Sony HT-NT5 - Reviews

Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen
Draadloze subwoofer

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

DeSchaker01 11-09-2016

Beter dan gehoopt

Na jaren een full hifi losse componenten set van Denon met Kef speakers te hebben gehad ben ik begin augustus overgestapt naar deze sound bar van Sony. Overgestapt omdat ik de tv netjes wilde ophangen en het geluid beter wilde wegwerken. Kleine kinderen vinden kunnen de verleiding van alle knopjes maar niet weerstaan ;) en deze soundbar heeft geen knopjes ;)

Ik startte mijn zoektocht bij de Heos van Denon. Aangezien dit mooi zou aansluiten bij de 3 Heos1 speakers die ik in m'n huis heb staan. Echter zou ik dan een probleem krijgen met het aantal vereiste HDMI aansluiingen. Aangezien er weinig "soundbars" zijn die ook meerdere HDMI aansluiting bieden en het feit dat HDMIarc wel een bijzonder handige feature bleek te zijn van mijn Denon receiver ben ik bij de Sony uitgekomen. Na meerdere reviews toch met pijn in het hart de hifi set verkocht en de HT-NT5 gekocht.

Geluid
Als je bedenkt wat ik had... Dan is de HT-NT5 zeker een stap terug maar gezien de eisen waar het aan moet voldoen ben zeer zeker wel tevreden. De soundbar zelf geeft strakke tonen af. De subwoofer is wel een vereiste bij zowel tv kijken als bij muziek luisteren (ik had voorheen genoeg aan alleen mijn speakers en geen aparte sub nodig)

Wireless
Ik heb hem aangesloten op Wifi (mijn Sony TV is wel bedraad verbonden) Het casten van TuneIn gaat vlekkeloos en ook Spotify connect werkt uitstekend. Bluetooth werkt eveneens kinderlijk eenvoudig zoals je mag verwachten. Ik heb alles getest met een Samsung S7edge en een IPhone 5s

HDMIarc
Absolute must wat mij betreft. Ook hier werkt dit voorbeeldig.

SongPal
Ik heb de app geinstalleerd en deze kan affabiek wel een aantal standaard muziek services meer gebruiken. Je moet nu de apps (buiten Spotify) zelf toevoegen dat is bij mn Heos app wat uigebreider. Verder werkt de app prima en intuitief. Ik gebruik hem bijna nooit aangezien ik vooral stream vanaf mijn Sony tv, Ps4, ipad en telefoons. En daarnaast is het zeker een plus dat een afstandsbediening is bijgeleverd. Deze wordt eveneens regelmatig gebruikt.

minpuntje: Ik heb een beetje gespeeld met de plaatsing van de wireless Sub. Achter de bank en achter een kast maakte hij niet altijd verbinding. Nu staat hij 3 meter van de soundbar af zonder zaken die ervoor staan en alles werkt prima. Echt uit het zicht plaatsen was in mijn woonkamer helaas niet mogeljk.

Conclusie
Zoek je een soundbar met wireless multiroom mogelijkheden (niet getest) met uitstekend geluid en voldoende aansluitmogelijkheden dan zit je hiermee goed. Sony heeft het goed voor elkaar ik overweeg nu mn Heos speakertjes in te wisselen voor de Sony varianten.

Pluspunten

• afstandbediening
  • 3 HDMI porten
  • HDMI arc
  • kraakheldere stemmen tv
  • hoge tonen

Minpunten

• App kan uitgebreider
  • Sub niet uit het zicht

patrick 04-12-2017

briljant geluid genot voor de oren

ik ben al jaren sony fan en heb ook altijd sony producten gekocht
ik had een dolby pro set maar nu over gegaan op een sound bar
het geluid is werkelijk fantastisch kippenvel als de sub aan gaat heel mooi

Pluspunten

• bijna geen kabels meer
  • werkt goed samen met de bravia tv

Minpunten

• kan niet echt een min punt vinden

VF 27-11-2017

Perfect geluid

Dankzij de Sony Cashback actie deze soundbar voor een mooie prijs gekocht. De uitstraling van het product is erg mooi en het geluid is nog veel beter. Dankzij de ARC aansluiting is de soundbar te bedienen met dezelfde afstandsbediening als de TV. Prijs-kwaliteitverhouding is top.

• Geluidskwaliteit
  • Subwoofer

Minpunten

• Weinig instellingsmogelijkheden

Charlie 15-12-2017

super soundbar

Value for money; top product van Sony; mijn persoonlijke advies is om er ook gelijk 2 SRS ZR5 bij te kopen! Mooi design en goede connectiviteit erg eenvoudig te installeren; echt kinderlijk eenvoudig.
De HT NT 5 is een waardig opvolger van de sublieme HT RT 5 die helaas in Nederland iet meer te koop is en uit de collectie is.

Pluspunten

• installatie erg eenvoudig
  • echt draadloss
  • subliem geluid
  • uitbreidbaar met bv Sony SRS ZR 5

Thom Ripmeester 14-12-2017

Geweldige soundbar!

Na aanschaf van een Sony 4k tv moest ik wel overgaan naar een 4k soundbar. Voorheen had ik al een Sony soundbar maar deze is vele malen beter.
Nadat ik de soundbar aanzette verbond hij uit zichzelf de draadloze woofer en was de installatie zo goed als klaar!
Menu is zeer gebruiksvriendelijk en goed te gebruiken icm de bijgeleverde afstandbediening.
Het afneembare rooster is ook ideaal om de soundbar goed schoon te krijgen van stof.
De afwerking en het design zijn van geweldige kwaliteit.
Deze soundbar ondersteund ook hdcp2.2, wat perfect is voor mijn 4k apparatuur zoals mijn ps4 pro.
Voor dit geld heb je een bijzonder goede soundbar met een fantastisch geluid.
Nog geen seconde spijt van gehad!

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • 3x Hdcp2.2 voor 4k
  • Mooie vormgeving
  • Simpel aan te sluiten
  • Overzichtelijk menu

Bk 13-12-2017

Sony HT-NT 5

Erg blij met deze aankoop. Lang gezocht naar een soundbar met een geschikte prijs kwaliteit verhouding. Wat een mooi geluid in combinatie met mijn Sony 4k TV.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog geen

Nico 11-12-2017

Degelijke soundbar met prima geluid

Over de geluidskwaliteit van de televisie waren wij niet tevreden. Nu gebruiken we de Sony soundbar om het televisiegeluid weer te geven. Ik kan nu zelfs zonder koptelefoon Nederlandse series goed volgen. Dat kon met alleen het tv-geluid niet. De soundbar is tevens erg handig omdat je vanaf telefoon of tablet goed met Bluetooth je eigen muziek of internetradio kan streamen. Ook goed dat er ook een usb-aansluiting is, waarmee ook muziek afgespeeld kan worden. Ik ben geen geluidstechnicus, maar de prijs-kwaliteitverhouding is wat mij betreft prima.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • prijs
  • compact model

Minpunten

• kan niets bedenken

Andrea 09-12-2017

Mooi design

Heb voor dit product gekozen vanwege goede gebruikers ervaringen. Wilde ook van de draden af van ons oude systeem. Stelt niet teleur. Vooral bij films heel mooi geluid. Mis bij muziek nog wat "body" maar moeten nog wat stoeien met de instellingen. Prijs kwaliteit goede keuze.

• Goed geluid
  • Prijs kwaliteit
  • Meervoudige hdmi aansluitingen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tom 02-12-2017

Fantastisch apparaat!

Ik heb de soundbar eigenlijk op blind vertrouwen online gekocht zonder hem gehoord te hebben maar zeker geen spijt van. Hij geeft krachtig geluid en wat ik een enorm voordeel vind is dat je het volume van de subwoofer apart kunt instellen. Verbinden via HDMI arc met mijn LG tv werkt perfect en hij reageert nu ook op de afstandsbediening van de tv. Spotify connect werkt goed, en biedt de optie om favoriete afspeellijsten op te slaan zodat je muziek ook zonder je smartphone kunt starten. In tegenstelling tot wat sommige sites vermelden beschikt hij wel degelijk over NFC. Enige minpuntje is dat de aangegeven hoogte exclusief het verwijderbare frontje is, waardoor hij nu toch net niet onder mijn tv kan staan.
Maar al met al echt een aanrader

Pluspunten

• krachtig geluid
  • aparte volumeinstelling subwoofer
  • makkelijk te verbinden via HDMI-arc

toontje 28-11-2017

prachtig geluid mooi uiterlijk

prima geluid, vooral bij films en muziek, ook bas tonen en prima in eigen instellingen te regelen en bij te stellen

Pluspunten

• uiterlijk
  • fantastisch geluid

rasav 23-11-2017

goed geluid

Mooi natuurlijk geluid. Werkt goed samen met Sony tv. Start automatisch met tv. Ook afzonderlijk via Spotify te gebruiken.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Veel gebruiksmogelijkheden
  • Kan stereo-installatie vervangen

Minpunten

• Mooi, maar afwerking kan beter

Christof 19-11-2017

Fantastische toevoeging voor ons huishouden

Mijn gewenste uitkomst: Spotify streamen met Wifi en upgrade van het geluid van de samsung TV (voornamelijk series) met een maximaal budget van €400.
Onderzoek naar mogelijkheden: 1. versterker en boxen aanschaffen (beste optie qua geluid maar zeker 2x gesteld budget voor wat fatsoenlijks). 2. Multiroom systeem (Heos, Sonos), hier ook weer een budget kwestie. 3. De Sony HT-NT5.
Met cashback actie "slechts" €400. Voldoende aansluitingen voor de toekomst, subwoofer aanwezig (echt een toevoeging) , geluid voldoet aan mijn verwachtingen, uit te breiden met extra boxen (toekomst), simpel in te stellen en te bedienen. Kortom een waardevolle aanschaf voor ons huishouden. Wij hebben een topgeluid met Netflix series en we streamen spotify voor een mooi geluid in de woonkamer.

Pluspunten

• prijsverhouding
  • Aansluitmogelijkheden
  • Geluid volgens verwachting
  • subwoofer aanwezig

Minpunten

• trekt stof aan en door afwerking erg zichtbaar

M. Baard 18-11-2017

Mooie vormgeving, prachtig geluid

De Sonu soundbar is makkelijk te installeren, en heeft een mooie platte vormgeving. het geluid is geweldig, zowel hoge als lage tonen zijn mooi helder. Echt een aanrader in combinatie met de sony tv!

Pluspunten

• vormgeving
  • geluidskwaliteit
  • technisch makkelijk te instaleren

Theo A. 14-11-2017

Fraaie vormgeving

Een heel fraai vormgegeven soundbar met mooie ruimtelijke geluidsweergave.
Een goede combinatie met de Sony TV.

Juan 12-11-2017

Super soundbar.

Ik was op zoek naar een soundbar welke mijn huidige installatie kon vervangen. Na een zoektocht op internet kwam ik op deze en een samsung tegen welke aan mijn eisen voldeden en binnen het budget paste.
Uiteindelijk voor deze Sony HT-NT5 gekozen.
Deze online bij Coolblue besteld en na levering direct aan de slag deze te installeren. Dat was echt in een paar minuten gebeurt.
Mooi vormgegeven waarbij je kan kiezen of je de speakers wilt zien of wilt afdekken met het bijgeleverde raster. Gezien er 2 kleine kinderen rondlopen bij mij toch voor het raster gekozen. Dit is makkelijk te monteren dmw de magneten en blijft goed op zijn plaats. Naar mijn mening maakt het raster de uitstraling meer degelijk. Zonder ziet het er ook mooi uit maar wel kwetsbaarder.
Bij de eerste keer aanzetten werd automatisch de subwoofer gekoppeld en kwam het installatiescherm op de TV.
Dit was ook wederom weer een paar minuutjes en daarna was de soundbar op het internet aangesloten (wifi) en klaar voor gebruik.
Vervolgens maar eens gaan testen met tv, Xbox, Spotify etc en het werkt allemaal super.
Ook ideaal dat zodra je de TV aan of uit zet de soundbar ook aan of op standby wordt gezet.
Wil je muziek luisteren: Spotify openen (nadat je je telefoon of tablet met bluetooth hebt verbonden met de soundbar), soundbar selecteren en spelen maar.
Daarna kan je op je apparaten Spotify gewoon afsluiten en de soundbar speelt door. Daarna kan je vanuit het menu van de soundbar de afspeellijst gewoon weer starten. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Tevens heeft de soundbar een klein display waarop de bron wordt aangegeven of welke "sound" je kiest.
Door de koppeling van de soundbar met de tv heb je nog maar 1 afstandsbediening nodig om TV te kijken.
Voor mij is dit de eerste soundbar maar ik stond versteld van het geluid dat eruit komt.
Ik ben zeer tevreden en deze soundbar is een zeer goede vervanging voor mijn oude apparatuur.
Ook gaf de soundbar aan dat er een nieuwe update beschikbaar was in het menu en deze was perfect te installeren OTA.

Kort samengevat: Een super soundbar voor een super aanschafprijs.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Mooi degelijk design
  • Super sound
  • Makkelijke bediening

Lucide 06-11-2017

Super geluid hoort bij super TV

Sony Bravia Tv is subliem met natuurlijk beeld en nu ook geluid met soundbar. all-inclusive nu met alle apps en tv

Pluspunten

• natuurlijk helder beeld
  • geluid zonder ruis
  • draadloze subwoofer
  • bluetooth

Minpunten

• grote soundbar

Toonman 01-11-2017

Super geluid, makkelijk in gebruik

Al langer op zoek naar soundbar voor TV voor beter geluid bij films en als extra muziek luisteren.
Veel reviews en testen gelezen op internet.
In eerste instantie gekeken voor een sonos of bose systeem daar deze overal aanbevolen worden en deze over het gehele huis uit te breiden zijn.
Bij mediamarkt geluisterd naar verschillende systemen, sonos en bose erg goed maar ook erg duur.
Men koopt bv de soundbar van sonos zonder subwoofer, deze kost al even duur als de soundbar en het geluid zonder subwoofer is een stuk minder. Zelfde verhaal bij bose.
Aangezien ik sinds een jaar een sony 4K tv heb besloten om de soundbars van sony eens te bekijken. Uitgekomen bij de HT-NT5, klinkt fantastisch en met subwoofer ook nog eens draadloos. Deze soundbar gekocht en nog 2 extra draadloze boxjes van sony omdat wij echte filmfreaks zijn en graag surround sound hebben voor betere beleving tijdens film kijken.
Voordeel van dit systeem: kan gewoon uitbreiden door het hele huis, draadloze boxen kunnen gekoppeld worden.
Thuis gekomen en alles aangesloten. Fluitje van een cent, binnen 5 minuten werkte alles. Via wifi nog alles geupdate en voila
super geluid.
Hacksaw ridge gekeken , ongelooflijk de kogels en explosies lijken de huiskamer wel in te komen.
Verder is de kwaliteit van muziek luisteren ook veel beter dan ik dacht, niet zo geweldig als een los systeem maar klinkt prima.
Al met al erg tevreden met dit systeem, geniet elke dag van mijn avondje film kijken.

Pluspunten

• bij films geweldig geluid
  • makkelijke installatie
  • prijs prima voor wat je krijgt

Minpunten

• bevestiging aan muur zou wat beter kunnen
  • voor surround geluid heb je extra boxjes nodig