Miele Complete C3 EcoLine Plus - Reviews

A

6,8

Jeannette 25-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

weinig lawaai, lange stofzuigerbuis

Ik ben heel tevreden met de miele stofzuiger, hij maakt niet veel lawaai, grote zuigkracht, je kunt hem niet eens open zetten want dan zuigt hij te hard. ook op mijn tapijten werkt hij prima, de omschakeling in de borstel geeft geen problemen. ook het snoer is lang, 11m. dus we hoeven de stekker niet te versteken. ook heel handig vind ik de 3 openingen om de steel te bevestigen aan de stofzuiger als je hem wegzet. Soms gebeurt het dat het automatische snoer oprolt als je ergens tegen aanstoot, maar dat weegt voor mij niet op tegen het handigheidje van een zelfoprollend snoer.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange buis en snoer
  • weinig lawaai

Bondbond7 17-08-2015 Product paar weken in bezit

Bond bond
Wij hebben deze Miele Ecoline Stofzuiger een paar weken geleden gekocht en ik vind dit Geen goede stofzuiger. Een zware stofzuiger wat het gewicht betreft Veel te zwaar een zeer onhandig Snoer als je niet uitkijkt en het snoer wordt automatisch opogerold in de stofzuiger als je op de juiste knop drukt en soms vat er dan iets kapot je kunt het automatische oprollen NIET stoppen En de Zuigkracht is veel te hoog. De volgende keer dat wij een stofzuiger kopen wordt het een heel ander merk. Nogmaals Geen Goede Stofzuiger.

Michel1966 01-07-2015 Product paar dagen in bezit

Alles is aanwezig aan borstels in de stofzuiger, zuigt zeer krachtig ondanks 800 watt. Je moet hem echt op half vermogen zetten. Onze oude philips was 20 jaar toe aan pensioen

Wimmys 27-06-2015 Product kwartaal in bezit

Ik heb de Miele Complete C3 Red Ecoline Plus nu ongeveer 2 maanden, en ben er beslist niet blij mee.
Het positieve is dat hij weinig geluid maakt, ik gebruik hem altijd op minder dan de helft van de maximum zuigkracht.

Het negatieve
Het ‘Comfort’ systeem voor het oprollen van het snoer is zo gevoelig dat minstens 2 x per stofzuigbeurt het snoer met veel kracht naar binnen getrokken wordt, waardoor bijvoorbeeld een vaas of de kat een tik van het snoer krijgen. Dit gebeurt doordat tijdens het zuigen de oprolknop met de stofzuigerslang wordt aangeraakt. Soms trekt hij de stekker ook uit het stopcontact waardoor ook hoger gelegen spulletjes gevaar lopen.

De wieltjes onder de stofzuiger zijn zo klein dat ze in vloerbedekking wegzakken, hij schuift daardoor met zijn buik over de grond en je moet hard aan de slang trekken om hem te verplaatsen. Als hij dan schuift, en hij komt op een stuk gladde vloer, schiet hij een stuk door, want daar gaat het rollen natuurlijk wel goed. Ik vraag me af of de slang, door dat constant uit elkaar getrokken worden, het wel een paar jaar gaat uithouden.

Als het snoer automatisch opgerold is zit de stekker vaak niet in de uitsparing maar een beetje scheef, steekt daardoor iets uit, bij het niet in gebruik zijn staat de stofzuiger aan 1 kant op de metalen contacten van de stekker. Juist omdat het automatisch gaat en ‘Comfort’ genoemd wordt zou je niet verwachten dat je moet controleren of hij wel of niet een paar millimeter uitsteekt.
Het bijgeleverde mondstuk heeft 2 scharnieren met daartussen weer een stukje slang. Dat ziet er heel spannend uit, maar bij het naar je toetrekken hobbelt het mondstuk over de vloerbedekking, afhankelijk van vloer en zuigkracht. Het zuigt gewoon heel vervelend.

Om het mondstuk in de ‘gladde vloer’ stand te zetten heeft het een goede knop, je drukt er op en hij wordt omgezet. Om hem weer naar ‘tapijt’ te zetten kun je er niet zonder meer op drukken, je moet dan ook nog naar voren duwen.

Helaas is het mondstuk zelfs niet te vervangen door een mondstuk van een ander merk. Zelfs niet door de mondstukken van een Miele van 25 jaar geleden die ik voor de auto gebruik. Gelukkig heb ik wel al goedkope alternatieven kunnen googelen.

Stofzuigen is voor de meeste mensen al niet het leukste huishoudelijke klusje.
Of hij heel goed of net iets minder goed zuigt, dat is voor een normaal mens niet te merken/zien, dus eigenlijk vind ik dat iets minder belangrijk. Wel of pluizen en kattenharen van bijvoorbeeld een droogloop-mat weggezogen worden of hij goed rijdt en of hij makkelijk oprolt. Sommige van bovenstaande opmerkingen mogen overdreven lijken, maar alles bij elkaar ben ik dus zeer ontevreden.

samrijst 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

Krachtige zuigkracht voor tapijt en verstelbaar. Dubbele borstels om parket en linoleum te zuigen. mooie vormgeving, apparaat voldoet aan onze standaard voor degelijk, gestroomlijnd, flexibel zwenken en duurzaamheid. Bezorgproces van Bemmel&Kroon was van bestellen tot delivery degelijk en accuraat en klantvriendelijk; bevestiging aankoop en aankondigen bezorgen per mail. Een dag van te voren duidelijkheid omtrent tijdspanne en smsje een kwartier voor bezorging.