Bosch BGS5Z0001 - Reviews

Draadloos

8,1

peter.h.vet 11-10-2015 Product jaar of meer in bezit

2,2
Wat een slecht product!! Nooit eerder zo'n slechte stofzuiger gehad!!
We hadden jaren een Dyson, vanwege de huisdieren. Heeft 10 jaar zonder problemen gewerkt (en doet het nog, alleen gaan de hulpstukken minder goed functioneren). Dus wij deze Bosch gekocht (want die was toch een slag goedkoper en speciaal voor huisdieren)..... WAT EEN RAMP!!
Hij is groot, zwaar en de kwaliteit is zeer matig. Het enige wat hij goed doet is de zuigkracht.
Nu zou je denken: daar gaat het toch om, maar.....
Hij springt om de paar minuten in de reinigingsstand (dan gaat hij zelf het filter uitkloppen en moet je wachten, of hij gaat op 20% draaien, waardoor hij niets doet). Dan duurt de kamer stofzuigen erg lang!!
De hulpstukken begonnen al na enkele maanden kapot te gaan en het snoer rolde na 9 maanden al niet meer op.
Ergonimie is matig, zwaar, groot en onhandig, slang is te dik en het mondstuk is zo gevormd, dat je na 10 minuten al pijn in je arm hebt.

Teruggebracht naar de winkel, tot 2 keer toe een heel nieuw filtersysteem erin en na enkele weken weer hetzelfde liedje. Ga hem vandaag maar weer terugbrengen.
Contact met Bosch levert niets op. Die verwijzen braaf terug naar de leverancier (terwijl de garantie toch fabrieksgarantie is!!!!).

Deze week maar weer googlen voor een goede Dyson en als die binnen is, kan onze Bosch gratis worden opgehaald door de liefhebber!!

LoesW 19-05-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Wie herkent deze problemen?

Mijn stofzuiger is binnen 7 maanden al 2 keer voor reparatie weg geweest: de selfclean functie start om de haverklap om het lamellenfilter schoon te maken, maar dat wordt niet schoon! Zou volgens de handleiding aan een verstopping of vieze pluiszeef liggen. Is beide niet het geval en is ook niet geconstateerd door de reparatiedienst.
In de handleiding lees ik bij afb. 25: Normaal gesproken, wanneer het toestel volgens voorschrift in het huishouden gebruikt wordt, hoeft de lamellen-filter niet te worden verwijderd en met de hand te worden gereinigd om het optimale vermogensniveau te bereiken. Maar bij afb. 24* staat: Wij adviseren om de lamellen-filter altijd te reinigen alvorens het stofreservoir leeg te maken.

Het schoonmaken van het lamellenfilter is een heel vieze klus. Dan heb ik toch liever een stofzuiger met stofzak!

Martien57 19-04-2015 Product kwartaal in bezit

prima stofzuiger veel zuigkracht en doet waar hij voor aangeschaft is, hondenharen worden prima verwijdert, de extra hulpstukken voldoen prima.
slang is dik en erg stug werkt wat moeizaam en past niet heel goed in de standaard opberg mogelijkheden.

gerlinde1900 17-04-2015 Product paar dagen in bezit

Heel goed apparaat. Haalt echt alle haren weg. Makkelijk beweegbaar. Gebruiksvriendelijk. Lang snoer. Is heel erg stil.

A.j.Bekius 10-04-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat mijn oude stofzuiger ook een Bosch, Roxx'x Animal na ruim 7 jaar met zeer intensief gebruik, de geest heeft gegeven nu zijn opvolger gekocht en ben ook erg enthousiast over dit apart. Met 3 katten in huis wordt de stofzuiger dagelijks maximaal gebruikt. Als deze het net zo volhoud als zijn voorganger ben ik zeer tevreden! Een echte aanrader voor de huisdierenhouders onder ons.

alexandra Mooten 09-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel blij met deze stofzuiger, heb lang getwijfeld maar toch de stap gezet, super Hoe hij de haren uit de mat en van de bank zuig, super! Het bespaard me heel veel tijd. Hij maakt ook niet veel geluid, is wel wat zwaar maar dat wist ik voor de aankoop. Voor mij het belangrijkste ik heb een schoon en haarloos huis. Ben blij dat ik voor een Bosch gekozen heb. :)

T. Jeurissen 08-04-2015 Product paar dagen in bezit

We zijn erg verbaast over de kracht deze stofzuiger heeft. De hondenharen gaan met het grootste gemak van zijn kussen af. Door de vele hulp stukken heb je voor elk opbject het jusite stuk. heel tevreden hiermee en wij kunnen het iedereen aanraden.

Albert5341 07-04-2015 Product paar weken in bezit

Prima zakloze stofzuiger, die doet wat er wordt beloofd!
Werkt met de turboborstel perfect op kleden en vloerbedekking, verwijderd in no time ECHT alle huisdierharen! Ook op gladde vloeroppervlakken doet hij erg goed zijn werk, erg goede en vooral blijvende zuigkracht. Nog geen moment spijt gehad van deze aankoop! Het enige minpuntje zou het oprol mechanisme van het snoer kunnen zijn, vergt wat moeite om het snoer weer in te stofzuiger te laten verdwijnen.

marten2007 06-04-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi, groot en lijkt degelijk. Zuigt goed en ondanks het zware apparaat toch wendbaar en goed mee te werken. Zelfs op ons hoogpolig tapijt. Alleen het schoonmaken van filter in container is een stoffig werkje. Ik had hiervoor een Dyson die bak hoefde ik alleen maar te legen en even tegen de rand vuiniscontainer te kloppen. Bij deze moet ik met een borsteltje en dat geeft veel stof.De turboborstel doet t goed maar ik weet niet of dat zo blijft. Die van Dyson begaf het ook snel op hoogpolig tapijt. Deze lijkt er erg op.

niet in beeld graag 03-04-2015 Product paar weken in bezit

We hebben eerst een Dyson gehad. Wat een verschil. Deze is echt veel fijner. Praktischer, lichter. Gebruiksvriendelijk dus. En perfecte prijs ook tov Dyson. Zeker als je bedenkt dat je geen zakken meer nodig hebt de aanschaf waard.

Risje123 02-04-2015 Product paar weken in bezit

Na een "goedkope" stofzuiger te hebben gebruikt waar om de haverklap dingen aan kapot gingen en waarvan de zuigkracht steeds verergerde, zijn we op zoek gegaan naar een apparaat dat wel werkt.
Niet op prijs gelet maar op functionaliteit en duurzaamheid. In de Bosch Pro Animal denken wij een goede stofzuiger te hebben gevonden. En hij bevalt super! We hebben een dik tapijt op de bovenverdieping. Deze heeft heeft er tijden niet zo schoon uitgezien dankzij het speciale mondstuk voor tapijt. Ook op de plavuizen vloer is al het stof en vuil zo weg. Ideaal is dat je de zuigkracht kunt aanpassen. Wanneer onze jongste op bed ligt, zet ik de stofzuiger op zachte stand aan en alsnog vliegen alle stofjes zo de stofzuiger in. Ideaal. Hij voelt ook veel degelijker aan dus deze gaat vast jaren mee. Aanrader!
Ook het snoer rolt goed in, in tegenstelling tot wat ik in andere reviews lees over deze stofzuiger.

Gurdy123 30-03-2015 Product paar dagen in bezit

Super apparaat, goeie zuigkracht en je krijgt heel makkelijk haren uit het tapijt. Wel jammer dat de hulpstukken niet in het apparaat zelf passen

es2015 30-03-2015 Product paar dagen in bezit

Sotzuiger net in bezit,vormgeving is goed, wel zwaar voor trappen, zuigt zeer goed en is makkelijk schoon te maken.
Nadeel: het trage oprolsnoer.

E. Slager 23-03-2015 Product paar dagen in bezit

top stofzuiger! Gekocht vanwege veel hondenharen in huis, hij zuigt ze met gemak op. Ook de accessoire-borstels zijn erg handig. En de knop om de zuigkracht te bedienen ook. Goede aankoop dus!

roger1080 22-03-2015 Product paar dagen in bezit

wij hebben nu een paar dagen de bosch BGS5Z0001 in gebruik. wat een gemak en een zuigkracht zeg. dachten dat alles schoon was totdat je deze stofzuiger gebruikt hebt. wat een wereld van verschil. kan dit product iedereen aanraden

Pigalle 22-03-2015 Product paar dagen in bezit

Geluid is naar verwachting. Veel accessoires, alleen geen opbergruimte in de stofzuiger hiervoor: het hangt aan de zuigstang. Redelijk zwaar maar makkelijk wendbaar. Lengte snoer is oké. Makkelijk bedienbaar, was wel even zoeken hoe de buis losgaat ( druksysteem). De slang is vrij stug, maar bij onze vorige ( Miele) stofzuiger sloeg die steeds dubbel in een 'knak' en dat zal bij deze niet zo snel gebeuren verwacht ik. Tot nu toe tevreden. Met 2 poezen in huis gekozen voor dit model.

H de Bruyn 19-03-2015 Product paar dagen in bezit

Goede machine, met veel zuigkracht. Geluidsniveau is heel netjes mooi rustig.
Persoonlijk vind ik het een concurrent voor dyson, en die zijn een stuk duurder.
Ik vindt het een aanrader voor mensen die een zeer goede stofzuiger zoeken. Het is veel geld voor een stofzuiger maar hij is het zeker waard.

iep2201 18-03-2015 Product paar dagen in bezit

Super vormgeving en lekker stil. Zuigt prima en is makkelijk te legen. Tikkeltje aan de zware kant maar daar heb je verder geen last van met de vier zwenkwieltjes.

Eddy1948 18-03-2015 Product paar dagen in bezit

Enorme zuigkracht en daaraan gekoppeld reinigingseffect. De eerste keer zuigen van vertrekken, die zeer regelmatig met andere stofzuigers werden behandeld leverde een hoeveelheid stof en haren in de stofcontainer op, die ik nauwelijks kon geloven.

LoesW 07-03-2015 Product half jaar in bezit

5,2
In september 2014 kocht ik via stofzuigerstore.nl een Bosch ZOO'O Pro Animal BGS5ZOOO1.
Ik ben er niet tevreden over.
Zolang hij zuigt, zuigt hij prima, maar om de paar minuten zuigen gaat een rood lampje branden en start de 'zelfreiniging'. Na een paar keer blijft het lampje branden en moet ik het stofreservoir reinigen. Het filter blijkt dan vol troep te zitten die kennelijk door de 'zelfreiniging' niet verwijderd wordt. Reservoir en filter moet ik per zuigbeurt van ca 120 m2 tegelvloer 2 keer reinigen. Vooral het filter is een vieze klus.
De slang is erg stug, de zuigbuis schiet regelmatig uit de handgreep.
Krijgt het snoer een klein rukje, dan begint het op te rollen, maar na een zuigbeurt helemaal oprollen lukt vaak niet goed.
De machine was veel te duur om maar weg te doen en een andere te kopen. Ik zal nog een poosje door moeten met deze miskoop.
Het was voor het eerst dat ik via internet een stofzuiger kocht die ik niet eerst had uitgeprobeerd in een winkel. Dat doe ik niet nog eens!