Sony α DSLR-A350 + DT 18-70mm

Type beeldsensor
CMOS
Nikon D5200 + 18-55 AF-S DX VR II + 55-200 VRII

Mokumer45 23-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Deze camera -de body - eind 2008 gekocht samen met de Sony 18-250 mm lens en nog steeds zeer tevreden over deze camera/lens combinatie. Alles werkt nog steeds perfect en nooit echte problemen mee gehad. Zeer solide camera, maakt nog steeds prima foto's. Als er al iets fout was met de foto, lag het altijd of aan een verkeerde instelling of aan de fotograaf (ik dus).ook enige lenzen bij gekocht, de Sony 11-18 mm, de Sony 70-300Gen de Sony 50 mm-1.4. Ook prima lenzen voor mij. Maar deze camera is eigenlijk ingehaald door de tijd en ontwikkelingen, vandaar dat ik er nu begin december 2014 een nieuwe Sony body bij gekocht heb, de A58 samen met de Tamron 16-300 mm lens. Voor mij een perfecte combinatie voor er bij.

Jacques61 04-11-2009 Product jaar of meer in bezit

9,4
Heb de 350 zo'n twee jaar in bezit ,en ik moet zeggen naar alle tevredenhijd ,ik heb er wel gelijk de sony 18-250 lens bij genomen priema resultaat,het toestel is mee geweest naar azié enz enz doet het onder alle omstandigheden geweldig.Ps ik werk al zo'n 35jaar met de spiegelreflexs camera's,div merken gehad Pentax ,Canon, Nikon ,Minolta.Maar de 350 van Sony met juiste lens vindt ik een aanrader.

Babbels 18-05-2009 Product half jaar in bezit

Ik heb deze camera nu bijna een jaar. Hij maakt perfecte foto's en is makkelijk in gebruik. Ik gebruik de camera professioneel en de foto's worden op maximale grootte afgedrukt. Ook dan is de foto nog steeds superscherp.

Ik heb er geen spijt van.

cbdekleijn 10-05-2009 Product paar dagen in bezit

ik heb deze camera nu een paar dagen en kan vertellen dat de foto's erg goed zijn.
van onderbelichting helemaal geen last.
ben beginner met dslr maar kam al hele mooie foto's maken met dit ding.
jammer vind ik dat de gebruiksaanwijzing in zo klein boekje zit had liever op groot voormaat willen hebben.
tevens heb ik op een paar ingezoomde foto's van jonge eendjes die in het kroes zwemmem paarse randen om het kroes zitten dit vind ik erg jammer en weet ook niet waar dat door komt.
maar misschien is het iets wat ik nog moet leren :-)
live view is erg handig en had dat ook op mijn canon a80 zitten maar die kon ook draaien van links naar rechts en deze kandat helaas niet maar er valt mee te leven.

konh 17-01-2009 Product paar dagen in bezit

Ik zat lang te twijfelen tussen Pentax en Sony. Uiteindelijk is het toch de Sony geworden, omdat deze gewoon beter in de hand ligt en mijn bestaande compact flash kaartjes gewoon kan lezen. Bovendien speelt de lange levensduur van de baterij een grote rol. Bij de Pentax had ik hierin moeten investeren, naast nieuwe geheugenkaartjes.
Ik heb vanmiddag met de kinderen buiten geweest. Hij neemt heel snel op, zodat ik nu ook fietsende kinderen kan fotograferen (lukte met mijn oude Nikon Coolpix 4500 zeker niet).

fitnesfirst 02-12-2008 Product maand in bezit

Heb mijn KM D5 weggedaan en en Sony A350 gekocht met tamron 18-250 lens.
Dit is een ideale combi !
De lens krijgt overal goede reviews,de sony 18-250 schijnt nét iets sneller te zijn maar ook 100 euro duurder.
Deze Sony maakt geweldige foto's op iso 100-400
iso 800-1600 wel wat ruis maar ik fotografeer dan in RAW en dan ff door een noise filter en het resultaat is haarscherpe ruis vrije foto's.
Hans.

Taste 14-11-2008 Product kwartaal in bezit

Prima camera,scherpe foto's, snelle en zekere autofocus en veel instelmogelijkheden. En natuurlijk de Live View, waarbij er net zo snel en zeker scherp gesteld wordt als door de zoeker. Kom daar maar eens om bij Canon of Nikon. En het scherm is ook nog uitklapbaar.
De Sony A350 is een echte aanrader!

jaap l 02-10-2008 Product paar dagen in bezit

5,6
ik vind de 350 van sony geen goede camera, de foto's zijn niet scherp en er is veel ruis bij alle programma's en bij gebruik met flits en scherpte is toch het belangrijkste? verder is het erg plastic allemaal van het goedkope soort. de canon 400 d had zeer scherpe foto's. daar was ik erg van onder de indruk.
de sony is terug gebracht en ik wacht op iets anders. de uitneembare display is wel mooi trouwens.
ik blijf mijn oude sony 828 compact nog maar even gebruiken..

cedejo 14-09-2008 Product paar weken in bezit

9,6
Na verschillende camera's te hebben gehad Minolta, Canon , Olympus en 35 jaar ervaring van een gemiddelde hobbyist is de Sony 350 een verademing.ik heb hem naast de 700 gelegd en voor mijn gebruik kwam hij er beter uit (geen videofunktie nodig). Als bijna vanzelf heb je de werking van de camera in een uur voor 75% door. de rest komt uit de ietwat beperkte handleding. Je moet natuurlijk wel weten wat begrippen zoals bracketting inhouden en anders kun je op de site van Sony terecht voor uitleg.
Het koppelen aan de Pc =fluitje van een cent evenzo de aansluiting op de tv. De ingebouwde flitser doet zijn werk uitstekend maar richtgetal 12 geeft voor grotere ruimtes zijn beperkingen. Mijn oude Minolta lenzen passen en werken perfect. Behalve wat accessoires hen ik eigenlijk geen wensen meer.

de bron 01-09-2008 Product paar dagen in bezit

Na lang twijfelen toch voor de sony a350 gekozen .Had eerst de canon 450d voor ogen maar na reviews en vergelijkprogrammaa kwam toch echt de sony beter uit de bus.Hij ziet er degelijk uit en je kunt er net als ik als je nog nooit een spiegelreflex gehad hebt toch heel simpel mooie scherpe fotos mee maken.echt een top camera.

Bram63 20-07-2008 Product paar dagen in bezit

9,6
ik fotograveer al digitaal vanaf 1999 en dat doe ik vanaf het begin al met sony canera's(begonnen met een mavica)
ik fotograveerde tot voor kot met de alpha 100 wat ook een fantastische camera is en daar bij heb ik nu de a 350 gekocht en dit is onvoorstelbaar wat een mooie platen je er mee maakt
ik gebruik de camera manueel, maar als mijn vrouw een foto wil schieten zet zij het op automaat en zo kan iedereen de mooiste foto's maken.
al met al weer een prachtig product van sony wat technisch en ergonomisch goed in elkaar zit.
en nog een groot voordeel is het liveview die aangestuurdt wordt door een aparte sensor
dus te veel voordelen om op te noemen

WillemJF 12-07-2008 Product paar dagen in bezit

Deze camera een tijdje geleden besteld. Prima camera. Dit is mijn eerste ervaring met een DSLR. Zeer lekker in de hand liggende camera met een duidelijke menustructuur en gemakkelijke bediening. Maakt zeer mooie foto's. Omdat via de winkel geen NL handleiding werd meegeleverd deze via hun site gedownload. Daar worden de instelmogelijkheden een stuk duidelijker van. Tevens naast de kitlens van 18-70mm een extra lens 75-300mm besteld. Deze maakt de mogelijkheden nog groter. Wat een bereik heb je dan. Ik ga straks op vakantie en denk dat ik met een hele hoop prachtige foto's thuis kom.

Stef1971 23-05-2008 Product paar dagen in bezit

Na een paar maanden reviews te hebben gelezen de knoop doorgehakt.
De Alpha 350 MOEST er komen.
Nu enkele dagen in huis en wat een genot.
Voelt degelijk aan,ziet er degelijk uit en maakt super scherpe foto's.
Een legio mogelijkheden,dus voorlopig studeren,maar door de auto stand ook door de leek te bedienen.
Tja een snelheidsmonster is het niet,maar een sportfotograaf zal ik nooit worden.
Sony,ik was nooit vol van dit merk ,maar nu ben ook ik sonyminded.

richardk27 21-05-2008 Product paar weken in bezit

9,6
Ik ben bij een fotospecial zaak geweest en heb daar de nikon d66/80 ende canon 400/450 ook geprobeert. Die konden echt niet op tegen de Sony alpha 300/350.

grooste voordeel.

- Snelte Af live vieuw ( 2 sonsoren)
- Kantelbaar scherm
- anti dust
- Supersteady shot in de body
- 18-70 lens
- en ik heb er een carl zeiss 16-80 bij gekocht
( echt super).

echt een aanrader

Mrs Elmo 28-04-2008 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken de trotse bezitter van dit toestel. Maakt fantastische foto's en Live View en het kantelbare lcd-scherm zijn echt voordelen. Het toestel is makkelijk te bedienen en ligt lekker in de hand.
Voordeel was ook dat ik mijn oude telelens voor een Minolta kan gebruiken op dit toestel en het maakt dan nog steeds fantastische foto's.
Sony heeft hiermee een toestel op de markt gebracht met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Mr.Aart 23-04-2008 Product paar weken in bezit

Na de A100 nu sinds een paar weken de A350. Zeer gebruiksvriendelijke camera.
Menu's snel op te roepen. Bediening goed. Prachtige kleuren en veel betere scherpstelling in vergelijking tot de A100, ook bij minder licht.
Live view werkt uitstekend.
Het instellen van de witbalans terwijl je de wijziging kunt zien op scherm bij live view vind ik een plus.
Maak geen gebruik van de kitlens. In reviews komt deze er niet zo goed uit. Had al lenzen voor de A100 (Tamron)dus de body gekocht
A100 gaf een iets degelijker indruk.

Sylvester Smit 23-04-2008 Product maand in bezit

Mijn keuze is gevallen op de Sony A350 en daar heb ik geen seconde spijt van! Live view is echt fantastisch. Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken aan deze camera is dat het schermpje erg gevoelig is, dit los je niet op met een folie erover heen. Zodra je aan het schermpje komt zie je vlekker verschijnen, dit heeft overigens geen consequenties voor je foto's. Ik ben intussen wel teruggeweest met mijn camera omdat er een donkere vlek op het schermpje zit. Ik wacht nog op reactie hierover. Verder maakt hij prachtige foto's. De bediening is echt heel makkelijk en prettig. Ik heb het boekje niet eerst door hoeven lezen, ik kon hem direct in gebruik nemen. Het is echt een topcamera!

neus696 15-04-2008 Product paar weken in bezit

Met de Sony A350 heb ik mijn eerste spiegelreflexcamera aangeschaft.

Mijn motivatie was om fotos te kunnen maken die je gewoon niet met een compact camera kon maken.

Na ervaringen met verschillende Nikon modellen ging ik zelf toch twijfelen of ik het meer in de fotograaf dan de toestel moest zoeken en had de aanschaf uitgesteld.

Met de Sony A350 kwam de spiegelreflex waarop ik oude minolta lensen kan gebruiken samen met een goede oplossing voor ook met live preview te kunnen fotograferen.

Was gelijk verkocht.

Nu een paar weken en 1300 fotos verder ben ik (was ik al heel snel trouwens) van overtuigd dat dit de camera voor mij is.

Ben nog niet veel verder gekomen dan autofuncties maar hiermee heb ik al een groot aantal superfotos genomen die mij niet eerder gelukt was met andere spiegelreflex cameras.

Ik denk dat de autofuncties meer op de amateur zijn ingezet en dat het een heel goede camera is om gewoon zin te krijgen in fotos te nemen.

Buiten de kitlens 18-70mm gebruik in een oude Minolta 100-200 lens die het prima doet.
Beide heb ik veel in gebruik maar de 100-200 lens maakt het voor mij wel extra leuk fotograferen. Deze fotos kan je gewoon niet maken met je compact camera!

Arjan A350 12-04-2008 Product paar weken in bezit

Geweldige camera.
Ook met live-view heel snel.

Minpuntje is ontbreken van scherptedieptecontrole.
Verder alleen maar positief!

Rudy21321 08-04-2008 Product paar weken in bezit

Na een paar weken de A200 in bezit gehad te hebben, besloten deze in te ruilen voor de A350. Met name de iets betere grip en uiteraard live view waren voor mij voldoende argumenten voor de extra uitgave. Er zijn natuurlijk fervente DSLR gebruikers die vinden dat je door de zoeker moet kijken, maar in de praktijk blijkt dat ik dat alleen bij preciese opnamen doe, en dus in 90% van de gevallen gewoon de live view gebruik. Ik ben brilgragend, en niet bang voor vernieuwing ;) .
Zoals gezegd is de grip verbeterd tov de a200, maar nog steeds niet zo prettig als de A700. Het maken van serie opnamen gaat maar nauwelijks merkbaar iets trager dan de a200, maar daarvoor heb je iets meer megapixels. Zoals gezegd een optie die ik niet per se nodig had gehad, maar de a300 is gewoon moeilijker leverbaar en daar ga ik niet op zitten wachten.
De live view maakt het ook mogelijk realtime histogrammen in beeld te krijgen, laat ook zien op welke punten wordt scherpgesteld, en geeft dus over het algemeeen meer info over de te maken foto dan de zoeker. De liveview wordt ook donkerder en lichter naar gelang de instellingen qua sluitertijd en diafragma. Zo kan je dus al een redelijke kijk krijgen op de te produceren foto.
natuurlijk is de viewfinder een stuk scherper, dus die blijf ik gebruiken voor macro opnamen e.d.
al met al tevreden over de aanschaf, hoewel de a900 alweer lonkt...