Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm - Reviews

9,4

Brera01 05-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na een dag op pad met deze fantastische camera nog een tip. Schakel de GPS functie uit tenzij je maar een paar foto's gaat maken en je pertinent wil weten van waar en wanneer de foto is gemaakt. De GPS functie vreet behoorlijk aan je accu, en je wilt toch niet in de situatie komen dat je nog die ene foto wilde maken en je accu leeg is. Voor foto's binnenhuis of portretfotografie adviseer ik ook een externe flitser met kantelbare kop. Nissin biedt hele goede en betrouwbare flitsers aan voor de helft van de prijs van een Nikon flitser. En betrouwbaar zijn ze ook, want die van mij doet het al 4 jaar zonder mankeren.

Andre Bregman 19-02-2017 Product paar dagen in bezit

Opvolger D5000

Na jarenlang met veel plezier met de D5000 gewerkt te hebben ben ik nu in het bezit van een D5300 met de 18-105 mm Nikon lens.
Eerste ervaring is dat ook deze camera prachtige foto's maakt, bediening is nog eenvoudiger dan de D5000, de meer gevorderde amateur kan ook prima uit de voeten met allerlei instellingen.
Conclusie: een hele fijne camera!

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Lange levensduur accu

Minpunten

• knopjes dicht bij elkaar

Huub van Sabben 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Fantastiche camera! Alleskunner, zijn geld volledig waard!

Wat is dit een fantastische camera! Even wennen, alles een beetje uitproberen en aan de slag maar. Handige knoppen, groot draaibaar scherm. Ook de lens mag er zijn. Heb in bijna stikdonker vlijmscherpe foto's uit de hand gemaakt in de nachtlandschap stand. Geweldig.

Pluspunten

• Gewicht van deze combinatie is ook bij
  • nachtlandschap stand is een geweldige optie
  • Bediening is redelijk simpel ook voor een leek

Minpunten

• nog niet ontdekt.

Pim 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende camera

Prachtige camera. Zeer gebruiksvriendelijk en het belangrijkste: hij maakt prachtige foto's en video's. Ik heb zelf gekozen voor de 18-105 kitlens. Deze is ook van mooie robuuste kwaliteit. Alles voelt zeer degelijk aan.

Pluspunten

• Degelijk
  • Schitterende foto's en video's
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Batterij lijkt snel leeg te gaan

Pebje01 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Erg blij met mijn eerste spiegelreflexcamera

Ik heb nog niet erg veel ervaringen met fotografie, maar ik ben nu al ontzettend tevreden met deze camera. Volgens de winkelmedewerker één van de beste camera's onder de 1000 euro en ik kan het me voorstellen want hij maakt geweldige foto's, zonder dat ik speciale instellingen doe enz. Beste vind ik de scherpte van de foto's en de wifi, ik vind het altijd zo jammer als ik mijn foto's niet gelijk kan delen. Ik zou meer gedetailleerd kunnen schrijven als ik al meer instellingen e.d. had kunnen gebruiken.

Pluspunten

• Super scherpe foto's
  • Wifi
  • Goede foto's in donker

Minpunten

• Best zwaar

Yann 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Heel fijne camera!

9,6
Camerabody met Nikkor 18-105 onlangs aangeschaft. Wat een fijne camera! Ligt prettig in de hand. Veel mogelijkheden om zelf in te stellen maar presteert ook prima op automaatstand. Ben er meteen mee gaan werken: het kantelbare scherm is geweldig! WiFi is handig om snel foto's naar je smartphone te sturen om b. v. te delen. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Brera01 23-08-2015 Product kwartaal in bezit

Na een week Londen, paar dagen Disney en honderden foto's verder een nieuwe review. Het is en blijft een heerlijke camera met veel mogelijkheden. Ik heb wel een extra accupack voor 2 accu's onder de camera geschroefd waardoor ik meer foto's kan maken zonder noodzaak van accu opladen. De stand effect geeft leuke resultaten als ware het een ansichtkaart in pasteltinten, werkt erg leuk als je gebouwen fotografeert. maar niet te vaak gebruiken. ISO laat zich in het menu makkelijk verhogen of verlagen afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid licht en of je wel of niet mag of wil flitsen.

Brera01 04-05-2015 Product paar dagen in bezit

Het zal wel komen doordat ik al eerder wat Nikon camera's heb gehad, de D3000 en de D5000, maar deze camera voelde gelijk al heel vertrouwd aan. Ligt goed in de hand, ook als de handen wat groter zijn zoals bij mij. Menu is vergelijkbaar met de vorige modellen maar lijkt makkelijker toegankelijk te zijn en met meer mogelijkheden uiteraard. Enige minpuntje is de ingebouwde flitser, ook al zet je die op de laagst mogelijke stand, toch zijn de foto's dan vrij kil. Daarna dezelfde foto's gemaakt met mijn Nissin Di622 flitser en die waren gelijk veel warmer van kleur. Al met al een prima camera voor de gevorderde amateur of beginnende pro.

tijsp00 25-12-2014 Product kwartaal in bezit

9,6
Heb voor deze camera gekozen vanwege het kantelbare LCD scherm i.c.m. overige specificaties. Tot op heden stelt hij mij in alle opzichten erg tevreden. Hij maakt prachtige scherpe foto's, ligt lekker in de hand en vormt met deze kitlens een ideale combinatie om mee op fotosafari te gaan.Ik heb inmiddels aan twee Nikon workshops deelgenomen. Ideaal om kennis te maken met de diverse mogelijkheden die de camera biedt. Op het punt gebruiksgemak wordt het ene puntje alleen verloren door de vele instelmogelijkheden, waardoor je keuze zo ruim wordt. Ik maak zelf bijvoorbeeld nog maar weinig gebruik van de voorgeprogrammeerde opties en effecten. De camera en lens voelen prettig en degelijk aan, maar zal zich in de tijd nog moeten bewijzen. Al met al een aankoop waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Brera01 01-05-2015

Dank je voor deze review. Zelf heb ik wat Nikon camera's gehad, de D3000, de D5000, dus nu tijd voor een stapje hoger. Heb zelf deze set net besteld dus binnenkort kun je ook een review van mij verwachten. Ik ben echt een Nikon fan geworden :)