Dyson Omni-glide

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Omni-glide op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

kavano 02-10-2021

Fantastische extra stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Enkele weken geleden mocht ik de Dyson Omni-glide thuis ontvangen. Meteen ging ik ermee aan de slag en ik kan niet anders dan toegeven dat ik zeer enthousiast over deze stofzuiger ben. Het is echt een absolute aanwinst in huis en dit om verschillende redenen. Vooreerst is hij erg licht en compact, wat maakt dat je hem al snel even tussendoor kan gebruiken als er wat kruimels op de grond gevallen zijn of als je een snelle dagelijkse sweep van je huis wil doen (zeker een aanrader voor mensen met huisdieren in huis). Daarnaast is hij ook superflexibel, wat maakt dat het zeer handig is om rond en onder stoelen en andere meubels te stofzuigen. De bijgeleverde hulpstukken maken dat je ook gemakkelijk je zetel stof- en haarvrij kan maken en kleinere ruimtes gemakkelijk stofvrij krijgt. Verder kan ik nog meegeven dat de Dyson Omni-glide niet veel ruimte inpakt (wat maakt dat je de Dyson Omni-glide zeer gemakkelijk kan opbergen) en ook dat de batterij meer dan voldoende is voor een grondige sweep van je huis. Het is echt de ideale stofzuiger voor alledaags gebruik.

Pluspunten

• Gewicht
  • Wendbaarheid
  • Grootte
  • Zuigkracht

Minpunten

• Batterijduur

Brugally 22-09-2021

Klik en klaar!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Wat een fantastische steelstofzuiger is de OminGlide+! Ik ben alvast fan... Na enige vertraging in het verkrijgen van mijn pakje en een verrasingsweekendje weg, kon ik dit toestel eindelijk uitgebreid testen. Ik heb alvast het standaard stofzuigstukje gebruikt om de slaapkamer en living mee te stofzuigen. Ik heb lang haar, dus dat "hangt" wel zo in huis. Dankzij de microvezel op de rollen en de zuigkracht, blijft er (bijna) niets hangen aan het stofzuigstukje. Na het weekendje weg lag de auto ook vol aarde, en vuiligheid door de wandelschoenen en fietsen in de koffer te leggen (na een weekendje Ardennen): met een aangepast stukje voor smallere oppervlaktes, was het op 1-2-3 netjes opgezogen! Wat een rijkelijke verademing is deze stofzuiger. Bij ontvangst had ik 'm wel al een eerste keer in elkaar geklikt om te testen, en het is werkelijk klik - 1-2-3 - & klaar! De OmniGlide ligt ook zeer gemakkelijk in de hand en is bovendien ook nog eens superlicht, wat voor iemand met een peesontsteking in de pols en elleboog een serieuze meevaller blijkt. De komende dagen volgen meer ervaringen, omdat ik dan een oud huis ga opkuisen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk wendbaar
  • handige en bruikbare opzetstukken

Minpunten

• korte batterijduur in powerstand

k***************@g******** 16-09-2021

Handig, zo draadloos

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Eindelijk een nieuwe stofzuiger, weg met dat piepend en stinkend oude ding. Onze nieuwe Dyson is draadloos en wat een gemak is dat! Hij heeft een mooi design, echt wat je van een Dyson verwacht. Waarom zou een stofzuiger niet mooi mogen zijn, toch? Er zitten een heel deel handige accessoires in en zelfs een kitje met gereedschap op hem aan de muur te monteren. In gebruik vinden we hem echter minder tegemoet komen aan onze verwachtingen. De batterij zit bovenaan in het handvat wat hem erg zwaar maakt. Ik zelf heb een zwakke pols waardoor het stofzuigen eigenlijk niet erg aangenaam is. Daarenboven werkt hij eigenlijk enkel krachtig genoeg wanneer je hem op de Maximum stand zet. Hij is op zijn standaard knop niet krachtig genoeg om zwaarder vuil op te nemen. Aangezien wij hem voor de bovenverdieping gebruiken en onze hond daar niet kan komen is dat geen probleem. Als 2e stofzuiger is deze Dyson Omni-glide dus zeker wel perfect. We konden het niet laten om alle hulpstukken al eens te testen. We zijn vooral fan van het mondje voor in de auto. Snel, handig en met dit hulpstuk lijkt de zuigkracht veel beter te zijn. Lijkt wel een goed krachtige kruimeldief op deze manier. Indien je wat zwaarder vuil wil opnemen van de vloer, met de grote borstel, moet hij op max staan en moet je er meerdere keren over heen gaan. Wanneer we hem op max moeten gebruiken gaat hij natuurlijk minder lang mee. Ik krijg er net 1 verdieping mee gedaan. Wat bij ons ongeveer 80m2 betreft. Mijn vriend vergeet ook steeds de batterij op te laden. Het is dus wel zeker aangeraden om het oplaadstation aan de muur vast te maken zodat je hem gemakkelijk daarin kan plaatsen. Kortom; fijne stofzuiger als 2e toestel voor eventueel de bovenverdieping of voor de wagen. Wij zelf gaan toch op zoek naar een lichtere in de hand en eentje die wat krachtiger is.

Pluspunten

• Draadloos
  • Veel hulpstukken
  • mooi design

Minpunten

• vrij zwaar in de hand
  • batterijduur

Masoka 16-09-2021

Handig om in huis te hebben

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik heb dit product kunnen testen gedurende 1 maand. Door zijn licht gewicht en flexibele kop kan hij werkelijk alle vuil verwijderen. Na het koken even snel met de Dyson door de keuken en alles is weer netjes.
Het enige nadeel vind ik dat hondenhaar moeilijk te verwijderen is uit het opvangbakje

Pluspunten

• Licht

Minpunten

• Dierenhaar moeilijk te verwijderen

InsiderTim 12-09-2021

Handige wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Het lichte gewicht van de stofzuiger maakt dat deze handig is om te gebruiken. De handige kopstukken zorgen ervoor dat de stofzuiger veelzijdig gebruikt kan worden. Met de krachtige motor en 2 zuigstanden kan ik gemakkelijk en efficient stofzuigen.

Pluspunten

• licht gewicht
  • krachtige motor
  • handige kopstukken

Eefje V 12-09-2021

Dyson Omni-Glide - the real deal

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Dit was mijn eerste Dyson, mijn eerste steelstofzuiger en mijn eerste draadloze stofzuiger. A lot of firsts dus. Maar ik ben verkocht! Ik koos voor de Omni-Glide omdat de beweeglijkheid ervan me enorm aansprak. Je geraakt in alle hoeken en kantjes, kan supernet langs boordjes glijden. Dat glijden is niet overdreven. Door de zachte haren zweef je over de vloer. Je hebt een excellent bereik. Je hoeft je geen zorgen te maken, de stofzuigermond blijft ook wanneer je onder het bed of tafel gaat, mooi vlak tegen de grond. Dat heb je met een klassieke stofzuiger niet. Ik spreek uit ervaring. Daarnaast neemt de Omni-Glide zelfs het fijnste stof op en krijg je bijgevolg een heel proper resultaat. Wat enorm belangrijk voor mij is. Alles wordt verzameld in een handig reservoir dat je vlot kunt leeg maken. Het kliksysteem was nieuw voor mij maar de handleiding hielp me in 2-3 stappen hoe het moest. Praktisch! Het toestel weegt niet teveel - daar had ik wat schrik voor - en ligt goed in de hand. De borstels / zuigmond reinigen eenvoudig en snel, met een druk op de knop haal je de borstels eruit waardoor een grondige reiniging mogelijk wordt. Ook opbergen is een makkie. De autonomie wanneer volledig opgeladen is oké. Had van mij net iets langer gemogen. Al bij al een schitterende ervaring. Ik experimenteer er voort mee!
Lees minder

Pluspunten

• Beweeglijkheid
  • Licht gewicht
  • Makkelijk te reinigen
  • Draadloos

w************@g******** 12-09-2021

Een nieuwe huisgenoot

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De Dyson is een klein en licht toestel dat gebruiksklaar in de doos zit. Hij is makkelijk opbergbaar. Door zijn compactheid verliest hij wat gebruikscomfort voor grotere mensen, de steel zou iets langer of uitrekbaar mogen zijn.

Wanneer we de Dyson een eerste maal aanzetten maakt hij meer geluid dan verwacht. Ook is er soms een hoge pieptoon die wat stoort. De Dyson is super wendbaar, hierdoor voelt het poetsen een beetje aan als een videogame. Het toestel is heel makkelijk om te gebruiken, er zijn slechts 2 knoppen, de aan-uit knop en een knop voor extra zuigkracht. Doordat knoppen zo klein zijn en in het design verwerkt zitten, zet je hem wel makkelijk per ongeluk uit tijdens het stofzuigen.

De opzetstukjes vinden we erg handig, de lange steel met smal stuk voor de plinten en kieren en het borsteltje voor fragiele ondergronden zijn makkelijk demonteerbaar. Het opzetstuk voor zachte oppervlakken is ideaal voor onze zetel, waarin onze katten zich thuis voelen. Het kattenhaar is nog nooit zo makkelijk van de zetel verdwenen. Een nadeel van dit opzetstukje is wel dat langere haren snel vast raken in de borstels. Gelukkig kan je het stuk snel uit elkaar halen en de haren eruit plukken.

Voor normaal gebruik, in niet te vuile omstandigheden, vinden wij het toestel heel makkelijk om snel eventjes te stofzuigen. Wij hebben heel veel trappen in huis, daarvoor is de Dyson Omni-Glide ideaal omdat hij heel draagbaar is, wendbaar en makkelijk om te vormen naar een handstofzuiger. Het overvloedig aanwezige kattenhaar neemt hij snel op. Het draadloze aspect is zo een verademing en voelt bij ons al als de standaard aan. Geen geknoei meer met te korte draden en stekkers. Het opvangreservoir is klein en moet bij elke gebruiksbeurt wel minstens 1x leeggemaakt worden. Gelukkig gaat dit heel vlot, met enkele bewegingen. De Dyson biedt ongeveer 20 minuten zuigtijd, wat op zich genoeg is, maar je mag zeker niet vergeten om hem na elke gebruiksbeurt opnieuw op te laden. Wij nemen de Dyson Omni-Glide al gauw even vast om wat kattenhaar op te poetsen en zijn al snel heel het huis aan het kuisen zonder dat we er erg in hebben. We zouden de stofzuiger zeker aanraden als aanvulling op de gewone stofzuiger, en moeten zelfs toegeven dat de Dyson de enige is die we gebruiken sinds we hem in huis hebben.

Pluspunten

• licht & wendbaar
  • ideaal voor bij huisdieren

Minpunten

• vrij lawaaierig
  • batterijduur

m***************@g******** 12-09-2021

Koning van de harde vloer

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Om te beginnen is de Dyson Omniglide de koning van de harde vloeren. Door zowel het snoerloze aspect als de 360° zuigmond is er niet echt een plaats in huis waar deze stofzuiger niet aankan. De stofzuiger is gemaakt voor (redelijk) kleine huizen/ appartementen waar je met 1 batterij (zo'n 20m) alles mee kan stofzuigen op de normale stand. Hoe goed de Omniglide is op harde vloeren, hoe hard hij tegenvalt op matten (wat ook geadverteerd is). De opzetstukken zijn zeer handig, maar niet gemakkelijk te bewaren. Zoals bij elke dyson van deze soort zal je ook op tijd de assen van de zuigmond moeten schoonmaken door haren te verwijderen etc. De Dyson Omniglide spreekt een beperkt publiek aan met zijn speciale vorm en aanleg voor harde vloeren maar dat is niet altijd iets slecht.

Joep Moens 10-09-2021

vegen met een stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

heel gemakkelijk licht en aangenaam, op parket is de dubbele parketborstel een zegen. Het parket voelt gewoon aangenamer aan na stofzuigen. En daarnaast heb je echt het gevoel dat je gewoon aan het borstelen/vegen bent doordat je overal zo gemakkelijk aankan. Alleen ben je ook aan het stofzuigen. Ideaal voor een korte, dagelijkse sweep!

Pluspunten

• licht
  • wendbaar

Minpunten

• licht stof komt moeilijker uit reservoir

liesje 09-09-2021

Fantastisch product

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik heb het product nu ongeveer een maand in gebruik, en gebruik het dagelijks als tweede stofzuiger. Ik heb 2 katten in huis en hij stofzuigt hun haren perfect op. Compact en handig in gebruik. makkelijk om te bouwen naar bijvoorbeeld een kruimeldief. Het ongewone handvat went snel.
Een minpuntje vind ik dat alle toebehoren er los bijzitten en dus moeilijk opgeborgen kunnen worden.

Pluspunten

• compact
  • werkt perfect bij dierenhaar

Minpunten

• gebruik als 2de stofzuiger
  • toebehoren moeilijk op te bergen

GrietG 06-09-2021

Zeer flexibel en krachtig toestel

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Deze stofzuiger is uitermate krachtig om zo klein te zijn en met de twee borstel die in tegenovergestelde richting draaien zuigt hij echt alles op! Hij is ook zeer flexibel, de kop draait heel vlot en je kan echt overal onder, heel handig! Enige kleine nadeel is misschien dat er niet echt een handvat is en dat de batterij bovenaan zit, dit is bevorderlijk voor de flexibiliteit maar daardoor ligt deze stofzuiger niet altijd zo goed in de hand en voelt hij wel zwaar. Maar ik ben er super tevreden van en zou hem zeker aanraden als extra stofzuiger in huis voor dagelijks gebruik zonder gedoe met kabels en stekkers!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Flexibiliteit
  • Geen kabel/stopcontact

Minpunten

• Ligt zwaar in de hand

Rardijns 06-09-2021

Compact toestel, inzetbaar voor verschillende doeleinden

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Goed wendbare machine, raakt vlot overal bij en zuigt alles in 1 keer op. Daardoor is de gebruiksduur van 20 minuten geen enkel probleem. Wij gebruiken hem als 2de stofzuiger op ons verdiep. Enig nadeel dat we ondertussen hebben ondervonden is de lengte van het toestel, voor een langere persoon is deze te kort.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Ideaal als 2de stofzuiger

Minpunten

• Lengte van het toestel

Anonymous 03-09-2021

Ideale (extra) stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De Dyson OmniGlide is de ideale (extra) stofzuiger. Na het eten snel even de kruimels op de grond wegzuigen, tussen 2 grondige poetsbeurten wat stof of vuil in de keuken weghalen, kruimels na een vieruurtje uit de zetel halen (handig te gebruiken als kruimeldief), even onder de zetel (zonder deze te moeten verzetten!). Superhandig toestel! Een absolute aanrader wat ons betreft!

Pluspunten

• Kan makkelijk op lastige plaatsen komen
  • Snoerloos, dus snel en gemakkelijk te gebruiken
  • Krachtig! Haalt echt wel al het vuil weg

Minpunten

• Voor grote mensen misschien iets te korte steel
  • Als kruimeldief nogal zwaar in de hand
  • Geen handige opberging voor de hulpstukken

Kriscje 03-09-2021

Handig klein ding

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Heel handige stofzuiger om zoals ik op de bovenverdieping te gebruiken. Hij weegt bijna niets, draait rond elke poot en kan helemaal plat. Het laadstation neemt amper plaats in zodat je hem in tegenstelling tot zijn grotere vriend echt wel overal kan hangen. Het nadeel van dit kleine model is dan weer wel dat het vuil reservoir heel snel vol zit en het ook moeilijker is om het volledig te ledigen vooral als er haren in vast zitten. Het zou misschien handiger zijn als het reservoir in de lengte wat langer was en er een speciaal hulpstuk zou bestaan waarmee je in het reservoir kan om het laatste vuil eruit te halen. Dit is echter een klein minpuntje en de voordelen zijn zoveel groter.

Pluspunten

• Klein
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Te klein stofreservoir

SaaRobin 02-09-2021

Voor en nadelen

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Wij gebruiken de Omni- glide nu een maand en zijn er zeer tevreden over. Zijn zuigkracht is uitstekend en hij is zeer makkelijk te hanteren. Hij is licht in de hand en zijn 360 graden borstelkop is zeer handig om overal makkelijk aan te geraken. Je kan hem ook kantelen zodat je hem laag tegen de grond kunt gebruiken, en zo onder kasten en bedden kunt stofzuigen. Je ook alle oppervlakten ( harde vloer, laminaat, tapijten ) makkelijk stofzuigen zonder een ander hulpstuk te gebruiken.
Wat ook makkelijk is is dat hij gewoon een aan en uitknop heeft zonder dat je tijdens het stofzuigen constant de knop moet indrukken. Omdat hij zo compact en licht is gebruik je hem veel sneller dan een andere stofzuiger.
Het is ook heel leuk dat je de batterij er makkelijk kunt uithalen en verwisselen. Je kan dus een tweede batterij bijkopen en blijven stofzuigen zonder dat je moet wachten tot de batterij opgeladen is. Ook al gaat de batterij zeker lang genoeg mee om het hele huis te stofzuigen in 1 keer.
De minpuntjes die wij vonden zijn zijn opvangbak die moeilijker leeg te maken is. Je moet er steeds met je vingers inzitten om alle vuil er uit te krijgen, en dit is zeker voor mensen met een huisstofmijtallergie niet praktisch.
En de kortere steel is voor grotere mensen een nadeel.
Maar deze 2 dingen zijn de enige minpunten die we konden vinden, dus we raden deze stofzuiger voor deze prijs zeker aan !!

Pluspunten

• Uitstekende zuigkracht
  • Licht gewicht
  • Compact
  • Vaste aan en uitknop
  • Makkelijke 360 graden draaikop

Minpunten

• Opvangbak moeilijk leeg te maken
  • Kortere steel

chiarabella 01-09-2021

stofzuigen wordt leuk

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik ben deze dyson omni glide sinds enkele weken aan het testen en ik moet zeggen, hij bevalt me enorm.
Hij is licht en wendbaar, maakt geen oorverdovend lawaai.
Ik haal nu met plezier de stofzuiger uit om mijn keuken proper te maken. Het is een leuk, ding.

Pluspunten

• wendbaar
  • licht
  • niet super luid

Minpunten

• prijzig

d*************@g******** 27-08-2021

Dyson omni glide is super

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Zeer aangenaam deze omniglide van dyson .
Wij hebben al een gewone dyson stofzuiger en ook de oudere dc35 steelstofzuiger. Deze omniglide is super voor onze harde vloeren en ook dat we met een hond zitten met lang haar en 2 vrouwen met lang haar is voor deze dyson geen probleem . Accu is voor onze 120 vierkante meter geen probleem om dit in de normale stand in 1x te kunnen stofzuigen . Komt zeer kompleet met toebehoren en is makkelijk in onderhoud. Misschien wel eens iets voorzien om de opzetstukken makkelijk op te bergen.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Gewicht
  • Extra's
  • Zuigkracht
  • Onderhoud

Minpunten

• Opbergen extra stukken