Braun Carestyle IS 5042 WH Easy - Reviews

Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Cuneyt Kocak 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Snel, fijn, mooi en licht

Hiervoor Philips en Tefal gehad. Ik dacht dat Braun minder zou zijn dan die twee maar nee hoor! Deze carestyle strijkt 2 x beter en krachtiger! Ik ben zo blij hiermee. EN deze is vele malen stiller tijdens pompen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi
  • Snel
  • door 3D tech makkelijker rondom knopen

marianne 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

handzaam in het gebruik

Het strijkijzer strijkt zoals verwacht en kenmerkt zich verder door een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Pluspunten

• praktisch

Minpunten

• wel erg groot

Bob 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk en strak Design.

Makkelijk en mooi apparaat om mee te werken, eerste indruk was het mooie en strakke design. Maar naar een aantal keer strijken kwam ik er achter dat hij naast zijn mooie en strakke design ook nog eens makkelijk strijkt zonder instellingen van temperaturen. Top en voor mannen makkelijk!

Pluspunten

• Geen instellingen nodig
  • voldoende stoomkracht

Minpunten

• waterbak niet uitneembaar

marianne 03-11-2016 Product paar dagen in bezit

handzaam in het gebruik

het apparaat is praktisch in het gebruik, vooral omdat de warmte automatisch wordt ingesteld; het voldoet volledig aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• praktisch

Minpunten

• wel erg groot

Michel 02-11-2016 Product paar weken in bezit

Easy

Werkt 10x sneller dan een gewoon strijkijzer. De klus dan ook zo gepiept.
Alleen jammer dat er geen extra water sproeier op zit dan zou het nog sneller gaan.

Pluspunten

• snel
  • geen temperatuur instellen
  • grote watertank
  • licht strijkijzer

Minpunten

• geen water sproeier
  • geen los water waterreservoir

Strijkmachine 13-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi strijk resultaat

Een mooi compact strijk apparaat met niet al te veel snufjes maar gewoon degelijk. Ik beveel dit ook aan doormiddel van de uitstraling gewoon een mooi apparaat

Pluspunten

• Minder vouwen
  • Veel stoom

Minpunten

• Geen houder om vast te klikken

Poets Pietje 11-10-2016 Product paar dagen in bezit

Braun stoomgenerator

vnl eenvoud met solide uitstraling.Ook het makkelijk bijvullen is een pluspunt.De snelle opwarmtijd en compact formaat spreekt erg aan

Jolanda 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Een fijne stoomgenerator strijkijzer.

Dit is een stoomgenerator strijkijzer die goed in de hand ligt, soepel glijdt over de kleding, heeft een zelfregelend tempratuur instelling wat prettig is en maakt weinig geluid.

• Soepel
  • Zelf regelend

Jellie 30-07-2016 Product paar dagen in bezit

Strijken is een feestje...

Het strijkijzer is licht van gewicht en een optimaal gebruikersgemak. De tijdsduur is aanmerkelijk korter dan met een 'gewone' strijkijzer en een prima resultaat.

Buenen 22-07-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat!

Erg gemakkelijk in gebruik. Geen gedoe meer met het juist instellen van de temperatuur. Strijken gaat supersnel!

Tevreden klant 21-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Prima apparaat, handig in het gebruik. Ik ben heel tevreden. Het resultaat na het strijken is goed, daar ben ik ook tevreden mee.

Michael 21-07-2016 Product paar dagen in bezit

Braun Carestyle Easy strijkbout

Mooi design apparaat die ontdaan is van alle mogelijke extra knopjes zodat er een puur functionele machine overblijft. Prima aankoop.

ML 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk stoomgenerator Braun

Deze stoomgenerator ziet er niet alleen degelijk en strak uit, maar functioneert ook prima! De stoomgenerator is krachtig en makkelijk in gebruik mede ook door automatische temperatuur instelling.

Carry26 18-05-2016 Product kwartaal in bezit

Na enkele weken minder enthousiast

6,7
Na enkele weken de generator in gebruik te hebben ben ik minder enthousiast. Er zit al direct kalk in het apparaat, waardoor er een bruine vloeistof uitkomt. Ik dacht eerst dat het een defect in het apparaat was (leek roest). Na het apparaat opgestuurd te hebben kreeg ik als reactie dat ik het apparaat foutief gebruikt heb, waarschijnlijk te hard water, maar dat kan niet, aangezien we een antikalkfilter gebruiken. Ook verder heb ik precies de handleiding gevolg. Jammer.

ducygne 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een kleine correctie op mijn eerdere review. De Braun is niet 'made in Germany' maar 'Germany Technology'. Gemaakt wordt de Braun in China. Dit is dus een wezenlijk verschil.

ducygne 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Om te beginnen klopt het wat je in veel reviews leest, wat een aanwinst is een stoomgenerator. Ik had er tot op heden geen ervaring mee maar na een kleine (probeer)strijk kan ik al concluderen dat het strijken echt eenvoudiger gaat. En met een beter resultaat! Ik ben nu al helemaal blij met deze aankoop:)

In eerste instantie had ik een Philips of Tefal in gedachten. Waarom dan toch een Braun? Omdat ik het 'basisstation' compacter vind. Philips heeft ook wel compacte modellen maar die werken met een kalkfilter waardoor je geregeld een nieuwe kalkfilter moet kopen. En op deze extra kosten zit ik niet te wachten. De Braun is (relatief) compact en heeft een kalkverzamelaar.

Waarom dan de Braun IS 5042? Omdat je bij de IS 5022 handmatig de temperatuur moet instellen, bij de IS 5042 en IS 5043 gaat dit automatisch. De IS 5043 heeft dezelfde specificaties als de IS 5042, alleen kan bij eerstgenoemde het strijkijzer worden vergrendeld aan het 'basisstation'. Dit, en de paarse kleur, vond ik een meerprijs van 40-50 euro niet waard. Vandaar dat de keuze is gevallen op de IS 5042. Tot nu toe ben ik tevreden met mijn keuze. En mocht de IS 5042 uiteindelijk toch niet bevallen? Dan geldt er momenteel een probeertermijn van 100 dagen en ontvang ik het aankoopbedrag terug.

Wat zijn de eerste ervaringen na een kleine (proef)strijk:
+ compact
+ strijkijzer ligt goed in de hand / licht strijkijzer
+ goed strijkresultaat
+ stand-by modus na ca. 10 minuten
+ strijken doe je nu met een lach
- waterreservoir is vast en heeft een smalle 'brievenbus' als vulopening
- stand-by modus na ca. 10 minuten, veiliger zou het zijn als het apparaat helemaal uitschakelt
- nieuwe strijkplank nodig om de stroomgenerator veilig neer te kunnen zetten (dit ligt uiteraard niet specifiek aan de Braun;))

Het apparaat ziet er solide uit en is 'made in Germany'. Of dit een garantie is voor een duurzame en degelijke relatie zal de tijd moeten leren. Vandaar dat ik de degelijkheid als 'nvt' heb beoordeeld.

Carry26 21-01-2016 Product kwartaal in bezit

Heel fijn apparaat. Het lijkt of het strijken echt sneller gaat dan voorheen. Geen last van knopen e.d. Ook fijn dat alles met dezelfde temperatuur gestreken kan worden. Voor heel gevoelig materiaal gebruik ik nog de extra knop. Wat ik jammer vind is dat het waterreservoir niet los te halen is om te legen. Ik moet dan met het hele apparaat naar de gootsteen.