Sony HT-ZF9 zwart

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 83 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ZF9 zwart op Kieskeurig.be.

8,9

Dennis 07-01-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb deze soundbar tegelijkertijd gekocht met mijn nieuwe TV, ook een Sony.
Lang getwijfeld tussen deze soundbar, en een sonos systeem
Uiteindelijk voor deze Sony soundbar gekozen omdat Ik wel graag een sub wilde en dan is deze soundbar gewoon veel goedkoper. Tevens is er op dit moment van schrijven een actie waarbij je de achterspeakers gratis erbij krijgt, dat vond ik ook een groot pluspunt
Het geluid is gewoon heel goed, het valt me mee.
Ik had hiervoor een dure pioneer receiver, met dure handgemaakte speakers en een sub, uiteraard kan de soundbar niet tippen aan die geluidskwaliteit, maar toch ben ik tevreden over het geluid
Zeker bij het TV kijken is het geluid zeer goed, bij het luisteren naar muziek merk je wel dat het bereik in het middentonen gebied wat minder is maar dat kan eigenlijk ook niet anders met 3 van deze kleine speakertjes.
De soundbar is wel vrij lang, ik heb hem onder een 43 inch Sony tv hangen en de soundbar is net iets breder als de tv. Dit vind ikzelf niet zon probleem maar is wel iets om rekening mee te houden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vrij breed

Wim 02-01-2019

Zeer compleet

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze Sony soundbar met subwoofer heeft een bijzonder mooi geluid; is simpel te installeren; is zeer ruim en gemakkelijk in aantal aan te sluiten randapparatuur. Beschikt over Wifi, Bluetooth, meerdere HDMI aansluitingen en USB poort
Ik moet alleen nog even met de afstandsbedieningen aan de gang. Maar een extra afstandsbediening zie ik niet als een groot probleem.... I.c.m. de actie van de achterspeakers was de keuze nog gemakkelijker gemaakt

Pluspunten

• Compleet
  • Geluid
  • Inclusief subwoofer
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• nog niet opgemerkt

Ash 02-01-2019

3.1 en Dolby Atmos? Jazeker!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb de Sony HT-ZF9 aangeschaft ter vervanging van een LG SK9Y (met side èn upwards firing drivers) - wat een verademing t.o.v. de SK9Y!

De SK9Y mag dan een scala aan drivers hebben en op papier iets meer vermogen, maar kan bij lange na niet tippen aan de pure kwaliteit die de Sony HT-ZF9 met zicht meebrengt. Ondanks dat ik enigszins sceptisch was door het gebrek aan side èn upwards firing drivers heb ik, mede door de vele goede reviews, de knoop doorgehakt. Achteraf gezien was dit één van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt.

De soundstage is geweldig open en wikkelt zich heerlijk om je heen - je vergeet zowaar die de soundbar veel minder drivers heeft. Sony laat hier zien dat ze met de Vertical Surround Engine kunnen toveren met geluid. Stemmen worden goed geïsoleerd en duidelijk weergegeven en er is zelfs een dedicated knop aanwezig om de separatie nog verder op te voeren.

De subwoofer kan flink donderen in meeslepende actiefilms, maar schakelt moeiteloos over naar een strakke basweergave wanneer je je muziek naar de soundbar streamt via de ingebouwde chromecast functionaliteit. De draadloze koppeling tussen sub en soundbar was een eitje, dit ging namelijk volautomatisch. De verbinding is ook geen enkele keer weggevallen (looking at you LG).

Conclusie; laat je niet gek maken door andere soundbars met meer drivers, bij Sony weten ze wel wat van geluid en dat is goed te merken en met de Vertical Surround Engine heeft Sony een prachtig stuk techniek in huis!

Pluspunten

• Dolby Atmos/DTS:X
  • 4K HDR passthrough
  • On-screen menu
  • Display kan volledig uit
  • 2 IR repeaters aan de achterkant

Rogier Simons 31-12-2018

Soundbar HT-ZF9 - schitterend geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

De geluidskwaliteit van deze soundbar is prachtig, zeker voor liefhebbers van film en muziek. De Atmos Dolby-techniek is echt indrukwekkend. Het strakke, sobere design bevalt mij ook enorm. Uiteindelijk staan er (zonder de extra speakers) slechts twee toestellen meer in de kamer. De soudnbar beschikt over de nodige instellingsmogelijkheden via de afstandsbediening. Deze is zeer handig. De subwoofer kan ook hiermee apart worden ingesteld.
Ik heb de soundbar aangesloten op een Philips smart tv. Via bluetooth ging dit vrij snel, maar ik kreeg nadien de synchronisatie tussen beeld en geluid niet gecorrigeerd. Ik heb dus beslist om twee high speed hdmi-kabels aan te schaffen. (Extra kost van +/- 70 euro). Met de kabels lukte het uiteindelijk vrij snel om de beelden en het geluid te synchroniseren. De handleidingen zijn hierbij zeer handige hulpmiddelen. Kleine voetnoot: als ik een filmpje van Youtube of van Videoland bekijk is er toch weer een klein verschil. Dit is echter niet storend. Ik ben benieuwd naar de meerwaarde van de extra speakers. Ik ben echter nu al zeer tevreden met deze aankoop!

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • aparte regeling van subwoofer
  • meerdere presets op de afstandsbediening
  • duidelijke handleidingen

Minpunten

• synchronisatie tussen geluid en beeld
  • extra hdmi-kabels nodig

Job 29-11-2018

Super geluid, maar wel een paar kleine ontwerp fouten

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze soundbar koop je om supergeluid bij je dolby atmos films te krijgen en daar slaagt de HT-ZF9 100% in. De installatie gaat helemaal vanzelf na het beantwoorden van wat simpele vragen. Als je hem niet voor film maar voor muziek wil gebruiken doet de ingebouwde Chromekast zijn werk. Wat beter had gekund is de plaatsing van de aansluitingen. In de eerste plaats is de stroom kabel kort en zit hij vast, dus je kan geen andere plaatsen. Daarnaast zitten alle aansluitingen niet in het midden maar aan de zijkant. Tot overmaat van ramp staan de HDMI-aansluitingen schuin de verkeerde kant op waardoor ze een U-bocht moeten maken om naar het midden te gaan. Hierdoor is het bijna onmogelijk om dit model tegen de muur te monteren (positief is dat de beugels daarvoor wel meegeleverd worden). Een andere verbetering was geweest als er geen Chromecast audio, maar een Chromecast Ultra hadden ingebouwd, zodat je direct 4k content had kunnen afspelen vanaf de soundbar.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Simpele bediening en installatie
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Ontwerp mbt aansluitingen
  • Geen Chromecast Ultra

MRC 11-11-2018

Perfecte Film ervaring

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Lang en veel vergelijking gemaakt. Belangrijk voor mij dat de soundbar het bioscoop gevoel geeft en daarnaast voor muziek een goede prestatie geeft. Daarnaast niet al te groot en lomp, plaatsing bij 48" tv waardoor bv Yamaha ysp5600 of samsung HW-N950 te groot zijn. Qua muziek was de Yamaha YSP2700 nog een alternatief, maar deze is op gebied van film beleving minder dan de Sony HT-ZF9. Ik moet de achterspeakers nog binnen krijgen, maar zelfs zonder deze als je bv via YouTube Dolby Atmos of DTS:X test filmpjes afdraait is het al een fantastische beleving en heeft Sony iets erg opmerkelijks uit de 3.1 opstelling kunnen halen. Werkelijk een erg knappe prestatie. Wat ik lees uit reviews is de beleving met de achterspeakers nog overweldiger, ik kan niet wachten...ook qua muziek is de sony erg goed (wel iets minder dan Yamaha), de bas is goed bij hoge tonen komt de Sony net een tikje sprankeling tekort. Maar dat is een detail. Aansluiten via de kpn mediabox is wat lastig het geluid komt dan alleen voor tv uitzendingen automatisch uit de soundbar. voor apps, bv YouTube of terugkijken, gaat dat dan niet en los ik het op met bluetooth, werkt ook maar was prettig als dit direct was. dit heeft verder niets met type soundbar te maken maar met mijn TV,Samsung 2014.

Pluspunten

• Bioscoop ervaring
  • Muziek goed, mooie bas
  • Slanke bar
  • Onverwachte prestatie voor een 3.1 opstelling

Minpunten

• Hoge tonen bij muziek mag iets sprankelijker

Rene 09-07-2019

Mooi strak en goed apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze sound bar nu 2 weken en erg tevreden. Wel 2 surround speakers erbij gekocht. Wat ik de leukste optie vind is de knop voor surround geluid verticaal, prachtig geluid door de hele kamer ook met muziek. Verder USB aansluiting zit ook niet overal op. Veel mogelijkheden zoals films, muziek en sport. Gebruik zelf het meeste origineel geluid. Mooie bass en kun je nog aanpassen met de subwoofer. Het geluid bij TV kijken is prima. Ziet er mooi uit in de kamer, past mooi onder de TV.

Pluspunten

• Ook erg goed om muziek te luisteren.
  • USB aansluiting.
  • Vertical surround functie.

Minpunten

• Geen.

Theo 03-03-2019

Top geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Paar maanden in bezit nu en nog steeds erg tevreden. Sinds een tijdje nu ook de achter speakers erbij en lijkt nu echt of je in de bioscoop zit.

Esther 01-03-2019

supergoed geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Begonnen met alleen de soundbar en de basbox maar inmiddels zijn de extra boxen er ook. prachtig geluid, geweldig voor films maar ook voor muziek. Wij zijn helemaal tevreden.

Pluspunten

• mooi geluid
  • geen draden
  • aansluiten is een makkie

Minpunten

• bij verbinden met bluetooth, niet te ver weg lopen

pdejager 30-01-2019

Knallend geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze soundbar zorgt voor een waanzinnig geluid, nu al, zonder de achterspeakers die nog na geleverd gaan worden. Ik ben zeer benieuwd en verheug me er op!!

Pluspunten

• bioscoopervaring
  • eenvoudig te koppelen aan tv

Minpunten

• prijs

darko 16-01-2019

plug in & enjoy

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb eerder een Bose soundbar gehad, daarna een Samsung soundbar, maar nu heb ik eindelijk een SOUNDBAR! Ik heb de kabels ingestoken en aangezet en die werkt perfect met mijn Sony TV! Default instellingen zijn voorlopig perfect: onze ruime living kan het geluid net aan. Films, muziek... alles speelt perfect af. Het kost iets meer maar het is het waard wat mij betreft!

Pluspunten

• plug in & play
  • mooie geluid voor een ruime living

Minpunten

• iets te prijzig maar geld waard

Dave1990 14-01-2019

prijs/kwaliteit zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Na de setup van dit product, die trouwens super simpel en moeiteloos was, was ik meteen verbaasd door de kwaliteit van de diepe bass die de sub leverde.
Deze soundbar is naar mijn mening veruit de beste in zijn prijscategorie, alhoewel je met enkel de soundbar geen volledige surround ervaring krijgt, desondanks de 'Virtual Surround'.
In combinatie met de (WIRELESS!!) speaker set is dit de GO TO voor veel mensen die geen 'over the top' setup willen kopen met als bonus dat je zo goed als geen kabels moet beginnen verbergen, verven of wegmoffelen (op de voedingskabels na).

Pluspunten

• Oogt mooi
  • Beschermingscover die makkelijk te verwijderen is
  • Diepe bass
  • Draadloze subwoofer

Minpunten

• Hdmi- & USB-poort moeilijk te bereiken

Remi Arts 11-01-2019

Goed geluid en handige functionaliteiten

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Het is een mooie wel iets wat grootte soundbar.
Geluidskwaliteit is uitstekend!
Makkelijk te installeren via HDMI ARC kanaal.
Daarnaast is de ingebouwde ChromeCast erg handig voor direct afspelen van muziek.
Afstandsbediening die bijgeleverd is, heb je niet echt nodig door CEC.

Pluspunten

• Geluid
  • Bediening
  • Gemakkelijkheid
  • Functionaliteiten
  • Chromecast

Minpunten

• Formaat

Renzo 10-01-2019

Uitstekende Soundbar met goede prijs-kwaliteitverhouding!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Na lang zoeken toch gekozen voor deze soundbar vanwege de actie in combinatie met de achterboxen. Heb ook gekeken naar Sonos Playbar maar de extras die je dan moet kopen rechtvaardigen in mijn ogen niet de prijs en kwaliteit verhouding. Ook JBL Bar 5.1 hierin vergelijken maar op basis van geluid toch niet gekozen (ondanks de handige afneembare boxen).

Sony heeft nog een duurdere versie van rond de 1000 euro maar die is mij te grof (vrij breed). Deze is qua verhouding perfect en past mooi voor de TV (49 inch). Installatie een fluitje van een cent. De ARC HDMI is erg fijn, scheelt weer een afstandbediening. Verder genoeg aansluitmogelijkheden. Ook de externe verbindingen zoals Bluetooth, Chromecast en Spotify Connect werken uitstekend. Het geheel was met een half uur geïnstalleerd inclusief koppelingen met telefoon en andere apparaten. Mooi om te zien dat er maar drie kabels nodig zijn waarvan twee stekker en een HDMI is en je verder dus geen snoeren hebt.

Dan het geluid. Ik was bang dat de bass zou teleurstellen (400 watt om 500 bij de JBL) maar dat is gelukkig niet het geval. De speakers zijn zelfs uitstekend, ook al zijn het er maar drie geven ze meer dan genoeg volume en nuance. De instellingen zijn makkelijk aan te passen dmv knoppen (cinema, tv etc) en de virtualsound knop maakt het geluid aanzienlijk voller. Het fijne is dat je zowel muziek als film erg goed kan afspelen zonder ingewikkelde installatie of settingen. Tot slot Dolby Atmos, kan dit uit een enkele soundbar komen. Nou eerlijk gezegd niet, al is de poging die ze doen wel keurig, mis ik toch de boxen achter/naast me volr het juiste gevoel. Die komen er vanwege de actie tot half februari aan maar zijn wel een must (300 euro voor set van 2). De soundbar geeft wel echt een ruimtelijk geluid maar voor Atmos niet het ruimtelijke gevoel.

Kortom is dit vooral een aanrader in combi met de achterboxen. Heb 600 betaald en daarvoor vind je op dit niveau niet veel gelijkwaardig betere soundbars. De pure muziekliefhebber zal voorkeur hebben voor een receiver met losse boxen. Ik ben vooral liefhebber van kwaliteit en gemak en daarvoor is deze ideaal. Zeker gezien de actieprijs.

Pluspunten

• Kwaliteit versus prijs
  • Actie tot half februari extra achterboxen
  • Vele aansluitmogelijkheden
  • Vele verbinding mogelijkheden
  • Zeer snelle en makkelijke installatie

Minpunten

• AB wel erg chinamateriaal (gelukkig niet nodig)
  • Achterboxen zijn een must (gelukkig nu gratis)

N.M. Tiemessen 08-01-2019

Gebuiksvriendelijk met een goed geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb het product gekocht om de volgende hoofdredenen: draadloze aansluiting van de subwoofer; aansturingsmogelijkheden middels blue-tooth en de app.

Pluspunten

• Draadloze connectie + HDMI met TV
  • Blue-tooth, app, netwerk

DS88 07-01-2019

Fantastisch geluid, ook bij hard volume

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

De soundbar en subwoofer zijn ten eerste al mooi om te zien. Door het afneembare gaasrooster op de soundbar kun je nog een andere look creeren ook.
Maar dan het geluid: film (getest) krijgt veel meer effect door de cinema-mode. Muziek (+alle opties zoals Spotify-connect etc.) krijgt een kraakhelder geluid. Maar voor mij het belangrijkste: gaming. Bij het spelen van RDR2 komen er nu geluiden naar voren die voorheen niet te horen waren. Veel meer diepte en realisme waar geluiden vandaan komen.. en dan heb ik nog niet eens de achterspeakers.

Al met al, fantastische aankoop. Zowel in design als in z'n kunnen!
En daarbij staat alles aangesloten binnen 15 minuten. Inclusief het verpakkingsmateriaal verwijderen

Pluspunten

• Geluid (ook bij hard volume)
  • Aansluitmogelijkheden
  • Simpel aangesloten

Jacco de W 07-01-2019

Mooi geluid en strak uiterlijk

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Samen met Sony bravia tv gekocht en werkt perfect samen. Mooi geluid en makkelijk te bedienen. Vele opties om aan te sluiten. Staat prachtig onder de tv aan de muur bevestigd. Genoeg ruimte om de kabels uit zicht te houden.

• Vele opties

Pepijn 06-01-2019

Super simpele installatie

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Hele mooie soundbar met de kwaliteit die je verwacht van Sony. Zowel qua geluid als qua degelijkheid.
Nu met de actie voor gratis achterspeakers helemaal een toppertje. Op de speakers moet ik nog even wachten maar het geluid is al veel beter dan uit de TV!

Pluspunten

• Looks
  • Eenvoudige installatie
  • Geluid (zelfs zonder surround speakers)
  • Kan nog onder een 43" TV
  • eARC, automatische herkenning door mijn TV

Minpunten

• Aansluiting van de kabels zijn een beetje raar

Michel 06-01-2019

Toptoestel

Sublieme geluidsweergave!
Eenvoudige bediening en vlotte aansluitingsmogelijkheden.
Prachtig en doordacht design.
Toptoestel!

Ingo 05-01-2019

Mooi design en vormgeving

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb dit product gekocht vanwege de compatibiliteit met mijn Sony TV en vanwege de technische voorstand tov andere concurrenten. Tevens vind ik het design zeer mooi en ben ik zeer tevreden van de geluidskwaliteit en surround effecten.

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• aansluitingen iets moeilijker bereikbaar