LG OLED65E8PLA

Diepte
5,18 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

nvdgraaf 19-12-2018

Uitstekende Smart TV

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Na binnen 6 jaar 3 verschillende typen TV's te hebben gehad die allemaal stuk zijn gegaan wilde ik compleet wat anders dan de LCD/LED schermen.
Na veel onderzoek op het internet ben ik uitgekomen op OLED. Een andere technologie welke hopelijk minder kwetsbaar is. Gezien het verschil van het aantal schermlagen dat gebruikt wordt bij een QLED van Samsung en een OLED van LG kan er minder stuk gaan.
Het moet gezegd zijn dat de OLED technologie nog steeds vrij prijzig is dus het moet dan ook wel heel goed zijn.
En dat is het gelukkig ook. Niet alleen in de winkel maar ook thuis.
De OLED55C8pla van LG is een uitstekende Smart TV voor een betaalbare investering.
De televisie beschikt over alle noodzakelijke eigenschappen die je zoekt als film en serie kijker. De kwaliteit van het scherm is uitstekend. En doet zeker niet af ten opzichte van de duurdere versies.
De kleuren zijn zo ontzettend mooi dat het een volledig nieuwe kijkervaring is na een aantal jaar LED schermen gekeken te hebben.
Het gebruiksgemak van de besturing is heel hoog. Het werk zeer intuïtief.
Het enige minpuntje dat ik kan benoemen is dat de netwerk en antenne aansluiting loodrecht op de achterzijde zitten waardoor een 'strakke' ophanging aan de muur lastig wordt.
Dit euvel heeft mij er niet van weerhouden om zeer positief te zijn over deze TV en ik raad hem iedereen aan.

Pluspunten

• Kleuren
  • Beeldkwaliteit
  • User interface
  • eenvoud afstandbediening

Minpunten

• Plaats netwerk en antenne aansluiting

Carlo 22-06-2019

Mooie tv met een ogenschijnlijk zwevend scherm.

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Komt als beste uit veel test, mooi uiterlijk en goede klantenreview dit samen met scherpe van kamera express gaven de doorslag om apparaat te kopen, toch 1 punt wat ik vooraf nergens had gezien, de afstandbediening werkt niet op ziggo mediabox dus onbruikbaar.
De magic remote, heeft zijn magic wat dat betreft verloren.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • Mooi uiterlijk
  • Nu een goede prijs

Minpunten

• Afstandsbediening werkt niet met ziggo mediabox

jos 28-02-2019

mooie vormgeving

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Ben nu 72 jaar , dit is de beste tv dat ik ooit heb gehad . De kleuren en geluid zijn uitstekend.
Ik beveel deze tv aan iedereen aan .

Pluspunten

• kleuren (zwart is zwart)
  • geluid

Minpunten

• prijs
  • netsnoer aan de korte kant

A van den Berg 09-02-2019

Prachtige OLED TV

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Via Kamera Express deze zeer goede TV aangeschaft. De bouwkwaliteit is prima, het beeld is erg goed en op het gebied van design niets te klagen. Door Kamera Express snel geleverd.

Pluspunten

• Scherm is geweldig
  • Geluid is prima

Minpunten

• Voedingssnoer is kort

Vangheluwe Jan 09-01-2019

Groot scherm en scherp beeld

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Design Oogt mooi. Scherp beeld. Mooi contrast zwart/kleur. Compatibel met Sonos soundsysteem. Eenvoudige bediening

Gerrit 21-12-2018

Schitterende kleuren en veel instel mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

De mooie kleuren en het echte zwart, erg mooi, makkelijke bediening en strak ontwerp. Super webbrowser

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Goed geluid

michel 20-12-2018

zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Zeer tevreden over de aankoop, de gebruiksvriendelijhkheid is in vergelijking met mijn vorige smart tv bijzonder goed. De kwaliteit van het beeld is super en wat betreft geluid is een extr soundbar niet nodig. kortom ik ben een tevreden gebruiker.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • gebruiksvriendelijk

Evert 06-12-2018

LG OLED55E8PLA, een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Toen wij deze TV in de winkel zagen waren wij meteen verkocht door zowel de beeldkwaliteit (zwart is ook echt zwart), als door het design.
Installatie was eenvoudig en probleemloos.
Echter Spotify gaf na 2 dagen een probleem. Het starten van muziek wilde niet meer lukken. Ook RTLXL gaf een probleem.
De LG Service desk gebeld. Hier ben ik fantastisch geholpen. Het RTLXL probleem was zeer snel verholpen. Met het Spotify probleem ging het wat moeilijker. Na ca. 45 minuten hulp kwamen we er niet uit en hebben het voor dat moment opgegeven. Maar moet zeggen dat de helpdeskmedewerker echt alles uit de kast gehaald heeft wat maar mogelijk was.
Ben zelf verder gaan zoeken. en soms werkte het probleemloos en even later weer niet. Uiteindelijk vastgesteld dat het probleem zat in de WiFi verbinding (ondanks dat de TV aangaf goed verbonden te zijn met WiFi). Ging het afspelen van Spotify via de WiFi probleemloos op onze Samsung mobiel, LG mobiel en de i-Pad, op de TV was het een beetje een Russisch Roulette. Heb de TV nu bekabeld aangesloten en alles werkt perfect.
Verder is het alleen maar genieten van een super mooi beeld, mooi geluid, mooi design, de vele mogelijkheden die deze TV te bieden heeft en het gebruiksgemak.

Pluspunten

• Super mooi beeld
  • Gebruiksgemak
  • LG Service Desk verdiend een 10

Minpunten

• WiFi verbinding kan wat problemen geven

bvr 01-12-2018

Mooie en goed werkende TV

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Prima TV met een super beeld dik tevreden alleen is het echt heel lastig om je NAS die in het netwerk zit ook op de TV te krijgen hiervoor eerst appies op de NAS moeten zetten alles zelf uit moeten vinden, LG gaf echt totaal geen ondersteuning.

Pluspunten

• beeld
  • gebruiks gema

Minpunten

• net werk functis
  • lg ondersteuning

Armando 10-10-2018

Steeds meer enthousiast

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Ik word elke dag weer meer enthousiast over mijn nieuwe LG OLED55E8PLA en maak steeds meer gebruik van allerlei andere mogelijkheden die het toestel biedt. Geweldig, zeker voor oudere mensen met een beperkte mobiliteit die graag wat tijd plezierig willen doorbrengen. Als het toestel even duurzaam is als het mooi en technologisch geavanceerd is, zal het zeker heel lang meegaan.

Pluspunten

• Ongelooflijk beeld
  • Scherpte
  • Extra mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Patrick 04-05-2019

Game of Thrones grootste en donkerste veldslag

Geschreven voor: LG OLED65E8PLA

deze week was er afl 3 van Game of Thrones laatste seizoen. in de tweets en persberichten werd er massaal geklaagd over deze donkere aflevering en dat je niets kon zien van een van de grootste veldslagen in winterfel, met verwarring en teleurstelling tot gevolg. Nu op mijn LG OLED tv was het kleur en beeld perfect zichtbaar en heb super goed kunnen genieten van deze afl. deze tv's zijn gemaakt om zulke series goed in beeld te brengen. Ik ben heel tevreden.

Pluspunten

• Zwartweergave
  • geluid
  • glas voor het scherm zonder spiegeling

Minpunten

• snel start gids onduidelijk

Hilde 03-05-2019

Mooi en strak design

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Mooi beeld met veel diepte en mooie kleuren.
Eenvoudig in gebruik en bediening
Strak design, maar wel niet zo eenvoudig om te verplaatsen

Pluspunten

• scherp beeld
  • goede contrasten

Minpunten

• fragiel om te verplaatsen

Annelies 01-05-2019

Helder, scherp beeld & gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Na wat vergelijken toch bij LG OLED gebleven en zeer tevreden. Heel mooi beeld, kleuren komen perfect over. Heel gebruiksvriendelijk

Luc Van Sompel 30-04-2019

Prachtige TV qua vormgeving en kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Prachtige vormgeving . Beeldkwaliteit is super. Gekocht na deskundige uitleg van de verkoper.
Interessante prijs dank zij de cash back. Wanneer de terugbetaling in orde is zal ik een 100 procent tevreden koper zijn

Pluspunten

• Heb enkel pluspunten

Rein Schaeffer 25-04-2019

Groot scherm

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

In de shop allerlei TV's bekeken. Op het laatst zagen we de LG OLED 55. Wat een verschil! We waren metteen verkocht. Helderheid, kleurkontrast, HD4K. Uniek. Was wel boven ons budget, maar een cashback actie trok ons over de streep. Wij genieten er elke dag van. Een bioscoop ervaring. Ik wist niet dat TV kijken zo kon zijn.

Pluspunten

• Helderheid kleuren
  • Snelle 4 K HD

Minpunten

• Voor 100% geluid een Bose soundbar gekozen.

Jos 22-04-2019

In alle facetten geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

OLED: geweldige, heldere kleuren en prachtig diep zwart. Natuurlijk vooral in 4K UHD, Dolby Vision en HDR. Maar ook de standaard HD kwaliteit van Ziggo geeft door upscaling en HDR-effect al een bijzonder mooi plaatje. Dat je een schotel moet aanschaffen om van een 4K-tv te kunnen genieten (zoals ik elders bij deze reviews lees) is onzin. Netflix heeft al veel films en series in 4k UHD evenals andere streamingdiensten. Ook met een goede mediaspeler kun je naar heel mooi 4K materiaal kijken. Bovendien is Ziggo hard aan het werk met voorbereidingen voor uitzendingen in 4K.
Het geluid van deze TV is uitstekend en met een film met Dolby Atmos zelfs indrukwekkend. Vult dan je hele huiskamer. Ook standaard dolby digital is prima via de TV te doen alhoewel ik dan toch nog de voorkeur geef aan geluid via mijn Pioneer receiver. En dat brengt me bij Simplink, LG's variant van HDMI CEC. Voor mij het meest spannende vraagstuk toen ik deze TV kocht. Maar het moet gezegd: het functioneert perfect. Ik kan mijn Pioneer versterker aansturen met de afstandsbediening van de TV en mijn NVIDIA Shield mediaspeler en Pioneer Bluray (aangesloten op de Pioneer receiver) laten zich volledig bedienen met de afstandsbediening van de TV door de HDMI CEC functie. Tot mijn verrassing heeft de LG ook een zeer goede ingebouwde mediaspeler die veel materiaal van mijn NAS kan spelen. Ook de bediening van de TV zelf (met de magic remote) is erg intuïtief en gebruiksvriendelijk. Door alle belangrijke basisinstellingen wordt je met de instellingswizard geleid. Kind kan de was doen. Daarna wordt het door de vele mogelijkheden van instellingen (van HDMI CEC, universele afstandsbediening tot verschillende geluid- en beeld modi en fine-tuning) iets meer zoeken. Maar de ingebouwde toelichting en de standaard geïnstalleerde handleiding-app (ja, geen boekje maar een app op je TV) helpt daarbij uitstekend. Al met al zeer tevreden met deze TV die gemakkelijk te bedienen is voor iedereen en voor de liefhebber heel veel mogelijkheden biedt. En, natuurlijk het belangrijkste, een fantastische beeldkwaliteit.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluidskwaliteit en mogelijkheden
  • Simplink (hdmi cec) werkt uitstekend
  • bedieningsgemak en mogelijkheden
  • kwaliteit van de basis-app's

Mario 04-04-2019

verschrikkelijk goede tv

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Beste tv die we ooit gehad hebben. Verschrikkelijk goed beeld en fantastisch geluid, een echte aanrader

Pluspunten

• geweldig goed beeld; Dolby Vision, 4k
  • fantastisch geluid: Dolby Atmos
  • prachtig design

Benno 30-03-2019

LG OLED55E8PLA

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Prijs kwaliteit mede door cashback super. Zeer goed tv uitstekend beeld. Audio kwaliteit van ingebouwde “soudbar” boven verwachting. Super kleuren super scherp.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Mich 28-03-2019

Groot scherm fijne afstandbediening

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Het beeld heeft veel diepgang waarbij het echt lijkt
Kijk veel naar 4k films met hdr en dit met surround systeem van bose alsof ik in de bioscoop zit
Ben zeer gelukkig dat ik dit product gekocht heb
Wat ook fijn is dat je iets kunt inspreken tegen de afstandbediening want deze tv bied ook spraakherkenning

Raf 26-03-2019

Dit toestel vervangt een dure "Loewe", en doet het beter!!

Geschreven voor: LG OLED55E8PLA

Ik heb lang gezocht naar een toestel dat aan toch heel wat eisen voldoet, maar nog steeds een goede prijs-zetter is. Komende van een nare ervaring met Loewe (geen service, duur en na 5 jaar schrot) had ik toch een bepaalde verwachting in te vullen.
Alles is exact zoals het wordt voorgesteld in advertenties en op internet. Installatie is kinderspel, zelfs het uitpakken van dit toestel is perfect aangegeven.
Besteld, 2 dagen later thuis geleverd en 2 uur later genieten ...
Had ik dit maar eerder gedaan!!

Pluspunten

• duidelijke instructies
  • installatie is zeer intuïtief en eenvoudig
  • prijs