NEST Learning Thermostat - Reviews

Slimme meter
Op afstand te bedienen

5,8

Jacob Dogan 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

zeer ondeskundige customer service, arrogant en dom

Ze leveren niet de juiste producten (bouten) om de Nest correct te installeren!!! En vervolgens als je er over klaagt, zeggen ze simpelweg dat het niet waar is en dat je de Nest basis op een kale muur dient vast te schroeven met de meegeleverde bouten!!!! Kan iemand de vriendelijke maar oerdomme customer service van Nest alsjeblieft het verschil uitleggen tussen een schroef en een bout????!!!!!

fritsflow 09-03-2015 Product kwartaal in bezit

4,7
Na 3 maanden de Nest alweer op Marktplaat gezet.. Zeer onnauwkeurig, afwijking van 3 graden.Dat komt vooral omdat de Nest zelf ook warm wordt en ook nog een moduleren niet ondersteund.
Hij is wel mooi maar werkt gewoon slecht.

kwako 08-03-2015 Product kwartaal in bezit

Als je dan iets negatiefs wilt opmerken dan kunnen we het hebben over de nauwkeurigheid en instelbaarheid van de eventuele afwijking van de temperatuur. Voor de rest was het aansluiten een eitje. Met wat logisch nadenken komt een beetje klusser er wel uit. Voordeel als je zo'n ouderwetse honeywell had dat deze Nest nagenoeg hetzelfde formaat heeft. Verder ideaal in te stellen met behulp van een tablet, smartphone of op de thermostaat zelf. En als je het een keer bent vergeten of je gaat een keer wat later of vroeger naar huis dan kun je onderweg de temperatuur aanpassen. Een heerlijk apparaat, mooi design. Ik zou er zo weer één kopen.

cocodre51 31-01-2015 Product paar weken in bezit

Nooit een slechtere koop gedaan dan deze nest termostaat gaat midden in de nacht opwarmen tot 21c en s,avonds gaat hij ervanuit dat er niemand thuis is als je rustig op de bank zit of in de keuken heb hem al 2 maal gerecet en dqn gaat hij na een week doen wat wij hebben ingesteld volgens deskundige .Is zeker geen besparing nooit aan beginnen

Wubbo 08-01-2015 Product maand in bezit

Na de thermostaat 4 weken te hebben gebruikt, kan ik niet anders zeggen dat ik bijzonder ben teleurgesteld, buiten alle "pros" en "cons" is het van het eerste belang dat de thermostaat ook daadwerkelijk doet waar hij in eerste instantie voor bedoeld is, namelijk het regelen van de temperatuur in de woonkamer.
De thermostaat warmt op door het eigen energie verbruik, wat een goede werking in de weg staat.
Ik heb vorige week een nauwkeurige thermometer gekocht, deze gaf aan dat de thermostaat steeds te hoog aangeeft (wat wij al voelden). De afwijking is ook niet constant maar varieert naar gelang waar de thermostaat mee bezig is.
Vandaag met een warmtebeeld camera (Dräger UCF 9000) geconstateerd dat de thermostaat ca 3 graden C warmer is dan de temperatuur in de kamer,
Je mag van zo'n duur app. toch verwachten dat deze perfect zou werken.
Het is een mooie maar slecht ontworpen thermostaat.
Helaas moet ik deze thermostaat dan ook afraden.

digi_freak 28-12-2014 Product paar weken in bezit

Uiterlijk:
Natuurlijk subjectief maar het uiterlijk van de Nest is wat je van ex Apple medewerkers mag verwachten, onwijs mooi! De Nest heeft het formaat van een standaard "klok" thermostaat maar ziet er met zijn alu ring en scherm uit als een klein kunstwerkje ;)

Kwaliteit:
De Nest voelt zeer degelijk aan. Het draaien aan de ring gaat soepel en kan met of zonder "klik" geluid.

Installatie:
De installatie van de Nest was in mijn geval even goed googlen, tenminste de Heatlink. Wij hebben stadsverwarming van Nuon met een Honeywell regulator (Y-VC8015AG1100) en het werd mij niet meteen duidelijk welke draden ik moest koppelen aan de Heatlink. Toen ik eenmaal wist om welke draden het ging was het klusje binnen 15 minuten geklaard (Heatlink en Nest). Het plaatsen van de Nest was eenvoudig om dat deze op de plek ging van onze oude Honeywell klok deluxe thermostaat. Na het aansluiten van de Nest meteen verbinding gemaakt met de Wifi en klaar.

Werking:
De Nest is een zelflerende slimme aan/ uit thermoastaat die je in theorie per kwartier kunt programmeren. Je kunt de Nest gewoon aan de muur programmeren of via de app. Hoewel het menu aan de thermostaat overzichtelijk en makkelijk te bedienen is gaat het via de app toch een stuk vlotter. Je vult je schema in en de Nest gaat aan de slag. Als je alle zelflerende opties aan zet dan weet de Nest binnen circa een week hoe lang het duurt voordat je woning de door jouw aangeven temp. heeft bereikt. Ook houdt hij rekening met de buiten temp. zodat je huis optijd op de gewenste temp. is. Na een tijdje weet hij ook of je wel of niet aanwezig bent en schakelt hij (als je dat bent vergeten) zelf op tand-by zodat je geen energie verspilt. Ook geeft hij aan hoe lang hij heeft gestookt op een dag en past hij je schema aan naar aanleiding van jouw wijzigingen in de temperatuur.

Plus:
Makkelijk te bedienen ook buitens huis
Goed inzicht in je verbruik
Mooi
Zorgt voor een comfortabele temperatuur
Bespaart

Min:
Prijzig
Er zijn meerder apparaten op de markt die via een app te bedienen zijn
alleen in aan/ uit versie

Conclusie:
De Nest werkt voor ons beter dan onze Honeywell klok deluxe. Wij vinden dat de temp in huis stabieler is dan voorheen. Ook is het voor ons prettig dat je per dag je schema kunt instellen en niet alleen in twee blokken zoals voorheen.
De auto afwezig is voor ons ook ideaal omdat we als we het hele gezin eindelijk in de auto hebben soms wel eens vergeten om de thermostaat uit te zetten.

Erelid 21-12-2014 Product kwartaal in bezit

6,3
Deze thermostaat doet zijn werk op zich prima. Wat ie allemaal kan kun je zelf nazoeken op de website van Nest.
Ik heb hem nu een paar maanden en ik heb toch wel een paar dingen waarmee ik minder blij mee ben;

1 De thermostaat kan niet modulerend aansturen. Alleen aan of uit dus. Qua gasverbruik scheelt dat niet ze gek veel, procentje of 3 meerverbruik maar het zorgt er helaas ook voor dat de temperatuur in huis veel meer schommelt. Dat is echt minder comfortabel. De temperatuur kan zo zo 1 tot 1,5 graad doorschieten en vervolgens pas weer aanslaan als je 1 a 1,5 graad onder de ingesteld temperatuur zit. Het "zelfleer systeem" schaaft dit ook niet bij.. Dit gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat de thermostaat toch weer vervangen gaat worden..

2 Het verwarmingsschema kun je alleen invullen met het zelfleer systeem. Met de hand lukt dat niet fatsoenlijk. Jammer want ik weet precies hoe ik het wil. Wat dan weer wel lukt is achteraf bijstellen.

3 Soms is de thermostaat als enige in huis de wifi verbinding kwijt. Je kunt dan niks meer.

Riho 17-12-2014 Product paar dagen in bezit

In eerste instantie was ik niet erg zeker of ik deze thermostaat zou kiezen omdat er zo duidelijk gemeld werd dat het om een zelflerende thermostaat ging terwijl ik toch voldoende controle over het toestel wou houden. Daarom deed ik eerst navraag of er ook op een conventionele manier kon geprogrammeerd worden. Blijkt dat het kon.
Wat vind je in de verpakking?
Een schakelmodule (heat link geheten) die je elektrisch moet koppelen aan je chauffageketel
De thermostaat die eigenlijk de bediening is van de schakelmodule en die er draadloos mee in contact staat is eenvoudig en mooi qua design.
Een montageplaat die voor de voeding van je thermostaat zorgt,
Een USB-netstroomadaptor die via een USB-MicroUSB kabeltje voor de voeding kan zorgen voor je thermostaat
Een grote afdekplaat die je kan gebruiken om de oude gaten in je muur van de vorige thermostaat weg te stoppen.
De handleidingen om alles gemonteerd te krijgen.
De volledige montage nam voor mij een uur in beslag. Aan de kant van de chauffageketel moet je weten waarmee je bezig bent. Mocht je twijfel, bel dan een vakman voor de montage. Als je een beetje handig bent en iets afweet van elektriciteit, dan lukt het om de boel zelf te monteren.
Eens de schakelunit is gemonteerd kan je starten met de programmatie via de zeer mooi ogende thermostaat. Je hoeft hem echter niet te programmeren als je daar geen zin in hebt, want door de handelingen die je gedurende een ganse week uitvoert leert het ding zelf wat je wil.
Omdat ik dat niet echt vertrouwde ging ik voor de standaardprogrammatie van verhogen en verlagen van de temperatuur op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag, gedurende een week. De bediening en programmatie loopt heel vlot, de ganse thermostaat kan zien als één grote knop die je naar links of rechts kan draaien om selecties te maken, en waarop je kan drukken om die selectie te confirmeren.
Indien je internet via WIFI in huis hebt dan kan je de thermostaat hiermee koppelen en kan je van op afstand (eender welke computer die op internet kan) je thermostaat van daaruit bedienen en herprogrammeren. Je kan ook remote zien wat de temperatuur thuis is. Via de koppeling en door het feit dat je moet aangeven waar je woont tijdens de setup (enkel gemeente), kan de thermostaat ook de buitentemperatuur vinden en daar rekening mee houden tijdens de verwarmingscyclus.
Wie geen WIFI heeft kan veel toeters en bellen niet gebruiken, maar de eenvoud van bediening en programmatie blijven. Het programma wordt grafisch voorgesteld waardoor programmeren een fluitje van een cent is. Het doet denken aan een Apple product: zelfs zonder de handleiding te lezen kan je het ding bedienen, alles zit intuitief en logisch ineen.
Voor Ipad, Iphone en wellicht ook andere smartphones bestaat een heel handige app waarmee alle functie te bedienen vallen. Via het schermpje gaat het (haast) even makkelijk. Ikzelf ben een techneut, maar ook mijn vrouw vind de bediening van de thermostaat heel eenvoudig.
Door het mooie kleurenscherm en de connectie met WIFI is een gewone batterijvoeding niet genoeg voor dit ding, vandaar de USB-voedingsadaptor. Je kan ook via een 12V voeding werken (die soms vanuit de chauffageketelsturing kan komen). In de thermostaat zit een oplaadbare batterij zodat je het ding ook van plaats kunt verwisselen en de voeding kunt afkoppelen zonder gegevensverlies.
Mijn eerste bevindingen zijn dus zeer positief.