Philips 43PUS8505/12 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

6,3

ErPo 06-12-2020

Complete TV met bizar slechte kijkhoek en beeld

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Ter vervanging van onze 11 jaar oude Philips LCD TV vanwege de grootte en bedieningsgemak, heb ik deze TV besteld. De recenties leken prima, dus ik durfde het wel aan om deze te bestellen. Zeker ook omdat ik altijd al een voorkeur heb gehad voor Philips TV's vanwege Ambilight en de beeldkwaliteit.
Laat ik beginnen met de positieve punten. Allereerst natuurlijk Ambilight wat voor mij een extra dimensie geeft aan het televisiekijken. Ook AndroidTV is een absoluut pluspunt. Daarmee kan ik gebruik maken van mijn favoriete apps op de TV zoals Kodi, de meest veelzijdige mediaplayer om mijn familiefilmpjes rechtstreeks af te spelen op de TV.
Daarnaast is het bedieningsgemak een enorm pluspunt. De integratie met mijn Denon AV-Receiver is ideaal. Bronnen die ik aangesloten heb op de Denon worden ook weergegeven in de bronnenlijst van de TV waardoor de gewenste videobron in het TV menu te selecteren is. De gebruikerservaring is absoluut uitstekend door de combinatie van het TV menu en AndroidTV.

Waarom dan toch maar één ster?
Om de simpele reden dat de beeldkwaliteit het allerbelangrijkste is van een TV en die is gewoon ver beneden het niveau van wat ik van Philips gewend ben. Ten eerste is het instellen van het beeld een crime. De standaardinstellingen zijn of te fel, of the flets en de eerste dag kreeg ik al hoofdpijn van het beeld. Daarnaast is de beeldhoek niet best. Zodra je horizontaal of verticaal meer dan circa 45 graden ten opzichte van de TV gaat zitten, verandert het beeld....en zeker niet ten goede. Gezichten worden fletser en het contrast verdwijnt voor een heel groot deel. Ten einde raad heb ik de oude TV ernaast gezet om te vergelijken en de instellingen over te nemen. Wat ik ook probeerde in de beeldinstellingen, ik kreeg het beeld niet zo mooi ingesteld als op de "oude" TV. Het contrast is bij lange na niet zo goed, de helderheid moeilijk in te regelen zonder verlies van details of het beeld wordt veel te fel. Waarom kunnen TV schermen niet net zo gemakkelijk ingesteld worden als een laptopscherm? Al met al heb ik het na vier dagen opgegeven, de nieuwe TV weer ingepakt en de "oude" TV teruggehangen. The One van Philips is het voor mij zeker niet. Aangezien ik over het algemeen een groot Philips fan ben, is deze aanschaf een zware teleurstelling gebleken.

Essenburg 02-01-2021

Kleurenpallet op dit scherm is onvoldoende

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Voor overige technische zaken voor zover ik kan beoordelen voldoet deze tv, echter de kleuren weergaven met wat voor instellingen dan ook blijft absoluut een issue. Als men recht voor de tv zit zijn de kleuren prima af te stellen, zodra je ook maar 1,5 op schuift naar welke zijde dan ook, en de kijkhoek verandert dan zijn de gezichten lijkbleek dit is absoluut een min punt en daardoor voldoet deze tv niet aan onze verwachtingen.

ChristiaanG 30-11-2020

Top TV voor deze prijsklasse

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

De beeldkwaliteit en de kleurweergave is een verademing ten opzichte van onze oudere plasma TV. Tel daarbij op dat het de meest voor de hand liggende HDR formaten ondersteund en Ambilight heeft, wat een ervaring op zich is heb je voor een relatief zacht prijsje een plaatje van een TV in je huiskamer staan. De software werkt vloeiend en naar behoren. Een game spelen op 4K en HDR op de Playstation is ook erg mooi, vooral met de Ambilight aan. Van de 50Hz refresh rate heb ik nog niks van gemerkt. De kids genieten ook met volle teugen van Netflix en Disney+. Wij zijn al met al super tevreden over deze TV

SjefVerhage 17-04-2021

Toch weer een Philips TV

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Vorige TV was een 55cm Cover TV. Na 5 jaar begon het beeld blauw te worden door het inbranden van het beeldscherm. Toch na zorgvuldige overweging weer een Philips 58 cm TV gekocht, maar GEEN Cover. De kleuren zijn - evenals het het geluid - geweldig t.o.v. andere merken. Tevens heeft deze TV een draaivoet wat voor ons een pre is.

Stretepete 15-04-2021

geweldige televisie 58

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

"Geweldige tv die 58" ik ben er erg blij mee maar ik persoonlijk vind Ambilight onrustig en onplezierig en staat standaard uit. Van te voren had ik me dat niet gerealiseerd.
waar ik ook niet bij stil gestaan had dat het beeld niet geweldig is als je schuin opzij naar het beeld kijkt.

bemani 14-04-2021

Voor mij beste prijs/kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

eenvoudige bediening eenmaal je het in de pollen hebt, schitterend beeld, mooie achtergrondverlichting

JeeCeePee 05-04-2021

Très satisfait de la qualité

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Habitué aux produits Sony (TV, appareil photo, caméscope), ce téléviseur répond exactement à ce que nous attendions (qualité image, fluidité de la connectivité aux applis...)...très probable que l’on remplace notre smartTV Sony de 2011 par une Philips...Ambilight est top et pas du tout gadget...

Floyd_86 22-03-2021

A good Mid-Priced TV not without flaws

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Apologies that this is in English, my written Dutch is not very good.
We have had the TV for two months now, so I hope it is fairly insightful.

Ambilight is the real deal not just a gimmick. It certainly adds an extra dimension to watch films or sport. Very happy with this feature.
The set is well designed, and solid. Aesthetically the TV is beautiful and the ability to rotate is great.
Picture quality out the box is not great, I am no expert but I had to play around a lot with settings to get a good picture. I now have it set to my satisfaction, but I can't help but think that having the picture professionally calibrated would bring out the true potential of the screen. I have read on various forums that once well calibrated the picture is really immense.
Android interface is good, simple to use and effective, settings and menus are good, intuitive and simple to use.
Watching TV via a 4k KPN "ontvanger" is great. Netflix and prime apps (via KPN) work really well delivering HDR and 4K content as intended.
The Android apps are not great. A main reason for buying this TV was the claim that it supports all HDR (10, 10+, Dolby Vision etc). The TV really struggles with HDR content from apps such as Disney+. The screen size cannot be formatted and the picture cannot be changed. for example; Disney delivers content in 4k, HDR 10 and Dolby Vision, the picture is good but it would be nice to be able to watch it in full screen maybe with the option to choose 4k over HDR. You may also read elsewhere that the TV cannot support HDR on Disney+. I had this experience but it has been resolved with good customer support and firmware fixes from Philips.
The sound quality is generally good with the standard speakers. A lot better than expected with nice bass levels and clear voices.
Again the only problem is with the Disney+ app. The sound is awful and must be nearly maxed out to hear anything.
To summarise,
Great TV to use and great picture quality once settings are played with.
HDR content delivered well by external sources, Android apps, from the built in Android User Interface struggle with HDR and no ability to format picture size.
Disney+ is a great family streaming service but the TV struggles to deliver it effectively.
Great expert support from Philips for any issues.

Joepie65 21-03-2021

Super helder

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Deze 75 " als opvolger van een 55".
Hoewel je veel betaalt voor de Android besturing is dat het zeker waard. Waar netflix en videoland bij de basic implementatie af en toe vreselijke kuren hadden, dat is nu voorbij.
Ook het ontbreken van een volledig toetsenbord is geen enkel bezwaar door de spraakbesturing, super.
Het driezijdig ambilight is gaaf en de grootte van de tv is wel even schrikken maar hij is zodanig veel helderder dat de gordijnen niet meer overdag dicht hoeven om een film te kijken. Top!

H.Otten 21-03-2021

Prachtige TV, maar casten vergeet maar.

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Deze Philips TV gekocht door de goede 40 jarige ervaring met dit merk. En ja uit de doos, eenvoudige installatie en dan een mooie TV.
Echter op mijn kamer geen TV aansluiting, dus casten is een must. Alle instellingen als de TV in de woonkamer (65oled873) maar helaas geen verbinding mogelijk met de 43pus8545, wel met de TV in de woonkamer.Dus morgen maar bellen met Philips om aankoop te annuleren.

Pluspunten

• Installatie

Minpunten

• Casten
  • Fox app ipv ESPN app.

Hollowman 17-03-2021

Philips one

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Mooie tv alleen staat beetje scheef op de voet links is hij lager als rechts. Das wel jammer. Voor de rest prima tv

Knub 15-03-2021

Super geweldig

Beeldkwaliteit is goed.
Gemakkelijk te installeren.
Mist alleen de 100 herz om de snelle beelden wat vloeiender te zien.

Tsja1 14-03-2021

Prima combinatie met de TAB8505

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Eerder de 43PUS9235 geprobeerd. Die viel tegen qua geluid. En aangezien ik Ambilight een goede toevoeging vind, toch maar verder gezocht naar een Philips. Mijn oog viel op de 43PUS8505 met de TAB8505 soundbar, inclusief sub woofer. En dit is helemaal prima. Installeren van de soundbar en koppelen aan een iPhone is moeilijk, maar is gelukt. Dan kun je direct geluid streamen vanaf je telefoon naar de soundbar, wat ik overigens nauwelijks zal doen. Maar goed, de soundbar via HDMI ARC aangesloten op de TV waardoor je de afstandsbediening van de TV kunt gebruiken en je de afstandsbediening van de soundbar eigenlijk niet meer nodig hebt. Wel zo fijn.
Nu genieten van een prachtig geluid met een heel mooi beeld.

Rolandroland 13-03-2021

Perfect beeld, geluid en ambilight

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Mijn vorige TV uit de Cineos serie doet het nog steeds perfect ondanks de leeftijd (ruim 15 jaar, fullHD en nog steeds beter beeld dan de meeste nieuwe tv's), maar was helaas geen smartTV. Deze wel! Hij is snel, perfect 4K beeld en omdat ik de ambilight niet wilde missen ben ik blij met deze nieuwe generatie ambilight. Bij ingebruikname stond de ambilight op standje debiel en klaagden de buren over het felle licht, dus na het goed instellen van de lichtsterkte etc. en de beeldscherminstellingen met HDR zoals ik ze wil is het helemaal perfect. Ik hoop dat deze TV minstens net zo lang meegaat als de vorige, die nu een plaatsje bij de sport apparatuur heeft gekregen.

Thebbus 11-03-2021

Het is een gemiddeld product

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

De ARC aansluitingen HDMI voldoen alleen goed als je opnieuw de stekker trekt pas dan schakeld deze TV goed over naar het aangesloten audio systeem.

JpmH 08-03-2021

Smart tv

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Tv is een prima product, functioneert naar behoren. Moet nog wel mijn weg zoeken in de veelheid aan mogelijkheden die dit toestel bied. Zeker geen miskoop en ieder aaan te bevelen.

Christophe Simon 05-03-2021

Un vrai plaisir

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Une fois corrigés les réglages d'usine de l'image (il y a plein d'exemples sur le net), l'image se révèle d'une clarté et d'une finesse exemplaire: je venais d'une télé 4K Philips mais l'évolution entre les 2 modèles est assez bluffante. Comme tous ceux qui ont essayé l'Ambilght, la vision d'un écran sans cette technologie semble bien fade.
À noter que l'OS Android est très réactif et à 1000 lieux du poussif Saphi.
Et, cerise sur gâteau, la télécommande avec clavier est quasi parfaite (manque juste le rétro-éclairage).

PASGILI 03-03-2021

Impossible d'utiliser télécommande universelle

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Il est impossible d'utiliser une telecommande universelle pour choisir l'entrée ( HDMI1, HDMI2, ....) En effet sur une précedente TV android cela ne posait pas de problèmes. Sur celle ci il n'existe plus la commande d'entrée direct et la liste des entrées disponible ne restent pas dans le même ordre. D'où impossible avec télécommande universelle

Demorud 02-03-2021

Décevant

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

Remplaçant d’un Oled Philips (souffrant de marquage apres a peine 3 ans), cette dalle est franchement décevante bien que moins chers qu’un Oled... Angles de vision affreux dés qu’on dépasse un angle de 30°. Homogénéité de la dalle digne d’un bas de gamme : manque de luminosité sur les bords et coins.
L’image est bonne quand on est perpendiculaire à l’image.
Le seul intérêt des téléviseurs Philips est l’Ambilight.
Ne vaut absolument pas son prix.

Zaleo 26-02-2021

Prachtig Ambilight TV, Android TV valt tegen

Geschreven voor: Philips 43PUS8505/12 2020

De TV en beeldkwaliteit is geweldig, in combinatie met surround systeem en Hue lampen geeft dit een gewelidge beleving.

De Android TV software laat wel wat te wensen over, de ingebouwde Chromecast is beperkt tov een echte Chromecast aangesloten via HDMI (TV aan en uit zetten via Google Assistente bijvoorbeeld).

Verschillende streaming apps geven geen goede beeldkwaliteit, waarvan Disney+ de meest noemenswaardige. Je mist niet alleen 4k en Dolby Vision maar via een aangesloten Apple TV box van een vriend is op dezelfde TV is zelfs HD content veel mooier dan wanneer de de zelfde app gebruikt op Android TV, vermoedelijk door betere upscaling en dynamisch contrast. Heb dus twijfels bij de perfect picture engion.