Calor GV8976C0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Calor GV8976C0 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

katinka 18-07-2016

veel opties!

Heel gebruiksvriendelijk strijkijzer.
- Makkelijk te vullen reservoir
- veel verschillende en duidelijke standen, ook voor delicate stoffen
- snoer rolt automatisch in en er is een locksysteem: handig en veilig als je kleine kindjes in huis hebt :-)
- strijkijzer zelf is zwaarder dan ik gehoopt had

linoim 18-07-2016

Prima en snel resultaat!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Toestel warmt snel op en geeft snel een prima resultaat. Het waterreservoir is voldoende groot zodat een berg strijk geen probleem vormt!

zeebries 16-07-2016

doet wat werd beloofd: extreem snel en efficiënt strijken!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Ik heb dit toestel nu 4 weken in mijn bezit.
Het is handig in gebruik: eenvoudig bedieningspaneel. Handig op te bergen omdat snoer en draad tussen stoomgenerator en strijkijzer compact kunnen opgeborgen worden. Handige extra veiligheidsklep die zorgt dat het strijkijzer vast zit op de stoomgenerator. Het ijzer is licht en dat vind ik een heel groot pluspunt. Zeker als je veel moet strijken is dit belangrijk. De spitse punt van het ijzer laat toe om in kleine hoekjes van het textiel te strijken. Ook tussen hemdsknopen kan je gemakkelijk strijken. Het bijvullen van het waterreservoir kan zeer snel, zelfs tijdens het strijken kan het bijgevuld worden. Het toestel is ook snel gebruiksklaar. Ook een pluspunt is dat het toestel automatisch uitgeschakeld wordt als het 30 min niet wordt gebruikt. Een minpuntje vond ik de gebruiksaanwijzing van het toestel. Dat is enkel met pictogrammen uitgelegd. Ik heb een tijdje moeten zoeken op het internet voor meer uitleg over het toestel.

kelly 13-07-2016

Strijken wordt leuk!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Strijken gaat werkelijk vlot: het ijzer glijdt probleemloos over iedere stof.
Heb net een zijden blouse, een wollen trui, enkele katoenen stuks en een jeans gestreken. Het toestel beschikt over 5 temperaturen (synthetisch, zijde, wol, katoen en linnen) waardoor je steeds een perfect strijkresultaat kan neerzetten. Het toestel laat je weten wanneer je water dient bij te vullen (gaat zeer vlot, ook tijdens het strijken) én wanneer je dient te ontkalken (zeer makkelijk). Op het moment dat je je strijkijzer op de generator plaatst, staat het ook vast (is niet zo bij alle merken!). Voor veilig verplaatsen van je toestel kan je je ijzer vergrendelen op de stoomgenerator. Snoeren kunnen makkelijk en netjes worden opgeborgen.
Vorige generator was er eentje van Philips doch ik verkies zelf deze van Calor! Gebruiksvriendelijk én belangrijker beter strijkresultaat!

Lies 12-07-2016

Top product!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Dit is een heel goed strijkijzer met heel wat zaken die ik zeer fijn vind. Zo rolt het snoer op in het toestel zodat je geen rondslingerende draden hebt om over te struikelen. Het ijzer klikt ook vast zodat het niet van de stand kan vallen. Er is een reservoir die de kalk opvangt en een indicator die aangeeft wanneer die moet geleegd worden. Het strijkijzer heeft ook en groot waterreservoir waardoor je lang ka strijken zonder het water te moeten aanvullen. Als je de stof ingeeft stelt het toestel automatisch de juiste strijktemperatuur in. De enige zaken die mij een beetje storen is dat het toestel vrij zwaar is maar dat is zo voor de meeste met een strijkcentrale. Verder heeft het toestel (net als andere die ik probeerde) het ook nog moeilijk met hardnekkige kreuken. Al bij al Heel veel positief en amper negatief. Top toestel!

gunthersky 11-07-2016

Een raspaard onder de stoomgeneratoren.

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Opwarmen duurt amper 2 minuten.
Strijken gaat zeer soepel en supersnel dankzij de hoge stoomdruk, die net zoals de temperatuur automatisch geregeld wordt volgens de gekozen instelling. Als dit nog niet volstaat kan er zelf een krachtige stoomstoot gegeven worden.
Met de fijne punt kunnen ook moeilijke hoekjes heel precies worden gestreken en de zool glijdt zeer vlot over de stof.
Opbergen gaat heel gemakkelijk dankzij de transportvergrendeling en het oprollend snoer, dat vrij ver afgerold kan worden.
Hard leidingwater zoals bij ons kan zonder probleem gebruikt worden want het toestel vangt de kalk zelf op en dus geen kalkvlekken meer op de kleren. Het reservoir is groot genoeg, maar tijdens het strijken kan het ook bijgevuld worden.

biebie 11-07-2016

Toppertje !

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Een zeer goed toestel met een perfect strijkresultaat... warmt snel op en is zeer gebruiksvriendelijk en veilig voor de stoffen... kortom een toppertje. Enige nadeel: een beetje zwaar

Jan 11-07-2016

Mooi design stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Een aangenaam en eenvoudig stoomstrijkijzer dat U toelaat om op een snelle manier Uw strijk te doen. Het is voor mij wel iets te zwaar maar dat zal nog wennen denk ik, ik heb het nog maar een paar weken in gebruik

Liesbeth 08-07-2016

heel erg goed strijkijzer

Geschreven voor: Calor GV8976C0

super strijkijzer , warmt zeer snel op , strijkt zelfs de hardnekkige valse plooien met groot gemak weg , super tevreden

hilde 08-07-2016

prima toesteel

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Dit strijkijzer is echt een raspaardje en voldoet meer dan aan alle verwachtingen en beloftes. Het strijkresultaat is schitterend. Het toestel is heel handig in gebruik. Er is ook een locker en dit is echt wel handig. Het oprolsysteem voor het snoer was ook nieuw voor mij en werkt perfect. Het is heel snel op temperatuur en de overgang van de ene temperatuur naar de andere gaat heel vlug. Een super krachtige stoomcentrale.

IsabelleVL 07-07-2016

Heel vlot toestel

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Toestel glijdt vlot over het strijkgoed, ook al is het ijzer op zich wat zwaarder
je kan het reservoir afnemen wat het gemakkelijk maakt om bij te vullen
het toestel warmt snel op en gaat in stand-by bij inactiviteit
heel tevreden van

Annelies DB 07-07-2016

aangenaam strijken

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Vorige toestel stuk. Even getwijfeld of ik een duur of goedkoop nieuw exemplaar zou kopen. Toch deze stoomgenerator gekozen.
Heel tevreden, strijkt zeer vlot, kwalitatieve zool. Enige nadeel dat het redelijk lange opwarmtijd heeft. Vullen en opwarmen maakt ook weinig lawaai, wat mijn huisgenoten appreciëren.

Kim 07-07-2016

Matig tevreden

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Ik ben niet zo tevreden over dit strijkstation. Het Strijkniveau is niet zo hoog. Ik moet enorme moeite doen om alle kreuken eruit te krijgen.
Bij mijn vorig toestel (Philips) moest ik ook geen instellingen veranderen, die deed dat zelf. Waarbij dit weer meer tijd vraagt :-/
Hij is zwaar, maar zeker niet zwaarder dan mijn vorige.
Hij is makkelijk te vullen!
En het snoer die er automatisch opgerold wordt, dat is natuurlijk snel en aangenaam, maar het tweede snoer is dan weer moeilijk om het er telkens door geduwd te krijgen :-/

Kaiko 07-07-2016

Zeer goed toestel, een aanrader!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Dit is een echte aanrader. Het toestel glijdt over de was, 5 temperatuur instellingen, die zeer goed werken.
Goede stoom
Handig in omgang

Karin 07-07-2016

Calor stoomcentrale

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Is een zeer goed toestel. Het glijdt gemakkelijk, handig is ook de sproeiknop vooraan. De krachtige stoomstoot is bij zware kreuken ook goed. Reservoir gemakkelijk bij te vullen. Snoer is gemakkelijk op te bergen

Evelyn 06-07-2016

super toestel

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Ik ben helemaal in de wolken met dit toestel. Wat een gebruiksgemak. De stoom en temperatuur regelt naargelang het gekozen wasgoed en dit systeem werk zeer goed. Het toestel werkt vlot en glijdt makkelijk over de kledij. echt een topper!

L_verb 06-07-2016

Tevreden over het product

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Ik ben zeer tevreden. Het toestel heeft tegenover mijn vorig toestel vele voordelen. Zo warmt het beduidend sneller op, rolt het snoer erg makkelijk op zodat het niet in de weg zit en heeft het toestel een handig puntig uiteinde om mee in hoekjes te strijken. Wat ik een nadeel vind is dat het toestel naar de zware kant is en er een hendel ontbreekt om het toestel mee te verplaatsen. Wanneer het op een vaste plaats staat is dit geen probleem, maar wanneer je het verplaatst na gebruik zou dit handig zijn.

Mieke 06-07-2016

Strijkt perfect!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Het strijkijzer glijdt vanzelf over het wasgoed. Zeer degelijk toestel. Het stoomt krachtig waardoor je het wasgoed maar langs 1 kant moet strijken. Afneembaar waterreservoir en oprolbaar snoer.

Lieselot 06-07-2016

Krachtig apparaat

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Heel goed toestel, krachtige stoomfunctie. Ligt gemakkelijk in de hand en glijdt vlot over de kledingstukken. Ik druk wel vaak per ongeluk op de stoomknop onder handvat, omdat die bij mijn vorig toestel anders stond. Maar dat is een kwestie van wennen. Het aanpassen van temperatuur aan de stof doe je met een eenvoudige druktoets, maar het duurt wel even vooraleer de juiste temperatuur bereikt is. Ik hou vooral van de scherpe punt, waardoor je fijn in de hoeken kan strijken.

Annelies 06-07-2016

Nieuwe generatie Calor

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Na enkele negatieve ervaringen met Calor in het verleden en overschakelen naar andere merken nu toch opnieuw gekozen voor een nieuw toestel van Calor... Heel tevreden!
Snel op temperatuur, groot waterreservoir,...
Negatief: voor deze prijs had een automatisch aangepaste temperatuurregeling geen luxe geweest!

Patricia Vanhove 06-07-2016

Calor GV 8976

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Is een goed strijkijzer. Weegt niet te zwaar. Glijdt soepel over alle stoffen. Temperatuur is gemakkelijk in te stellen door drukknop ipv een draaiknop. Ook de zelfreinigde zool is een super optie. Met de inrollende snoer is het een droom om dit toestel op te bergen. Ontkalken wordt een fluitje van een cent, geen gedoe meer met vullingen voor het ontkalken. Een echte aanrader.

ZaLee 05-07-2016

Zeer goed toestel

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Een degelijk toestel.. strijkt zeer goed. Alleen een beetje zwaar en misschien ietsje te groot. Althans voor mijn strijkplank, want het toestel past niet helemaal in het ervoor bedoeld vakje. Ook een minpuntje: als je de kabel terug wil steken met de knop langs de zijkant, loopt het niet echt soepel. Voor de rest zeer tevreden. Veel handige extra's zoals een kalkhouder, vasthoudklepje en een "tunneltje" om je kabel in te steken.

lindatje1977 05-07-2016

CALOR GV 8976

Pluspunten van het toestel:
Warmt snel op, antikalksysteem, afneembare waterreservoir
Krachtig toestel waardoor sommige kledingstukken slechts aan 1 zijde moeten gestreken worden.
Handig oprolsysteem voor de stroomkabel/ opbergvak voor de andere kabel
Degelijk veiligheidsslot, waardoor het verplaatsen veilig kan.

Minpunten:
Het strijkijzer verliest water tijdens de eerste strijkminuten, nadien niet meer.
De stroomkabel zou voor mij iets langer mogen zijn.
Ik vind het nogal omslachtig om 50% leidingwater en 50% gedemineraliseerd water te gebruiken.

De minpunten wegen voor mij niet op tegenover de pluspunten! Ik ben heel tevreden over dit toestel. Strijken wordt een stuk aangenamer!

Bepawo 05-07-2016

Heel goede stoomgenerator

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Dit is mijn 2de stoomgenerator en deze is nog beter dan de vorige. Toestel warmt snel op. Strijk- en stoomprestaties perfect. Reservoir makkelijk hanteerbaar en te vullen. Snoer rolt op in toestel. Warmteregeling nog mogelijk. Makkelijk ontkalken door losschroeven en spoelen lepel.

Veerle 04-07-2016

Vlot toestel!!

Geschreven voor: Calor GV8976C0

Ik gebruik sinds 2 weken deze stoomgenerator en ben er enorm tevreden over. Het ijzer glijdt over de kleren, de stoom is optimaal. Maakt het werk toch wat lichter. Echt een aanrader! Ook de scherpe punt zorgt voor een groter gebruikersgemak!