Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs op Kieskeurig.be.

Nick22 31-10-2018

Toppertje

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Ik heb de tablet enkele weken in mijn bezit en wil graag mijn ervaringen delen:

Design
De Huawei MediaPad M5 lite heeft een vrij strak design. Rond het effectieve scherm zijn wel zwarte randen, maar dat stoort niet. Op de achterkant valt de uitstulping van de camera nogal hard op. De afbuigende randen zien er mooi uit, maar geven mij de indruk dat de tablet dikker is dan hij daadwerkelijk is. Kortom vind ik hem qua design goed. Geen opvallende dingen, maar zo heb ik het graag. Een zakelijke look is in veel situaties gepast!

Scherm
Eén van de belangrijkste dingen bij een tablet: het scherm. De Huawei presteert hier zeer goed. Zowel de aanraakgevoeligheid (het scherm reageert super) als de kleuren, helderheid en helderheid (het full HD scherm doet zijn naam eer aan) wisten me zeer positief te verrassen voor een tablet van deze prijs. 10 inch is volgens mij ook de perfecte schermgrootte voor een tablet, dus ook op dat vlak ben ik content. Proficiat aan Huawei!

Geluid
Via een vier speakersysteem wordt geprobeerd een zo goed helder mogelijk geluid te produceren. Door de speakers over de vier hoeken uit te smeren, wordt alle mogelijk oppervlakte gebruikt om goed geluid zonder vervormingen te produceren. Puur technisch gezien een goede keuze, die zich ook in resultaten omzet. Uiteraard hoef je geen werkelijk surround te verwachten maar het geluid is zeker prima!

De prestaties
Het belangrijkste punt: hoe presteert de motor in dit beestje? Kortom goed. Zware apps worden met dezelfde snelheid geladen als op duurdere tablets van bekende concurrenten. Tijdens het gewone gebruik verloopt alles vlot. Enerzijds door de vlotte inputs op het scherm, anderzijds doordat de processoren het ook allemaal netjes aankunnen. Je krijgt nooit de indruk dat iets trager gaat dan het zou moeten gaan.
Het is uiteraard een Android tablet. Je kan ervoor of tegen zijn, maar de voor- en nadelen van de verschillende besturingssystemen staan al overal beschreven. Als je er toch niet veel van afweet, raad ik aan daarop eens te zoeken vooraleer je een tablet koopt. De Huawei M5 lite draait op Android 8 (Oreo) en kan er goed mee overweg. Speciale gimmicks zoals vingerafdrukbeveiliging en gezichtsherkenning zijn ook aanwezig en functioneren niet beter of slechter dan bij concurrenten. Zonder te veel op de besturingsdetails in te gaan: toch nog even het pluspunt van android vermelden dat ook op deze Huawei terugkomt: alles wat je wilt valt ook in te stellen. Er zijn zoveel personaliseerbaarheidsmogelijkheden dat het bespreken ervan te lang duurt…

Varia
Wat opvalt is de snelle laadtijd van de batterij en ook de gebruiksduur met een volle batterij. Beiden overtroffen mijn verwachtingen. De camera daarentegen sterkt mijn overtuiging dat tablets geen goed fototoestel kunnen vervangen. Foto’s in de juiste lichtomstandigheden overtuigen wel. Maar bij mindere lichtomstandigheden, bv. binnen, is hij even (minder)waardig als vele tablet- en smartphonecamera’s. Vooral het korrelige karakter van foto’s binnen valt op.
Ook het geheugen is, zoals we ondertussen gewend zijn, minder dan het opgegeven aantal GB’s (+- 22 GB blijft over) omdat het besturingssysteem wel wat ruimte inneemt.

Conclusie
Voor deze prijs een zeer krachtige tablet. Met als uitschieters de vlotte prestaties en het schitterende scherm. Ook de goede poging voor een soort surround systeem te maken met vier luidsprekers verdient een vermelding. Voor goede foto’s binnen koop je echter beter geen tablet. Mijns inziens een toppertje, deze Huawei!

Pluspunten

• Helder, scherp HD scherm
  • Krachtige prestaties
  • 4 luidsprekers

Minpunten

• geeft een dikke indruk (maar is het niet)
  • matige foto's binnen

Tim 19-10-2018

Helder scherm, grote batterij,...

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

De tablet ligt goed in de hand en laat zich vooral bedienen in landschap-modus. Het is fijn om er films op te kijken dankzij de brede kijkhoek van het heldere scherm en de 4 speakers. Alle apps draaien zeer vlot en er is voldoende intern geheugen. Het is bovendien ook uitbreidbaar met een micro-sdkaartje. Zeer handig!

Netflix, Youtube, surfen, mail,... Dit gaat allemaal feilloos. Het is even wennen aan de dubbele functies van de home-knop, maar je bent er snel mee weg.

Wat me vooral verbaasde, was de batterij. Deze gaat echt lang mee en is bovendien ook snel opgeladen (+- 3u om hem terug volledig op te laden!)

Voor deze prijs een aanrader!

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Batterij

Minpunten

• Camera

Filip 15-10-2018

MediaPad M5 Lite is ideale tablet voor het hele gezin!

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Na een week intensief testen door mezelf, de dochter van 4 jaar oud en mijn vriendin hierbij een korte review van onze bevindingen. We hebben de tablet getest binnen en buiten dankzij de mooie nazomer.

Snelheid
Surfen, Netflix, Youtube, spelletjes, al deze basisfuncties werken vlot zonder haperingen.

Beeldscherm
De resolutie van 1920x1200 is voldoende scherp. De helderheid in zonlicht is voldoende maar mocht nog iets hoger zijn. Kleuren zijn goed, enkel de zwartwaarde kon nog iets beter. (mijn vriendin merkt hier echter niets van, ik ben kritischer) De helderheid past zich goed automatisch aan aan het omgevingslicht.

Geluid
Eerste keer dat ik een tablet met 4 speakers in handen heb, het geluid is verrassend helder en klinkt beter als wat ik tot nu toe gehoord heb. Zeer goed. Er is gelukkig ook nog steeds een ingang voor hoofdtelefoon.

Batterij
Een grote batterij van 7500mAh die lang meegaat, zeker handig voor lange auto ritten om de kinderen bezig te houden. Hij gaat gemakkelijk 12u mee bij filmpjes en browsen.

Ontwerp
De afwerking van de tablet is zeer goed, aluminium body met smalle schermranden, ligt goed in de hand en is licht voor zijn grootte. Enig minpuntje: de camera steekt uit achteraan, dus als je hem op tafel legt ligt hij niet stabiel. Natuurlijk eenvoudig op te lossen met een hoesje.

Camera
De kwaliteit is voldoende voor wat selfies en kiekjes, maar verwacht geen topfoto's. Voor ons minder belangrijk omdat we een tablet niet vaak gebruiken voor foto's.

Kids modus
Voor onze dochter zit er een handige kinderhoek app op, deze zorgt voor een veilige omgeving waarbij je kan instellen welke apps toegankelijk zijn. Heel handig in gebruik, inclusief in te stellen tijd dat ze deze mag gebruiken.

Software
Android 8.0 is geïnstalleerd en werkt prima. Beveiligingsupdate 08/2018 werd meteen aangeboden wat al positief is, hopelijk nog lang updates.

Overige functies
De vingerafdruksensor werkt snel en goed, handige USB-C aansluiting voor laden.

Conclusie
Prijs/kwalteit een toptoestel dat gebruikt kan worden door de hele familie, ik kan het toestel dan ook zeker aanraden!

• Kinderhoek
  • Batterijduur

Minpunten

• Camera

Tijl 13-11-2018

Prijs/kwaliteit: top!

Design/vormgeving:
First things first en dan komen we uiteraard uit bij het design van het toestel.
De tablet oogt en voelt vrij premium aan. Je zou zeker niet zeggen dat dit een mid-range toestel is. Dit omdat er gewerkt werd met een metalen achterkant en toetsen en het scherm mooi werd afgerond aan de hoeken. De tablet is ook vrij dun te noemen en met 475 gram zeker niet de zwaarste 10inch tablet. De homeknop waarmee je je tablet trouwens ontgrendeld met je vingerafdruk ligt voor mij ook op de ideale plaats. In het midden vooraan dus. Ook
Ik was ook ontzettend blij toen ik de 3.5mm jack zag, iets wat tegenwoordig vaak weg gelaten wordt.

Prestaties:
*Scherm
Over het scherm (FHD) valt weinig slechts te zeggen. Binnen deze prijsklasse zul je hoogstwaarschijnlijk niet veel beter vinden. Het scherm is één van de meest heldere schermen binnen zijn categorie. De kleuren zijn ook vrij natuurlijk. Het scherm mocht voor mij wel nog iets scherper geweest zijn maar ook hier kun je eigenlijk niet veel meer verwachten binnen zijn prijsklasse.
*Batterij:
Ook hier valt weinig fout over te zeggen. In deze tablet werd gekozen voor een batterij van 7500mAh die opgeladen kan worden via een usb-c ingang met quick charge. Hiermee laadt je de batterij op in een kleine 3 uur en kun je er met gemiddeld gebruik een dag of 2-3 mee door.
*Processor/ram:
Hierbij werd gekozen voor een 12nm Kirin 659 processor. Een processor die in samenwerking met 3gb ram en de Mali T830 (GPU) zeker niet teleur zal stellen.
In het alledaagse gebruik (facebook, mail, web) ervoer ik totaal geen hapering. Alle apps gingen zeer vlot open en draaiden ook vlot. Ook vlak van gaming stelt deze tablet zeker niet teleur. Verwacht alle games te kunnen draaien waarvan de zwaarst grafisch zeker op mid kunnen worden gespeeld.

Camera:
Hier heb ik persoonlijk vrij weinig over te vertellen.
Met zijn 2 8MP camera's blinkt deze tablet nergens in uit maar valt ook niet tegen.
Ik mis wel een flits.

Geluid:
Hier blinkt deze tablet helemaal in uit! Steekt voor mij met kop een schouders boven heel veel andere tablet ook. Ook van uit het premium segment!
De samenwerking met harman kardon is zeker geslaagd te noemen.
Met zijn 4 speakers krijg je voor een tablet een zeer goed geluid. Het blijft uiteraard een tablet.

Conclusie:
Ben je op zoek naar de beste mid-range tablet dan hoef je niet lang meer te twijfel. Dit is de correcte aankoop.

Pluspunten

• scherm
  • batterij
  • geluid!
  • snelheid

Minpunten

• camera

Fie VT 10-11-2018

Topproduct voor deze prijs

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Het eerste wat opvalt, is het strakke en moderne design van deze tablet. De tablet is met zijn 10.1 inch schermgrootte in combinatie met de HD resolutie heel aangenaam om te gamen en tv te kijken (in standaard instellingen). Een ander pluspunt is dat de tablet gemakkelijk in de hand ligt dankzij een ideale dikte (niet superdun dus) en de metalen huls, waardoor een cover niet per se noodzakelijk is. Het opladen gaat zeer snel (in maximum twee uur is hij volledig opgeladen). De 8-core processor zorgt ervoor dat elke pagina snel laadt (ook al heb je al veel openstaan), en dat gamen, zelfs actiegames, en streamen enorm snel en vlot verloopt.
Daarnaast heb je ook nog eens een pluspunt dat er 4 speakers (2 bovenaan en 2 onderaan) in deze tablet zitten: de geluidskwaliteit van deze tablet is echt uitstekend. De kwaliteit van de camera’s valt echter een beetje tegen in vergelijking met die van een gemiddelde smartphone. Om echt kwaliteitsvolle foto’s te nemen, zit je niet goed met deze tablet.
Het ontgrendelen van de tablet kan op verschillende manieren zoals het gebruiken van een pincode, gezichtsherkenning of vingerafdruk, waardoor iedereen wel de ideale manier vindt voor hem. Dit is echt wel een pluspunt voor een tablet uit deze prijscategorie.
De connectie van de oplader is een USB-C, wat niet hetzelfde is als onze andere (oudere) smartphones, waardoor je wel moet zien dat je deze kabel altijd bijhebt. Gelukkig gaat de batterij gemakkelijk 1 à 2 weken mee, ook al wordt hij vaak gebruikt.
Veel instellingen zijn al wel gezet als je hem voor de eerste keer opzet, wat gemakkelijk is voor iemand die niet teveel kent van tablets. De enige lastige instelling was het automatisch aanpassen van de helderheid van de tablet. Ook staan er al veel apps voorgeprogrammeerd op deze tablet, die je niet allemaal kunt verwijderen.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Top geluidskwaliteit
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Camera
  • Veel apps al geïnstalleerd

Frederick Maes 29-10-2018

Prijs-kwaliteit top, maar soms irritante gebruikservaring

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Pro:
Media: Erg leuke tablet om mee te werken! Topgeluid, kan ook luid genoeg (=; geen nood meer aan een externe bluetooth-speaker), kristalhelder scherm en een batterij die lang genoeg meegaat. Zeker gezien we door onze verbouwing erg klein wonen is dit hemels (een tablet die voor muziek zorgt ipv radio / bluetoothspeaker ... ) =; bespaart een hoop rommel!
Foto's: Verder geeft ook de camera erg scherpe foto's. - Gamen: getest met World of Warships Blitz, toch een zware game. Werkt supervlot, en geeft een heerlijke onderdompelervaring. Zeker met het stevige geluid een echte topper.
Batterij: werkt lang genoeg, ook met zware games / langdurige video. Oplaadtijd is voor mij minder kritisch (ik steek die gewoon 's nachts in), dus daar geen specifieke opmerkingen over.

Con:
De Huawei-firmware die erbij zit hoeft niet, en werkt eigenlijk storend. Als Android-gebruiker is Youtube als videoplatform bv. genoeg, ik hoef geen apart Huawei-ecosysteem (met Huawei-video, Huawei-books etc.) opgedrongen te krijgen. Jammer ook dat deze niet verwijderd kunnen worden.
Er wordt te veel gekoppeld met mijn google-account. Als ik een wekker op mijn smartphone plaats / aanpas gaat het alarm op de tablet ook af, dit geeft een creepy indringersgevoel.

Conclusie: leuke mediatablet, zeker aan te raden, maar stop met een Huawei-ecosysteem op te dringen.

Pluspunten

• topgeluid, ook bij hoog volume
  • scherpe foto's
  • performante game-ervaring
  • lange batterijduur

Minpunten

• irritante Huawei-fimware
  • opdringerige koppeling met google-account

Bart 13-11-2018

Goede accuduur

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

We hebben de tablet nu enkele weken kunnen testen en de tablet ziet er goed uit en heeft een slank design. Waar ik echt van onder de indruk ben is de batterijduur, deze is verbazingwekkend lang, ook als hij niet in stand by gaat door een of andere app. Ook de kwaliteit van het scherm en het geluid is zeker voldoende. De enige minpunten zijn gerelateerd aan de emui8, die overladen is aan overbodige Apps en anders wil doen, maar niet beter. Gelukkig is dit op te lossen door wat te grasduinen tussen de instellingen. Al bij al een goede tablet die zijn prijs waard is.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Scherm

Minpunten

• EMUI8

Jorenvr 10-11-2018

Goede tablet voor een goede prijs

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Heel fijne kennismaking met de Huawei M5 Lite 10. Het toestel oogt mooi en strak en werkt uitstekend. Van Snel even iets opzoeken of je mails nakijken tot spieren tonen aan patiënten op een anatomie app. De tablet voert alles perfect uit. Het curved scherm maakt de tablet nog extra aangenaam om te gebruiken. Dat in combinatie met de zeer goede scherm kwaliteit en het toch redelijk ruime geheugen maken de Huawei M5 lite10 een zeer goed apparaat! De batterij gaat lang mee en laadt zeer snel op. Heel handig als je de tablet veel gebruikt. Ook de camera's zijn van uitstekende kwaliteit. Ten slotte heeft de tablet een uitstekende geluidskwaliteit ideaal om films of muziek mee af te spelen.

Pluspunten

• prijs / kwaliteit
  • goed beeldscherm en geluid
  • lange batterij

paul 09-11-2018

Verbluffende beeld en geluidskwaliteit

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Het uitpakken van deze Huawei Mediapad M5 is op zich al een revelatie. De verpakking is zeer luxueus. Binnenin een mooie moderne tablet. Uitgewerkt in edele materialen oogt de tablet ook echt premium.
Eerste positieve ervaring bij het opladen via USB-C, eindelijk de standaard aansluiting voor de toekomst.
Wat ook meteen opvalt is de verbluffende beeld en geluidskwaliteit. Hierin kan hij zich onderscheiden van zijn directe concurrenten.
Het beeld is haarscherp en de kleuren zijn prachtig. Het Harman Kardon geluid vol en helder.
Door zijn wide screen is deze tablet erg geschikt om films te streamen. Dit wordt je beste Netflix vriend.
Batterij-life is prima, wat je van een dergelijk toestel mag verwachten.
Een mooie nieuwe aanwinst waarmee Huawei me opnieuw weet positief te verrassen.

Pluspunten

• Verbluffende beeld en geluidskwaliteit
  • premium materialen
  • goede battery life

Minpunten

• camera kon beter

sharlene 09-11-2018

leuke tablet voor jong en oud

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

goede tablet voor deze prijs. Snel, goede beeldkwaliteit en batterijduur. Kinderhoek is leuke meerwaarde. Helaas zijn we wat camera betreft beter gewoon van Huawei.

Pluspunten

• kinderhoek

Minpunten

• camera

Tompany 07-11-2018

Top Tablet voor een jong gezin!

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

We hebben de M5 Lite tablet al even in huis en zijn er heel tevreden over. In vergelijking met onze iPad doet hij het zeer goed. Het syncen met mijn smartphone, processorsnelheid maar vooral ook het scherpe beeld en heldere geluid vind ik echt wel een plus. We hebben het toestel voornamelijk gebruikt om nieuwssites te checken, onze mailbox, social media & YouTube. Ook hebben we onze kleine pruts thuis op een rustig moment laten kijken naar enkele oude filmpjes van TikTak en games voor de kids bekeken. Voorlopig is onze zoon nog een beetje te klein maar ik ben zeker dat we over enkele maanden blij zullen zijn dat we deze Huawei tablet in huis hebben. Samengevat zeker een aanrader en opnieuw de bevestiging dat Huawei een goede kwaliteit biedt voor een aanvaardbare prijs. Sterker nog, ze hebben heel goed nagedacht over de tabletbeleving binnen het gezin met tal van kindvriendelijke features. TIP: als cover hebben we een universeel exemplaar in de electrozaak gekocht

Pluspunten

• Beelscherpte
  • Geluidskwaliteit
  • Besturing
  • Batterijduur

EefjeVN 06-11-2018

Een verrassende tablet met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Ik ben samen met mijn gezin deze tablet enkele weken aan het testen, en onze eerste ervaring hiermee is super! We zijn aangenaam verrast door alle positieve aspecten. Na het opendoen van de doos wilde ik de tablet meteen instellen. Dit ging ontzettend snel en was super gebruiksvriendelijk! De tablet heeft een lange levensduur en een korte oplaadtijd, zelfs wanneer je hem vergeet in stand-by modus. De Huawei Mediapad M5 heeft een prima geluid en prachtig beeld. De Full HD kwaliteit zie je meteen! De metalen body van de tablet is ook heel dun en heeft daardoor een fijn design. Het enige minpuntje hierbij is dat de tablet snel 'wegglijdt' in de hand of als je hem in bed neerzet voor een filmpje of de kinderen hem vasthebben. Een cover-case is hierbij wel aan te raden.
Ik was aangenaam verrast toen ik de instelling zag waar je je vingerafdruk kon instellen. Niet enkel 'veilig' voor pottekijkers, maar vooral supersnel en gemakkelijk om de tablet uit slaapstand te halen. Ik ben ook enthousiast over de kinderhoek, omdat je zelf de app’s kan kiezen die hier te gebruiken zijn en het ontgrendelen met hun eigen vingerafdruk dit alles vergemakkelijkt.

Pluspunten

• Lange levensduur batterij
  • Vingerafdruk instellen
  • HD kwaliteit scherm en prima geluid

Minpunten

• Glijdt snel weg uit hand

Kim 06-11-2018

Goede tablet

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Tevreden over deze tablet, super product. Gebruiksvriendelijk, mooi design. Zeer goed beeld en geluid.
Pluspunt is zeker de kinderhoek, hierin kan je als ouder zelf beslissen tit welke Apps je kind toegang heeft en ook kan er een klok worden ingesteld.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Kinderhoek

Minpunten

• Camerakwaliteit
  • Geen mogelijkheid voor mobiel internet

Kayleigh K 06-11-2018

Uitstekende tablet voor media

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Ik heb ondervonden dat de tablet uitstekend is voor alles rond media door de uitstekende kwaliteit van het beeld en het prima geluid. Ik gebruik hem zeer graag voor netflix en youtube, online shopping en gaming.

De tablet reageert zeer snel waardoor iets snel opzoeken of tonen zeer gemakkelijk is.

De mediapad is gemakkelijk in gebruik en weegt niet veel.

Het enige nadeel: alle apps blijven zichtbaar doordat er geen submenu is. Ook de apps die er standaard op staan en die je bvb niet gebruikt blijven zichtbaar.

Pluspunten

• Snelle reactie en licht gewicht
  • Uitstekende beeld- en geluidkwaliteit
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Uitstekende tablet
  • Snel opgeladen en snel opgestart

Minpunten

• Geen submenu's

Kevin 05-11-2018

Prijs-kwaliteit gwn top

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Het is een tablet waar de verhouding prijs kwaliteit gewoon top is. Het designs is mooi en de tablet is zeer gebruiksvriendelijk. De kinderhoek app is ook een makkelijk in te stellen app die goed van pas komt bij kinderen. Zo heb je als ouder toch wat overzicht welke app ze kunnen gebruiken en hoe lang ze op de tablet kunnen zitten. Een nadeel vind ik persoonlijk is kwaliteit camera.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Batterij duur
  • Kinderhoek app

Minpunten

• Camera kwaliteit
  • Geen 3g/4g
  • Geen snellaadfunctie

Kobe 05-11-2018

Een snelle alleskunner

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

De eerste indruk van deze tablet is zeer goed. Hij heeft een mooi uiterlijk maar ziet er toch degelijk uit door zijn metalen behuizing. Hij ligt ook zeer goed in de hand door de gecurvde randen en voelt kwalitatief aan zonder te zwaar te zijn. Een klein nadeeltje is dat als ik hem op tafel leg om de krant te lezen de uitstekende camera ervoor zorgt dat hij niet helemaal plat op tafel ligt.

Bij het opstarten gaat ook alles zeer goed. De Android-versie draait vlot en de koppeling met een bestaand google-account is simpel. Alle apps die op je telefoon staan staan ook in een mum van tijd op de tablet. Het is geen stock android maar de Huawei laag is zeker niet overdreven. De verschillende manieren om te ontgrendelen werken allemaal zeer goed. Het is mijn eerste kennismaking met gezichtsherkenning en dat val reuze mee. Het enige nadeel is dat ik af en toe een bril draag en dat de tablet me dan niet herkent. Ik heb ook een patroon ingesteld dat ik sowieso elke 3 dagen moet ingeven. Dat is een pluspunt, anders zou ik het waarschijnlijk vergeten.

Voor mijn zoontje van 2 is het een eerste kennismaking met een dergelijk toestel. Hij is nu al niet meer te stoppen dus duidelijke regels over het gebruik dringen zich op na een paar dagen. Na even zoeken vond ik hoe ik de Kinderhoek kon instellen, een veilige omgeving waar kinderen enkel aan apps kunnen die je zelf toelaat. Je kan ook de tijd instellen zodat je die zelf niet in het oog moet houden.

De batterijduur is zeer goed, ik heb hem nog maar 1 keer moeten opladen in 2 weken. Dat opladen gaat trouwens ook heel snel. Qua snelheid is hij ook meer dan voldoende, de tablet reageert meteen op aanraking en ik heb nog geen last gehad van wachten om iets te laden. De scherm- en geluidskwaliteit zijn uitstekend. Filmpjes zien er fantastisch uit en draaien zonder haperen en het geluid is zeer goed en gaat heel erg hard als je het volume helemaal open zet. De camerakwaliteit is goed maar niet fantastisch. Ik gebruik een tablet meestal toch niet om foto's te trekken dus dat is niet erg. Het geheugen is nu nog ruim voldoende en ik verwacht niet dat daar verandering in komt. Moest dat toch het geval zijn dan kan ik nog altijd een geheugenkaart gebruiken. Momenteel dus enkel positieve ervaringen. Ik hoop uiteraard dat dat zo blijft.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Kinderaccount
  • Schitterend beeld en geluid

Minpunten

• Camera achteraan steekt uit

Linda Calders 01-11-2018

Goede tablet met wat minpunten

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Over het algemeen zijn we zeer tevreden van deze tablet. Hij heeft een goede beeld- en geluidskwaliteit en een snelle responds en herstart tijd. Dit bevordert het gebruiksgemak.

Een paar nadelen zijn voor ons dat deze zeer glad is waardoor een extra hoesje toch een aanrader is. Doordat hij zo glad is is het niet gemakkelijk om bijvoorbeeld een spelletje te spelen. Ook bij het vasthouden zit de headphone plug niet ideaal. Als je de tablet dan omdraait dan zit de knop met fingerprint weer helemaal bovenaan.

De camerakwalieit is ook niet ideaal in donkerdere ruimtes krijg je zeer korrelige foto's.

Voor ons is de children corner iets te weinig instelbaar maar die ben je natuurlijk niet verplicht van te gebruiken.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • levensduur batterij
  • oplaadtijd batterij

Minpunten

• camerakwaliteit
  • situering plug headphone

Sier 31-10-2018

Mooie tablet, uitstekend prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Ik ben sinds enkele weken de gelukkige gebruiker van een nieuwe Huawei M5 Lite 10. Hieronder mijn bevindingen bij het ontdekken van deze media tablet.
Wat onmiddellijk opvalt bij het uitpakken van deze tablet is het strakke design. De gebogen glazen randen geven hem een luxueuze uitstralingen en zorgen er bovendien voor dat hij gemakkelijk in de hand ligt. Wat mij betreft doet de Huawei M5 Lite 10 qua design niet onder voor de top tablets in de markt.
Vervolgens viel het mij op dat deze tablet enorm snel opgeladen was, dit is te danken aan de quick charge technologie. De krachtige batterij van 7.500mAh zorgt er ook voor dat deze enorm lang meegaat zelfs bij intensief gebruik. Theoretisch gezien zou je er 11u aan één stuk film me moeten kunnen zien. Dit laatste heb ik nog niet kunnen testen .
Bij ons thuis wordt een tablet vaak gebruik voor het kijken van filmpjes en het luisteren van muziek. De Huawei M5 Lite 10 heeft een scherm 10.1-inch in een resolutie van 1.920 bij 1.200 pixels. Dankzij Huawei ClariVu-technologie heb je de beschikking over een zeer helder lcd-scherm. Tevens bevat de tablet een speciale Eye Care-modus voor de ogen, waarbij het schadelijke blauwe licht wordt verminderd. Wat mij betreft doet deze technologie perfect zijn werk het beeld is heel helder en stabiel. Aangezien bij ons de kinderen ook vaak actief zijn op de tablet vond ik het trouwens erg belangrijk deze Eye Care-modus te hebben, zodat hun ogen beter beschermd zijn tegen het blauw licht. Bovendien waarschuwt het scherm als je kind te dichtbij zit of liggend leest, wat schadelijk is voor hun ogen.
Voor het gebruik door kinderen kan je de tablet instellen zodat elk kind zijn eigen account heeft. Via de vingerafdruk kan elk kind toegang krijgen tot zijn account. Deze account kan ingesteld worden door de ouders waarbij de ouders bepalen wat ze mogen/kunnen zien. Ook de tijdslimiet kan per kind worden ingesteld.
Aangezien de Huawei M5 Lite 10 vaak gebruikt wordt om muziek te luisteren via spotify of youtube is de geluidskwaliteit ook erg belangrijk. Hierin vind ik persoonlijk dat de M5 erg sterk scoort. De Huawei MediaPad M5 lite is voorzien van Quad Stereo Speakers, die zijn getuned door Harman Kardon. 3D surround sound is mogelijk dankzij Huawei Histen 5.0. Normaal koppelen wij ons tablet aan een speaker via bluetooth om een mooie geluidservaring te hebben. Maar sinds we in het bezit zijn van de Huawei M5 gebeurt dit nog maar zelden of nooit. Door de 4speakers is de geluidservaring van de tablet bijna perfect zelfs bij een hoog volume.
De tablet heeft zowel vooraan als achteraan een 8megapixels camera. Perfect voor video chat en voor mooie vrijetijds foto’s te nemen. Natuurlijk niet straf genoeg om een geavanceerd fototoestel te vervangen. Wij hebben deze al enkele malen meegenomen in het bos om mooie herfstfoto’s te nemen en voor ons volstaat dit zeker.
Tenslotte de algemene prestaties van de Huawei M5 lite 10 zijn erg goed. De processor reageert erg snel en kan zonder problemen alle apps verwerken die we draaien. Dus wat ons betreft een heel degelijk toestel erg gebruiksvriendelijk voor een scherpe prijs.

Pluspunten

• kindvriendelijk
  • mooi design
  • uitstekend geluidservaring
  • mooi beeld

Minpunten

• camera iets minder

MartijnM 26-10-2018

Kleine design krachtpatser

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Bij het opendoen van de verpakking viel mij direct het mooie design van deze tablet op, heel dun, mooi afgewerkte randen en de bedieningsknoppen en aansluitingen op goed bereikbare plaatsen.
Enige voorzichtigheid is wel geboden daar hij nog wel eens uit de handen wil glippen door de zachte afwerking en de afronding tussen de achterkant en zijkant.
Na het toestel volledig te hebben opgeladen kon het spelen beginnen.
Wat me vooral opviel was de uiterst juiste bediening van het touchscreen, zelfs bij gebruik met kinderhandjes, dit is zeker niet zo bij elke tablet.
Het heldere en duidelijke display alsook de geluidskwaliteit geproduceerd door de 4 Harman Kardon speakers zorgen voor een geweldige ervaring bij het kijken van een film of spelen van een spelletje.
De batterij gaat lang mee, echter duurt het laden wel iets langer dan ik verwacht had.
Enkele minpuntjes, Door de uitstekende lens van de camera aan de achterzijde kan het toestel niet plat op de tafel liggen, indien je hem zo wil gebruiken zal hij de hele tijd kantelen, echter is dit euvel opgelost zodra er een cover rond het toestel zit.
Door afwezigheid van een app menu staan alle app's een beetje onoverzichtelijk verspreid op de tabbladen.
De hoofdcamera is goed, maar niet geweldig, dit kon echt wel beter.
De selfie camera focust heel snel en de kwaliteit hiervan is goed.
Op de foto's kan je zien dat de randen van de screenprotector niet volledig aansluiten aan het beeldscherm, dit is vermoedelijk te wijten aan de screenprotector zelf.
Al bij al zijn wij tevreden over deze tablet en kan ik deze aanraden aan anderen.

Pluspunten

• Geweldig scherm
  • Kwalitatief geluid

Minpunten

• Kwaliteit hoofdcamera
  • Uitstekende cameralens

Vickytje91 24-10-2018

Een aanrader!

Geschreven voor: Huawei MediaPad M5 Lite 10.1 32 GB Wifi Grijs

Al viel de tablet groter uit dan ik had verwacht, toch was ik zeer aangenaam verrast van het verfijnde design.

De mooie beeldresolutie zorgt er voor dat het fijn kijken is en de geluidskwaliteit is hier zeker een pluspunt. De batterij heeft een lange levensduur, ondanks de kortere oplaadtijd en maakt een film kijken in de wagen mogelijk zonder angst om een lege batterij te hebben.

Spelletjes spelen is een geschenk op deze tablet, dankzij het zeer snelle reactievermogen en voldoende geheugen ondervind je geen hindernissen. Ik zou deze tablet zeker aanraden voor wie waar voor z’n geld wil en een gebruiksvriendelijke tablet wil.
Ik ga me alvast een cover aanschaffen met keyboard en dan kan deze lekker mee naar mijn opleiding. Top!

Pluspunten

• Snel reactievermogen
  • Mooie beeldresolutie
  • Korte laadtijd
  • Batterij gaat heel lang mee

Minpunten

• Geen 3G/4G