de Nest er niet op. Wifi die regelmatig uitvalt terwijl me thuis netwerk toch uitstekend is en ik met overige apparaten nergens last van heb. Ook het oranje display dat verteld of je ketel aan het stoken is heeft het regelmatig mis, hij laat dan zien dat de ketel stookt maar deze staat dan gewoon uit. Al met al nog niet onder de indruk en tot nog toe zeker geen verbetering ten opzichte van mijn oude normaal programmeerbare thermostaat.

• Bouwkwaliteit/gebruikte materiaal

Minpunten

• Leert niet of nauwelijks
  • App werkt slecht
  • Wifi niet betrouwbaar

Marieke 27-10-2016

Prettig in gebruik

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De thermostaat is handig in gebruik en helpt je ongemerkt om energie te besparen. De app is ook eenvoudig te bedienen.

Leon Verduin 27-10-2019

Eenvoudige installatie en bediening, fraai design en smart

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Allereerst de installatie. Het installeren van de Nest was een fluitje van een cent, zelfs bij een huis dat meer dan 100 jaar oud is. Je hoeft alleen maar de zeer eenvoudige en heldere instructievideo te volgen die op internet vindbaar is en de klus is zo geklaard. Er is haast geen geknoei met draden bij! Als je twijfelt over installatie, bekijk dan de installatievideo, en zie voor jezelf hoe eenvoudig het is. Als eenmaal de hardware is aangesloten is het instellen van thermostaat een eenvoudige klus. Misschien dat een aantal termen je niet zo bekend voorkomen, maar dat heb je zo uitgezocht. Alles is later weer ook weer aanpasbaar onder instellingen, dus echt iets fouts kun je niet doen in dit process.

De nest heeft twee opties of de handmatige, waarbij jezelf de temperatuur instelt of de smartoptie, hierbij stelt de nest op basis van jouw temperatuurwensen, aanwezigheid en ritme de temperatuur in. Hierbij houdt de Nest rekening met de buitentemperatuur en de ligging van de woning. Ik heb nu twee weken de Nest in mijn bezit, dus de Nest is nog aan het leren. Het temperatuurmanagement is momenteel nog niet optimaal. Op basis van ervaringen van andere weet ik dat nest vrij snel door heeft hoe het ritme in jouw huishouden is en weet dan uitstekend hierop in te spelen. Als je echter een heel willekeurig schema hebt zou kan het wel even duren voordat de Nest helemaal goed inspeelt op jouw ritme. Via de app, website of de Nest zelf kan je altijd dan nog eenvoudig de temperatuur aanpassen naar je eigen wens. Tot slot zitten er ook aantal geinige gimmicks op de thermostaat, waaronder de beschikbaarheid van verschillende screensavers, zoals het weer en de mogelijk in te zien hoeveel uur de nest gestookt heeft per dag. Het instellen en bedienen gaat heel makkelijk via draaiknop rond de thermostaat en nog eenvoudiger via de app of de Nest website. Het is allemaal heel intuïtief, zowel de app, als de website en de Nest zelf. De eerst twee opties zijn op afstand, je hoeft dus nooit meer in een koud huis te komen.

Tot slot het nog het design van de Nest. Ik vind design van de Nest heel fraai. Het is een modern, minimalistisch en de afwerking is hoogwaardig. Het blijft een kwestie van smaak, al krijg ik veel opmerkingen van vrienden en familie over hoe goed de Nest er uitziet. Ik heb helemaal geen negatieve reacties gehad op het design. Wat ik wel aanraad is een andere achterplaat kopen, de witte die wordt meegeleverd is niet geweldig en neemt een deel van het coole gevoel weg dat de nest heeft.

• Gebruiksgemak
  • Installatie
  • Opentherm ondersteuning
  • Self learning

Minpunten

• Look bijgeleverde achterplaat

Engers 27-10-2019

Nette en makkelijk bedienbare slimme thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De Nest Learning Thermostat is geïnstalleerd door een erkende installateur. Deze vriendelijke man gaf tijdens de installatie uitleg hoe de Thermostat werkte. Normaal gesproken installeer ik alles zelf, maar het wordt aanbevolen om dit te doen door een erkende installateur. Dat is maar goed ook, want meegekeken bij de installatie en dat is wel wat ingewikkelder dan gedacht. Het extra ‘kastje’ zit bij mijn CV-ketel en de Thermostat is bevestigd op de plek van mijn oude thermostaat.

De regelaar ziet er netjes uit qua design en past in ons interieur. Ik heb de RVS variant, maar deze is ook nog verkrijgbaar in koper, wit of zwart.

Gebruik
Net zoals eerder ander apparaat moet je de Thermostat eerst instellen. Je download de Nest app op je telefoon en voegt de Thermostat toe. De app is overzichtelijk, niet teveel informatie en duidelijke functies. Het eerst wat ik heb gedaan is een ‘schema’ gemaakt met de gewenste temperatuur per dagdeel. Dit ging eenvoudig.

Verder kun je in de app de eco-modus inschakelen, zodat je energie kunt besparen wanneer er niemand thuis is. De Thermostat detecteert namelijk wanneer er niemand thuis is.

Je kunt via de app of de Thermostat makkelijk de verwarming hoger of lager zetten. Voorheen hadden we geen slimme thermostaat. Met deze thermostaat kun je makkelijk je verbruik in de gaten houden. En mocht je een keer toch eerder thuiskomen of juist later, dan kan je makkelijk via de app de temperatuur regelen. Zonde als je toch later thuiskomt en de verwarming wel de hele avond al aan staat.

Leuk om te weten, je kunt het display ook aanpassen. Hij kan bv aanspringen als er iemand voorbij loopt, zodat je ziet wat bijvoorbeeld de huidige temperatuur is.

Extra informatie
Naast de huidige temperatuur en je energiegeschiedenis kun je ook via de app of regelaar zien hoe de buitentemperatuur is, maar ook de luchtvochtigheid binnenhuis aflezen. Dat laatste is een stukje bewustwording. Bij een gemiddeld huis is dit rond de 52%. Wij zitten er altijd net iets boven.

Conclusie
Een fijne, mooie en makkelijk bedienbare thermostaat. De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Door de plaatsvind van dit product kan ik mijn energieverbruik goed in de gaten houden!

• Overzichtelijke app
  • Makkelijk bedienbaar
  • Energiemodus
  • Van afstand bedienbaar dmv de app

Minpunten

• Lastiger om deze zelf te installeren

Marjo Heilers 26-10-2019

Goede slimme thermostaat aanwinst in je huis

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Geweldig apparaat voldoet aan de verwachtingen. Je moet wel enige kennis hebben om hem te installeren. (Google) nest thermostaat v3 is een prima product dat goed samen werkt met de Nest app, Google Home app en de Google assistent. Ik heb dit product door een nest pro laten installeren. Hij was er in een uurtje mee klaar. Ik had er zelf nooit het geduld en vaste hand voor gehad. Voelt stevig en kwalitatief aan. Mooi apparaat en mooi scherp display.Eye-catcher in huis.

De Nest werkt nu al een aantal weken zonder problemen. Het bedienen van de thermostaat met de app werkt zeer goed. En hij leert snel wanneer je normaal gesproken naar bed gaat bijv. Ook fijn dat hij ziet dat je thuis bent. Als laatste ook heerlijk dat wanneer je wakker word je de verwarming alvast aan kan zetten voor je opstaat.

Thermostaat doet wat hij moet doen; het schakelen van de ketel. En dat doet hij goed. Meest gebruikte optie is de bediening op afstand met de app.

• Bediening
  • Slimme functies

Minpunten

• Duur icm installatie

Mary-Lou 28-10-2016

Mooie design thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Ik ben zeer tevreden. Het staat mooi aan de muur, het werkt perfect en het helpt je zuinig verbruiken. De app vind ik ook een enorm pluspunt. Geeft dat extra wat mijn oude thermostaat niet had.

• Gebruiksgemak
  • Het koppelen van meerdere Nestapparaten aan de app

Minpunten

• Losse aankoopprijs

TH 24-10-2016

Gebruiksvriendelijke thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is heel gebruiksvriendelijk. Via een smartphone kun je hem gemakkelijk bedienen, ook als je niet thuis bent. De temperatuur aanpassen, het verbruik bekijken, een verwarmingsschema maken.
De installatie is door een vriendelijke monteur gedaan en hij heeft ook de nodige uitleg gegeven.
Ik kan deze thermostaat echt aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksvriendelijk

Jettymo 22-10-2016

Fraai uiterlijk, gebruiksgemak

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De Nest thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is eenvoudig te bedienen via de app of via de thermostaat zelf. Ben je van huis dan kun je eenvoudig de temperatuur regelen en in de gaten houden. Zit je savonds lekker op de bank dan kun je op afstand de temperatuur omhoog of alvast omlaag doen. Naast dat hij leert van door jou toegepaste temperaturen, kun je ook gewoon een weekschema invoeren. Dit kan ook via de app. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Eenvoudige bediening
  • Goede app
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Leerfunctie niet altijd praktisch

ralfwassen 26-09-2016

Fantastische thermostaat, easy installatie

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

ik was eerst wat onzeker over de installatie. Ik wilde immers mijn CV ketel niet beschadigen of de nieuwe Nest met verkeerde spanning beschadigen. Dat viel erg mee. De instructie gelezen. Na wat onzekerheid Nest support gebeld (om 19:55). Vriendelijk jonge kerel helpt snel mijn vermoedens van de installatie te bevestigen. Belangrijk is om n te gaan of de CV installatie OpenTherm ondersteund. Zo niet kan er soms een extra module in de CV ketel benodigd zijn. Gefit en AWB gebruiken een eigen protocol wat door deze extra module vertaald wordt naar het OpenTherm protocol. Configuratie wijst zichzelf daarna! Ik ben heel tevreden. Nu een nivellerende thermostaat bij op mijn CV die ik ook nog eens op afstand kan bedienen!

Pluspunten

• Design Nest
  • Instructie
  • Telefonische support
  • Compatibiliteit met CV
  • Test bevestigd installatie suc6

Minpunten

• Wel aan de dure kant ;-)

J.D. 15-11-2019

Niet tevreden, meerdere pogingen gedaan en ging steeds stuk

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Product aangeschaft en laten installeren door een erkende installateur. Toen ging de WiFi connectie stuk na 2 maanden. Toen ontvingen we een vervangend product welke nu 1 maand later weer is stuk gegaan. Ook weer de connectie met WiFi die stuk is gegaan.

Het enige wat we wilden was een thermostaat die we vanaf een app konden bedienen, dit product is hiervoor niet geschikt

Minpunten

• Geen WiFi Connectie
  • Gaat snel stuk

Jose albers 26-10-2019

Goede Thermostaat als onderdeel van je slimme huis

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Nest Learning Thermostat mochten wij testen en is uitstekend bevallen. Het aansluiten vereist wat technische kennis en je moet de ketel open maken om vervolgens op de juiste manier je draden aan te sluiten (draden die er niet bij zitten). Het is wel prettig dat de thermostaat voor ons is geïnstalleerd door een erkend Nest installateur. Dat valt zeker aan te raden dan weet je dat het goed zit en goed op je ketel is aangesloten zonder omkijken. Als hij eenmaal hangt is het een thermostaat dat zeker gezien mag worden. Het design is erg chique. Als je in de buurt van de thermostaat komt herkent hij je nabijheid en geeft hij direct en duidelijk de actuele temperatuur aan.

De internetconnectie is stabiel en de Nest app werkt goed. Eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Makkelijk te integreren als 1 van je (slimme) apparaten in de Google Home app. Je hebt de instellingen binnen handbereik. Ook kun je de Google assistent app downloaden en de temperatuur met stem instructie bedienen. Gewoon omdat het kan. Kan natuurlijk net zo makkelijk met de app maar het blijft leuk.

Alleen als je de temperatuur verhoogd en de ketel moet opwarmen, kleurt het display oranje. Het instellen is een peulenschil. Nest account aanmaken. Nest koppelen met Wi-Fi. De bediening is erg intuïtief.

Er is gewoon een schema in te stellen en is het zelfstandig leren optioneel. Ik heb er een schema in gezet en leren staat ook aan. Eens kijken wat dat op levert.
Wat ik erg leuk vind is dat de weersomstandigheden van internet worden opgehaald. Geen buitensensoren nodig.

Door de koppeling met de telefoons schakelt de verwarming ook netjes uit als de telefoons niet in de buurt zijn en er geen beweging wordt waar genomen in het huis. De eerste week merk je dat het thermostaat aan het leren is maar daarna hoef je er niet meer naar om te kijken. Naast al deze slimme techniek is de Nest ook nog super simpel handmatig via de draaiknop op de thermostaat zelf te bedienen als oma op de kinderen past.

• Goede kwaliteit
  • Integreerbaar in je Google Home app

Minpunten

• aan de prijs

Rutger 20-10-2019

Gemakkelijk, inzichtelijke en mooie thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Installatie: er kwam een monteur langs om zowel de thermostaat als het kastje dat aangesloten moest worden aan de boiler te installeren. De monteur was erg vriendelijk en hielp goed bij het initieel instellen van het apparaat.
Gebruiksgemak: erg gemakkelijk in gebruik en geheel naar eigen wens aan te passen. Gewoon met behulp van het draaischerm of nog makkelijker is via de app. Veel functionaliteiten beschikbaar. Geeft inzichtelijk aan hoe lang het zal duren voordat de gewenste temperatuur bereikt zal worden. Tevens is er de mogelijkheid om een schema op te stellen. Aangezien ik hem nog niet zo lang heb, kan ik nog niet beoordelen of de NEST daadwerkelijk het leefpatroon leert. Hierover eventueel later meer.
Erg praktisch dat de thermostaat vanzelf uitgaat bij het verlaten van het huis. Wanneer je met meer mensen in huis woont, kan je die gewoon allemaal toevoegen aan je 'huis', zodat zij niet in de kou komen te zitten.
Temperatuur: de temperatuur is makkelijk te reguleren en prettig om te zien hoe lang het nog duurt. Toch vraag ik mij wel af of de weergegeven temperatuur correct wordt weergegeven. Voelt geregeld kouder aan, dan de thermostaat aangeeft.

Pluspunten

• Inzichtelijk
  • Veel functionaliteiten
  • Handige app
  • Verbruik duidelijk

Minpunten

• Temperatuurweergave niet altijd accuraat

Pluum 15-02-2019

Eenvoudig in het gebruik

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

Bij plaatsing van een nieuwe CV werd deze thermostaat meegeleverd (gratis). In het begin is het even schrikken als hij aan gaat: een fel oranje kleur! Gelukkig is dat maar voor een paar seconden en dan is hij weer zwart. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het lastig is zo een type apparaat te beoordelen daar ik weinig tot geen ervaring heb met andere hedendaagse uitvoeringen. Wie heeft dat wel? Thermostaat doet wat hij moet doen; het schakelen van de ketel. En dat doet hij keurig. Meest gebruikte optie is de bediening op afstand met de app: vanuit je auto zet je de verwarming alvast aan zodat het warm is als je thuis komt. Werkt echt prima! Het op schema laten afslaan van de CV gebruiken we niet ivm wisselende tijden dat we naar bed gaan. Of andere thermostaten meer of minder opties hebben weet ik niet; daar heb ik ook niet in verdiept.

Pluspunten

• gebruik van de app

Minpunten

• niets zeggende rapportage per maand

M.E.ter veer 27-06-2018
  • Product gekregen

Mooi disign NEST thermostaat

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De NEST thermostaat gekregen bij onze nieuwe verwarmingsketel.
Eenmaal geinstalleerd wat niet echt moeilijk is werkt hij uitstekend en doet wat hij doen moet.
Programmeren is niet moeilijk.
Eenmaal programma in gesteld geen om kijken meer naar waar voor je geld.
Geweldige service afdeling.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Mooi en duidelijk design

Erik 28-04-2018

Nest thermostaat slaap op hol

Geschreven voor: Nest Learning Thermostat 3rd gen.

De nest thermostaat V3 heeft het anderhalf jaar zeer goed gedaan totdat de software is bijgewerkt in januari 2018 en de nest nu de draadloze verbinding met het heatlink soms kwijt raakt waardoor de kachel aanblijft en het huis veranderd in een sauna. De app werkt dan ook niet meer en als je thuis komt mag je op doorgaan klikken waarna de nest de verbinding weer hersteld... Foutcode N80. Google het maar. Dan gaat de kachel pas uit en heb je niet geel eco blaadjes bespaard. Als de nest de verbinding kwijtraakt en de kachel staat uit dan gaat hij ook helemaal nier meer aan totdat je thuis op de nest weer op doorgaan klikt. Waarom de nest niet blijft proberen om de verbinding weer te herstellen is een raadsel. Opmerkingen van nest dat de afstand te groot is is ook mosterd na de maaltijd omdat het anderhalf jaar gewoon goed werkte... Je denkt dat een bekabelde en een draadloze verbinding zorgt voor continuïteit maar opentherm werkt alleen draadloos en de kabel is slechts voor de voeding. Waarom schakelt de nest de kachel niet uit via de bekabelde verbinding als de draadloze verbinding is weggevallen? Nee we maken liever een sauna van uw huis

Pluspunten

• Zelflerend en besparend als hij werkt

Minpunten

• Maakt sauna van je huis bij storing
  • Storing met app niet te herstellen
  • Storingen alleen thuis te verhelpen