NEST Learning Thermostat 3rd generation - Reviews

Anne 30-10-2016 Product paar weken in bezit

Redelijk tevreden

Het design is prachtig. Daar is niks over te zeggen. Wel vraag ik me af hoe nauwkeurig hij is. Hij stookt de kamer heel hoog op en op een gegeven moment is het weer koud in huis terwijl ik dat in het programma niet heb aangegeven. Ook is het jammer dat hij maar op 1 mobiele telefoon kan worden aangesloten. De verwarming slaat dan uit als je niet thuis bent. Leuk voor als je alleen woont maar natuurlijk niet als je een gezin bent. Ik heb hem nog niet zo heel lang dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Misschien dat het gaander weg beter wordt (hopelijk)

Mary-Lou 28-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooie design thermostaat

Ik ben zeer tevreden. Het staat mooi aan de muur, het werkt perfect en het helpt je zuinig verbruiken. De app vind ik ook een enorm pluspunt. Geeft dat extra wat mijn oude thermostaat niet had.

• Gebruiksgemak
  • Het koppelen van meerdere Nestapparaten aan de app

Minpunten

• Losse aankoopprijs

Liesvan88 27-10-2016 Product paar weken in bezit

Helder beeld en handige bewegingssensor

Ik vind het positief dat je de thermostaat op afstand kunt bedienen, dat het display op een bewegingssensor werkt en dat je een programma in kunt stellen als je dat zou willen. Ik vind het minder positief dat de thermostaat op eigen houtje aanspringt omdat hij een dag eerder ook op dat tijdstip aan geweest is. Als je niet zo`n regelmatig leven hebt is dat niet heel handig of prettig.

Pluspunten

• Op afstand bedienbaar
  • Hulp bij besparing
  • Display met bewegingssensor
  • Tijdsindicatie opwarming

Minpunten

• Springt uit zichzelf aan

Marieke 27-10-2016

Prettig in gebruik

De thermostaat is handig in gebruik en helpt je ongemerkt om energie te besparen. De app is ook eenvoudig te bedienen.

TH 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke thermostaat

De thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is heel gebruiksvriendelijk. Via een smartphone kun je hem gemakkelijk bedienen, ook als je niet thuis bent. De temperatuur aanpassen, het verbruik bekijken, een verwarmingsschema maken.
De installatie is door een vriendelijke monteur gedaan en hij heeft ook de nodige uitleg gegeven.
Ik kan deze thermostaat echt aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksvriendelijk

Jettymo 22-10-2016 Product paar weken in bezit

Fraai uiterlijk, gebruiksgemak

De Nest thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is eenvoudig te bedienen via de app of via de thermostaat zelf. Ben je van huis dan kun je eenvoudig de temperatuur regelen en in de gaten houden. Zit je savonds lekker op de bank dan kun je op afstand de temperatuur omhoog of alvast omlaag doen. Naast dat hij leert van door jou toegepaste temperaturen, kun je ook gewoon een weekschema invoeren. Dit kan ook via de app. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Eenvoudige bediening
  • Goede app
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Leerfunctie niet altijd praktisch

ralfwassen 26-09-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische thermostaat, easy installatie

ik was eerst wat onzeker over de installatie. Ik wilde immers mijn CV ketel niet beschadigen of de nieuwe Nest met verkeerde spanning beschadigen. Dat viel erg mee. De instructie gelezen. Na wat onzekerheid Nest support gebeld (om 19:55). Vriendelijk jonge kerel helpt snel mijn vermoedens van de installatie te bevestigen. Belangrijk is om n te gaan of de CV installatie OpenTherm ondersteund. Zo niet kan er soms een extra module in de CV ketel benodigd zijn. Gefit en AWB gebruiken een eigen protocol wat door deze extra module vertaald wordt naar het OpenTherm protocol. Configuratie wijst zichzelf daarna! Ik ben heel tevreden. Nu een nivellerende thermostaat bij op mijn CV die ik ook nog eens op afstand kan bedienen!

Pluspunten

• Design Nest
  • Instructie
  • Telefonische support
  • Compatibiliteit met CV
  • Test bevestigd installatie suc6

Minpunten

• Wel aan de dure kant ;-)

Boyzonderman 15-05-2016 Product half jaar in bezit

Prima termostaat met laatste update

Toegegeven; voor laatste update was moduleren met de Nest eigenlijk meer een aan/uit schakelaar met div. functies. Een hoop terechte negatieve aandacht was het gevolg omdat modulatie immers beloofd was. Dat is nu opgelost, hij moduleert.

Bij ons thuis (geisoleert jr. 30 woning) werkt hij prima. Ik heb een mechanische thermometer naast de Nest hangen en deze volgt netjes de ingestelde temperatuur. Geen rare wisselingen. Het op temp. zijn op vooraf ingestelde tijdstip werkt prima en de auto away functie werkt naar behoren. Deze kun je zelfs op lan (thuis wifi) aanwezigheid van je mobiel koppelen.
De telefoon app werkt prima en vlot.
Ook kun je via je google account een script laten lopen in een excel bestand om zo verschillende waardes overzichtelijk vast te leggen mocht je dat willen.

De bekende wens dat de huidige temp. groot wordt weergegeven i.p.v. klein in het begin scherm deel ik.

Door de laatste firmware update ben ik toch erg tevreden over het functioneren van dit product en hij is nog mooi ook.

Renate 19-03-2016 Product paar weken in bezit

Nest Leert weinig

4,3
Dit is geen thermostaat voor het comfort. Display geeft andere werkelijke temp dan de app. Scheelt vaak 0,5 graden. Temp. overschreiding na uitschakelen 1-1,5 graden. Schakelt weer in 0,5 - 0,7 graden onder de ingestelde temp. Instellingen volgens Nest advies. Ketel altijd 65 graden, 100%. Heel oncomfortabel.

Serge 07-03-2016 Product kwartaal in bezit

2,7
De kernfunctie van de thermostaat: het regelen van de temperatuur en zorgen dat deze behagelijk blijft is ronduit slecht en verre van intelligent. Het enige dat deze thermostaat doet is om de 1 1/2 uur de ketel naar een maximaal vermogen opstoken. Het effect hiervan is dat het veel te warm wordt en in de 1 1/2 uur daarna onbehagelijk koud. Ik vermoed dat van energiebesparing dan ook niet veel komt. De beloofde opentherm technologie werkt ook niet. Nest heeft aangegeven met een update te komen maar deze is nog steeds niet beschikbaar.

De iPhone app is overigens wel handig. Hiermee kan je op afstand de temperatuur instellen. Echter, voor deze prijs mag je meer verwachten en zijn er betere alternatieven beschikbaar vermoed ik.

Ook de vorige versie gehad enige verbetering is een groter display en een aantal sensoren die verbeterd zijn