Panasonic SC-HTE200EG

Subwoofer plaatsing
los
Samsung HW-K450
10,0 (2)

Beoordeling op basis van 1 review

5,5

MtrMsZH 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

5,5
Om het tegenvallende geluid van de tv een boost te geven en bewust niet voor een 5.1 systeem te gaan zijn we na (nu blijkt te enthousiaste) advisering voor deze gegaan. Echter na een week al besloten deze retour te doen. Het geluid valt gewoon tegen en zijn de instellingsmogelijkheden te beperkt. Je hebt de keuze uit wat standaard instellingen maar "duidelijk" verschil was er niet te horen. Het is vooral de spraak dat naar voren of juist naar de achtergrond verplaatst. De bassen zijn wat meer hoorbaar maar toch ook niet echt (overdreven) aanwezig.
Ook was duidelijk merkbaar dat per zender en programma het geluid zeer kon verschillen ondanks de instelling niet gewijzigd was. Mbt de stemmen was het of blikkerig, juist DOF op de achtergrond of zeer SCHEL. Kennelijk heeft dit met de kwaliteit van de opnames of uitzending te maken. Bij het kijken van films mis je uiteindelijk toch "body" wat geluid betreft. Actiesound komt gewoon niet uit de verf. Onze pc speakers klinken dan zelfs mooier, voller en levendiger. Wat iedereen wel opviel was dat de muziek in films en programma's juist kwalitatief beter en zeer duidelijk hoorbaar was.
Inmiddels hebben we al weer diverse soundbars in winkels vergeleken en geluisterd en blijkt gewoon dat deze in vergelijking te duur is voor zijn prestaties. Er zijn veel betere en voordeliger alternatieven.