Apple iPad Air 2013 9,7 inch / grijs / 32 GB

Resolutie
2048 x 1536 pixels
Schermgrootte
9,7 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad Air 2013 9,7 inch / grijs / 32 GB op Kieskeurig.be.

GA2008 22-05-2014
  • Product half jaar in bezit

Sinds we deze tablet in gebruik hebben wordt de laptop steeds minder gebruikt. Het scherm is groot genoeg en het typen/werken via het scherm went snel.

Het synchroniseren van de mail en agenda met andere agenda's (gmail, outlook) werkt eenvoudig. Hierdoor is er geen papieren agenda meer nodig.

Ook de kinderen vinden het geweldig. Ze spelen spelletjes (wel de in game aankopen uitzetten) en maken eenvoudig zelf muziek en filmpjes.

Gekozen voor 32 GByte model zodat de foto's op de tablet kunnen blijven staan. Nadeel is wel dat de
icloud backup geen 32Gbyte is zodat niet alles in deze automatische backup past.

rbrakele 27-11-2013

Na een jaar de iPad mini met grote tevredenheid te hebben gebruikt, heb ik de iPad Air 32 Gb WiFi aangeschaft. Ik heb de backup van de iPad mini naar de iPad Air overgezet en alles werkte meteen. Na een aantal dagen intensief te hebben gebruikt concludeer ik dat hij werkelijk geweldig is. Zeer snel, een indrukwekkend mooi beeld en meteen te gebruiken als je hem nodig hebt. Vergeleken met een iPad mini is deze iPad een geweldige aanwinst als je hem voornamelijk thuis gebruikt. Hij is duidelijk lichter en compacter dan de vorige iPads, maar toch met een mooi groot scherm.
Een absolute aanrader!

R Wagenaar 26-11-2013

Sinds een tijdje de Ipad air 32 gyg in bezit . Na een aantal jaren de ipad 1 naar volle tevredenheid gebruikt te hebben en die is nog steeds als nieuw ! Is dit wel een verschil hij is echt een stuk sneller dan de 1e generatie en het scherm is werkelijk prachtig de accuduur is net als de 1e generatie super .De camera is ook prima ( zat niet op de 1e generatie ) En hij is een stuk lichter kortom een zeer tevreden gebruiker. Niet goedkoop maar echt een geweldig ding! Een aanrader .

Henk361 17-11-2013

De ipad air op de dag van release gekocht. Een mooie tablet super snel veel keuzes van app's in de app store. Ik heb de 32 gb versie gekocht omdat ik dacht er veel films op te kijken maar het is mij nog niet gelukt om er films op te krijgen. Het scherm is mooi maar super kwetsbaar van 25 cm hoogte laten vallen en er zit nu een barst in. de reparatie kosten zijn als je het laat repareren bij Apple €301.10 wat meer dan de helft van de aanschaf prijs is, en dan is de kans groot dat je een refurbished exemplaar terug krijgt. Het is mijn eigen schuld maar de reparatie kosten zijn heel er hoog dus wel iets om bij na te denken als je een Apple product koopt! Verder een goeie tablet.

rbrakele 22-11-2013

Geachte Henk361, ik begrijp uw beoordeling niet. U geeft een 4 voor het beeldscherm omdat u de iPad op de grond heeft laten vallen waarna het scherm gebarsten is.
Stel u heeft net een nieuwe auto gekocht. U rijdt de garage uit en u krijgt een botsing met schade aan de auto. Kunt u dan zeggen dat de carrosserie van de auto een 4 waard is???
Ik kan mij heel goed uw frustratie voorstellen en ook dat dit uw beoordeling over het scherm beïnvloed, maar volgens mij zegt uw review niets over de kwaliteit van het scherm. Wel haalt uw beoordeling het gemiddelde van de beoordelingen voor de iPad Air naar beneden. Dat vind ik jammer.

Gerard1801 06-12-2013

Beste Henk361, rbrakele heeft wel een punt. Van de andere kant is de beoordeling van rbrakele geheel aan het andere uiterste van de schaal, kritiekloos. 10-10-10 is veel te veel eer voor een Apple, welke dan ook.
Kortom, dit brengt het weer in balans.

R Wagenaar 07-12-2013

Beste Gerard 1801 r brakele heeft zeker een punt en ben het volledig met hem eens en wat de beoordeling betreft je kan op slecht 3 punten beoordelen en inderdaad de opstart snelheid is binnen 2 seconden dat is wel een 10 waard. Het scherm is SUPER dus ook een 10. En de accu duur gemakkelijk 10 uur dus ook een 10 . En als ik de snelheid moest beoordelen kreeg die ook een 10 hij echt supersnel . Het is op dit moment het beste wat er op dit gebied te krijgen is. Er zijn ook zeker een paar goede android tablets maar minder goed dan deze .

HereIsTom 17-12-2013

Eigenlijk belachelijk dat Kieskeurig deze review plaatst, ik heb hem laten vallen en nu is het scherm kapot dus een 4!
Dan kun je alles wat van glas is of kapot kan vallen wel een 4 geven!
Ik heb mijn wijnglas laten vallen, nu is het glas kapot en een vlek in de bank, dus een erg slecht glas en ook de voor de bank een 4! ;-)

basmeyer 29-12-2013

HereIsTom heeft het goed geformuleerd en de 4 is voor jezelf om iets wat van glas is te laten vallen zonder daarvoor verzekerd te zijn (geen inboedel die dit dekt?). Met een adequate bescherming om de iPad had ook niet gebeurd toch?
De 300 euro voor reparatie is inderdaad flink en dat heeft waarschijnlijk je beoordeling gekleurd. Ik vraag me af of deze beoordeling daardoor wel geldig is.

Op het moment is dit de beste tablet die er verkrijgbaar is met bovendien een professioneel IPS scherm (geschikt voor kleurbeoording in de professionele fotografie)! Dus een 10 is terecht op zijn plaats.

Grey area 23-04-2014

Ik vind het wel relevant voor een review of een product te snel kapot gaat bij normaal gebruik. En dat is al jaren een zwak punt van Apple-producten. Ik heb door de jaren heen twee iPhones, een IPod en een iPad gebruikt en alle vier hadden al vrij snel een kapot scherm. Reparatiekosten zijn hoog. Ik heb in diezelfde periode ook twee Samsung telefoons in gebruik gehad en nog geen problemen ondervonden met overdreven kwetsbare schermen. Telefoons en in mindere mate tablets vallen zo nu en dan. Glippen uit je hand of glijden van de tafel..... Voor mij is het daarom interessant om te lezen dat Apple dat probleem kennelijk nog steeds niet oplost. Ik denk dat ik een Tab Pro aanschaf als vervanging van mijn gebarsten iPad 2.

bert2004 27-12-2014

Hallo Henk,

Weet zeker dat er betrouwbare winkels zijn die het voor de helft doen het glas vervangen. En voortaan een hoes om de iPad heen dat scheelt.