Philips PerfectCare Viva GC7031

Tefal Stoomgenerator Fast Heat up= Pro Express Care GV9070

Tefal Stoomgenerator Fast Heat up= Pro Express Care GV9070

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

AngeliqueF 10-04-2015

Nooit meer schroeiplekken met de Philips GC7031-20!

Ik ben sinds 5 weken de trotse eigenaresse van een Philips stoomgenerator type GC7031/20. Ik ben gek op kleding en trek het liefst iedere dag iets anders aan, fris gewassen en gestreken. Dat betekent dat ik nogal wat strijkgoed heb. Bovendien heb ik een zeer uitgebreide garderobe zodat ik het strijkgoed meestal iets te lang laat opstapelen. Ik ben overgestapt van een conventioneel stoomstrijkijzer dus kan ik geen vergelijking geven met andere stoomgenerators. Wat ik wel kan vertellen zijn mijn eigen ervaringen met dit Philips apparaat.

Wat me opvalt is dat deze stoomgenerator van een redelijk formaat is. Groter dan mijn oude strijkijzer maar nog altijd handzaam. Bovendien zit er een "slot" op zodat het eenvoudig kan worden opgeborgen. De stoomgenerator is eigenlijk net iets te groot voor mijn (behoorlijk) oude strijkplank. Er is geen uitneembaar reservoir, maar het vullen gaat wel gemakkelijk door een grote opening. Ik mis een bijpassende maatbeker dus gebruik ik nu een petfles voor het vullen. Het reservoir is redelijk groot en je kunt hier heel wat strijkgoed mee wegstrijken. Opwarmen duurt ongeveer 2 minuten en je krijgt een waarschuwingstoon wanneer je kunt beginnen.

Als je eenmaal begint met strijken moet je de stoomknop continu ingedrukt houden. Dat is even wennen. Het zou fijn zijn als je de knop kon vastzetten. Het allerfijnste aan deze stoomgenerator is de Optimal Temp functie, waarbij je geen temperatuur meer hoeft in te stellen (sterker nog je kan helemaal geen temperatuur instellen). Het grote voordeel hiervan is dat je niet te heet kunt strijken(dus geen schroeiplekken meer of een kleverige strijkzool). Bovendien kun je alles door elkaar strijken zonder dat je eerst het toestel moet laten afkoelen. In het begin was ik hier sceptisch over maar het werkt echt!!!

Wat ik moet afleren is dat ik het strijkijzer niet meer op zijn kant kan zetten door zijn vormgeving. Maar dat is ook helemaal niet nodig. Je kunt het strijkijzer zonder gevaar op de strijkplank laten staan.

Het apparaat geeft een flinke stoomstoot en je kunt zelf een extra boost geven. Je vliegt als het ware over het strijkgoed heen en strijken is nu een fluitje van een cent. Zelfs katoenen wasgoed dat eigenlijk al te lang ligt is zo weer kreukloos.

Door deze hoge stoomopbrengst krijg ik wel condensvorming onder mijn strijkplank en dat condenswater druppelt weer op mijn vloerbedekking. Dit zou kunnen worden voorkomen (volgens de gebruiksaanwijzing) door een extra viltlaag onder de strijkhoes. Dat moet ik nog proberen. Ik kan natuurlijk ook een nieuwe strijkplank kopen maar dat vind ik vooralsnog zonde.

Ontkalken gaat zeer eenvoudig met het Smart Calc-Clean systeem. Je hebt hierbij geen aparte ontkalkingsmiddelen nodig voor zover ik het heb begrepen uit de gebruiksaanwijzing.

De gebruiksaanwijzing vind ik overigens vrij summier. Ik zou o.a. graag nog willen weten of je het waterreservoir moet legen na gebruik, of je misschien toch nog ontkalkingsmiddelen moet gebruiken, etc.

Eindconclusie: Ik ben zeer tevreden over deze stoomgenerator en alle beloften worden waargemaakt. In een cijfer uitgedrukt geef ik dan ook een dikke 9
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

mvdwnth 26-03-2015 Product paar weken in bezit

Hoewel ik voor de Philips GC7031 wat sceptisch was over dergelijke stoomgeneratoren/stoomstrijkijzers is die gedachte volledig omgedraaid! Het is namelijk niet mogelijk om handmatig de temperatuur in te stellen aangezien dit automatisch voor je wordt gedaan waar ik mijn twijfels bij had, echter werkt het perfect!
Een groot voordeel in vergelijking met andere stoomgeneratoren is dat de stoom snel opgebouwd is (2 minuten) en je snel aan de slag kunt. Je kan het waterreservoir uitnemen, maar je kan ook water toevoegen aan het reservoir zonder het reservoir uit te hoeven nemen.
Door de zogenaamde "Carry lock" kan je het reservoir én strijkijzer in een keer verplaatsen wat natuurlijk erg handig is.
Door de SteamGlide Plus functie is het strijken een gemak omdat het strijkijzer zonder veel druk gemakkelijk over de stof gaat.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat zodra de kalkreminder is afgegaan je maximaal nog 1 uur kan strijken, het is dus aan te raden altijd wat kalkfilters op voorraad te hebben. Bij aankoop ben je voorzien van 2 kalkfilters.

Als conclusie kan je trekken "een kind kan de was doen"! Ik becijfer het apparaat met een 9.

liekje65 23-03-2015 Product paar dagen in bezit

Voordat ik de Philips stoomgenerator type GC7031/20 heb aangeschaft heb ik altijd gestreken met een conventioneel stoomstrijkijzer. Dat voldeed prima en ik dacht niet dat het beter zou kunnen. Maar nu ik ruim 2 weken in het bezit ben van deze Philips stoomgenerator ben ik zeer zeker van mening veranderd. Sterker nog, ik ben zeer enthousiast. Het formaat en gewicht van deze stoomgenerator is redelijk. Weliswaar ietsjes groter dan mijn conventionele strijkijzer maar niet ongemakkelijk groot. Qua gewicht had ik verwacht dat het strijkijzer lichter zou zijn. Het reservoir is groot en je kunt hele stapels wasgoed strijken zonder bij te vullen. Overigens kun je gewoon bijvullen zonder het apparaat uit te schakelen. De 1e keer opwarmen duurt ongeveer 2 minuten en je krijgt een waarschuwingssignaal wanneer je kunt beginnen. Strijken gaat met deze stoomgenerator heel vlotjes en ik bespaar hiermee enorm veel tijd. Zelfs een katoenen bloes die al enkele weken lag te wachten om gestreken te worden was binnen een mum van tijd kreukvrij! Met mijn oude stoomstrijkijzer was me dat echt niet meer gelukt, zonder de bloes nogmaals te wassen. Een groot voordeel van deze stoomgenerator is dat je je was niet meer hoeft te sorteren. Je kunt alles door elkaar strijken van zwaar katoen tot kwetsbare stoffen zoals zijde of viscose, zonder dat je een temperatuur hoeft in te stellen. In het begin was ik hier sceptisch over, maar het werkt echt! Het apparaat maakt een licht pompend geluid tijdens het strijken, wat even wennen is. Een nadeel vind ik dat je tijdens het strijken continu de stoomknop ingedrukt moet houden. Maar hierdoor kun je wel het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten rusten zonder kans op oververhitting. Nadat de strijkklus geklaard is kun je de strijkbout vastzetten op de stoomgenerator waardoor deze eenvoudig kan worden opgeborgen. Eindconclusie: Prima stoomgenerator waarmee in een mum van tijd veel wasgoed kreukvrij de kast in kan. Groot voordeel is de "Optimal Temp" functie, waarmee je alle soorten wasgoed door elkaar kunt strijken.