Braun Carestyle IS 5042 WH Easy - Reviews

1 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

ducygne 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Om te beginnen klopt het wat je in veel reviews leest, wat een aanwinst is een stoomgenerator. Ik had er tot op heden geen ervaring mee maar na een kleine (probeer)strijk kan ik al concluderen dat het strijken echt eenvoudiger gaat. En met een beter resultaat! Ik ben nu al helemaal blij met deze aankoop:)

In eerste instantie had ik een Philips of Tefal in gedachten. Waarom dan toch een Braun? Omdat ik het 'basisstation' compacter vind. Philips heeft ook wel compacte modellen maar die werken met een kalkfilter waardoor je geregeld een nieuwe kalkfilter moet kopen. En op deze extra kosten zit ik niet te wachten. De Braun is (relatief) compact en heeft een kalkverzamelaar.

Waarom dan de Braun IS 5042? Omdat je bij de IS 5022 handmatig de temperatuur moet instellen, bij de IS 5042 en IS 5043 gaat dit automatisch. De IS 5043 heeft dezelfde specificaties als de IS 5042, alleen kan bij eerstgenoemde het strijkijzer worden vergrendeld aan het 'basisstation'. Dit, en de paarse kleur, vond ik een meerprijs van 40-50 euro niet waard. Vandaar dat de keuze is gevallen op de IS 5042. Tot nu toe ben ik tevreden met mijn keuze. En mocht de IS 5042 uiteindelijk toch niet bevallen? Dan geldt er momenteel een probeertermijn van 100 dagen en ontvang ik het aankoopbedrag terug.

Wat zijn de eerste ervaringen na een kleine (proef)strijk:
+ compact
+ strijkijzer ligt goed in de hand / licht strijkijzer
+ goed strijkresultaat
+ stand-by modus na ca. 10 minuten
+ strijken doe je nu met een lach
- waterreservoir is vast en heeft een smalle 'brievenbus' als vulopening
- stand-by modus na ca. 10 minuten, veiliger zou het zijn als het apparaat helemaal uitschakelt
- nieuwe strijkplank nodig om de stroomgenerator veilig neer te kunnen zetten (dit ligt uiteraard niet specifiek aan de Braun;))

Het apparaat ziet er solide uit en is 'made in Germany'. Of dit een garantie is voor een duurzame en degelijke relatie zal de tijd moeten leren. Vandaar dat ik de degelijkheid als 'nvt' heb beoordeeld.

Christian 28-09-2017 Product paar dagen in bezit

Top strijkijzer!

Makkelijk in gebruik. Het reservoir kan tijdens het stomen worden bijgevuld, dat was bij mijn oude strijkijzer vrij ingewikkeld.

Yvonne 24-09-2017 Product paar dagen in bezit

Een verademing:

IJzer glijd zeer soepel over al het wasgoed, kreukels zijn er na de eerste ronde uit, Ik heb mijn strijk in de helft van de tijd in wasmand liggen.

Pluspunten

• IJzer glijd vooruit net goed als achteruit
  • veel stoom

Minpunten

• vormgeving

Mazhar 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

Strak product

Mooi design! Andere merken hebben maximaal 2 jaar garantie maar braun heefte 4 jaar garantie ! Dus geen tefal of philips voor mij maar Braun.!

melanie 09-09-2017 Product paar dagen in bezit

braun

Ik heb het apparaat gisteren gekocht bij bcc . ik had hiervoor een Philips met dit apparaat bleef ik problemen houden met het anti kalk systeem. Ik mocht deze omruilem
Duitse degelijkheid/ strijkijzer zelf voelt licht/ aan geen poespas /strak design alle functie die voor mij wenselijk zijn/ en 50 euro cash back/ waren de rede tot kopen van dit product.

Elly van der Borgh 07-09-2017 Product paar dagen in bezit

lichtgewicht

Kreeg een uitgebreide demonstratie in de winkel en mocht het zelf ook proberen ook de verder een prettige uitleg is een pluspunt

Pluspunten

• demonstratie
  • uitleg

Minpunten

• nog niet bekend

Ellen 06-09-2017 Product paar dagen in bezit

Braun supercare 3

ik ben helemaal blij met mijn aankoop. Braun supercarewerk werkt snel en strijkt perfect, koersontwikkeling gewoon kopen !

Pluspunten

• Werk snel
  • Goede stoomafgifte.

Minpunten

• Kan de strijkbout niet vergrendelen

Murat 06-09-2017 Product paar dagen in bezit

Krachtige stoom apparaat

Mooie apparaat voor een goede strijk ervaring. Ik voelde prima tijdens het strijken. Heel lichtjes over de kleding en de kleding wordt mooi gestreken.

Corinne 30-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat, strijkt prima

Wat een heerlijk fijn apparaat! Ik heb voor dit apparaat gekozen om de reden dat ik een lichte en niet te grote stoomgenerator wilde. Deze is 'klein maar fijn'. Ik vind alle andere stoomgeneratoren vaak zo lomp/groot. Hij moet ook normaal op de houder van mijn strijkplank passen, terwijl ik ook een speciale strijkplank daarvoor heb.

Moderne uitstraling (de strijk moet toch gedaan en dan is het fijn om een mooi ogend apparaat te hebben). Strijkt perfect met stoom, zonder stoom redelijk. Wil je de kreukels er echt uit hebben, moet je echt de stoom gebruiken anders lukt dit niet en strijk je het alleen maar glad. Klein minpuntje vindt ik dat. De temp. is dan niet de top. Wanneer je iets langer stoom wilt dan moet je de stoomknop onder het handvat 2x achter elkaar indrukken dan houdt dit enkele seconden aan.
Bout ligt licht in de hand en strijkt licht.

Klein minpuntje: het waterreservoir is 'maar' 1 liter, dus sneller leeg en is niet afneembaar.
Maar al met al weet ik zeker dat ik met dit apparaat veel plezier ga krijgen!

Pluspunten

• Licht
  • Snel op temperatuur
  • Strijkt prima met stoom
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Kleiner waterreservoir
  • Waterreservoir niet afneembaar

Elisa 13-03-2017 Product paar weken in bezit

Degelijke uitstraling

Drie apparaten getest en na een week retour gestuurd. De Braun Carestyle IS 5042 WH Easy kwam als beste uit de bus.
Degelijk apparaat. Doet wat ze moet doen. In twee minuten op temperatuur en geschikt voor alle textielsoorten. Makkelijk te ontkalken. Kortom een prima apparaat, ook gezien de kwaliteit/prijs.

Pluspunten

• Degelijke
  • Snel op temperatuur
  • Geschikt voor alle textielstoffen

Cuneyt Kocak 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Snel, fijn, mooi en licht

Hiervoor Philips en Tefal gehad. Ik dacht dat Braun minder zou zijn dan die twee maar nee hoor! Deze carestyle strijkt 2 x beter en krachtiger! Ik ben zo blij hiermee. EN deze is vele malen stiller tijdens pompen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi
  • Snel
  • door 3D tech makkelijker rondom knopen

marianne 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

handzaam in het gebruik

Het strijkijzer strijkt zoals verwacht en kenmerkt zich verder door een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Pluspunten

• praktisch

Minpunten

• wel erg groot

Bob 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk en strak Design.

Makkelijk en mooi apparaat om mee te werken, eerste indruk was het mooie en strakke design. Maar naar een aantal keer strijken kwam ik er achter dat hij naast zijn mooie en strakke design ook nog eens makkelijk strijkt zonder instellingen van temperaturen. Top en voor mannen makkelijk!

Pluspunten

• Geen instellingen nodig
  • voldoende stoomkracht

Minpunten

• waterbak niet uitneembaar

marianne 03-11-2016 Product paar dagen in bezit

handzaam in het gebruik

het apparaat is praktisch in het gebruik, vooral omdat de warmte automatisch wordt ingesteld; het voldoet volledig aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• praktisch

Minpunten

• wel erg groot

Michel 02-11-2016 Product paar weken in bezit

Easy

Werkt 10x sneller dan een gewoon strijkijzer. De klus dan ook zo gepiept.
Alleen jammer dat er geen extra water sproeier op zit dan zou het nog sneller gaan.

Pluspunten

• snel
  • geen temperatuur instellen
  • grote watertank
  • licht strijkijzer

Minpunten

• geen water sproeier
  • geen los water waterreservoir

Strijkmachine 13-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi strijk resultaat

Een mooi compact strijk apparaat met niet al te veel snufjes maar gewoon degelijk. Ik beveel dit ook aan doormiddel van de uitstraling gewoon een mooi apparaat

Pluspunten

• Minder vouwen
  • Veel stoom

Minpunten

• Geen houder om vast te klikken

Poets Pietje 11-10-2016 Product paar dagen in bezit

Braun stoomgenerator

vnl eenvoud met solide uitstraling.Ook het makkelijk bijvullen is een pluspunt.De snelle opwarmtijd en compact formaat spreekt erg aan

Jolanda 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Een fijne stoomgenerator strijkijzer.

Dit is een stoomgenerator strijkijzer die goed in de hand ligt, soepel glijdt over de kleding, heeft een zelfregelend tempratuur instelling wat prettig is en maakt weinig geluid.

• Soepel
  • Zelf regelend

Jellie 30-07-2016 Product paar dagen in bezit

Strijken is een feestje...

Het strijkijzer is licht van gewicht en een optimaal gebruikersgemak. De tijdsduur is aanmerkelijk korter dan met een 'gewone' strijkijzer en een prima resultaat.

Buenen 22-07-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat!

Erg gemakkelijk in gebruik. Geen gedoe meer met het juist instellen van de temperatuur. Strijken gaat supersnel!