Samsung NX2000 + ED II 20-50mm

Beoordeling op basis van 103 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

BrinkBar 30-09-2014 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels al langere tijd in mijn bezit en toch wat minder blij met de aankoop. De batterij gaat niet lang mee en de foto's lijken soms veel te fletsig/overbelicht. Soms kun je een bepaalde foto niet maken, doordat het AF-vierkant rood kleurt, terwijl je er zelf genoegen mee zal nemen of zelfs niets aan vind mankeren. Bepaalde mooie momenten zijn dan al voorbij en heb je dan dus niet vast kunnen leggen! Ook tijdens het filmen gaat de camera zich scherp stellen als je gaat in- of uitzoomen en dit zie je dus in het videobestand terug. Erg storend vinden wij. Bij het scrollen van de foto's, blijft het systeem soms ook hangen op 1 foto en kom je dus niet verder naar de volgende totdat je even uit een stapje terug gaat en de volgende foto daar aan klikt.

Patrickhabing1983 11-07-2014 Product paar weken in bezit

Mooie camera het is precies wat we zochten.
Het formaat van de camera is perfect, makkelijk mee te nemen tot in tegenstelling van onze spiegelreflex maar wel foto's van de kwaliteit die we gewend zijn.

Ook zijn de extra opties zoals wifi en het touch screen een mooie toevoeging waardoor foto's delen en verplaatsen naar de pc zeer gemakkelijk is gemaakt.

swelles 05-07-2014 Product maand in bezit

Prima camera voor wie meer wil dan een compact camera, maar geen spiegelreflexcamera hoeft. Veel opties en handig in gebruik.
Alleen jammer dat hij geen beeldstabilisatie heeft. De bijgeleverde lens heeft een beperkt zoombereik, als je veel in wilt zoomen, reken dan vast op 250 euro extra voor een goede zoomlens.

Denice85 01-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben een beginner maar kan met deze camera erg goed uit de voeten! Erg gebruiksvriendelijk, mooi design en kwalitatief hoge foto's, echt een aanrader!

Michelle Beau 27-06-2014 Product maand in bezit

9,4
Ik vind deze camera een erg mooie camera die heel mooi in de hand. Hij is erg licht. De camera maakt haarscherpe foto's, ook in de sportstand. Ik ben ERG tevreden!

Franske46 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Camera gekocht voor mijn dochter van 15 jaar zonder enige ervaring op het gebied van fotografie.
In no time is ze aan de slag gegaan en maakt de meest fantastische foto's.
Eenvoudig, snel en vooral goed!
( en ook nog in het wit).......

Lampjeehv 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Prachtige camera met veel mogelijkheden. Ik ben overgestapt van een spiegelreflex camera naar deze syteemcamera van Samsung. Ik ben er alleen maar op vooruit gegaan! Het is lichter dus gemakkelijker te bedienen en mee te nemen, een groot touchscreen dat zeer goed af te lezen is in de zon en onder een grotere hoek en de foto's zijn kwalitatief veel mooier.

HansS2K 23-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Prachtig moderne camera met een enorme hoge resolutie, wifi, lens-instellingen en gebruiksvriendelijk groot touchscreen.

AnnebelK 22-06-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi toestel die erg scherpe foto's maakt. Ook de vormgeving is mooi en gemakkelijk in gebruik, toestel ligt lekker in de hand.

jesshua 18-06-2014 Product paar weken in bezit

het is een prachtig toestel..
precies datgene wat ik nodig had
en ik raad het andere mensen ook heel erg aan

Rene Jordaan 17-06-2014 Product paar dagen in bezit

Echt een geweldig leuk ding , Wifi extra makkelijk , en mooie gratis software pakket Photoshop. super Display en gebruikers vriendelijke software

semmrd 17-06-2014 Product maand in bezit

Heel mooi apparaat, daarnaast zijn de mogelijkheden voor het bedrag boven mijn verwachting. Foto's in de buitenlucht met een goede verlichting zijn echt prachtig, echter ben ik afgelopen week naar een kickboks gala geweest en foto's kwamen heel donker en onduidelijk uit. Ondanks dat ik de flits gebruikte. Verder zijn enkele leuke snufjes het makkelijk delen van foto's via wifi echt te gek ( naar je tel en of mailen naar iemand anders). Dus al bij al ben ik alsnog zeer tevreden over deze camera.

Ruud053 16-06-2014 Product paar weken in bezit

Goede camera voor beginner fotograaf zoals mij.
Geeft net dat beetje extra's.
Extra optie zoals wifi is een uitkomst

J. Carolina 16-06-2014 Product paar dagen in bezit

Na kort rond te hebben gekeken en tussen verschillende merken te hebben vergeleken, werd besloten om de Samsung NX-2000 aan te schaffen.
Tot op heden absoluut geen spijt van deze aankoop. De camera is makkelijk in gebruik, maar is het wel even wennen om de camera te bedienen via de Touch screen.

Foto:
Scherpe, levendige en mooie foto's die elke details weergeven! Alle foto's kun je via allshare overbrengen naar de smartphone zodat je een back-up hebt van de foto's. Dit ervaar ik als een pre. Verder beschik deze camera over (o.a.) een Smart Mode. Door deze mode te selecteren krijgen de foto's een professioneel tintje.

HD:
Het filmen met de camera in HD is voor mij een nieuwe ervaring. Na de beelden terug te hebben gezien op een HD Tv wil je niet anders, dan alleen in HD te filmen. Om alles te halen uit de HD video modus, dien je de camera wel aan te sluiten op een full HD-TV. Ik heb de camera in het wit en vind de witte uitvoering net iets mooier dan de zwarte. Maar dit is een kwestie van smaak.

Wat ik tevens een pluspunt vind zijn de mogelijkheden om andere lenzen aan te schaffen voor de systeemcamera.

Ik heb nog niet alle van de vele mogelijkheden uitvoerig getest, maar voor zover ben ik als amateur zeer tevreden met de aanschaf van de Samsung NX 2000 systeemcamera.

JoseGG 04-06-2014 Product maand in bezit

De NX2000 is een prima camera voor een amateur fotograaf die net even verder wil gaan.

De foto's zijn van prachtige kwaliteit, heel scherp. de camera is slim genoeg om het beste resultaat te berekenen.

Qua mogelijkheden zeer uitgebreid. Wat ik wel mis zijn filters à la Instagram. De NX2000 is toch echt een camera om foto's te delen en dan mag dit eigenlijk niet missen.

De camera is makkelijk in het gebruik. Dat alles via de Touchscreen gaat is even wennen (behalve het schieten van de foto). Afhankelijk van de instellingen, stribbelt de camera soms tegen en wordt de drukknop geblokkeerd. De vraag is dan waarom dit gebeurt, maar je krijgt hierover geen informatie of waarschuwing op je scherm.

De vormgeving kreeg heel veel bekijks tijdens onze reis. Wij hadden de witte variant aangeschaft en dat was toch net dat beetje meer. Door de losse lens en de losse flits, lijkt de camera op het kleine broertje van een spiegelreflex camera, maar zonder de bijkomende narigheid van speciale tassen e.d.

Al met al een prima aanrader.

Gert-Jan 1963 01-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Maakt erg mooie foto's en is handig in gebruik. Vooral de WIFI-functie op dit toestel is top!
Het touche-screen is mooi groot en duidelijk en het toestel heeft veel mogelijkheden. Met de professionele lens maak je echt top foto's. er kunnen andere lenzen gekocht worden waarmee de mogelijkheden nog groter worden.

Fahg 01-06-2014 Product paar dagen in bezit

De gebruiksvriendelijkheid van deze camera is top!
Zelfs mijn moeder van 60 kan prima met deze camera overweg.
Minimaal aantal knoppen en de rest touch screen.
Enige kleine minpuntje dat je weer een andere maat geheugenkaart moet aanschaffen.

Lissientjes 28-05-2014 Product paar dagen in bezit

prachtige mooie camera met veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijk. Ook de verwisselbare lens vind ik een groot pluspunt.

Ferina 26-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik wilde een lichtere versie van een spiegelreflexcamera. Dit is dan een heel mooi toestel. Je kan hetzelfde instellen als bij een spiegelreflex.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar foto's gemaakt via de automatische stand, en die worden al heel mooi.
Je hebt ook een heleboel andere standen zoals voor het maken van foto's van vuurwerk, en panorama. Die heb ik alleen nog niet kunnen gebruiken.
Overal ben ik echt super blij met deze camera.

Yvar2008 24-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb er lang voor gespaard en het is een stoer en mooi toestel. Ik ben 12 jaar en hij is mooi. Eerst wilde ik een spiegelreflex, maar dit is veel mooier.