• JUL 2022
Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

k**************@g******** 02-11-2022

Hoogwaardig Oled scherm met interessante features

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

De geteste LC 55C2 is een 4K ,120 Hz OLED tv en beschikt over een scherp beeld met hoog contrast,heldere kleuren en diepe zwartwaarden.
Het beeld blijft vanuit verschillende inkijk hoeken goed zichtbaar.

Het geluid is wat vlak maar kan beperkt aangepast worden naar gebruiksdoeleinden ( muziek, biscoop, sport etc.) Er is helaas geen DTS ondersteuning.

Het instellen is door de vele mogelijkheden en het ontbreken van een goede handleiding lastig. De meegeleverde Quick Guide is erg beknopt en mist uitleg bij de diverse instellingen. De digitale handleiding is pas beschikbaar na de eerste installatie.

De Magic Remote afstandsbediening is handig ( 1 afstandsbediening voor meerdere apparaten) maar de bewegende cursor maakt het wijzigen van instellingen lastig.

De LG beschikt over voldoende aansluitingen met 4x HDMI, LAN aansluiting , 3x USB alsmede 1x optische aansluiting.

De LG maakt gebruik van WebOS, een eigen uniek besturingssysteem waarmee diverse apps zijn te downloaden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Diepe zwartwaarden
  • Gebruiksmogelijkheden

Minpunten

• Handleiding

Mido Monier 27-10-2022

Krachtige beeldkwaliteit voor gaming en meer!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb de LG OLED55C25LB mogen testen voor een langere periode. Hierdoor heb ik veel aspecten kunnen beoordelen om te concluderen dat deze televisie zeker een aanrader is. Dit is een van die aspecten:

Een van de eerste aspecten die je zal opvallen is het beeldkwaliteit. Zelfs als je niet zo tech-heavy bent kun je het vergelijken met je oudere televisie en het verschil meteen zien. De kwaliteit van deze TV is extreem scherp, je kunt je er bijna aan snijden, zoals verwacht van een 4K TV! De kleuren zijn zo helder en het contrast voelt als een perfecte balans. Hierdoor is elke (hedendaagse) show of film bijna een bioscoop ervaring! Voor de gamers is het heel erg makkelijk om een console te verbinden of om de ingebouwde game-functies te gebruiken. Nieuwere games zien er perfect uit, de ingebouwde game-modus helpt om zeker te weten dat je de benodigde refresh rate krijgt, en uiteraard is de standaard audio goed!

Ik zelf heb erg ontzettend veel genot aan gehad en kan daardoor zeker zeggen dat het elke cent waard is!

Pluspunten

• Scherpe beeldkwaliteit
  • Hoge refresh rate
  • Kleur contrast balans
  • Diepe zwarte-tinten

c*************@g******** 25-10-2022

Mooie LG OLED tv

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

We moesten even wennen aan het formaat omdat onze huidige tv een stuk kleiner is.
Het design is een lust voor het oog en misstaat niet in het interieur.

Er is goed nagedacht over de afwerking zoals de netvoeding die vanaf de achterkant in het midden is geplaatst zodat bij een muur bevestiging de kabels netjes weg te werken zijn.

o Beeldkwaliteit

Wat je verwacht bij zo'n tv. Gewoon goed! Ik ben wel zelf altijd van het zelf personaliseren en daar zijn veel mogelijheden voor.

o Geluid

Het geluid is oke maar wint het niet bij een goede soundbar. Maarja in een platte tv kan je ook geen extreem goede speakers inbouwen. Dus een soundbar hoort er deze tijd waar we in leven gewoon een beetje bij.

o Gebruiksgemak

Je moet even wennen want er poppen meteen dingen op bij het aanzetten van de tv zoals aanbevelingen voor film en series. Je kan dit vast uitschakelen maar ben er nog niet achter hoe.
Verder is de menu indeling gewoon logisch en strak.

o Design

Perfect echt mooi strak en beeld bijna tot de rand.

o Gaming ervaring

gamen doe ik niet maar heb wel speciale beeld opties gezien voor gaming

o Smart TV functionaliteiten

Smart tv werkt snel en goed en het aanbod apps is goed

o Helderheid

Het beeld is subliem scherp en heel kleurrijk

Emma91 14-10-2022

Scherp, handig en mooie kwaliteit.

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Een degelijke sierlijke televisie. De handleiding is goed te volgen, makkelijk te begrijpen en in elkaar te zetten. Het beeld is erg scherp, voor deze afmetingen prettig kijken. Persoonlijk handig bevonden dat de tv te bedienen is op afstand, dat je afstandsbediening als "muis" kan gebruiken. De SMART TV functionaliteiten zijn zeer uitgebreid en makkelijk te volgen. Daarnaast is de geluidskwaliteit hoog, zowel bij muziek afspelen als bij het kijken van een serie / film.

Pluspunten

• Helder
  • Goed geluid

Minpunten

• Soms met streamen minder scherp

Aiide 19-09-2022

Mooie heldere kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Een prachtig slank vormgegeven toestel met heldere zuivere kleuren. Tijdens het gamen geen last gehad van vastlopen en de kleuren bleven helder en soepel overlopen. De meerwaarde van dit toestel is het always stand-by modus waarbij kunst voorbij komt na uitschakelen of de tijd te zien is. Voor wie dit niet wilt is het gemakkelijk helemaal uit te schakelen.

Pluspunten

• Mooie heldere kleuren
  • Game consol bestendig
  • Magic remote

aaron123 18-09-2022

OLED55C25LB

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Wat direct opvalt als je hem aanzet, is het prachtige en haarscherpe beeld. De excellente beeldkwaliteit zorgt voor prachtige en heldere kleuren, de donkere kleuren zijn ook echt donker. Het beeld is erg scherp en gedetailleerd, zoals je verwacht van een 4K OLED TV. Maar deze nieuwe versie, heeft toch enorme stappen gezet qua kwaliteit in beeld en geluid met de vorige versie.

De TV heeft een waaier aan aansluitmogelijkheden, maar het handigste naast de nieuwe en snelle interface is toch zeker de Airplay functie. Verder heeft deze TV heel wat Smartfuncties, die snel te begrijpen zijn.

Deze TV is excellent om series, films te bekijken met een cinema-ervaring. Ik ben alvast onder de indruk van de goeie kijk- en ook gebruikservaring.

k*********@d******* 15-09-2022

Mooie televisie, super geluid

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb dit zeer mooie toestel ondertussen een paar weken kunnen testen. Wat een verschil met mijn oude flatscreen die er voordien in de slaapkamer stond. Van een nieuw OLED-toestel verwacht je natuurlijk superieure beeldkwaliteit en die beeldkwaliteit ontgoochelde absoluut niet. De geluidskwaliteit van dit toestel is meer dan goed te noemen. Een audiofiel zal deze graag gebruiken, mede door de AI-sound. Qua design is dit toestel ook top, met een ongelooflijk dunne uitvoering. Vooral de achterkant, die in een gebroken wit/beige uitgevoerd is, kon ons zeker bekoren, mede doordat het toestel niet tegen de muur stond.
Zeer mooi toestel, het stevige prijskaartje zeker waard.

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• geen draaivoet

Jack 15-09-2022

Wederom beter

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb zelf al eens de LG OLED55A1 mogen testen, en kreeg nu de kans om de opvolger aan de tand te voelen. En wat een verbetering is het weer. Vooral het geluid vind ik enorm vooruit gegaan, het lijkt uit het gehele scherm te komen. Dit klinkt werkelijk heel natuurlijk, warm en toch helder. Qua beeld is het voor mij bijna onmogelijk om een verschil te zien, het was geweldig en dat is het nog steeds. Wel is het zo dat ik bij het vorige model nog een soort scherpe rand zag tussen bijvoorbeeld een presentator en de achtergrond, ik dit nu niet meer zie.
Streamen gaat ook geweldig. Ik ben een weekje op vakantie geweest met vrienden, en wilde thuis de foto's op de TV laten zien. Dit ging echt heel eenvoudig via AirPlay , scrollen ging snel. Wel moest het beeld af en toe 'opgebouwd' worden, maar dit kan ook aan de Wifi-verbinding oid liggen.
Zijn er dan geen minpuntjes, nou ik heb er wel een. Ik probeerde een programma te kijken via NPO Start op mijn mobiele telefoon, en dit te streamen via AirPlay naar de televisie. Dit lukte niet, gaf op mijn telefoon een vreemde foutmelding dat ik 'ondertiteling uit moest zetten' Dit gaf echter geen soelaas.
Uiteindelijk heb ik de NPO App geinstalleerd op de televisie, eenmalig ingelogged, en daarop werkt het wel super ! Het verplaatsen van de app naar een andere positie ging ook makkelijk . Het is net of je met een PC werkt, zo goed is de 'muis-funktie'.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Multimedia

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing
  • NPO streamen via telefoon

cp 14-09-2022

Levensechte beeldervaring

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb deze televisie mogen testen. Wat mij direct opviel was hoe licht deze is qua gewicht. Het is wel even lastig om de tv aan de poot te bevestigen; dit hebben we samen gedaan. Het installeren was een makkie. Hij stond standaard op Engels. Dit was eenvoudig om te zetten naar Nederlands. Daarna deed hij het gelijk. Het is een prachtige, zeer platte tv, alsof het een plaat is. Er zit een heel dun randje omheen wat je eigenlijk niet ziet. Zeker zeer mooi om op te hangen. Alleen jammer dat er (zeker voor dit geld) geen beugel bij zit. Ook is het mogelijk hem te plaatsen op een optionele galleriestand (4 poten). Heel mooi, wat aandoet alsof je een schilderij in huis hebt.
Wat direct opvalt als je hem aanzet is het prachtige beeld. Het beeld is superscherp, waardoor je ook diepte ziet, waardoor het soms wel 3d lijkt. Dit is echt geweldig als je films kijkt. Ook natuurfilms is super. Mede door de prachtige, heldere kleuren. Ik moest wel even wennen aan de donkere kleuren, wat ook echt donker of echt zwart is. Het beeld is levensecht.
Het geluid valt wat tegen; het is niet echt een warm geluid, de bas zou wat harder mogen. Na aansluiten van een soundbar is het geluid wel goed.
De tv heeft voldoende mogelijkheden, zoals 4 hdmi ingangen, 3 usb-poorten, wifi, Bluetooth. Hij is gemakkelijk te koppelen met bv mobiele device en foto's afspelen via mobiel is mooi en beeldvullend. Daarentegen laat het foto's afspelen vanaf pc via de app Mediaplayer echter te wensen over. Hierin kun je weinig instellen en is het niet mogelijk de foto's beeldvullend te zien.
De tv is zeer gebruiksvriendelijk. Het menu is duidelijk en gemakkelijk te bedienen.
Het is gemakkelijk apps te installeren.
Je kunt uit een vast samengesteld bestand apps downloaden, die dan onderin beeld gepresenteerd worden, waarna je ze om te gebruiken alleen maar hoeft aan te klikken.
De afstandbediening ligt door zijn ronde vorm gemakkelijk in de hand. Hij is duidelijk en gemakkelijk te bedienen. Er zijn reeds voorkeurtoetsen voor Netflix, Prime Video, Disney, Rakuten TV en Alexa.
Energieklasse G is wel een minpunt.

Pluspunten

• scherp beeld
  • heldere kleuren
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• geluid
  • energieklasse

jjgslogt 12-09-2022

LG OLED55C25LB

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb de LG OLED55C25LB afgelopen weken mogen testen en en bij het uitpakken valt gelijk de uitstraling al op. Het is wel een werk voor 2 personen.

De TV heeft een mooi en strak design. In tegenstelling tot mijn oude OLED staat deze wat hoger op de voet waardoor er makkelijker een soundbar voor kan liggen zonder dat deze het beeld blokkeert.

De TV instellen is een paar minuten werk, eerst inloggen bij het netwerk en dan je account en de rest gaat vanzelf, de bijgeleverde remote werkt soepel en is duidelijk.

Beeld kwaliteit is geweldig zwart is ook echt zwart, tijdens het gamen komen de kleuren ook heel intens over.

Met de remote schakel je snel tussen de verschillende apps.

Al met al een gebruiksvriendelijke TV met een mooi design en super kwaliteit.

Pluspunten

• design
  • beeldkwaliteit
  • bediening gemak

Minpunten

• 2 mensen nodig voor opzetten

m*********@h********* 10-09-2022

LG Bomb

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

De Lg oled 55C2LB is een van de beste tv dat ik heb getest, sneller dan alle andere tv , een van de beste qualitetife tv met een super oled scherm, met een perfect geluid system voor alle moeglekjijt. De remote is heel nieuwe een perfect om met de tv beter te werken

Pluspunten

• Remote
  • Qualiteit
  • Remote
  • Geluid

Davy Hoskens 09-09-2022

aanrader

Het is een prachtige 4K tv
je heb heel veel mogelijke heden naar smart home functies
Het bediening met de afstandsbediening is ook heel soepel je hebt soort pc muis en menu is goed overzichtelijk en overal staat info bij
De kleuren HDR vooral met PS5 haal je ook alles eruit en 120hz ondersteuning , maar niet elke game ondersteund het je moet dan instelling veranderen is PlayStation da heb je geen 4k meer maar niet bij alle games, ik heb de instelling een foto's van indien nodig vraag maar

alleen geluid instellingen , dolby ,enz ..heb ik nog niet allemaal allemaal de beste kennis van nog mee bezig

Vriendelijk.......

Pluspunten

• game functies
  • smart tv
  • snel

Minpunten

• (geluid) ,gamen met hoofdtelefoon
  • 4K te weinig aanbod met tv box (telenet)
  • voor de rest heb ik er geen

darktrooper 08-09-2022
Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Bij deze heb ik dit toestel gekregen om te testen , toestel wordt geleverd voor de poort en voor de rest moet je je plan trekken , vrouw alleen thuis maar even binnen zetten of helpen gaat niet , 0 op 10
Nu het toestel zelf , beeld is wel heel goed , instellingen was een ander paar mouwen , is toch niet de plug and play zoals ik dacht , maar kom , warm beeld ,leuk geluid , makkelijke bediening , leuk is wel de cursor om het instellen en dergelijke , zou ik het toestel kopen , misschien wel maar is vrij klein en vrij duur , bij deze zou ik persoonlijk passen , ik geef het een 7 op 10

Pluspunten

• beeld

Minpunten

• instellingen van de vorige stond er er nog in

jantinus 04-09-2022

LG OLED zoals je mag verwachten

Eerste indruk:
Wat een prachtige TV is dit! De TV is erg dun (slechts enkele millimeters) en heeft ook minimale bezels. De buitenrand is omgeven met een laagje geborsteld aluminium en geeft daardoor een erg premium gevoel. Ook de witte achterkant draagt hier aan bij.
Beeldkwaliteit
Het beeld is echt prachtig, zoals je van een OLED-TV mag verwachten. De kleuren spatten van het scherm af en het beeld is zeer gedetailleerd. Let op: wanneer je de TV voor het eerst aanzet dan zal het beeld je waarschijnlijk erg tegenvallen. Dit heeft onder andere te maken met de energy settings, let dus op dat je de energiebesparing uitzet, want die zorgt ervoor dat de brightness flink naar beneden wordt geschroefd. Er zijn verschillende tutorials online te vinden hoe je de TV het beste kunt instellen.
Beweging
Dit is wel echt het zwakke punt van deze TV. OLED heeft moeite om beweging soepel op het scherm te leggen. Daar is deze TV geen uitzondering in. Standaard staat TrueMotion aan om dit te voorkomen, maar het gevolg is dat het beeld dan vol zit met artefacten in het beeld. Ik zet dit zelf dus uit. Het beeld is dan net wat minder soepel, maar wel een stuk fijner om naar te kijken.
Gebruikservaring
De gebruikersinterface van de TV is niet altijd even vanzelfsprekend. Ik moest soms flink zoeken in het menu om gewenste settings te kunnen vinden. Een hele vette feature is de universele afstandsbediening. Hiermee kun je zelfs je Ziggo-settopbox bedienen. De automatische detectie vind hem niet, maar wanneer je de mediabox Next even opzoekt in het menu, dan staat hij er wel gewoon in.
Conclusie
Dit is echt een hele mooie TV, zeker de moeite waard om te kopen. Wel heeft hij soms wat quirks, maar daar valt wat mij betreft prima mee te leven.

Pluspunten

• Prachtige beeldkwaliteit
  • Sleek design

Minpunten

• Gebruikersinterface is niet intuitief
  • Beeldartefacten bij TrueMotion

HenkN 03-09-2022

Mooie tv met prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb deze mogen testen via Review.nl. Ik ben zeer positief verrast over de geweldige beeldkwaliteit van deze tv. De scherpte en helderheid zijn ronduit subliem! Ook de kleurweergave is perfect met diepe zwart tinten en een prachtig contrast. Je kunt het beeld nog prima zien vanuit verschillende hoeken. Het standaard geluid van de tv is prima voor spraak en wat lichte muziek, echter via mijn geluids installatie klinkt dit een stuk beter bij films en muziek video's. Super gemakkelijk is ook de afstandsbediening met muis waardoor je erg handig door de verschillende opties loopt. Het gebruiksgemak Van de Smart functionaliteiten is goed doordacht en voor iedereen te volgen. Ook voor gamen is dit een ideaal toestel door de snelle beeldopbouw en hierbij is door mij geen shading waargenomen. Al met al een prachtige Oled tv met echt heldere beelden en een mooi design. wat mij betreft een aanrader als je een Oled tv van dit formaat zoekt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Helderheid en scherpte
  • Perfecte kleurweergave
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Voor films en muziek soundbar nodig

d*********@h********** 01-09-2022

Een goede televisie met veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Deze televisie enkele weken mogen testen.
Het beeld is heel mooi helder en super scherp, de kleuren zijn ook zoals ze zijn in het begin moest ik erg wennen om een film te kijken om dat het beeld 4k is en lijkt of het naar je toe komt. (Maar was snel gewend).
Het geluid kan je instellen op film, muziek sport gaming enz. voor de juiste beleving.
Ook zitten er diverse apps op deze tv en een gratis rakutten deze bied films. Serries, enz aan ik kon deze niet en vond het leuk om naar te kijken.
Alexa word ook mee geleverd deze is wel in een aantal talen maar niet in het Nederlands wat erg jammer is. Wel uit geprobeert in het engels maar vroeg je om het weer kreeg je die niet van Nederland.

Een mooie televiesie goed beeld en geluid en met ontwikkelingen en updates een televisie waar je jaren wat aan kan hebben.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Bluetooth
  • 4 k beleving
  • Mooi design

Minpunten

• Alexa niet nederlands

barry s 31-08-2022

Scherp beeld, en verbeterd als de voorgangers van LG

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Het beeld is erg scherp. Zowel voor gamen /netfix en televisie erg fijn beeld. Gebruiksgemak fijn en overzichtelijk en beter menu voor instellingen dan zijn voorgangers.

Pluspunten

• scherp beeld
  • snelheid van de tv
  • gebruiksgemak
  • Gamingmode

Minpunten

• behuizing van tv ziet er goedkoop uit

f**********@g******** 31-08-2022

Toestel met moderne look dat alle verwachtingen inlost

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Algemeen : de ingebruikname van de LG OLED55C25LB is eenvoudiger dan wat er vermeld staat op de bijgevoegde handleiding.
De Magic Remote is een openbaring en heel eenvoudig in gebruik. Tussen het toestel en de Magic Remote is er een zeer snelle reactietijd.

Specifiek : beeldkwaliteit is schitterend. Toestel had bij ons directe inval door zonlicht maar er was geen impact naar de kwaliteit van het beeldscherm.
Scherpte en helderheid zijn subliem en de standaardinstellingen zijn perfect voor zowel sport, film of Youtube uitzendingen.
Kleurweergaven contrast en diepe zwarttinten zijn schitterend en vooral bij natuurbeelden valt de kwaliteit op.
Perfecte geluidskwaliteit en volume volstaat ruimschoots voor grote ruimtes.
Gebruiksgemak : LG smart services is heel eenvoudig in gebruik. Een minpunt is dat de naam van de HDMI poorten niet eenvoudig kan aangepast worden. De oplossing kon ook in de handleiding niet teruggevonden worden.
Alle Smart TV functionaliteiten die konden getest worden functioneerden zoals verwacht en zelfs Alexa reageerde zoals het moet op de gegeven opdrachten.
Het toestel valt op door zijn strakke design en kwaliteit van zijn 55' grootte van het beeldscherm. De functionaliteit om na het afsluiten in eerste instantie een tijdsaanduiding te tonen is een leuke meerwaarde.

Pluspunten

• beeldkwaliteit voor sport en natuurbeelden
  • gemakkelijke installatie
  • volume regeling
  • Magic remote
  • Reactiesnelheid tussen Magic Remote en toestel

Minpunten

• Aanpassing naam HDMI aansluitingen

Reinout 02-06-2022

Waar voor je geld!

Beeldkwaliteit:

Gezien ik nog over een oude flatscreen beschik (een van de eerste HD-schermen) was het verschil in kwaliteit enorm en meteen zichtbaar.
Ik herinner me nog de overstap van mijn gigantische beeldbuis naar de flatscreen die ik nog steeds heb. De sprong naar dit toestel was vergelijkbaar.
Een veel rijkere kleurweergave. Het donkerste zwart dat je maar kan vinden. Dit zorgt dus voor een rijk contrast wat het mogelijk maakt om zelfs donkere scenes goed te zien wat je wil zien. Zelfs in klaar daglicht had ik geen moeite om donkerdere scènes te volgen gezien het beeld erg helder is.
De 120Hz framerate zorgt er dan weer voor dat je een erg vloeiend spektakel te zien krijgt.
Toegegeven, het was even aanpassen. Bij sommige series en films lijkt het wel alsof je naar een toneelstuk zit te kijken. Dit neemt met momenten de magie van film wel even weg. Mijn vrouw was hier bijvoorbeeld geen fan van.
(Zo kan je als oplettende kijker bijvoorbeeld op een blu-ray van Star Wars zien waar de set stopt en de green screen begint)
Na een beetje experimenteren met de instellingen, merkte ik dat dit bij bepaalde kijkmodi wat werd aangepast. (Zo ben ik een grote fan van de filmmaker modus. Op die manier zie je series en films zoals de filmmaker ze bedoeld heeft, op voorwaarde dat dit in het bestand mee gecodeerd is natuurlijk…)
Zoals elke goede OLED heeft ook dit toestel een soort van schermbeveiliging tegen inbranden. Let wel op. Als je bvb Netflix of Disney+ apps gebruikt die je op het toestel zelf hebt geïnstalleerd, schieten deze automatisch in gang na slechts enkele minuten. Wanneer je via een telenet-decoder kijkt, werkte deze automatische functie bij mij niet. Wanneer het beeld dus lang op pauze blijft staan heb je wel degelijk gevaar voor inbranden.
Ook tijdens het gamen leverde deze televisie schitterende prestaties. Vloeiend, mooi, adembenemend of angstaanjagend realistisch… Het hangt natuurlijk af van de games die je speelt. (120Hz framerate is trouwens een voordeel als je online shooters speelt.)
Het kan trouwens toeval zijn maar als de televisie geen signaal krijgt of in een soort slaapmodus gaat, kreeg ik schilderij-achtige taferelen die de kleur van de muur achter het toestel gebruikten om beter in het decor te passen. Ik heb deze functie niet bewust aangezet en misschien is het toeval… toch vond ik het ’t vermelden waard.

Geluid:

Het geluid van flatscreens is, voor zover ik weet nooit om over naar huis te spreken. Dat is ook de reden dat ik thuis een soundbar heb.
Het lukte me niet meteen om mijn soundbar helemaal correct aan te sluiten. Hierdoor heb ik heel wat dingen gewoon met de klank van de televisie bekeken. Ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk was van de klank. Moest ik dit toestel gehad hebben voor ik de soundbar had gekocht, ik zou mijn geld aan andere dingen besteden.

SmartTV:

Wat smartTV-functies betreft doet deze LG wat hij moet doen. Automatische updates kan je aan en uit zetten. Je kan apps installeren en hebt rechtstreekse toetsen naar bekende streamingdiensten (Hoera! Geen 5 verschillende afstandsbedieningen meer!).

Afstandsbediening:

De afstandsbediening is in staat om verschillende toestellen te bedienen. Er komt ook een handige IR-blaster bij, al is deze in lengte beperkt. Je kan de afstandsbediening ook gebruiken als magic wand om dingen aan te wijzen en te klikken. Voor sommige dingen is dit erg handig, voor andere dingen dan weer niet. Je activeert deze functie door even met de middenknop te scrollen. Tot mijn frustratie is dit echter heel gevoelig. Meer dan eens werd deze functie ongevraagd geactiveerd. Het duurt ook even vooraleer je dit weer weg krijgt (je moet een aantal tellen wachten tot de marker weer verdwijnt). Niet zo fijn in het midden van een aflevering als je na een pauze weer gewoon op start wou drukken.
Wat de afstandsbediening betreft had ik graag ook dedicated media keys gezien. Play/Pause, fast forward en rewind zouden welkom zijn. Op dit moment kan je deze functies uitvoeren met de interactieve ring op je afstandsbediening maar dit is vrij beperkt. (Zeker als je dan met de centrale knop meer dan eens de magic wand-functie ongewild activeert).

Gebruiksgemak:

Op zich wijzen de meeste dingen zichzelf wel uit. Ik vond een handig filmpje online over hoe je het toestel best installeert (Bij mij stond hij op de staander). Voorzichtigheid geboden natuurlijk, gezien je het scherm niet aan de glasplaat zelf mag vastnemen. Toch zijn er ook enkele dingen die ik vreemd vond.
Zo is de ARC pas de 2e HDMI-aansluiting.
Bij mij leek die niet zo goed te verbinden (het signaal viel dikwijls weg) dus ik heb de digital in gebruikt. Let wel: Ik heb niet veel tijd genomen om dit tot in de puntjes uit te pluizen omdat het geluid van de televisie op zich al heel goed was en omdat ik snel wou beginnen testen. Het kan dus ook aan mij liggen.
Zoals voordien reeds vermeld, had ik graag nog specifiekere media-keys gehad om het navigeren binnen streamingdiensten makkelijker te maken.

Design:

Wat design betreft: Het toestel dat ik mocht testen had een gebroken witte achterzijde. Dit zou niet per sé mijn eerste keuze zijn. Gelukkig zie je de achterzijde van je toestel meestal niet.
Het feit dat het toestel zo goed als geen rand heeft, is wel fijn en biedt een leuke kijk-ervaring. (Mijn eigen toestel heeft nog een rand van 5cm omheen het beeld. Makkelijker om te verhuizen want dit deel mag je vastnemen maar je toestel wordt er groter door of je moet scherm inboeten.) Het toestel kan ook netjes opgaan in je decor op die manier.
Wat de voet betreft; die is vrij solide. Alleen jammer dat het een “volle” voet is in plaats van pootjes. Dit is natuurlijk een pak stabieler maar je kan er dus ook minder makkelijk kabels, HDMI-hubs en dergelijke onderdoor laten lopen.

Conclusie:

Met deze LG haal je echt wel een beest van een televisie in huis. Ik was enorm blij toen ik vernam dat ik zo’n toestel mocht testen.
Als je hem kan betalen zou ik zeggen: zeker doen! Het is de moeite waard!
Ik vond het een geweldige ervaring op elk vlak. Als filmliefhebber en fervent televisiekijker wil dat al wat zeggen.
Daarmee raak ik natuurlijk meteen aan het grootste nadeel aan dit toestel. Tussen €1500 en €2200 voor een televisie is echt wel een enorme hap uit je budget. Je krijgt er natuurlijk heel veel voor terug.
Wij hebben zelf nog kleine kinderen. De kans dat er dus ooit iets mis loopt met de televisie (denk maar aan een bal ertegen, krassen met een steentje of een verkeerd geplaatste tennisracket of knikker… of gewoon laten inbranden wegens onvoorzichtigheid), is vrij groot. Wellicht wachten wij dus nog even af tot onze kinderen wat ouder zijn voor we zoveel aan zo’n toestel uitgeven.
En toch…
Ik betrapte er mezelf op dat ik het toch een aantal keren heb proberen aan te kaarten bij mijn vrouw. Ik zou, mits een goede deal, overstag kunnen gaan en mijn voorgaand advies in de wind slaan. Zij is daar iets koeler in en kan mij snel weer tot rede brengen.

Pluspunten

• Helder en vlot beeld (120Hz)
  • Levendige kleuren
  • Bijna borderless
  • Filmmaker-modus

Minpunten

• Afstandsbediening kan beter (media keys)

marioooo93@hotmail.it 22-05-2022

LG evo : gaming, cinema, sport

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

De OledD55C25LB is de perfect televisie voor sport, cinema een tecnologie.
Ik heb deze tv geproberd voor nu al 2 maanden een ik vind het een vat de beste voor deze target prijs. Zier snelle , perfect qualiteit een de audio is een van de beste dat ik heb getest. Ik vind daze tv perfect voor familie met kinderen, omdat ook voor de gaming, is een van de tv met de beste qualiteit, perfect om een perfect gaming experience te hebben.

Pluspunten

• snelheid
  • qualiteit
  • audio
  • sport mode

John Willaert 20-05-2022

Een aanwinst voor elke woonkamer!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Net zoals de voorgaande generaties zijn ook de LG Oledschermen van dit jaar een toppertje.
Op vlak van beeldkwaliteit heb ik zeker niets negatiefs op te merken. Maar dit was al het geval van de voorgaande Oled schermen van LG.

Beeldkwaliteit:
De Oled schermen van LG staan erom bekend dat ze haarscherp zijn. En dit is nu ook weer het geval.
De zwarten zijn pikzwart en daardoor komen de andere kleuren heel mooi tot hun recht.
Ook heb ik het gevoel dat dat het aloude probleem van Oled schermen is opgelost. In een lichte kamer dichtbij een venster heb ik geen probleem met de helderheid van het scherm.
Over Burn-in problemen kan ik helaas nog niets zeggen, ik heb de tv niet lang genoeg getest om daar een oordeel over te vellen.

Gamen:
Als een toch wel fervent gamer, ben ik een grote fan van deze tv.
120hz refresh rate, 4k haarscherp beeld, heel lage input lag. Dit is echt een droom tv voor gamers.

Geluid:
Ik ben zeker geen audiofiel, en voor een gemiddelde gebruiken zijn de boxen uit de tv zeker genoeg voor tv kijken. Maar als je toch een echt cinema gevoel wilt in je woonkamer zou ik toch een externe soundbar met woofer aanraden. Het geluid van de tv is helder, maar ontbreekt toch enige vorm van bassen.

Looks:
Ik heb een witte versie van de LG C2 ontvangen.
Ik zal maar direct eerlijk zeggen dat ik hier geen fan van ben. De achterkant is een soort beige/crème wit. Ook de textuur van de achterkant is niet echt mijn ding. Door de witte kleur en de textuur lijkt het alsof de achterkant van een soort papier gemaakt is.
De vernieuwde voet van de C2 is een stuk kleiner dan zijn voorganger. Hij is grotendeels gemaakt van plastiek en voelt ook niet zo premium aan, maar eenmaal je tv er staat, lijkt alles zeer netjes.

Software:
Door de nieuwe chip heb ik het gevoel dat door de menus zappen nog sneller gaat.
Er zijn wel enorm veel opties en instellingen, dus het duurt wel even voor je alles weet staan.

conclusie:
De LG C2 is een prachtige tv die een aanwinst is voor elke woonkamer.
Mijn enige kritiek puntje is de witte kleur van de achterkant, maar je kan natuurlijk ook gewoon een zwart exemplaar bestellen ;)

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • Oled
  • 120 hz refresh rate

Minpunten

• het kleur van de witte versie

b***********@t********* 20-05-2022

Beste OLED van het moment

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik kreeg de mogelijkheid om deze nieuwe OLED van LG te testen via Review.nl en heb dat dan ook uitgebreid gedaan.

Wat als eerste opvalt is dat de TV lichter is geworden als zijn voorgangers en ook smaller is dan voorheen. Nieuw is ook de steun die een goede stevigheid aan het toestel biedt. De eerste algemene indruk bevestigt mijn vermoeden: deze OLED ziet er fantaistich uit.

Qua aansluitmogelijkheden is deze TV voorzien van o.a. 4x HDMI (versie 2.1) en beschikt hij over alle andere mogelijke aansluitingen zoals USB, Wi-Fi en Bluetooth 5.0.
De helderheid is weeral verbeterd tov de vorige modellen en dat is vooral te zien in een heldere omgeving. Echter de achterstand tov LCD is nog (lang) niet gedicht. In donkere omgeving is dit verschil veel minder zichtbaar.

De nieuwe Alpha 9 gen5 processer werkt sneller dan zijn voorganger, wat resulteert in iets meer detail in donkere passages, een betere tone mapping, perfect contrast en een snellere interface. De kleurechtheid is perfect.

Verder beschikt dit toestel ook over (verbeterde) A.I. om zowel beeld als geluid aan te passen aan ieders behoefte. De afstandsbediening ligt prettig in de hand en is voorzien van extra knopjes voor Netflix, Disney+, YouTube e.d.

Het enige minpunt is de prijs; deze is merkelijk hoger dan zijn voorgangers. Misschien wachten op speciale aktie zoals Black Friday om dit toestel aan te kopen.

Pluspunten:

+ Kleurenkwaliteit
+ Beeldscherpte
+ Uiterlijk en dunne randen
+ Zwart is zwart

Minpunten:
- Prijs
- Helderheid in een lichte omgeving

Pluspunten

• Kleurenkwaliteit
  • Beeldscherpte
  • Uiterlijk en dunne randen
  • Zwart is zwart

Minpunten

• Prijs
  • Helderheid in een lichte omgeving

whitejovi 19-05-2022

Aan te raden TV, wel duur

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb dit product voor enkele weken mogen gebruiken.
Eens je tv is ingesteld, dan werkt deze heel vlot. Je kan snel switchen tussen de verschillende programma’s zoals Netflix en Plex enzo. Zelf vond ik de kwaliteit van het beeld echt WOW. Aangezien het een oled scherm is, komen de kleuren er zeer goed door.
Qua geluid is deze voor mij in orde, al zou het waarschijnlijk aan te raden zijn om een soundbar te gebruiken. Tijdens het gamen heb ik gebruikt gemaakt van de HDR en die vond ik er zeer prachtig uit zien. Ik ben tevreden over deze tv, dus zeker een aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Snelheid
  • Kleuren

Minpunten

• Prijs

Toto 1972 18-05-2022

Top toestel maar wel duur

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Hey, is voor mij de eerste keer dat ik een tv mag testen dus gaan we dat zo correct mogelijk te doen , ivm deze tv is de beeldkwaliteit top als je kijkt overdag met veel licht in huis als in een donkere kamer mits instelling beeld te veranderen in het menu , het zicht is ook ok als je er niet recht voor zit m.a.w kijken van uit een hoek. En in menu zijn de beeldinstellingen gemakkelijk te veranderen maar is zeker niet altijd nodig want sommige instellingen zoals sport vindt ik persoonlijk niet beter. Wat betreft geluid vindt ik de tv meer dan goed zelfs zeer goed ook wat betreft volume en de Bas zeker in orde. Gaming heb ik jammer genoeg niet getest. Wat betreft gebruiksvriendelijk en gemak installeren is het kinderspel en de handige pijlcursor om tv met afstandsbediening is handig alsook de icoontjes van Netflix , Disney is ok
Aanrader behalve de prijs is aan hoge kant.

Pluspunten

• Beeld , lichte kamer als donker
  • Geluid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Installatie is kinderspel
  • Afstandsbediening met pijlcursor is top

Minpunten

• Prijs
  • Beeld sport geen succes