Canon EOS M50 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 zwart op Kieskeurig.be.

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

fam. Kraaij 06-02-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Even wennen na een compact camera, maar gelukkig zit er een goede handleiding bij. Kantelbaar scherm is fijn en duidelijk. Camera ligt goed in de hand en er is, als je dat wilt, veel handmatig in te stellen. Mooie, scherpe foto's!

Jaap Westervoort 04-02-2019

Prima opvolger van mijn compactcamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat ik meer wil gaan doen met fotografie dan alleen kiekjes maken met mijn compactcamera. Belangrijk voor mij is vooral sportfotografie in een zaal. Daarvoor is een snelle camera nodig met een goede ruisonderdrukking. Ik wilde voor niet al te veel geld een goede camera met veel mogelijkheden, met een basissetje maar ook met de mogelijkheid om door te groeien. En dat kan met deze camera omdat er ook een tussenring is waarmee je lenzen van de spiegelreflexcamera kan gebruiken. Omdat het een systeemcamera is, is hij kleiner en lichter dan een spiegelreflexcamera. En door zijn vormgeving ligt hij heel prettig in de hand. Wat ik ook heel prettig vind is het touchscreen. Je kan daardoor, net als bij een smartphone, de foto snel uitvergroten door met je vingers. Het touchscreen kan je ook uitklappen waardoor je veel flexibeler bent in de houding om een foto te nemen (bijvoorbeeld door de camera boven een menigte te houden).

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Veel instelmogelijkheden
  • Draaibaar touchscreen
  • Licht van gewicht
  • Ook spiegelreflex lenzen bruikbaar

Petra 02-02-2019

Klein en fijn

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Jarenlang heb ik met veel plezier gefotografeerd met de Canon G12 compactcamera, maar de laatste tijd begon ik de kwaliteitsverschillen te zien tussen de foto’s die ik met de G12 gemaakt heb en de foto’s die met een spiegelreflex gemaakt zijn. Het werd dus tijd voor een nieuwe camera, maar ik wilde geen groot, zwaar toestel. De Canon EOS M50 + 15-45 mm objectief is wat dat betreft precies wat ik zoek: Kwalitatief goede foto’s, de camera ligt lekker in de hand en is (als je het objectief niet meerekent) niet veel groter en zwaarder dan mijn oude G12. Ook mét objectief is het formaat en gewicht alleszins naar tevredenheid.

Pluspunten

• Formaat en gewicht
  • Kantelbaar (variangle) scherm
  • Zoeker

Minpunten

• Accuduur

Ed 20-01-2019

Fijne camera. Matige accu duur

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera. Zeer vriendelijk in gebruik. Heeft veel opties maar via Kamera expres kan je heel veel info vinden om de camera te leren kennen. Het enigste wat me tegen valt is de accuduur van de camera.

Pluspunten

• Fijne camera

Minpunten

• Accu duur

Lotte 17-01-2019

Fijne medewerking!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Goed geholpen in de winkel. Nu aan de slag met de camera om mooie foto's te maken en scherpe beelden te krijgen. Ik kan niet wachten!

Marx10 15-01-2019

Kompakt en krachtig

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Eens te meer een prima product van Canon, compact en zeer draagbaar en toch krachtig met heel veel mogelijkheden. In vergelijking met een DSLR veel handiger en leuk om overal mee te nemen. Beschikt over een zeer goed sensor met 24 megapixels en een krachtig Autofocussysteem, snel en precies. Laat tie in 4K te filmen, zij het met beperkingen, sterke cropfactor, enkel contrastdetectieautofocussysteem, maar dit lijkt mij niet zo belangrijk als je het toestel koopt om te fotograferen en dat doet hij werkelijk zeer goed, ook bij weinig licht. Bij dit laatste is de 22 mm 2.0 lens eeen sterke aanrader, zeer scherp en lichtsterk en een brandpuntsafstand die met 35 mm kleinbeeld overeenstemt, een matige groothoek die in veel situaties inzetbaar is, een ideaal objectief voor straatfotografie, waartoe de Eos M50 zich uitstekend leent met zijn compacte en lichte vormgeving en zijn kantelbaar en uitzwenkbaar lcd-scherm. Kortom een prima camera in zijn prijsklasse, met de laatste technische ontwikkelingen, DIGIC 8 processor incluis.

Pluspunten

• Compact, krachtig, veel mogelijkheden
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Beperkte mogelijkheden 4K filmen
  • Geen bescherming tegen water en stof
  • Batterijcapaciteit beperkt

Kimt 14-01-2019

Super fijne camera ook voor de beginnende fotograaf!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Een M50 gekocht met het doel als beginnende fotograaf mooie foto's te maken. Dit is op een laagdrempelige manier met dit apparaat prima mogelijk. Door de Quickstart video ben je snel wegwijs en maak je al vrij snel hele gave plaatjes, vele malen beter dan met een telefoon (waar ik vandaan kom). Camera ligt ook super fijn in de hand. Echt een aanrader...

Pluspunten

• Handzaam
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Moeilijker dan met een telefoon foto's maken

Imke 11-01-2019

Mooie kleine en lichte Kamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mooie kleine kamera, gebruiksvriendelijk, erg handig met het kantelbare scherm en de mogelijkheid om WiFi te gebruiken

Pluspunten

• Wifi
  • Kantelbaar scherm
  • Klein

N 10-01-2019

Goed advies

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Goed advies, medewerkers denken mee en geven goede tips. Camera is gebruikvriendelijk en goed kwaliteut fotos

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Fijn in de hand
  • Touchscreen

Laura 06-01-2019

Super

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Eerste camera, keuze is hierop gevallen door dat deze camera onder andere goed uit de test kwam bij de consumentenbond. Camera bevalt heel goed tot nu toe: ligt goed in de hand, maakt mooie scherpe foto’s & een leuk pluspunt is het kantelbare touch scherm.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touch scherm

Danique 30-12-2018

Top camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb mijn eerste camera gekocht bij Kamera Express Zwolle. Ik werd uitstekend geholpen en kreeg goede informatie over deze Kamera. Een aanrader voor hobby/professionele camera liefhebbers.

SJ. Lauw 29-12-2018

camera om overall mee te nemen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik ben een amateur die graag foto’s maakt tijdens vakanties. Mijn oude camera was zwaar (qua gewicht), dus zoek ik een lichtere camera die net zo goed kwaliteit foto’s kan leveren. Toen las ik over de Canon M50, die lichter is dan mijn oude camera en die ook goede kwaliteit foto’s kan leveren. Daarom heb ik besloten om mijn Canon spiegelreflex EOS 70D te ruilen met de systeemcamera Canon M50.
Ik heb de M50 nu een maand, maar ik heb geen spijt van mijn beslissing. De fotokwaliteit van de M50 is best goed voor mijn doel. En de EF-M objectieven zijn ook veel lichter en de aanschaf prijzen zijn prima.
Ik heb de Canon EF-EOS M Mount adapter gekocht zodat ik mijn oude Canon objectieven kan gebruiken. De EF-M 22mm F2.0 lenzen heb ik ook gekocht zodat ik foto’s bij feestjes met minder licht, kan maken zonder flits.
Ik denk dat ik met de M50 jaren lang plezier zal hebben.

Pluspunten

• gewicht
  • kwalitiets van de foto's
  • handzaam

Minpunten

• battery

Hannie 24-12-2018

Groot scherm, zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Heb de camera sinds enige weken in bezit. De eerste indruk is zeer goed. Veel mogelijkheden. Fijn groot touchscherm en zeer gebruiksvriendelijk. Super scherpe foto's.

Pluspunten

• Zoeker
  • Kantelbare scherm
  • menu

Alis 23-12-2018

Prachtige stylish camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Ik ben enorm blij bij het openen van de verpakking van mijn camera, de omschrijving zoals op internet is geen 1 woord van gelogen, wat een plaatje. Nu al! En dan de plaatjes die hij maakt, je gelooft je ogen niet hoe gedetailleerd. De camera zit bomvol functies voor als je het nog niet zo goed onder de knie hebt maar is ook ideaal in te stellen op persoonlijke voorkeuren.

Pluspunten

• Stijvol
  • Fotos in detail
  • Veel functies

Kayra 19-12-2018

Super Blij!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik had eerst een DSLR, maar vond hem wat te groot en zwaar om overal mee naar toe te nemen. Nu zocht ik een kleinere camera die ook goed kon filmen, met klapschermpje, microfoon aansluiting en hot shoe, en ik ben superblij met mijn aankoop! Werkt lekker snel en ook zijn de foto's makkelijk over te zetten met de WIFI/Bluetooth opties. Batterij en SD kaart zitten onderop en dat is beetje irritant, maar daar kan ik wel mee leven.

Pluspunten

• Formaat/gewicht
  • Prima om mee te filmen!
  • Extra aansluitingen (hot shoe, aux)

Minpunten

• Batterij & SD zitten onderop

L. van Zuylen 15-11-2018

Na meerder spiegelreflex camera nu eens een systeem camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Het bewust meenemen van een spiegelreflex is toch altijd weer sjouwen met gewicht. Vandaar deze aankoop waar ik met een moutadapter, ook de reeds in bezit zijnde objectieven kan blijven gebruiken. Mooie scherpe foto's en echt een stuk lichter. Ben benieuwd hoe het stroom verbruik zal zijn in warme en vochtige omgevingen maar hier is het goed te doen.

Pluspunten

• Gewicht en omvang
  • Alle mogelijkhedenvan mijn spiegelreflex
  • Kan objectieven blijven gebruiken

Minpunten

• nog niet gevonden