Philips Performer Expert FC8721 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Sylvia-1987 04-03-2017

Fijne stofzuiger voor weinig geld

Ik was op zoek naar een goede stofzuiger met veel zuigkracht. Na wat adviezen in de winkel kwam deze Philips als het meest geschikt naar voren. Eenmaal thuis heb ik hem meteen in elkaar gezet, wat ontzettend makkelijk ging. Ik kon hem meteen gebruiken en ik was blij verrast door de zuigkracht. Hij zuigt gigantisch en de zuigkracht is instelbaar op de stofzuiger (meubels, tapijt, harde vloer). Ook op de erg lange slang/handvat kun je de zuigkracht ook instellen op deze drie standen.

Wat ik ook fijn vind is het lange handvat/zuigmond en dan in combinatie met het kleine zuigmondje met afneembare borstel waar mijn bank weer super schoon mee wordt. De lange zuigmond zorgt ervoor dat je niet te ver hoeft te bukken om een bijv. een bank te zuigen.

De stofzuiger ziet er mooi en degelijk uit. En degelijk is hij. Hij rolt fijn achter je aan terwijl je hem gebruikt. De slang kan 360 graden draaien wat echt fijn is. Hierdoor is de stofzuiger erg wendbaar.

De stofzuiger heeft een grote actie radius van 11 meter waardoor ik de stekker niet meer hoef te verwisselen tijdens het stofzuigen ( wat heerlijk).

De stofzuiger is erg licht wat ideaal is tijdens het zuigen van de trap.

Het enige minpuntje vind ik dat de zuigmond iets te hoog is om onder de kast te zuigen. Gelukkig zit er nog een parketborstel bij waarmee dat wel kan. Wel kan ik erg goed onder de bank zuigen doordat de zuigmond erg plat kab tijdens het gebruik.

Lang verhaal/kort verhaal. Het is een fijne stofzuiger met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Groot actieradius
  • Goede zuigkracht
  • Veel zuigmondjes meegeleverd
  • Wendbaar
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Zuigmond iets te groot om onder een kast te zuigen

Benno Bussemaker 28-09-2014

Eerste indruk is goed. we hebben hem een dag gelijk in gebruik genomen. zuigt goed maakgt niet veel lawaai en ziet er goed uit.

jur 25-10-2017

Mooie stofzuiger

Grote zuigkracht en bescheiden geluid
Zuinig in gebruik en goede beoordeling
Mooie stofzuiger om te zien

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Goed merk
  • Weinig lawaai
  • Zuinig met stroom

DootjeDo 24-10-2014

Deze stofzuiger hebben we nu drie weken, het is een krachtige zuiger, maakt vrij weinig geluid. Heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.
Het apparaat is vrij groot en zet niet makkelijk weg, neemt veel ruimte.
Stofzuigermond is aan de dikke kant, kan niet onder onze bank door.

Emceee 22-10-2014

Dit is een prima stofzuiger in deze prijscategorie! In ons huishouden (2 volwassenen 2 kinderen) volstaat hij prima. Het grootste pluspunt van de stofzuiger is wel dat hij borstels op de hoeken van de zuigmond heeft, waardoor hij veel meer stof meepakt tijdens het zuigen dan een conventionele zuigmond. Hierbij is de stofzuiger ook nog eens energiezuinig. Kortom, een prima koop.

Grote pluspunten van de stofzuiger:
- maakt zeer weinig geluid
- de borstels aan de voor-/zijkant zorgen ervoor dat je veel beter kunt zuigen
- de stofzuiger heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.

Er zijn ook een paar kleine minpuntjes:
- het bevestigen van de hulpstukken op de plek waar die horen (onderaan de steel) is onhandig. Zodra je met de stofzuiger gaat lopen / draaien schieten ze eraf
- de zuigmond is vrij hoog en past niet onder alle meubelstukken (in vergelijking met andere stofzuigers)

magoo 07-10-2014

Fijne stofzuiger met handige mond voor zowel tegels als hout.
Maakt weinig geluid en heeft goede zuigkracht zodat alles prima schoon wordt. Heb hem nog niet lang maar tot nu toe alles fijn.

Railroadx11 09-04-2018

Ideale stofzuiger

Stofzuigen was en is niet mijn hobby en zal het met deze ook niet worden. Maar een stofzuiger zal je toch regelmatig moeten gebruiken en met deze Philips hem je wel een goed stuk gereedschap in handen. Een hele goed regelbare zuigkracht, lekker lang snoer zodat je niet om de paar meter moet stoppen. Wat vooral voor mij belangrijk is, een lange stang zodat je redelijk rechtop kunt blijven staan met zuigen en zo je rug kunt sparen. Doordachte zuigmond die het vuil ook aan de voorkant opzuigt wat zeer handig is zodat het vuil niet tegen de plint geduwd word en blijft liggen. De stofzuiger volgt goed.
Enige minpuntje was dat de draaitop op de stofzuiger waar de slang aan bevestigd is niet soepel ronddraaide. Daar heb ik een paar druppeltjes dunne olie op gesmeerd en nu draait het perfect.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Ik heb het apparaat pas twee maanden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Groot bereik
  • Lange slang en zuigbuis
  • Goede prijs/kwaliteits verhouding
  • Voor zijn vermogen toch nog redelijk compact

Jan 01-03-2018

Zuinig en toch veel zuigkracht

Mijn vorige stofzuiger was een AEG met 1800 watt verbruik (vermogen vind ik een wat vreemde term als het over verbruik gaat, bij een auto zeggen we toch ook niet dat die een vermogen heeft van 1 op 12...). Deze Philips zuigt zeker twee maal zo hard als mijn vorige en maakt heel wat minder lawaai. Sterker nog, op vloerbedekking moet ik de zuigkracht wel beperken (wat heel gemakkelijk gaat met de draaiknop) want anders zuigt hij zich zo hard vast dat de stofzuigermond zich bijkans vastzuigt op de ondergrond. Ook in vergelijking met de Nilfisk King 520 zuigt deze Philips harder, al is de Nilfisk nog wel wat stiller. Ook is het handig dat deze stofzuiger twee handgrepen heeft, zowel voorop als bovenop. Mijn buurvrouw met een Henry stofzuiger leent zelfs geregeld mijn Philips, omdat ze die zo prettig vind. Kortom, ik vind deze stofzuiger een aanrader! Enige wat ik wat minder vind is dat de stofzuiger wel eens net een andere kant op gaat dan ik wil.

Pluspunten

• zuinig
  • krachtig
  • stil
  • gemakkelijk regelbare kracht
  • Nederlands product

Minpunten

• volgt iets mionder goed

Aad 15-01-2018

Philips stofzuiger valt deze keer tegen

Heb deze stofzuiger ruim een half jaar in gebruik en vind de snoerlengte te kort en wat ik heel droevig vind dat het pistool naar de zuigbuis veel te lang is daar ik veel met een stofborstel op het pistool werk is wordt er een veel hogere druk op mijn pols uitgeoefend en daardoor al veel last van mijn pols heb

Pluspunten

• handvat bovenop

Minpunten

• snoerlente te kort
  • pistoolhangreep te lang

pusk 01-11-2017

geweldig

een stofzuiger die zijn prijs meer dan waard is een prima product zoals ik van Philips kan verwachten

Arrow54 30-08-2017

Krachtig apparaat

Krachtige motor, ruim voldoende zuigkracht, voldoende hulpstukken en met een reikwijdte van 11 meter vrijwel overal te komen, zonder van stopcontact te hoeven wisselen.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Lekker lang snoer
  • Voldoende hulpstukken

JanBC 12-06-2017

Prima keuze!

Goede. príma werkend product. Misschien wat zwaar als je fysiek iets mankeert maar anders tot op je 80 ste érg goed hanteerbaar.
Als 't je iets mag kosten, dan héb je ook wat!!

A zwarts v Hees 10-03-2017

perfecte zuigkracht!

Licht,lang snoer,perfecte zuigkracht,anti allergie,super zuinig! Heerlijke stofzuiger voor eerlijke prijs!

Pluspunten

• verstelbare zuigkracht
  • lekker licht en wendbaarheid

Minpunten

• hulpstukken kun je niet opbergen in stofzuiger

Lantarenpaal 22-02-2017

Dit is slechte stofzuiger die ooit gekocht heeft van Philips

De slang is te kort
De de draai op de stofzuiger gaat niet soepel de losse
Onderdelen kunnen niet worden opgeborgen in de stofzuiger en als op de slang zitten worden er van gestoten .
Dit is de miskoop van Philips van de stofzuiger.
We dachten dat in het jaar 2016 wel met alle nieuwe technieken dat het beter zal gaan .
Maar helaas zonde van het geld

Badme8 13-01-2017

Super zuigkracht

We hebben deze zuiger nu een paar weken in gebruik,huishouden van 4 volwassenen met hond,en hij doet wat van hem verwacht word, ondanks zijn lage wattage een Super sterke zuigkracht !
* Nadeel ~ de combi zuigmond, ik heb na de klantenservice geschreven, op gladde vloeren werkt hij perfect ,maar op vloerbedekking stuitert hij als je m terug na je toe trekt ,ook is deze combi zuigmond te dik waardoor hij niet fatsoenlijk onder de kast /bank kan komen . ANTWOORD van philips was dat iedereen die negatieve ervaring heeft met de combi zuigmond ,A.u.b. Een melding maken,hoe meer mensen zich melden,des te sneller gaan ze er iets aan doen !!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigkracht
  • Niet te zwaar
  • Goed wendbaar
  • Lang handvat

Minpunten

• Losse onderdelen kunnen niet in de zuiger
  • CombiZuigmond te dik/werk slecht op vloerbedekking

sjorz 28-06-2016

Voldoet beter dan verwacht

De stofzuiger voldoet beter dan verwacht. De behuizing is stevig en makkelijk wendbaar. De twee verschillende mondstukken hebben beide hun voor en nadelen. Grootste voordeel is dat de triactive borstel het goed doet op parket, maar dat als ik over een kleedje of mat ga, ik dan niet de borstels hoef in te trekken. Dat moest bij mijn vorige stofzuiger wel. Dus voor parket met een kleedje of deurmat werkt het heel goed. Er zit ook een speciale parketborstel bij en een borstel voor het opzuigen van grote stukken. Dat werkt, maar ik gebruik meestal één borstel. Ook fijn dat er standaard zakken worden gebruikt (S-Bag) die door meerdere merken gebruikt worden. Het is makkelijk om een grootverpakking te krijgen. Ik gebruik geen extra grote zakken, heb liever een standaard zak. Zuigkracht blijft goed.

GdeBoer 28-03-2016

Slechte ervaring in gebruik

Een té korte flexibele slang beperkt de wendbaarheid van de stofzuiger en rolt de stofzuiger dicht achter je aan.
Het Het TriActiveMax-mondstuk werkt absoluut niet op harde vloeren. zelfs stof heeft de zuiger moeite mee. Daarnaast maakt de machine veel lawaai. Geen aanrader deze keer

Rudolph58 06-02-2016

Prima stofzuiger!!

Fijne stofzuiger, licht van gewicht en hij zuigt uitstekend op alle typen vloeren (wel goed instellen)

Peter83 08-01-2016

Goed in gebruik

De stofzuiger heeft een goede zuigkracht.
Hij is handig in gebruik, kan overal komen.
En is eenvoudig in elkaar te zetten.

Wytse45 22-10-2015

Deze stofzuiger werkt voortreffelijk

Het is een erg goed zuigende stofzuiger. Het enige waar ik aan moet wennen is het gewicht van de stang. Hier moet ik echt 2 handen gebruiken.