Philips GC9670

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9670 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Katrien 15-12-2017

Tijdsbesparende topper!

Geschreven voor: Philips GC9670

Mooie praktische vormgeving: het vastklikken van het strijkijzer, ruimte voor de snoeren,... Wat me in het gebruik vooral opviel is, hoe tijdsbesparend ik kon werken. Niet meer wachten tot het ijzer is afgekoeld voor ik naar een delicatere stof ga. Ik moest dan ook eens testen en weten of het nu echt kon dat ik dit ijzer zo maar kon laten staan. En ja hoor... Niets te zien. Voor mijn eigen blouses werkte ik al vaak met het verticaal strijken. Maar zelfs dit overtreft mijn verwachtingen. Binnen enkele seconden kreukvrij. Terwijl ik met mijn vorige stoomstrijkijzer toch wel paar keer over men blouses moest gaan. Ik ben zeer tevreden. Dit product is een echte aanrader.

Pluspunten

• Praktische vormgeving
  • Tijdsbesparend

LienC36 12-12-2017

Topper!

Geschreven voor: Philips GC9670

Voor deze Philips had ik een Laurastar Lift, die echt niet kan tippen aan deze machine. Het automatisch aanpassen van hitte bij verschillende soorten stoffen werkt perfect, het automatisch stomen is een voordeel en doet het ook heel goed. Ik ben van een basis t)shirt van de kinderen naar een blouse gegaan van mij die handwas vereist en dit zonder enig probleem. Hij kan ook perfect over de prints strijken van de kindershirts. In tegenstelling tot bij mijn vorige lekt deze bijna geen druppels en maakt hij een heel stuk minder lawaai!
Ondertussen heb ik hem een tweetal weken in mijn bezit en ik blijf overtuigd van zijn kwaliteiten. Strijken is nooit mijn favo bezigheid geweest, maar met deze erbij gaat het in ieder geval veel vlotter en sneller dan voorheen!

Pluspunten

• automatisch stomen
  • automatische temperatuuraanpassing
  • makkelijke ontkalking
  • stille machine
  • snel opgewarmd

Sandra 06-12-2017

Gebruiksvriendelijk met een professioneel strijkresultaat.

Geschreven voor: Philips GC9670

Dit handige apparaat zorgt ervoor dat je automatisch kan strijken, zonder bang te zijn voor het verbranden van de stoffen. Van het moment dat het strijkijizer de stof raakt krijgt het de juiste temperatuur. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je door onoplettendheid een stof aan de strijkzool laat kleven. Bovendien, wat ik echt nooit voor mogelijk zou gehouden hebben, mocht ik het zelf niet mogen testen hebben is dat het strijkijzer AUTOMATISCH stoomt waar nodig en hoeveel nodig. Het kleine formaat en lichte formaat van het strijkijzer zelf is zeer handig in gebruik. Je geraakt makkelijk op moeilijk bereikbare plaatsen en het is in een mum van tijd netjes gestreken zonder veel energie. Je zou denken dat een licht strijkijzer veel drukkracht van de strijk(st)er vraagt, maar dit is absoluut niet waar. Het is me een raadsel, maar dit apparaat bevat zoveel sensoren dat je echt een super resultaat behaalt. Zonder overdrijven, dit is een aanrader en absoluut zijn geld waard!!!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • licht strijkijzer

Karolien 05-12-2017

nooit gedacht dat strijken zo leuk zou zijn!

Geschreven voor: Philips GC9670

Wat een super machine. Het ijzer zelf is veeele lichter dan mijn vorig manuele toestel. Het handvat is vrij ergonomisch maw een leuk en licht toestel om mee te werken. Het glijdt precies zonder problemen door je was. Is vrij stil bij stomen. De automatische functie was even wennen, maar wel gemakkelijk. De waterbak lijkt me wel vrij snel leeg, maar kan er nog mee leven. Verticaal stomen gaat ook super goed. En ja hoor, getest, je mag gerust het ijzer op de strijkplank latrn staan!

Pluspunten

• Zelfontkalking
  • Stil bij stomen
  • Goede krachtige stoomfunctie
  • Ergonomisch
  • Slimme functie super, geen brandvlekken mogelijk

Minpunten

• Bij veelvuldig stomen bak snel leeg :)

passie2980 01-12-2017

Lichtgewicht met zware prestaties, een topper!

Wat een powerbeestje!!
Toen ik voor de eerste keer dit strijkijzer in de hand nam viel me vooral zijn licht gewicht op! Dit blijft een plezier tijdens de hele strijkbeurt en blijft me elke keer opnieuw verbazen! Een goed gevulde strijkmand met zowel katoen, jeans, synthetische stofjes, wol en zijde gaan er vlot door. Geen gedoe met instellingen aanpassen naargelang je materiaal, je neemt gewoon je strijk en strijkt hem, het strijkijzer past zich aan. In no time was mijn strijk klaar, het gaat veel sneller! De combinatie van het lichte strijkijzer, de supergladde zool en de krachtige stoom maken het strijken moeiteloos en snel, ik ben soms echt verrast hoe kreukloos de katoen onder het ijzer vandaan komt terwijl ik er maar lichtjes over ging. Mijn vorige machine (met hetzelfde volume) moest ik veel meer bijvullen dan deze Elite, nog een keer het bewijs dat het strijken sneller gaat. Het bijvullen gaat vlot en gemakkelijk, afkoelen is niet nodig. Als het water op is haal je gewoon het bakje eruit, vult het en steek je het terug. Een minuutje later ben je alweer aan het strijken. Als het strijkijzer klaar is met opwarmen piept hij, dat vind ik ook best handig. Het strijkijzer kan niet rechtop gezet worden. Hier moest ik even aan wennen. Op zich is dit niet echt een probleem en eigenlijk zelfs een voordeel want je kan het ijzer ook gewoon plat laten liggen op je strijkplank of op de houder en het gevaar op verbranden aan een rechtstaand ijzer verminderd hierdoor aanzienlijk. Het ontkalken gaat ook zeer vlot en gemakkelijk. Je hoeft er niet over na te denken en het strijkijzer geeft zelf aan wanneer het tijd is om te ontkalken. Het strijkijzer maakt zeer weinig geluid, iets wat me ook onmiddellijk opviel. Als je het strijkijzer 10min. niet gebruikt valt het automatisch uit. Ook met de eco functie zijn de resultaten prima. De snoeren kan je netjes opbergen achteraan in het toestel en het strijkijzer klik je vast als je het gaat dragen, zeer handig en veilig bij het opbergen. Dit is een topper, zonder twijfel!

Pluspunten

• licht
  • krachtig
  • stil toestel
  • gebruiksvriendelijk
  • de strijk gaat veel sneller

Dirk1977 01-12-2017

Strijken wordt kinderspel!

Geschreven voor: Philips GC9670

Deze week de eerste grote strijktest gedaan, en jawel hoor, wat een verschil met mijn oude stoomgenerator, ligt soepel in de hand, zeer ergonomisch design, ultra licht strijkijzer en zeer handige stoomfunctie. Ik ben alvast meer dan overtuigd van dit toestel, strijken wordt echt kinderspel met de Philips GarmentCare! Enige kleine minpuntjes : stekkerkabel is wat kort en je kan het toestel niet rechtopzetten, deze gewoonte moet ik dus nog afleren t.o.v. mijne oude stoomgenerator.

ivang 30-11-2017

waar voor je geld met dit strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9670

Het toestel ziet er erg mooi uit, zeker niet te zwaar in de hand. Het waterreservoir is makkelijk te vullen, en er kan behoorlijk wat water in. Dat merk ik ook als ik aan het strijken ben, bij een normale was moet ik het reservoir niet bijvullen. Handig zijn ook de opbergruimtes voor de draad van de stoombak naar het strijkijzer, en voor de elektriciteitsdraad. Ik zie onmiddellijk dat het toestel ook wol kan strijken, wat bij andere strijkijzers geen evidentie is. En dan het echte werk! Het strijken lukt goed op verschillende soorten stof: van katoen tot jeans, en ook de fijnere stofjes zoals zijde. Ook een T-shirtje, half uit zijde, half katoen, met pareltjes op de koop toe, geeft geen enkel probleem. Het stomen gaat perfect, en zelfs de meest vervelende kreuken krijg ik makkelijk uit de kleding, met behulp van de stoomstootfunctie. Kragen en moeilijker te bereiken stukken worden perfect gestreken. Het systeem is dan ook erg gebruiksvriendelijk, je moet enkel het stoomknopje indrukken. Ook de intelligente automatische stoommodus werkt perfect, en wijst zichzelf uit. De ecomodus kan je makkelijk opzetten door op het knopje te drukken. Het toestel valt na 10 minuten uit, wat ook veilig is, zeker met kleine kinderen in huis! Ik heb het strijkijzer eveneens getest om - net voor een werkdag - een kleedje op te frissen door het strijkijzer verticaal te houden, en de stoomfunctie te gebruiken. Dit gaf op een snelle manier een optimaal resultaat! De ontkalkingsfunctie heb ik nog niet gebruikt, maar dit systeem om te ontkalken ziet er alvast erg gebruiksvriendelijk uit. Dit strijksysteem is voor mij een blijver. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast zou worden van een mand vol strijk! enkele manden strijk later... nog steeds erg enthousiast over het strijksysteem. Het warmt snel op, waardoor je er niet tegenop ziet om snel nog een hemdje of kleedje 's morgens vroeg te strijken. Het ijzer ligt handig in de hand, en je kan echt tot smalle delen van de kledingstukken geraken. momenteel nog geen zaken gemerkt die me storen aan dit systeem.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • alle stoffen
  • wol
  • groot reservoir

H117K 28-11-2017

Zelfs ik kan strijken nu met de Philips Elite Plus

Geschreven voor: Philips GC9670

Een goede twee weken in bezit. Na het uitpakken onmiddellijk aan de slag gegaan. Wat opviel was de snelstartgids, lekker makkelijk voor een man zoals mij. Nu was het water in het reservoir en klaar voor gebruik. De opwarmsnelheid is snel, in de snelstartgids stond 2 min. maar hier was het strijkijzer al na 1 min. op temperatuur wat aangegeven wordt door een handige pieptoon. Het toestel voelt zeer licht aan en het strijken gaat super gemakkelijk en vlot, geen gedoe met de juiste temperatuur kiezen want dat regelt het strijkijzer zelf. Ook is er een handige functie om automatisch stoom te geven i.p.v. telkens de knop te moeten inhouden. Enkel het water reservoir is wat aan de kleine kant maar dat kan ook liggen dat ik normaal enkel de halve mand ging strijken maar geëindigd ben met een hele mand gestreken goed. Het resultaat van het strijken is ook zeer goed als één kant gestreken is moet er amper nog gestreken worden aan de andere kant.
Conclusie: Een goed product aan de juiste prijs!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Temperatuur wordt zelf gekozen
  • Krachtige stoom
  • Het gewicht (zeer licht)
  • Compacte formaat

Minpunten

• Klein water reservoir

SennaS4 24-11-2017

Krachig, eenvoudig in gebruik en prachtresultaat

Geschreven voor: Philips GC9670

Het toestel warmt heel snel op, het ijzer ligt goed in hand. De stoomstoten zijn heel krachtig, de pomp is heel stil. Voldoende groot water reservoir. De "auto" functie is heel hanig (stoom wordt geleverd zonder op knop te hoeven drukken). Het strijksresultaat is heel goed. De automatische detectie van de strijken stof werkt heel goed. Ik ben heel tevreden over het toestel

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Automatische stand
  • Gewicht
  • Heel goed resultaat

Minpunten

• mss de prijs

MaaikeV 23-11-2017

Ideale stoomgenerator voor 4 koppige familie

Perfect care elite plus,
Deze termen zeggen alles!
Perfect:
Voor mij is deze stoomgenerator werkelijk perfect op verschillende vlakken.
Na maximum 2 minuten wachten (dan haal ik snel mijn strijkplank boven) is mijn strijkijzer helemaal klaar om te gebruiken. Mijn was sorteren is niet nodig want het is een slim toestel die de juiste temperatuur kiest voor de stof die ik strijk — gedaan met verschroeide kledij (dames een andere uitvlucht vinden indien je nieuwe kledij wenst!)
Geen kledij sorteren=tijdswinst!
De keramische zool glijdt over eender welke stof ik strijk, tijdswinst want ik strijk geen valse kreuken meer.
Het strijkijzer is extra licht wat een extra is qua — comfort.

Care —super licht toestel om op te bergen, alle snoeren hebben een handig opbergvak.
Extra veiligheid waardoor het strijkijzer veilig vastgeklikt wordt op het toestel (super veilig). Ook extra veilig is het strijkijzer die automatisch na 10min geen gebruik uit gaat (met kids in huis zou ik dit durven vergeten).

Plus— het strijkijzer heeft een smalle punt die perfect tussen de knopen van hemden past dit zorgt voor extra snel strijken.

Extra— automatische stoomknop toestel weet wanneer je het gebruikt en stoomt zelf.
Kalkverzamelaar handig niet meer ontkalken en dus ook geen bruine vlekken meer!

Thx Philips ik ben tevreden!

Pluspunten

• Geen temeratuur meer instellen
  • Geen schroeiplekken meer
  • Automatische stoomknop
  • Kalkverzamelaar

Tineke86 21-11-2017

De ultieme strijkervaring

Geschreven voor: Philips GC9670

Dit weekend begon ik aan een gigantische berg strijk... Een groot karwei en (zoals voor de meeste vrouwen) een taakje dat ik meestal lang mogelijk uitstel.
Maar dit keer zag ik er niet zo tegenop... Want ik had eerder dit weekend mijn nieuwe Philips Perfectcare Elite Plus afgehaald die ik mocht testen voor The Insiders.
Eens uit de verpakking werd ik helemaal blij van de mooie vormgeving. Je lijkt wel te gaan strijken met de Porsche der stoomgeneratoren. Dit toestel doet me wel erg denken aan mijn Perfectcare Elite Silence, die een lichtere tint goud heeft als accenten. Deze nieuwe Perfectcare Elite Plus werd afgewerkt met bronskleurige details. Charmant, mooi om naar te kijken en stijlvol (in hoeverre je dat vereist van een stoomgenerator, maar het oog wil ook wat natuurlijk!)
Ik had een vergelijk met mijn 'oude' Perfectcare Elite Silence die mijn strijkvrees ook al serieus had ingeperkt.
Maar ik merk toch een extra verbetering, al snap ik niet hoe het NOG beter kon...
Met de PerfectCare Elite Plus heb je het gevoel dat je de kreuken uit dat hemd nog een pak beter kan wegstrijken met één beweging. Waarschijnlijk ligt dit bij de iets hogere druk en de grotere stoomstoot van dit nieuwe toestel. Mijn berg strijk (waaronder maar liefst 7 hemden, met dank aan mijn lieve echtgenoot) verdween op amper 40 minuten tijd.
Een snelle strijktijd met mooie kreukvrije kleding als resultaat.
De Philips Perfectcare Elite Plus heeft me kunnen overtuigen.
Het prijskaartje is evenmin niet mals en herinnert eraan dat het écht wel de Porsche van de stoomgeneratoren is.
Met een richtprijs van €400 is het geen aankoop die je snel even doet. Het is een weloverwogen aankoop met een serieuze hap uit je budget.
Maar aan alle dames die twijfelen: het is toch een verantwoorde aankoop, al zeg ik het zelf! Met deze ga je absoluut geen spijt hebben.
After all, een stoomgenerator van deze klasse koop je ook niet elk jaar!
Dus dames, zet deze maar op je lijstje voor de Sint, want hij is absoluut de moeite waard!

Pluspunten

• krachtige stoomstoot
  • mooie vormgeving
  • gemakkelijk te ontkalken
  • fijn om te bedienen, licht

Minpunten

• je hebt een speciale grote strijkplank nodig
  • prijskaartje

Lea 20-11-2017

Pure Luxe

Geschreven voor: Philips GC9670

Pure luxe om met dit lichtgewicht te mogen strijken !
Een duidelijke gebruiksaanwijzing, één druk op de knop en instant actie.
Geen gedoe met instellingen en kledij sorteren.
Deze beauty werkt als een volautomaat en past zich constant aan elk type stof aan.
Mijn verbazing was dan ook groot dat zelfs de prints op de T-shirts van mijn kinderen deze strijktest vlekkeloos hebben overleefd dankzij de “Optimal TEMP-Technologie”.
Deze stoomgenerator overtreft dan ook al mijn verwachtingen!
Verder heeft hij ook nog een mooi design en ruimte om de snoeren op te bergen.
Let wel op voor je vingers met dit krachtig stoommonster ;-)

Pluspunten

• mooi design
  • snel op temperatuur
  • geen instellingen nodig

Minpunten

• opletten voor je vingers !