AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

AEG FX9-1-4IG grijs, metallic

AEG FX9-1-4IG grijs, metallic
Bekijk alle Stofzuigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FX9-1-IBM blauw, metallic op Kieskeurig.be.

8,1

B. Hoefnagels 29-10-2018

Multifunctionele stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

De FX9 is multifunctioneel. Door de verschillende standen is hij makkelijk in gebruik op verschillende plekken, ook onder de bank of op kasten. Het verstellen gaat soepel en makkelijk. Daarbij heeft hij een mooie vormgeving. Hij voelt degelijk aan en ligt prettig in de hand.

Ook het rijden gaat soepel. De wielen maken weinig geluid en rijden moeiteloos over zowel de harde vloer als tapijt. Als je de accu onder hebt, stofzuigt hij een stuk lichter dan als die bovenaan zit. Dit kun je ook zelf instellen.

De uittrekbare slang erbij nemen is wat mij betreft wel een must, omdat je daarmee ook tussen accessoires en hoger gelegen oppervlakken kunt stofzuigen. Zonder slang zou je de hele stofzuiger moeten optillen en daarvoor vind ik hem nog wel te zwaar. Dan is hij meer geschikt om alleen de vloer mee te doen.

Het is praktisch dat je de stofzuiger rechtop neer kunt zetten, en dat hij dan blijft staan. Zo kun je ondertussen wat meubels verplaatsen, zonder dat je dan moet bukken om de stofzuiger neer te leggen of op te rapen.

Handig vond ik ook de led-verlichting, waardoor je heel goed ziet wat je opzuigt, ook bij schemering. Dit lijkt misschien een overbodige functie maar ik was verrast hoe handig het is en hoe goed je het vuil kan zien (en de schone vloer erna!).

De zuigkracht was over het algemeen voldoende, hoewel het vuil niet altijd in één beweging weg is. Hij had wat moest met rijst opzuigen, waarbij ik merkte dat hij beter zuigt in de voorwaartse beweging dan in een achterwaartse beweging. In de eco-stand was de zuigkracht beduidend minder, die zou ik niet snel gebruiken.

In de hoogste stand is hij zo’n 17 minuten te gebruiken. Voor een draadloze stofzuiger is dat vrij lang. Daarmee vind ik hem vooral geschikt om even snel te zuigen. Als je wat grondiger wilt stofzuigen en je hele huis wilt doen en ook alle kasten en meubels, dan is het wat kort. In ieder geval als je een standaard stofzuiger gewend bent. Daarentegen pak je hem wel wat sneller erbij, omdat je niet eerst het snoer hoeft uit te rollen.

Het is een prijzige stofzuiger, maar als je het geld ervoor over heb ik het wel een fijn apparaat om in huis te hebben en die je er gemakkelijk even bij pakt om snel wat op te zuigen.

Pluspunten

• Hij blijft rechtop staan
  • Handige accessoires (musthaves)
  • Led-verlichting voor goed zicht
  • Verstelbare zuigkracht
  • Stille, soepele wielen

Minpunten

• Zwaar als je hem langere tijd omhoog moet houden
  • Zuigt niet alles in één inbeweging op
  • Prijzig

TheaP23 04-05-2019

Mooie luxe steelstofzuiger, doet zijn werk goed!

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Ik mocht dit product testen en was echt enorm benieuwd. Deze stofzuiger doet z'n werk echt boven verwachting goed. Ik heb nu zelfs zin om even te gaan stofzuigen (en een dreumes laat echt veel kruimels achter, dus het is ook wel nodig). De opzetstukken en de uittrekbare slang zijn heel handig, maar voor uitgebreid stofzuigen op, onder en naast kastjes etc heb je toch wel wat meer tijd nodig dan 15-20 minuten. Om snel even te stofzuigen is dit ding echt een must, maar helaas wel prijzig. De LED verlichting is echt een leuke extra. Ik vond het eerst maar raar, maar het is echt heel handig.
Ik heb 2 minpunten;
Het stofbakje gaat moeilijk open waardoor dit echt boven een kliko moet en haren blijven om het dingetje zitten wat in de stofbak zit. Dat dingetje kan er wel uit, maar dan zit je dus te plukken en dat vind ik een beetje vies.
En 2; de prijs.

• Kan rechtop staan
  • Kan ook in de houder staan zonder te laden
  • Lichtgewicht

Minpunten

• prijs
  • stofbakje

Gerard 31-10-2018

Compacte Handige Multifunctionele lichtgewicht stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Deze steelstofzuiger, onderscheidt zich duidelijk van alle anderen.
Licht in gewicht en door de inschuifbare steel is hij Compact, waardoor er altijd wel een opbergplek voor te vinden is, b.v. onder het aanrechtblad. Als de steel is ingeschoven is hij 85 cm hoog. De steel is eigenlijk de zuigbuis die variabel in hoogte ingesteld kan worden, voor een prettige werkhoogte, maar ook kan je de stofzuiger met de steel rechtop achterlaten zonder dat hij valt, als je gebeld wordt. De motor is eveneens gemakkelijk verstelbaar zodat gewichtsverdeling wordt aangepast voor het zuigen van vloeren, gordijnen, plafond en trap. Juist voor traptreden is de FX9 erg handig.
Voor vloeren doet hij niets onder met andere stofzuigers, door het kogelgewricht op de zuigmond is de FX9 in alle richtingen wendbaar en zuigt in één beweging alles op. Tijdens de test bleek direct hoe ideaal de wendbaarheid en de zuigkracht is, die in 3 standen elektrisch instelbaar is met een gebruiksduur van 17 tot 60 minuten.
Het motor vermogen is maar 100 Watt en daarom nog eens zuinig in gebruik, dit is beslist niet minder in zuigkracht dan andere stofzuigers. De stofbekerhouder is gemakkelijk en direct te verwijderen voor het legen en schoonmaken, er zijn geen stofzakken nodig.
Na deze test zijn we van plan deze stofzuiger aan te schaffen.

Pluspunten

• Compact en mooi Design
  • Zuinig in gebruik (100 Watt)
  • Geintergreerde zuigslang
  • Wendbaarheid kogelgewricht
  • Gewicht (6,5 kg)

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Accu niet uitwisselbaar, is duurder bij vervanging
  • Oplaadtijd accu 6 uur

Ferry 28-10-2018

Veelzijdig en handig

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Deze draadloze stofzuiger is een mooie vervanging van het sledemodel dat ik al 16 jaar gebruikte. Het gebruik van al de vergrendelingen is even wennen, maar is snel geleerd. Doordat het motorblok laag zit is de druk op hand en arm hanteerbaar. Er zijn drie zuigstanden en het geluid zeker in de minst krachtige stand is goed verdraagbaar. De roller past zich in dit model aan aan de ondergrond, waardoor omschakelen van de zuigmond niet nodig is. De bijgeleverde ascessoires zijn makkelijk aan te brengen en handig voor bijvoorbeeld schoonmaken van stoelen, kastjes en gordijnen. Het optillen is goed te doen, ook voor oudere mensen. Het oplaadstation is gelijk te gebruiken als opbergplaats, zeker omdat er een beveiliging is tegen overladen. De doorzichtige stofbak stimuleert om te zuigen (smile) en het is ook prettig dat je kunt zien of de bak vol is. Tenslotte is een voordeel van een draadloze stofzuiger dat je niet meer afhankelijk bent van een stopcontact en het gedoe met een snoer.

Pluspunten

• Geen snoer nodig
  • Op elke soort ondergrond te gebruiken
  • Doorzichtig stofreservoir
  • Uitwasbare filters
  • Gemakkelijk hanteerbaar

Minpunten

• De prijs
  • Stof blijft soms vastzitten in reservoir
  • Haren blijven vastzitten in zuigmondrol

Dirk Mechelse 28-10-2018

Groot gebruiksgemak met goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Een steelstofzuiger met de zuigkracht van een slede stofzuiger maar met heel veel handige gebruiks dingen hij blijft altijd rechtop staan, hoeft dus niet meer te bukken om slang te pakken of stakker in stopcontact te plaatsen, accu wordt automatisch opgeladen bij plaatsing in de houder en heeft voldoende capaciteit afhankelijk van gebruikte zuigkracht voor min. 80 m2, Auto aanpassing zuigkracht aan ondergrond met instelling van 3 verschillen nivo's Ergonomie top je er meer onder tafels stoelen kasten bedden en banken zuigen maar ook hoog boven op kasten. Sterke zuigmond met roterende borstel en led verlichting en veel onderdelen te verkrijgen voor divers gebruik o.a. speciale dieren haren borstel. Uitneembaar stofreservoir is klein maar handzaam, geen stofzak en uitgeblazen lucht wordt 4 keer gefilterd/ schoen lucht

Pluspunten

• Top ergonomisch design
  • Groot gebruiksgemak
  • Niet meer bukken/goed voor je rug
  • Luchtfilters uitwasbaar

Minpunten

• Klein stofresorvoir
  • uittrekslang beetje kort
  • Duur

RobertoBlanco 26-10-2018

Een echte mannenstofzuiger,maar ook geschikt voor vrouwen ??

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Gaaf design, niet zwaar, bijzonder mix van steel en echte stofzuiger. Uittrekbare slaang en echt draagbaar apparaat.
Niet te lawaaierig.
Geen knop die je moet blijven indrukken zoals je bij Dyson wel moet doen.
Echt een multifunctioneel apparaat wat ook nog eens mooi staat op de gang.
Hoef je dus niet weg te stoppen in een gangkast.
Over degelijkheid nog weinig te melden heb hem immers net, maar eerste gebruik voelt goed.
Bijna ruziën over wie er mag stofzuigen.

• Licht
  • Multifunctioneel
  • Niet zwaar in gebruik
  • Stofzuigen met een grijns 😊

Minpunten

• met accu’s dus kortere levensduur dan bedraad
  • Stevige prijs maargoedkoper dan naaste concurrent

Nancy 07-06-2020

Alleen maar ellende met de snoerloze stofzuiger.

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

In 1 jaar tijd is hij al 5x terug gestuurd naar AEG.
4x is de stofzuigermond kapot.
En 1x dat de stang met enige regelmaat naar beneden schuift.

Tonki 03-10-2019

AEG STEELSTOFZUIGER FX9

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Opzoek naar een steelstofzuiger kwamen wij uiteindelijk uit bij een AEG FX9 waarom: 1. Je hoeft het contact niet in gedrukt te houden.
2.Deze heeft drie zuigstanden, waardoor je hiermee alle vloeren kan zuigen , gladde vloeren en tapijten etc.
3. Ligt goed in de hand de zwaartekracht ligt onderin.
4. Eenvoudige oplaadstation.
5. Eenvoudig op te bergen, neemt weinig ruimte t.o.v. een normale stofzuiger
6. Geen stofzak maar eenvoudig te legen vuilopslag.
Al met al een stofzuiger om te hebben.

Pluspunten

• Contact niet vasthouden
  • Eenvoudige bediening met 3 standen

Yardi80 29-05-2019

Heel goed apparaat.

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Een heerlijk hanteerbare machine. Door zijn formaat en gewicht kom je lekker overal bij.
Zijn lange accuduur zorgt er voor dat je lekker je hele huis kan schoonmaken.
Ook door de borstel kom je makkelijk van dieren haren af.

Pluspunten

• Accu duur
  • Gewicht
  • Borstel goed tegen haren

Nicole76 21-05-2019

Steelstofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

De stofzuiger vind ik een luxe uitstraling hebben. De stofzuiger wordt standaard geleverd met een verlengstuk en een borstel hulpstuk, ik vind het wel jammer dat er geen geen meubel hulpstuk bijzit die ik gebruik voor mijn banken en trap te stofzuigen daar is de borstel hulpstuk te zacht voor. De stofzuiger is goed wendbaar wat erg makkelijk is in de hoeken door een kleine beweging draai hij de hoek om. Ik heb wel erg moeten wennen aan het gewicht van de zuiger,vind hem nog steeds erg zwaar voor hem op te tillen. dus iets op hoogte stofzuigen zou ik er niet snel doen hiermee. hij kan wel helemaal naar beneden geschoven worden dus het formaat is wel goed maar het gewicht is dan een struikelblok voor mij. Aan de stofzuiger zitten onderin de borstel led verlichting is echt heel fijn, je ziet nu vuil liggen onder de bank die je anders zou overslaan. De container legen is heel makkelijk en naderhand reinigen is ook makkelijk met water. Het is heel praktisch dat er geen snoer aanzit nu pak ik hem makkelijk 2x per dag wat soms wel nodig is met vogels in huis.
Hij past niet onder alle banken vanwege de hoge borstel.

Irene 20-05-2019

Snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Ik heb deze stofzuiger nu 3 weken getest. Om te beginnen vind ik de stofzuiger er prachtig uitzien. Ook het oplaadstation is erg handig, je kunt hem er met een hand rechtop inzetten en de stofzuiger laad op, ook neemt het station weinig ruimte in beslag. Doordat je de stofzuiger zo gemakkelijk uit het oplaadstation pakt, ben ik sneller geneigd “even snel” te stofzuigen. Ook de bediening is erg prettig. De knopjes zitten op het handvat waardoor je tijdens het stofzuigen de zuigkracht kunt veranderen. Wanneer je van een harde ondergrond over gaat op een vloerkleed schakelt hij zelfs automatisch over naar een andere zuigkracht, top! De accuduur is op zich prima, op een hogere zuigkracht gaat deze echter niet lang genoeg mee om heel het huis in een keer te stofzuigen. Ik vond het daarnaast ook vaak nodig een hogere zuigkracht te gebruiken omdat anders niet alles even gemakkelijk opgezogen wordt. Ook is bij mij een aantal keer de slang verstopt geraakt, deze is dan lastig schoon te maken. Het geluidsniveau is niet opvallend stil maar ook zeker niet te hard, gewoon normaal. Het doorzichtige stofreservoir is ook handig omdat je hierdoor ziet wanneer deze vol is. Ik vind hem ook gemakkelijk te legen. Als je de stofzuiger echter iets uitgebreider wilt schoonmaken kost dit wel wat meer werk (filters enz). Ik vind de stofzuiger helaas wat aan de zware kant. De trap stofzuigen met deze stofzuiger is niet prettig omdat je de gehele stofzuiger in je ene hand moet houden, hiervoor is hij gewoon te zwaar. Ook niet handig wanneer je andere dingen op grotere hoogte wilt stofzuigen. De uittrekbare slang lijkt in eerste instantie erg handig, maar is simpelweg te kort. Het gewicht maakt hem voor mij ook minder wendbaar. Het is een prima stofzuiger voor het “lichte werk”. Maar meer dan ook dun laagje stof (bv zand) opzuigen wordt lastig, en voor een grote schoonmaakbeurt gaat de accu icm met hoge zuigkracht niet lang genoeg mee. Deze stofzuiger heeft mijn verwachtingen helaas dan ook niet waargemaakt.

• Bediening
  • Led lampje
  • Snoerloos

Minpunten

• Zuigkracht
  • Accuduur
  • Gewicht

RaBe83 18-05-2019

Volwaardige snoerloze vervanger voor een sledestofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Ik heb deze AEG FX9 nu ongeveer 3 weken getest en ik vind het een volwaardige vervanger voor de sledestofzuiger. Het grote voordeel is dat de stofzuiger geen snoer heeft waardoor je gewoon door kan blijven zuigen. Wat dan ook fijn is, is dat de accucapaciteit ruim voldoende is waardoor je zeker 45 minuten kan blijven stofzuigen. Na gebruik kun je hem gemakkelijk terugplaatsen in zijn laadstation. Ik vind het zelf prettig dat je hem gewoon neerzet in het laadstation en niet hoeft op te hangen. Hierdoor kan ik het laadstation in de buurt van een stopcontact neerzetten.

Ik ben zelf nogal lang en door de verstelbare hoogte is deze stofzuiger voor mij prettig in gebruik. Ook is het fijn dat je de motor kan verplaatsen over de steel. Hierdoor kun je het gewichtspunt verplaatsen maar kun je ook makkelijker onder bijv. de bank stofzuigen. De motor beperkt je echter ook wel weer waardoor je niet heel ver kunt komen, maar in de meeste gevallen was het voor mij genoeg.

Doordat deze stofzuiger in mijn ogen een volwaardige vervanger is voor de sledestofzuiger is het geen 2-in-1. Je kan hem dan ook niet als kruimeldief gebruiken en hij is ook best wel zwaar waardoor hij niet heel erg handig is voor het stofzuigen van de trap. Ook vond ik de accessoires nogal beperkt en miste ik een aantal hulpstukken die ik wel bij mijn sledestofzuiger heb. Wellicht heeft dit ook te maken met het type.

Tenslotte is er nog de zuigkracht. Deze viel me wat tegen, maar het is dan ook een accuzuiger en er zijn regels voor het maximale vermogen. Gelukkig heeft hij ook een draaiende borstel waardoor hij zuigt en veegt. Het legen van het stofreservoir ging in mijn geval niet altijd goed, maar dat kan ook aan mij liggen. Je moet de filter wel goed schoonmaken, hier willen nog wel eens lange haren rond blijven zitten. Maar dat is volgens mij een kenmerk van zakloze stofzuigers.

Ik vind het een mooie stofzuiger die robuust aanvoelt en goed uitziet. Wat mij betreft zou de sledestofzuiger best de deur uit kunnen maar zou ik voor het zuigen van de trap een lichtere variant voor erbij nemen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Lange accuduur

Minpunten

• Te weinige accessoires
  • Zuigkracht
  • Gewicht

Lotte 16-05-2019

Geweldige zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Het eerste wat me opviel toen ik deze steelstofzuiger uitpakte was het design natuurlijk, wat ik erg mooi vond. Wat me daarna opviel bij de eerste stofzuigbeurt was het standaard mondstuk wat eraan zat, die vond ik aan de hoge/dikke kant wat bij het stofzuigen onder mijn bankstel net te hoog was om er een stukje onder te kunnen stofzuigen.

Wat ik erg prettig vond was de zuigkracht van dit apparaat! Werkelijk geweldig, dat had ik niet verwacht! Hij heeft meer zuigkracht dan mijn snoerstofzuiger. Ook fijn dat er verlichting op het mondstuk zit waardoor het stof, kruimels e.d. echt goed zichtbaar worden.

Het apparaat heeft een auto-functie waarmee de krachtigheid van het stofzuigen automatisch wordt geregeld op basis van de ondergrond, erg gunstig. Nog een groot pluspunt, buiten dat het natuurlijk een snoerloos apparaat is, is dat je er ook een uur mee kunt stofzuigen.

De opvangbak en delen van het filter zijn makkelijk schoon te maken en afwasbaar. Het laadstation heeft een paar openingen waar hulpstukken in geplaatst kunnen worden. De stofzuiger heeft een sta-stand waardoor je hem gewoon rechtop kan laten staan als je bijvoorbeeld iets aan de kant wilt schuiven of wilt opladen. Het oplaadstation staat gewoon op de grond en hoeft door de mogelijkheid van de sta-stand van de stofzuiger dus niet aan een muur bevestigd te worden.

Een nadeel vond ik de zwaarte van het apparaat. Bij het stofzuigen van de trap merkte ik dit nog meer omdat je de complete steelstofzuiger dan moet blijven tillen. Dit is echt een nadeel. Er zit een uitrekbare slang in waar je een opzetstuk op doet om de bv de trap en de hoeken en kieren mee te stofzuigen. Een ander probleem waar ik tegen aan liep was het stofzuigen onder het hoge bed, dit was lastig omdat het handvat van het apparaat in de weg zat waardoor ik maar een deel kon stofzuigen aan één kant.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verlichting

Minpunten

• Zwaar

Cyara-12 15-05-2019

Top product makkelijk in gebruik, super

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

De AEG stofzuiger is super.
Ik heb hem 3 weken in gebruik en ben er erg tevreden over. Hij staat op de lader, dus altijd klaar voor gebruik.
De automatische stand is erg makkelijk. Hij past zijn zuigkracht dan aan, aan de ondergrond.
Vind je dat toch niet makkelijk, zitten de knoppen op een fijne plek, waardoor je ze makkelijk kunt bedienen tijdens het gebruik.
De AEG ziet er netjes uit dus zeker niet lelijk als hij in het zicht staat.
Door de telescoopstang is hij ook klein om op te bergen.
Wij hebben een hond en hij pakt de haren erg goed, ik stofzuig vaak, omdat het zo makkelijk te gebruiken is.
Hij is wat zwaar, maar wel makkelijk te tillen, door hengsel, dus geen last van de zwaarte.
Top product.

Pluspunten

• Klein op te bergen
  • Zuigkracht aanpasbaar

Minpunten

• Zwaar

Aagja 15-05-2019

Na deze stofzuiger NOOIT meer een andere

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Wat ben ik verliefd op deze stofzuiger en dat terwijl ik zo'n hekel aan stofzuigen had. Deze heeft alles mee. Echt werkelijk te veel om op te noemen.
Ik ben er zo dol op hij staat gewoon bij mij in de kamer, klaar om te pakken, klaar om te gebruiken.
Mijn vloer is nooit eerder zo glad geweest!
Ik had het niet echt op de snoerloze stofzuiger, dacht dat deze nooit zo krachtig zouden kunnen zijn als stofzuigers met snoer!
Maar het tegendeel is echt waar.
Wat zijn allemaal voordelen van deze stofzuiger:
Compact weg te zetten: ik heb hem in de kamer staan naast mijn dressoir! Omdat je de stofzuiger in elkaar kunt schuiven, valt hij helemaal niet op. Trouwens hij is mooi genoeg om De gezien te mogen worden.

De lampjes op de voet:
Er ontsnapt geen vlekje meer door de lampjes, je ziet alles!

De motor verschuifbaar:
Gemakkelijk om onder de bank en onder het bed te stofzuigen, je schuift het motor gedeelte heel soepel naar boven zodat de stang langer is en je zo gemakkelijk ondere de meubels kunt zuigen. Slim bedacht!

Bediening: De knoppen zitten in het handvat, handig. Het aan en uitzetknopje, het knopje om het motorgedeelte te verschuiven. Het vermogen hoger lager of automatisch.
Niet zoeken naar bediening want ze zitten allemaal op hete handvat.
En dan ook nog op een plek dat ze niet in de weg zitten zodat je het per ongeluk zou kunnen raken.

De (afneembare) kruimeldief:
Na wat moeilijkheden (de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen) de kruimeldief los gekregen. En gelijk gebruikt om onze boxspring te stofzuigen, ging gemakkelijk! En wat een verschil met een "gewone" kruimeldief.
De auto staat nog op het lijstje om te doen, want dat gaat nu ook gemakkelijk.

De accessoires:
Wat erbij zit is echt gemakkelijk en je hebt het nodig. Nadeeltjes wel dat je ze los moet bewaren en er niet iets in of aan de stofzuiger zit waar ze in kunnen.

De standaard:
Staat stabiel en stevig.

Pluspunten

• desigs
  • lampjes
  • kruimeldief
  • krachtige motor
  • zuigvermogen

Dees 13-05-2019

Super stofzuiger !

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Wat een handzame en flexibele stofzuiger is dit. Door het lichte gewicht en de enorme flexibiliteit heb je in een mum van tijd de kamer gezogen. De stofzuiger ziet er mooi uit en staat bij ons in de woonkamer zodat ik hem gemakkelijk kan pakken voor de kleine zuigklusjes tussen door, veel gemakkelijker om de woonkamer lekker bij te houden door dit apparaat !
Onder de bank kom je zo door de zuigunit/steel in hoogte te verstellen en door het lampje dat op de kop is ingebouwd zie je ook op de donkere plekjes wat je opzuigt.
Er is een handige uittrek-slang die tevoorschijn komt wanneer je het kopstuk verwijderd, heel handig om hiermee de trap of moeilijkere hoekjes te zuigen, ik plaats er vaak ook nog een opzetstukje op zoals de borstel voor het zuigen van de plinten.
Het legen van het resorvoir met vuil doe je echt in een handomdraai, knop indrukken, klepje openen en legen in de prullenbak, super handig. Zuigkracht is top, zeker voor het kleine werk (stof, haren, kruimels.. ). Als er soms een speeltje of wat groter vuiltje tussen komt pakt de stofzuiger dat niet op (dat heeft al meerder lego-poppetjes gered). Kortom handige stofzuiger, echt een aanrader.

Pluspunten

• Handzaam
  • Licht gewicht
  • Zuigt ook op de moeilijkere plekjes

Roland 12-05-2019

Praktisch in gebruik

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

De zuiger is een goede vervanger van de traditionele stofzuiger. Zowel de zuiger als het oplaadstation zijn degelijk en kwalitatief hoogwaardig uitgevoerd. De zuiger is makkelijk in hoogte te verstellen. De voet rolt soepel over verschillende ondergronden (hout, vloerbedekking, vinyl en vloerkleden). Door de auto-functie te gebruiken past de zuigkracht zich aan en erg praktische toepassing. Het zuigen van een trap vraagt wat handigheid omdat je het hele apparaat moet vast houden terwijl je zuigt.
De afwerking is solide maar daardoor wel wat zwaarder. De opvangbak en delen van filter zijn makkelijk schoon te maken en afwasbaar. De laadstation heeft ook plaats om een aantal hulpstukken op te bergen. Het laadstation staat op de grond en is een makkelijk basis plek voor de zuiger.
Het is opvallend hoe effectief de zuiger vuil opzuig, bijvoorbeeld van vloerdekking en kleden. Ook langs de rand en hoekjes wordt het vuil goed opgezogen. De voet is wel wat groot waardoor kleine hoekjes niet bereikbaar zijn.
Qua prijs is er zeker een wel een groot verschil tov de traditionele zuigers met snoer en zak, maar wanneer je opzoek bent naar een snoerloze zuiger met opvangbak heeft deze zuiger veel pluspunten.

Pluspunten

• accuduur
  • zuigkracht
  • design
  • snoerloos

Minpunten

• gewicht
  • prijs

Fijne draadloze handstofzuiger 10-05-2019

Fijne stevige handstofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Wat een fijne geweldige draadloze stofzuiger. Hij werkt echt zoals ik had gehoopt. Hij is niet erg licht maar wel erg wendbaar. Dus met 1 hand te bedienen. Ook heeft hij handige lichtjes waardoor je kan zien waar je nog wezen moet. Hij komt alleen niet onder de bank en onder het bed. De standaard is makkelijk om hem weg te zetten en hij laad gelijk op. Je kunt hem dus altijd opgeladen pakken. Hij is wel erg snel leeg tijdens het stofzuigen. Ik was op zoek naar een goed apparaat wat makkelijk en snel te gebruiken is, vooral met kleine kinderen en dieren in huis hij voldoet bijna aan alle punten het was geweldig om deze stofzuiger te mogen testen.want je pakt deze echt meerdere keren per dag echt een uitkomst voor bij ons..

Pluspunten

• Draadloos
  • en het bakje is zo makkelijk leeg te maken

Minpunten

• Maakt best veel herrie
  • Iets te snel leeg naar mijn mening

JC 08-05-2019

top stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Na deze stofzuiger meerdere malen gebruikt te hebben kan ik niks anders zeggen dan dat het een heel fijn apparaat is. Hij beschikt over een goede zuigkracht. Je kunt de zuigkracht ook zelf veranderen door de verschillende standen die zijn ingebouwd.
De stofzuiger is erg wendbaar doordat je de ''opvangbak'' voor het vuil van positie kan veranderen. Wanneer je hem omhoog schuift kun je bijvoorbeeld heel goed onder lage kasten of onder een bank door stof zuigen. Dit heeft als klein nadeel dat de stofzuiger dan wel wat zwaarder aanvoelt doordat het gewicht bovenin zit, maar dit weegt niet op tegen het effect hiervan!
De stofzuiger heeft op het mondstuk LED lampjes ingebouwd, deze zijn erg handig en effectief. Ze laten goed zien of het gezogen deel goed schoon is!
De stofzuiger beschikt over meerdere mondstukken die je bij verschillende situaties kunt toepassen. Heel handig en gemakkelijk in gebruik.
Naast de functionele toepassingen is deze stofzuiger mooi om te zien. Hij heeft een handig oplaad station waarin je stofzuiger gewoon rechtop kunt laten staan. Hierdoor zet je hem gemakkelijk even weg en hoe je hem bijvoorbeeld ook niet op te hangen (geen gaten in de muur!). Ook kan de stofzuiger overal rechtop staan voor een handige korte pauze, om bijvoorbeeld iets aan de kant te zetten, of te pauzeren (al is een pauze niet nodig met deze stofzuiger).
Al met al is dit een fantastisch product die de stofzuiger met snoer met gemak kan vervangen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Redelijk zwaar (afhankelijk van positie opvangbak)

Yvy83 06-05-2019

Top zuiger. Wendbaar en snoerloos

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM blauw, metallic

Wat een top stofzuiger. Hij werkt echt zoals ik had gehoopt. Hij is licht en erg wendbaar. Dus met 1 hand te bedienen. Ook heeft hij handige lichtjes waardoor je echt kan zien waar je nog wezen moet. Hij komt ook onder de bank en onder het bed. De standaard is makkelijk om hem weg te zetten en hij laad gelijk op. Je kunt hem dus altijd opgeladen pakken. Heb nog niet meegemaakt dat hij leeg was tijdens het zuigen. Ik was op zoek naar een goed apparaat wat makkelijk en snel te gebruiken is ( kleine kinderen in huis en zwanger) hij voldoet op beide punten aan mijn verwachting!!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Met 1 hand te bedienen
  • Licht tijdens het zuigen
  • Goede accu