Sony HT-NT5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

DeSchaker01 11-09-2016

Beter dan gehoopt

Na jaren een full hifi losse componenten set van Denon met Kef speakers te hebben gehad ben ik begin augustus overgestapt naar deze sound bar van Sony. Overgestapt omdat ik de tv netjes wilde ophangen en het geluid beter wilde wegwerken. Kleine kinderen vinden kunnen de verleiding van alle knopjes maar niet weerstaan ;) en deze soundbar heeft geen knopjes ;)

Ik startte mijn zoektocht bij de Heos van Denon. Aangezien dit mooi zou aansluiten bij de 3 Heos1 speakers die ik in m'n huis heb staan. Echter zou ik dan een probleem krijgen met het aantal vereiste HDMI aansluiingen. Aangezien er weinig "soundbars" zijn die ook meerdere HDMI aansluiting bieden en het feit dat HDMIarc wel een bijzonder handige feature bleek te zijn van mijn Denon receiver ben ik bij de Sony uitgekomen. Na meerdere reviews toch met pijn in het hart de hifi set verkocht en de HT-NT5 gekocht.

Geluid
Als je bedenkt wat ik had... Dan is de HT-NT5 zeker een stap terug maar gezien de eisen waar het aan moet voldoen ben zeer zeker wel tevreden. De soundbar zelf geeft strakke tonen af. De subwoofer is wel een vereiste bij zowel tv kijken als bij muziek luisteren (ik had voorheen genoeg aan alleen mijn speakers en geen aparte sub nodig)

Wireless
Ik heb hem aangesloten op Wifi (mijn Sony TV is wel bedraad verbonden) Het casten van TuneIn gaat vlekkeloos en ook Spotify connect werkt uitstekend. Bluetooth werkt eveneens kinderlijk eenvoudig zoals je mag verwachten. Ik heb alles getest met een Samsung S7edge en een IPhone 5s

HDMIarc
Absolute must wat mij betreft. Ook hier werkt dit voorbeeldig.

SongPal
Ik heb de app geinstalleerd en deze kan affabiek wel een aantal standaard muziek services meer gebruiken. Je moet nu de apps (buiten Spotify) zelf toevoegen dat is bij mn Heos app wat uigebreider. Verder werkt de app prima en intuitief. Ik gebruik hem bijna nooit aangezien ik vooral stream vanaf mijn Sony tv, Ps4, ipad en telefoons. En daarnaast is het zeker een plus dat een afstandsbediening is bijgeleverd. Deze wordt eveneens regelmatig gebruikt.

minpuntje: Ik heb een beetje gespeeld met de plaatsing van de wireless Sub. Achter de bank en achter een kast maakte hij niet altijd verbinding. Nu staat hij 3 meter van de soundbar af zonder zaken die ervoor staan en alles werkt prima. Echt uit het zicht plaatsen was in mijn woonkamer helaas niet mogeljk.

Conclusie
Zoek je een soundbar met wireless multiroom mogelijkheden (niet getest) met uitstekend geluid en voldoende aansluitmogelijkheden dan zit je hiermee goed. Sony heeft het goed voor elkaar ik overweeg nu mn Heos speakertjes in te wisselen voor de Sony varianten.

Pluspunten

• afstandbediening
  • 3 HDMI porten
  • HDMI arc
  • kraakheldere stemmen tv
  • hoge tonen

Minpunten

• App kan uitgebreider
  • Sub niet uit het zicht

Thom Ripmeester 14-12-2017

Geweldige soundbar!

Na aanschaf van een Sony 4k tv moest ik wel overgaan naar een 4k soundbar. Voorheen had ik al een Sony soundbar maar deze is vele malen beter.
Nadat ik de soundbar aanzette verbond hij uit zichzelf de draadloze woofer en was de installatie zo goed als klaar!
Menu is zeer gebruiksvriendelijk en goed te gebruiken icm de bijgeleverde afstandbediening.
Het afneembare rooster is ook ideaal om de soundbar goed schoon te krijgen van stof.
De afwerking en het design zijn van geweldige kwaliteit.
Deze soundbar ondersteund ook hdcp2.2, wat perfect is voor mijn 4k apparatuur zoals mijn ps4 pro.
Voor dit geld heb je een bijzonder goede soundbar met een fantastisch geluid.
Nog geen seconde spijt van gehad!

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • 3x Hdcp2.2 voor 4k
  • Mooie vormgeving
  • Simpel aan te sluiten
  • Overzichtelijk menu

patrick 04-12-2017

briljant geluid genot voor de oren

ik ben al jaren sony fan en heb ook altijd sony producten gekocht
ik had een dolby pro set maar nu over gegaan op een sound bar
het geluid is werkelijk fantastisch kippenvel als de sub aan gaat heel mooi

Pluspunten

• bijna geen kabels meer
  • werkt goed samen met de bravia tv

Minpunten

• kan niet echt een min punt vinden

VF 27-11-2017

Perfect geluid

Dankzij de Sony Cashback actie deze soundbar voor een mooie prijs gekocht. De uitstraling van het product is erg mooi en het geluid is nog veel beter. Dankzij de ARC aansluiting is de soundbar te bedienen met dezelfde afstandsbediening als de TV. Prijs-kwaliteitverhouding is top.

• Geluidskwaliteit
  • Subwoofer

Minpunten

• Weinig instellingsmogelijkheden

Richard 18-02-2018

Mooi geluid!

Mooi apparaat, handig en makkelijk te bedienen. Had lang getwijfeld om er één aan te schaffen, maar ben blij dat we het hebben gedaan.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Geen opvallend schermpje dat af kan leiden

Minpunten

• Nogal groot, past net op de kast bij de tv...

Eric 03-02-2018

Super soundbar

Na jarenlang een Sony DAV DZ230 Home Cinema set te hebben gehad wilde ik eens wat nieuws. Aangezien ik al zeer tevreden was over deze Sony set wilde ik graag een Sony Soundbar.

Uiteindelijk gekozen voor de HT-NT5. Nu een aantal weken in bezit en totaal geen spijt van deze keus! Complimenteerd de 4K televisie en de PS4 Pro fantastisch! Geweldig geluid bij films, games en muziek!

Ik ben al aan het kijken naar de SRS X88 speakers om uit te breiden.

Pluspunten

• 3 HDMI poorten
  • Fantastisch en scherp geluid!
  • Makkelijk in gebruik

Bas 27-01-2018

Soundbar

We hebben naar aanleiding van de reviews op internet deze soundbar via internet gekocht.
Wij kunnen melden dat we heel blij zijn met deze aankoop en dat hij bijzonder goed geluid geeft.
Zelfs de bas is precies goed, niet te overheersend tijdens gesprekken en niet te weinig tijdens het afspelen van muziek.

Pluspunten

• Geluid
  • Bas
  • Synchronisatie met TV afstandbediening,
  • als je de TV aan of uit zet, schakeld de
  • soundbar mee.

rene poelwijk 26-01-2018

soundbar

de soundbar heeft een mooi geluid, is makkelijk aan te sluiten, bij aansluiten werkte de soundbar meteen, en heeft een mooi slank design.

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten
  • mooi design

Minpunten

• nog niet ontdekt, heb m net

J. C. 26-01-2018

65xd8599

Tv heeft ongelooflijk zuiver beeld en soms lijkt het op 3d. Af en toe een bug met androidsoftware. Geluid is redelijk. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden
  • Bedieningsgemak
  • Uiterlijk
  • Grootte

Minpunten

• Af en toe restart, maar echt storend is het niet.

Sjoerd 24-01-2018

Goed instelbaar

Werkt eenvoudig en is zonder gebruiksaanwijzing te installeren. Wel is het met kleine kinderen lastig dat de tweeters niet beschermd zijn.

Pluspunten

• Draadloos koppelbazen subwoofer
  • Goed geluid!

Minpunten

• Breed in verhouding met tv
  • Tweeters niet beschermd

Antoine 21-01-2018

Machtig geluid voor een soundbar

Na al jaren tevreden te zijn over Sony TV's, hebben wij gekozen voor een soundbar van Sony. De HT-NT5 voldeed aan de eisen die we stelden: een redelijke prijs tegen goede kwaliteit en hij ziet er ook nog eens goed uit. Het aansluiten van het apparaat was vrij eenvoudig (helaas zat er geen HDMI-kabel bij, wel een optische audiokabel) en binnen 5 minuten konden we al genieten van de soundbar. Na enkele dagen hebben we nog geen enkel zwaar minpunt kunnen ontdekken en genieten we van schitterend geluid! Streamen vanaf de iPhone van de verschillende diensten gaat prima, evenals streamen vanaf onze NAS.

Aangezien we dus ook al een TV hebben van Sony kunnen we het meeste op de soundbar al regelen met de TV-afstandsbediening.

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten en in te stellen
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen HDMI-kabel inbegrepen
  • Display niet zichtbaar als soundbar voor TV ligt

Soundbar Sony HTNT5 20-01-2018

Soundbar Sony HTNT5

Mooie soundbar, eenvoudig aan te sluiten en extra geluidsbelevenis bij een TV (Sony KD65ZD9). Voor een slechthorende als ik heel fijn om te hebben.

Pluspunten

• Eenvoudige aansluiting
  • Mooi geluid met subwoofer
  • Mooie vormgeving
  • Speaker overal aan te sluiten met Bluetooth

Annelies 18-01-2018

super soundbar met een heerlijk klinkend geluid

Wilde al langer een soundbar kopen. Hij werkt super en een lust voor het oor. Hab er al langer zin in maar met die superaktie, dat gaf snel de doorslag. Dus op dinsdagavond besteld en woensdag om 1300 uur in huis.
Even wat gestoei met aan sluiten maar nu heb ik dan ook wat.

Pluspunten

• past precies bij de tv
  • zelfde merk
  • zelfde kleur
  • super geluid

John 17-01-2018

Mooi geluid en makkelijk installeren

Zoals van Sony gewend is de set goed ingepakt en, op een high speed HDMI kabel na, compleet. Door de makkelijke installatie stond de set binnen een kwartier helemaal op de plek. Na het updaten van de software ook de overige zaken makkelijk in kunnen stellen via het complete menu op het TV scherm. Deze set gekocht als passende balk bij de 4K TV en omdat de set is uit te breiden met o.a. draadloze achterspeakers.

Pluspunten

• Mooie balk
  • Geluid
  • Installatie
  • Aansluitingen
  • Uit te breiden

Minpunten

• Basisprijs
  • Reageert wat langzaam bij inschakelen TV

W. O. 13-01-2018

nice design, clear open sound

The sound quality is great, I feel the difference using the soundbar, watching different programs including movies, sports, music. the design is nice, but the display screen on the bar is small.

Pluspunten

• Excellent Quality
  • Strong sound with 400 w
  • Easy to install
  • Connectivity options

Minpunten

• Display screen is too small

Stephan 11-01-2018

prachtig geluid en een mooi design

Prachtige soundbar met een geluid dat de kamer goed kan vullen. Heel veel aansluit mogelijkheden zoals ARC, Chromecast, Wifi en Bluetooth. Ook kan je er een multi room systeem van maken of een surround beleving met extra losse boxen zoals de ZR5.

Koppelen met mijn braviaTV is niet soepel gegaan omdat hij hem niet herkende. Ook kan er duidelijker worden aangegeven of het gecomprimeerde of PCM kan hebben.

Met de cashback voor nog geen 300 euro een absolute aanrader. Profiteer nog tot eind januari of wacht op de BTW actie vd media markt doe vaak de laatste week van januari is

Pluspunten

• Veel aansluit mogelijkheden
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • 400 watt is veel geluid
  • muurbeugel meegeleverd

Minpunten

• Bravia Sync ging niet soepel

Steven 11-01-2018

Goed geluid

Ik had een nieuwe tv gekocht en de oude mediacenter surround set was ook wel aan vervanging toe, en wilde een soundbar hebben van het zelfde merk als de tv, dus moest het een Sony worden. Na wat online speuren kwam ik op de HT-NT5 uit en deze vond ik qua design en prijs erg mooi, en het geluid valt zeker ook niet tegen. Wat ik ook belangrijk vind is dat hij uit te breiden is met twee draadloze surround speakers.

Pluspunten

• goed geluid
  • mooi design
  • redelijke prijs

Wesley 10-01-2018

Geweldig geluid

Mooi apparaat met een zeer goed geluid. Ik was op zoek naar een vervanging voor mijn 5.1 systeem omdat mijn vrouw gek werd van alle kabels (pff, vrouwen) Ik wou niet inleveren op volume en de mogelijkheid hebben om draadloos uit te breiden naar 5.1 (nadat ik mijn vrouw heb overgehaald haha). Ik ben uitgekomen bij deze soundbar.

In de standaard setting vond ik het geluid redelijk schel... maar na wat finetuning geweldig geluid kunnen krijgen

• Goed geluid

Minpunten

• Bas iets aan de lage kant

j.dorrestein 09-01-2018

Sony soundbar

Het geluid van de tv is prima maar bij muziek producties merk je toch dat het geluid wat blikkerig is. Met deze sound bar is het bioscoop niveau wat het kijk plezier bevorderd

Michael B 08-01-2018

Top kwaliteit en super gebruiksvriendelijk

Makkelijk te installeren, Prachtig geluid en super gebruiksvriendelijk!
Ook de ingebouwde Chromecast is zeker een pluspunt!

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • perfect geluid
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • ingebouwde chromecast