Sony HT-NT5 - Reviews

9,0 Lees 1 review
Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen
Draadloze subwoofer

Beoordeling op basis van 1 review

DeSchaker01 11-09-2016 Product paar weken in bezit

Beter dan gehoopt

Na jaren een full hifi losse componenten set van Denon met Kef speakers te hebben gehad ben ik begin augustus overgestapt naar deze sound bar van Sony. Overgestapt omdat ik de tv netjes wilde ophangen en het geluid beter wilde wegwerken. Kleine kinderen vinden kunnen de verleiding van alle knopjes maar niet weerstaan ;) en deze soundbar heeft geen knopjes ;)

Ik startte mijn zoektocht bij de Heos van Denon. Aangezien dit mooi zou aansluiten bij de 3 Heos1 speakers die ik in m'n huis heb staan. Echter zou ik dan een probleem krijgen met het aantal vereiste HDMI aansluiingen. Aangezien er weinig "soundbars" zijn die ook meerdere HDMI aansluiting bieden en het feit dat HDMIarc wel een bijzonder handige feature bleek te zijn van mijn Denon receiver ben ik bij de Sony uitgekomen. Na meerdere reviews toch met pijn in het hart de hifi set verkocht en de HT-NT5 gekocht.

Geluid
Als je bedenkt wat ik had... Dan is de HT-NT5 zeker een stap terug maar gezien de eisen waar het aan moet voldoen ben zeer zeker wel tevreden. De soundbar zelf geeft strakke tonen af. De subwoofer is wel een vereiste bij zowel tv kijken als bij muziek luisteren (ik had voorheen genoeg aan alleen mijn speakers en geen aparte sub nodig)

Wireless
Ik heb hem aangesloten op Wifi (mijn Sony TV is wel bedraad verbonden) Het casten van TuneIn gaat vlekkeloos en ook Spotify connect werkt uitstekend. Bluetooth werkt eveneens kinderlijk eenvoudig zoals je mag verwachten. Ik heb alles getest met een Samsung S7edge en een IPhone 5s

HDMIarc
Absolute must wat mij betreft. Ook hier werkt dit voorbeeldig.

SongPal
Ik heb de app geinstalleerd en deze kan affabiek wel een aantal standaard muziek services meer gebruiken. Je moet nu de apps (buiten Spotify) zelf toevoegen dat is bij mn Heos app wat uigebreider. Verder werkt de app prima en intuitief. Ik gebruik hem bijna nooit aangezien ik vooral stream vanaf mijn Sony tv, Ps4, ipad en telefoons. En daarnaast is het zeker een plus dat een afstandsbediening is bijgeleverd. Deze wordt eveneens regelmatig gebruikt.

minpuntje: Ik heb een beetje gespeeld met de plaatsing van de wireless Sub. Achter de bank en achter een kast maakte hij niet altijd verbinding. Nu staat hij 3 meter van de soundbar af zonder zaken die ervoor staan en alles werkt prima. Echt uit het zicht plaatsen was in mijn woonkamer helaas niet mogeljk.

Conclusie
Zoek je een soundbar met wireless multiroom mogelijkheden (niet getest) met uitstekend geluid en voldoende aansluitmogelijkheden dan zit je hiermee goed. Sony heeft het goed voor elkaar ik overweeg nu mn Heos speakertjes in te wisselen voor de Sony varianten.

Pluspunten

• afstandbediening
  • 3 HDMI porten
  • HDMI arc
  • kraakheldere stemmen tv
  • hoge tonen

Minpunten

• App kan uitgebreider
  • Sub niet uit het zicht