Honeywell Evohome Single Zone Connected pakket (OpenTherm) - Reviews

Slimme meter
Op afstand te bedienen

5,3

Speedy55 19-01-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb twee van deze systemen, deze werken naar behoren, alleen de gateway's voor de internetverbinding zijn bagger, na een stroomstoring komen ze niet meer online waardoor je de controle over het systeem verliest, dit nu al met 3 stuks meegemaakt, ik raad de mensen dan ook aan om dit te testen door even de spanning van de gateway af te halen en er weer op te zetten, zeker als deze nog in de garantie zit.
Het e.a. is bij Honeywell gemeld deze reageert nergens op.

Superbikkel 23-11-2014 Product paar dagen in bezit

3,7
De Evohome in combinatie met een HR92 radiotorthermostaat in een andere ruimte laat de CV ketel uren achter elkaar voor niets draaien waarbij termperaturen oplopen tot boven de 26 graden in ruimtes waar geen radiotorthermostaten geplaatst zijn.

Naar mijn mening komt dit omdat zodra de radiotorthermostaat daalt tot op de ingestelde temperatuur de ketel direct wordt aangezet door de Evohome terwijl de radiotorthermostaat nog dicht staat want die vindt het warm genoeg. Vervolgens gaat de ketel nooit meer uit want de radiotorthermostaat komt nooit boven de ingestelde temperatuur (+marge) uit. De ketel gaat weer uit als de radiotorthermostaat opgewarmd wordt (even in de handen houden) en duidelijk boven de ingestelde temperatuur komt.

rodeha 27-09-2014 Product jaar of meer in bezit

Het is een mooi systeem. Ingewikkeld om te installeren. Helaas bespaart het geen gas. Door een bug in het systeem blijft de ketel de hele dag opstarten/branden/pendelen. Dit kost ongeveer 1 a 2 kuub gas per dag. Honeywell doet net alsof zijn neus bloedt.