Philips PerformerPro FC9197 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Anja 17-06-2016 Product paar weken in bezit

Een stille krachtpatser

Aangezien er weer eens nieuwe regels in het leven geroepen zijn, nu weer m.b.t. het energieverbruik van stofzuigers, heb ik dus ook een stofzuiger aangeschaft die met zijn 650W maar liefst bijna 1000W zuiniger is dan de oude stofzuiger. Na wat informatie te hebben ingewonnen heb ik gekozen voor de Philips FC9197/91.

Deze stofzuiger zuigt zeer krachtig, vaak moet ik hem even een "tandje lager" zetten omdat hij zich vastzuigt aan de ondergrond. Er zitten wel 2 voeten bij; 1 voor harde vloeren zoals parket en 1 voor vloerbedekking/kleden. Die laatst vind ik eerlijk gezegd nogal zwaar.

Hij produceert heel weinig geluid, daar was ik echt aangenaam door verrast. Ik kan nu tijdens het stofzuigen gewoon de deurbel of telefoon horen. Best prettig!

De aktieradius is ook prima, wel een meter of 11 en de stang kun je gelukkig in lengte verstellen, maar net niet genoeg voor mensen die langer dan 1.80meter zijn naar mijn mening. Je wilt immers graag rechtop staan en Nederlanders zijn nu eenmaal veel langer dan de Turkse mensen die dit apparaat in hun land produceren. Het "design" is wel "Dutch", maar dat is het enige Nederlandse aan deze Philips volgens mij (er zit ook geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij, hoe is dat nu mogelijk bij een Philips...)

Het apparaat rolt vlot en licht achter je aan, maar maakt soms nog wel een zwenkje naar kanten die je niet wilt.
De 2 hulpstukjes kun je aan de buis bevestigen, maar dat is niet echt handig, ze kukelen er nogal eens af. Die steken we dus maar in een kontzak tijdens het zuigen.

Het filter is volgens mij echt OK, want ik ruik geen muffe luchtjes als ik het huis gestofzuigd heb. En mijn hondje neemt van alles mee naar binnen en veegt nooit haar zweetvoetjes als ze binnenkomt.

Kortom: ik ben blij met deze stofzuiger. Ik heb echt het idee dat hij de boel heel goed schoonzuigt, ook het hoogpolige vloerkleed. En DAAR heb ik hem voor gekocht.

Bossie7 19-03-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat. Snel in elkaar gezet, want wat kun je mis doen bij een stofzuiger? Handig om de hulpstukken aan de buitenkant te monteren. Zo kun je er altijd bij. En dan gaat ie aan... Wat een rust vergeleken met mijn oude. En een zuigkracht! Waarom is dit al niet veel eerder ontwikkeld en moest de EU dit afdwingen. 1 x vegen en alle stof en vuil is weg. En hij staat nog maar op halve kracht :O Maar Philips, waarom alle papierwerk in 14 talen, behalve de Nederlandse? Veiligheidswaarschuwingen en garantiebepalingen... Dat voelt een beetje als minachting voor het thuisfront. Foei.

Arjen 1970 06-11-2015 Product paar dagen in bezit

Wauw wat een stofzuiger! Heel erg krachtig, vooral voor kleden en tapijten. Hondenharen zuigt ie met gemak op. Erg wendbaar en makkelijk in gebruik. Kortom een aanrader voor een hele mooie prijs (gekocht voor € 147 bij EP)

leontine35 09-04-2015 Product kwartaal in bezit

Een hele fijne stofzuiger. Er zit een hele grote zak in, wat erg handig is. Doet wat ie beloofd, weinig watt maar zuigt net zo krachtig als een met bijv 2100 watt. Maakt ook veel minder herrie. Handig in gebruik en door de borstel worden de zijkanten ook beter (makkelijker) schoon. Een echte aanrader zeker ook voor lange mensen, de buis is nl. erg ver uitschuifbaar.

HDM 15-05-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger

Vroeger heb ik altijd stofzuigers gehad van 1800 en 1600W , maar tegenwoordig moet je wel wat uitkijken met die hoge energieprijzen en dus gekozen voor een stofzuiger van Philips met 650W. Ik stond wel wat kritisch tegenover die 650W , maar dit moet ik toch wel herzien. Deze stofzuiger zuigt heel goed voor maar 650W en ik kocht hem ook voor zijn zeer goede luchtfilter ( hepa 13 ) . Deze filter is dag en nacht verschil tegenover de luchtfilters die ik vroeger gewoon was bij mijn Miele's. De buis is ook lang genoeg om in een goede positie te kunnen stofzuigen ( wat niet onbelangrijk is als een persoon van 187cm met rug problemen )

aevansoest 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Zeer fijne stofzuiger. De stofzuiger is stil, en makkelijk wendbaar. Hij heeft een uitstekend zuigresultaat en de stofzakken van Philips zijn (origineel) in tegenstelling tot andere grote merken goed betaalbaar.
Tot op heden is dit de fijnste stofzuiger die ik ooit heb gehad. Dus: een keer een zeer goed oordeel!

M. van de Reep 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Op gladde vloeren prima, op vloerbedekking zwaar.

Zuigmond glijdt slecht op vloerbedekking. Borstels houden contact. De wielen van de zuigmond
maken veel herrie.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Weinig lawaai van motor

Minpunten

• Zwaar op vloerbedekking
  • Wielen onder zuigmond lawaaierig

Corona 21-11-2016 Product paar maanden in bezit

Betrouwbare goede stofzuiger

De tweede keer dat we een Philips stofzuiger hebben gekocht. De eerste ging 15 jaar mee.
De extra opzetstukken gebruik ik nooit, de gewone zuigmond is voldoende voor elke vloer (vloerkleed, pvc, zeil en laminaat).
Één punt blijft lastig voor Philips, het snoer oprollen. De laatste meter moet ik er handmatig induwen....beetje jammer

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Snoer rolt niet helemaal in
  • Zuigmond past net niet onder de bank

Haadrianus 10-05-2016

Laag energieverbruik en goede zuigkracht.

Stofzuiger ziet er goed uit en is voorzien van veel hulpstukken.
Zuigkracht boven verwachting.
Laag energie verbruik.
Geringe geluidsproductie.
De zuigbuis voelt wat gammel en wiebelig aan.
De wat grotere dingen worden wat moeilijker verwerkt door de zuigborstel, vooral bij de achterwaartse beweging van de borstel.
De borstel met zuigbuis manoeuvreert wel lekker soepel.
Zeker geen slechte aankoop.

Tom1110 08-04-2016

Goede zuigkracht, mooi design, licht in verplaatsen

Het design is mooi, en laat zich licht verplaatsen bij zuigen v/d vloer.
De zuigkracht is goed met minder verbruik in energie (Watt).
Er zijn voldoende accessoires bijgeleverd.
Vreemd is dat de buisdiameter afwijkt van de gangbare standaard!
Wij hebben nog een zuigvoet welke optimaal is voor het zuigen van
hoeken, maar deze past niet meer!
Fijn dat de snoer zo lang is.
Ook goed is de knop voor keuze van de zuigkracht.

Sydney2 06-04-2016

Prima stofzuiger, lekker licht van gewicht

Fijne stofzuiger, niet te zwaar! Heel fijn extra lang snoer! In tegenstelling tot de vorige stofzuiger lijken de hulpstukken hier veel beter vast te (blijven) zitten. Niet telkens irritatie omdat de hulpstukken van je stofzuiger vallen.

JMHB 02-04-2016

Uitstekende, rustige stofzuiger.

Hij maakt geen lawaai, zuigt goed. Alleen heb ik moeite met de buis van de slang afhalen, dat gaat nogal zwaar.

Greeta62 28-03-2016

Prima product

Bij het uitpakken werden we al vrolijk wat een prachtig model stofzuiger,ook de slang en stang waren perfect op hoogte te stellen en door het extra lange snoer een groot bereik,kortom een prima koop we hebben er twee gekocht ook voor de bovenverdieping,een echte aanrader

Anoniem 24-03-2016

Gewoon een heel goede stofzuiger

Een heel goede stofzuiger met een behoorlijk lang netsnoer waardoor niet steeds van stopcontact gewisseld hoeft te worden. Nadelig is wel het opzetstuk voor de hulpmiddelen die er heel gauw afvalt als er maar even tegen aan gestoten wordt.
Machine is tamelijk geruisloos, wel zo fijn!

Erwin42 14-03-2016

goede prestatie op gladde vloer / slecht op vloerbedekking

Goede prestatie qua zuigkracht
Zeer degelijk / daardoor wel wat zwaar
op parket werkt de zuigmond perfect.
Op vloerbedekking is de zuigmond bijna niet te gebruiken/
De borstel gaat eigenlijk niet ver genoeg omhoog waardoor je in het tapijt blijft hangen.

NoWan 13-03-2016

Love It

Zelden zo blij geweest met een aankoop!
Het apparaat straalt gewoon degelijkheid uit :)
En het is natuurlijk een overbodige luxe, maar hij zuigt ook nog eens een keer als de besten ... lol
Kortom: ik ben erg tevreden, maar ja ik behoor nog tot de rookies onder de gebruikers!
Maar ik heb wel het volste vertrouwen dat ik over dit product tevreden zal blijven.

nerma 24-12-2015

super stil en zuinig

ik ben super blij met me aankoop kan het iedereen aanbevelen , hij is best stil en zuigt echt super goed allen de stang is iets zwaarder dan ik gewend . Maar wat het het zuigen betreft uitstekend.

Bloempie89 26-10-2015

Fijne stofzuiger

Fijne stofzuiger. Gemakkelijk in het gebruik. Kan hem op veel verschillende standen zetten en welke stand voor welke ondergrond staat goed aangegeven.

Eline18 04-09-2015

prima stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger nu een week in mijn bezit en ben zeer tevreden over de prestaties. Het gebruiksgemak heeft van mij 4 sterren gekregen omdat de houder van de hulpstukken, die je onder- of bovenaan de slang kunt bevestigen, er gemakkelijk afvalt. Hier zit een verbeterpuntje voor Philips. Het gewicht van de stofzuiger is ook goed, de stofzuiger valt niet om (zoals bij veel compacte stofzuigers het geval is). De grote wielen maken dat de stofzuiger goed volgt. De stang is lekker lang, erg prettig als je lang bent (zoals ik) Ik werk in de thuiszorg en heb dus veel ervaring met allerlei soorten stofzuigers.

miran58 07-08-2015

Super stofzuiger

Ik ben helemaal happy met mijn nieuwe stofzuiger. De zuigkracht is prima en het geluid dat hij produceert is minimaal