Sony A6000 + 16-50mm OSS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 204 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony A6000 + 16-50mm OSS zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

eveline 14-04-2021

perfecte beginnerscamera

perfecte beginnerscamera en dankzij goede professionele uitleg bij kamera-express aangekocht
Is heel gemakkelijk om te gebruiken en trekt heel mooie foto's

Pluspunten

• gebruik

David 17-03-2019

Top toestel, top service bij Kamera Express

Sinds enkele dagen heb ik mijn toestel gekocht bij Kamera Express. Het is eerst en vooral een fantastisch apparaat! compact, professioneel & budget vriendelijk! Ook van de service dat ik heb gekregen bij Kamera Express ben ik zeer tevreden, iemand die zoals mij nieuw is in deze fotogenieke wereld kan heel snel verdwaald geraken door al de mogelijkheden. Maar ik ben professioneel ondersteund geweest bij mijn keuze van toestel.

Ik raad iedereen de Sony A6000 aan maar ook de winkel "Kamera Express" Je zal zeker niet teleurgesteld zijn!

Pluspunten

• compact
  • professioneel
  • budget vriendelijk
  • Service

Mario Carton 01-03-2018

Compacte maar handige camera met super veel mogelijkheden

Ik ben een fervent wandelaar die op elke tocht foto's neem van zowel wandelaars, landschappen, natuur... Mijn vorig toestel was een Sony NEX3N met zijn handig kantelbaar LCD-scherm, maar wel zonder zoeker met oogkap voor oculair. Deze A6000 heeft dit echter wel. Het kantelbaar scherm is ideaal om schitterende foto's in hoge en lage hoeken te schieten. De camera ligt goed in de hand en heeft een prachtig design. Ik weet nu al dat ik voor altijd bij de Sony hybride camera's zal blijven!

Pluspunten

• kantelbaar LCD Scherm
  • zoeker met oogkap voor oculair
  • ingebouwde flitser
  • super kwaliteit foto's

Ann bril 29-05-2015

Heb lang getwijfeld welk toestel ik wilde. Maar ik ben heel tevreden met mijn keuze. Ik maak veel foto's van spelende kindjes. Nu kan ik supersnel foto's nemen. De foto's zijn haarscherp!!! Het toestel is gemakkelijk in gebruik.

Benrs 04-03-2015

Ik was op zoek naar een compacter toestel met mogelijkheid plaatjes te schieten in RAW formaat, verwisselbare lenzen en dan kom je uit bij de systeemcamera's. Uiteindelijk toch voor Sony A6000 gekozen na het lezen en bekijken van tientallen reviews op websites en Youtube.

Voor mij waren de doorslaggevende pluspunten het 179 punten tellende autofocussysteem, elektronische viewfinder, mogelijkheid om in RAW te schieten en de APS-C formaat sensor. Bij andere merken hebben de systeemcamera's vaak een kleinere beeldsensor wat in lagere kwaliteit foto's doorgaans resulteert.

Benrs 01-03-2015

metteko 19-02-2015

Kwaliteit foto's is verbazingwekkend. Een foto binnenshuis is beter dan een outdoorfoto met mijn vorige compactcamera. Heerlijk dat bijna elke foto lukt door de snelle scherpstelling.
Dankzij deze camera ben ik ook beginnen experimenteren met de manuele standen, wat erg leuk is.

Pro:
-kwaliteit dan dslr, maar in een formaat waar je niet tegenopziet om mee te nemen op reis.
-supersnel
-erg mooie videobeelden in 1080p 50beelden/s.

Neg:
-lens mocht nog iets lichtsterker. Deze camera verdient beter.
-soms voelt hij fragiel aan.
-videoknop apart. Ligt lastig gepositioneerd.

James ENSOR 18-02-2015

Met zijn 24 megapixel CMOS-beeldsensor met 179 fasedetectiesensoren als scherpstelpunten, verdeeld over het bijna volledige beeld, is de SONY A6000 momenteel de camera met de snelste autofocus. Ideaal om snel bewegende onderwerpen scherp te houden. Daarvoor is een burstinstelling van 11 beelden/sec beschikbaar. De beeldsensor is in staat tot sterke detaillering bij minimale ruis. Foto's tot 3200 ISO vertonen vrijwel geen ruis. De A6000 is voorzien van een zeer heldere OLED-zoeker, maar ook met een verstelbaar LCD-scherm achteraan. De Full HD-video's zijn van opmerkelijke kwaliteit. Zoals het een moderne camera past, kunnen de genomen foto's via Wi-Fi of NFC worden doorgestuurd naar smartphone of tablet.
PRO : compact, beeldkwaliteit, snelste autofocus, Eye Autofocus, grote heldere OLED-zoeker
HELAAS : geen 4K video, geen touch LCD-scherm achteraan, beperkt aanbod lenzen (via adapter wel ander-merk-lenzen, mits fotograferen in M of A-stand)

Marianne 27-12-2017

Zou u me uit kunnen leggen hoe ik de foto's naar mijn mobiel kan sturen via de WIFI?

Olivier_81 10-02-2015

Zeer goed toestel dat ook met zijn kleine afmetingen nog goed stabiel in de hand ligt.
Heel snelle autofocus zodat nagenoeg alle foto's scherp zijn.

anl1 26-01-2015

Zeer tevreden over aankoop van Sony A6000. Ik kocht deze camera ongeveer een maand geleden voor vertrek naar Ijsland, en de camera voldoet aan alle verwachtingen. Heel makkelijk in gebruik, goede kwaliteit van foto, scherm en viewfinder. Zeer veel opties tot manueel fotograferen, hoewel de auto-functie het ook perfect doet. Batterij doet het langer dan verwacht, hoewel het aangeraden is een afzonderlijke oplader te kopen. Camera werkt ook perfect bij temperaturen ver onder 0C.

Duyck Dieter 24-01-2015

Lang over nagedacht, leek me uitstekende prijs/kwaliteit, en de foto's zijn fantastisch. De electronic viewfinder (1 van de verschillen met de A5000 en A5100) is fantastisch.

Chris De Rouck 15-01-2015

De foto's van de Sony A6000 zijn telkens weer haarscherp vol details mede dankzij de autofocus op de kitlens. Met de automatische modi kunnen beginners eenvoudig foto's trekken waardoor je direct in gang kan met deze camera.
Daarnaast is het echter mogelijk om alle instellingen zelf in te stellen en dat gaat zeer vlot eens je de interface gewend bent. Met de burst instellingen mis je niets van de actie want dan kan hij maar liefst 11 foto's per seconde nemen. Hiervoor moet je uiteraard wel een snel geheugenkaartje gebruiken zodat de foto's op tijd opgeslaan kunnen worden, anders riskeer je midden in de actie te moeten wachten.
Als je wil kan je ook de camera via ingebouwde wifi verbinden met je smartphone om die laatste als afstandsbediening te gebruiken, of om de foto's te delen met je vrienden.
De camera voelt zeer stevig aan en ziet er strak uit naar mijn bescheiden mening. Door zijn bescheiden form-factor is hij tenminste met de kitlens eenvoudig naar overal mee te nemen.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat er voor een aantal extra functies een app aangekocht kan worden. Dit is dan bijvoorbeeld een app voor stop motion of iets dergelijks automatisch te genereren. Het lijkt mij logischer dat die apps gewoon aangeboden zouden worden aangezien je die dingen waarschijnlijk anders niet rap gaat uitproberen.
Maar dat dit het enige minpunt is dat ik voorlopig kan geven over de camera is op zich schitterend natuurlijk.

Philippe Vancayseele 12-12-2014

De kwaliteit van de foto's is zeer goed, zowel in portrait als in landscape. De mogelijkheden zijn uitgebreid, en eens de routine er is ook vlot bruikbaar. Het toestel oogt professioneel en niet te zwaar.
Het ziet er in ieder geval degelijk uit. Ons vorig toestel was ook een Sony, en daarmee hebben we een groot deel van de werled afgereisd

Jan Bos VH 11-12-2014

Prachtige camera, een must voor de liefhebber! Enorm veel mogelijkheden die de beginnende semi-prof bijstaan zijn fotografie te optimaliseren.

Nicoline12 12-09-2014

Ik heb de sony a6000 nu 3 maanden, mijn eerste foto met deze camera zat er knal op. Scherp, mooie kleuren, diepte, enz... De camera is gemakkelijk in gebruik, in het begin misschien een beetje uitzoeken als je van een compact camera komt.
De ingebouwde flash is super, altijd al mooi resultaat met gehad zonder dat het overbelicht is! Nog een leuke optie is dat er een skinsoftener in zit. Voor portret foto's geeft dit een prachtig effect. De lcd viewfinder lijkt niet nodig op het eerste zicht maar is echt wel een must, als het zonnig is kan je het lcd scherm bijna niet gebruiken. Ingebouwde wifi is top! Op minder dan 2 minuten kan ik mijn foto's overzetten op mijn iPhone.
Kleine minpuntjes die ik heb ondervonden heb, batterij heeft paar uur nodig om op te laden dus je kan best 1tje bijkopen. Ook als de batterij bijna op het einde is, begint de camera trager te reageren. Zijn kleine, normale minpuntjes die je bij elke camera wel hebt.
Ik ben er super tevreden van en kan niet meer zonder deze camera!

FredV23 01-09-2014

-kwaliteit foto : prachtige 24 Mp foto's voor zo'n compacte camera.
-mogelijkheden : in camera HDR, veel filters en apps, panorama modus en uitgebreide settings die een DSLR evenaren
-Degelijkheid : de bouwkwaliteit is iets minder als zijn voorganger de NEX-6, maar ook goedkoper

Karen S. 01-09-2014

Een tijd geleden kocht ik een instapmodel nex3n camera. Ik was daar erg tevreden van en koos al snel voor een upgrade naar de sony a6000. De zoeker, een betere grip en het geavanceerde AF systeem hebben mij voor deze camera doen kiezen.
De beeldkwaliteit is gewoonweg super. De meegeleverde kitlens is zeer compact en levert zeer mooie foto's af. Verder gebruik ik op de camera een hele verzameling 'oud glas' uit het analoge tijdperk door middel van adapters. De focus peaking optie van de a6000 is hiervoor een zeer handige tool. Verder vind ik het ook interessant dat er via de playmemories store camera apps kunnen gedownload worden die de mogelijkheden van de camera nog verder uitbreiden.
Ik vind de camera tenslotte ook zeer gebruiksvriendelijk. De menu 's van een nieuwe camera moet je altijd even leren kennen, en uiteindelijk zit deze best logisch in elkaar waardoor ik vrij vlug bepaalde instellingen kan wijzigen. Zeer handig is ook het feit dat er meerdere knoppen ziin op de camera waaraan je bepaalde opties kan toewijzen.

Willy Aerts1 29-08-2014

Om niet altijd het zware materiaal te moeten meesleuren zocht ik een toestel dat klein, licht, handig en ook scherpe foto's kon maken om steeds bij mij te hebben en gemakkelijk op te bergen was.
Mijn keus is niet zo maar gebeurd, maar heb verschillende toestellen en merken met elkaar vergeleken als ook de prijs. Mijn keus is uiteindelijk op de Sony A6000 gevallen.
Voor mij en pracht van een toestel met super veel mogelijkheden en haarscherpe foto's.
De mogelijkheid voor manuele instelling is voor mij een pluspunt, werk veel op A of zelf M stand met mijn ander materiaal en neem mijn foto's steeds in RAW wat hier ook aanwezig is.
Ga het toestel trouwens als back-up gebruiken en gaat bij foto-uitstappen bij in mijn fototas.
Enig min punt is dat er geen externe lader bij is.

zengent2 27-08-2014

Zeer tevreden over de aankoop. Het ideale fototoestel zowel voor de prof. als voor amateur fotograaf. Mooi qua vormgeving en de zilverkleurige heeft een retro look.
Een aanrader!!
Op 27-08-2014 schreef zengent:Heel tevreden over dit toestel, geschil zowel voor profs als voor amateur-fotograaf. Een echte aanrader.

Wim VdC 27-08-2014

De Sony A6000 is een allrounder. Dankzij de SEL 16-50mm lens ben je flexibel in je mogelijkheden om te fotagraferen en ook zeker om te filmen. Ik gebruik deze camera ook vaak om te filmen. De resultaten zijn heel goed. Enige opmerking is dat alle videobestanden verzameld zijn in 1 bestand op je SD card. Enkel met de Sony software kan je de videobestanden converteren naar MP4. Maar eens je dit weet, is het kinderspel. Prijs kwaliteit een topcamera

Liesbeth512 27-08-2014

Zeer tevreden over de aankoop. De standaard functies zijn zeer handig zodat ook de amateur-fotograaf een deftige foto kan maken.

Bart S 2014 27-08-2014

Super camera, zeker in vergelijking met vorige.
Voor zijn grootte neemt hij echt heel goede foto's.

Enkel een paar kleine problemen gehad met WiFi en NFC ism met mijn telefoon. Kan echter wel aan telefoon liggen.

WILDTRAK 26-08-2014

Ik vind dit een super toestel... Zit al even in de SLR wereld en ben voor het eerst overgestapt naar de APS-C toestel en vind dit echt de moeite...

Zoals voorgaande reviews heeft deze camera echt meerdere goede aspecten. Dat er twee toetsen 'C1 en C2' zelf te programmeren zijn vind ik super (SLR had die mogelijkheid niet). Dit vergemakkelijkt het instellen wel aanzienlijk aangezien er geen touchscreen voorzien is op de body is het moeilijk om van Automatic focus naar manual over te gaan, ofja om snel uw focus te bepalen.

Oké we zijn de zoeker gewoon maar toch...

De lens die erbij zit (16-50mm) vind ik persoonlijk een zeer goede lens, fijn compact, goede materiaal keuze, mooie groothoek tot een beperkte zoom de 50 mm. De powerzoom is inderdaad licht te horen tijdens het filmen maar dit vind ik zeker niet storend. lol. ik vind deze al een enorme vooruitgang aangezien hij in FullHD opneemt, en dit met 60 frames per seconde dus heel mooi vloeiend.

Hoewel ik nu al aan het uitkijken ben voor de 18-200mm lens... Voor alles (groothoek en toch wel wat zoomwaarde) op zak te hebben, zonder het sleuren met extra's... (aparte lenzen...)

En voor mij het het hele NFC en Wifi ook een hele mooie toevoeging aan de camera wereld, het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om foto's te delen. Ik gebruik deze in combinatie met mijn smartphone, ik kan nog even via de telefoon de foto retoucheren, bijsnijden,... en vervolgens posten op facebook of doorsturen via mail. Nu heb ik wel een Xperia Z2 en is mogelijk de communicatie tussen sony onderling beter. Maar denk dat het normaal geen probleem moet geven om deze te combineren met een ander merk. (niet getest). dus... play memories app installeren en met volle teugen foto's delen.

Dus, een heel tevreden gebruiker!!!

greetz
Wildtrak

tourie 26-08-2014

Mooi toestel met veel mogelijkheden.
stevige behuizing. Iets meer accessoires (aangepaste tassen) zou handig zijn.

gebruiker 10 04-08-2014

Ik heb gekozen voor de Sony A6000 omwille van zijn compactheid. Het is een goed alternatief voor de reflexcamera. De reflexcamera's lijken op het eerste zicht wat robuuster en degelijker gemaakt, maar ik ondervind hier momenteel nog geen nadeel van.
Er zijn een aantal leuke opties (zoals de panorama) waarbij het moeilijk is om zelf nog veel instellingen bij te stellen (veel mogelijkheden zijn in deze optie niet beschikbaar).
Verder ben ik tevreden van het resultaat van de foto's!