Miele Complete C3 Black Diamond EcoLine - Reviews

henh Schnitzler 04-10-2016 Product paar dagen in bezit

Miele C3 Black Diamond ecoline

Mooie vormgeving
Degelijke uitstraling
Licht in gewicht en daardoor gemakkelijk hanteerbaar
Goede zuigprestaties op tapijt en op parket zeker met een parketborstel

Pluspunten

• Zuigprestaties
  • Licht

MichielZ 27-09-2016 Product paar dagen in bezit

Niet geschikt voor (laagpolig) tapijt

Deze stofzuiger online besteld. Na aflevering waren we onder de indruk van de design en de slimme oplossing voor de accessoires die in de behuizing zijn weggewerkt. Helaas was dit het einde van onze positieve ervaring. De stofzuiger blijkt zeer zwaar op tapijt. En dan hebben wij ook nog niet eens hoogpolig tapijt. Alleen op de zwakste/laagste "zuigsterkte" was het enigszins te doen. Wij hebben de stofzuiger dan ook retour gedaan.

Pluspunten

• Fraai design
  • Accessoires weggewerkt in behuizing

Minpunten

• Gaat heel erg zwaar op tapijt

Sir L 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk om mee te werken

Tijden gedacht "Duurste is de beste". Jaren geleden dus een Dyson gekocht. Uiteindelijk gaf hij de geest en nu deze Miele. De souplesse waarmee je dit ding door het huis voert: Grandioos. Nu geen twee keer of zelfs drie keer er overheen omdat er toch nog rommel blijft liggen. Eén keer & klaar! Met een relatief klein vermogen perfect resultaat. Dat er stofzuigerzakken nodig zijn neem ik op de koop toe, een miniem nadeeltje ten opzicht van vele voordelen. Tip: neem wel de versie met het speciale mondstuk voor harde vloeren, als je veel laminaat en/of plavuizen hebt (bij ons 95% van het huis).
N.B. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

tvr4ever 16-04-2016 Product maand in bezit

Bedankt EU voor slechte zuigkracht

6,3
Onze oude blackpearl heeft na 9 jaar de geest gegeven, dus moest er een nieuwe komen. Dankzij de bemoeienis van de EU kan je geen stofzuiger met veel vermogen meer kopen, alleen nog economische, zeg minder zuigkracht modellen. Nou daar heb je wat aan als je zes katten hebt waarvan sommige ware haar explosies veroorzaken. Onze oude blackpearl wist raad met alle haar en andere zaken die je zo opzuigt tijdens je dagelijkse zuigbeurt. De nieuwe kan niet in de schaduw staan van het oude model, het stofzuigen duurt zeker twee keer zo lang, de door de EU opgelegde beknotting van het vermogen levert alleen een twee maal zo lang durende zuigbeurt op. Resultaat onder de streep, meer energie gebruik en een gefrustreerde gebruiker. Vroeger pakte ik even de stofzuiger, nu is het een crime om zelfs de kleinste hoeveelheden rommel op te zuigen. Zelfs op de gladde stenenvloer krijgt het apparaat het niet voor elkaar om voldoende zuigkracht te ontwikkelen. De oude blackpearl zoog als een bezetene en je zag het stof rond de mond er echt naartoe vliegen. Met de nieuwe meot je het stof ernaartoe schuiven en zelfs dan krijgt hij het niet voor elkaar om de meest simpele en lichte zaken op te zuigen. Neem katte niet opgegeten katte snoepjes, met de oude blackpearl zoog je met de minste moeite de oude snoepjes op, de nieuwe krijgt het soms niet voor elkaar om de snoepjes op te zuigen via de zuigmond (parketborstel). Je moet dan de zuigmond verwijderen en je bukken om het kattensnoepje, en alleen dat kattensnoepje, op te zuigen. De kapster komt bij ons aan huis, voor de mensen, niet voor de katten. Na een knipbeurt zoog de oude blackpearl de afgeknipte haren met het grootste gemak op, de nieuwe schijnt ook hier niet voor gemaakt te zijn, we moeten het haar er bijna inschuiven. Omdat e.e.a. mogelijk door een verkeerde stofzak veroorzaakt kan worden hebben we nieuwe, originele stofzakken van Miele gekocht en gewisseld, zonder enig resultaat. Wij zij zeer teleurgesteld in de nieuwe volgens EU richtlijn geproduceerde Miele stofzuigers, ik ga op zoek naar een oud exemplaar met veel vermogen, wel zo goed voor mijn maagzweer.