Harman/Kardon Citation Multibeam 1100

• Test panel 8.5 jan 2024
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman/Kardon Citation Multibeam 1100 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jochem2911 09-01-2024

Een aanrader

Ik heb vanuit review.nl deze soundbar 2 weken mogen testen. Bij het leveren van de soundbar ziet de soundbar in de verpakking er al indrukwekkend uit. Eenmaal uitgepakt is hij met zijn 110 cm echt een eyecatcher. Ook de afwerking is helemaal top, netjes bekleed met mooie stof waarvan tevens wel het nadeel is dat hij ietwat statisch is en veel stof ed. aantrekt en met een kat in huis vallen de kattenharen wel snel op.
Het aansluiten van de soundbar gaat erg makkelijk met behulp van de bijgeleverde quick install card en mede dankzij de HDMI arc erg makkelijk te koppelen met mijn TV. Dankzij zijn kamerkalibratie functie wordt het geluid aangepast aan de omgeving waardoor er een perfect film – en muziekbeleving ontstaat.
Mede dankzij zijn bluetooth functie kan ik zelfs mijn platenspeler en telefoon feilloos koppelen en dankzij zijn geluid een perfect muziekbeleving.
Nadeel voor mij is wel de breedte van de sound bar. Omdat hij 110 cm breed is, is het lastiger voor de perfecte plaatsing te vinden en is hij breder dan mijn TV. Maar mocht je de ruimte hebben dan is het een fantastische soundbar.

Pluspunten

• Geluid
  • Uitstraling
  • Gebruiksklaar maken

Minpunten

• Lengte van de soundbar (in mijn situatie)

m******@h********** 09-01-2024

Schitterende soundbar met prachtig geluid!

De afgelopen weken heb ik deze soundbar mogen testen, en wat een indrukwekkende soundbar is dit gebleken!
Ik was op zoek naar een makkelijke geluidsoplossing voor mijn slaap/werkkamer op zolder en kwam al snel uit bij een soundbar.
In de eerste instantie had ik mijn oog laten vallen op de bekende grote concurrent omdat ik die al meerdere malen had beluisterd en ervaren bij familie en vrienden. Echter, toen ik de mogelijkheid kreeg om de Harman Kardon te testen en te ervaren, zou ik nu zonder twijfel kiezen voor de Harman Kardon, vooral vanwege de verfijnde weergave van muziek.
In mijn woonkamer heb ik een 5.1 set met grote zuilspeakers staan, en ik vreesde dat de prestaties van de soundbar zouden tegenvallen, waardoor ik mogelijk zou moeten investeren in een uitgebreidere set voor de zolder. Maar niets bleek minder waar! Hoewel een soundbar natuurlijk niet kan tippen aan losse speakers met een aparte receiver, overtreft de geluidskwaliteit en -ervaring mijn verwachtingen ruimschoots!
De soundbar wordt geleverd met alle benodigdheden en kabels, zodat je direct aan de slag kunt. De installatie, dankzij de gebruiksvriendelijke Google Home app, verloopt vlekkeloos.
Dolby Atmos functioneert uitstekend en neemt je mee in een meeslepende geluidservaring. De bas weergave voldoet prima maar kan me voorstellen dat een sub net dat beetje extra bioscoopervaring kan geven bij films maar eerlijk gezegd mis ik het niet in de meeste gevallen.
En niet te vergeten, het design van de soundbar is werkelijk prachtig en luxueus vormgegeven, naar mijn mening zelfs mooier dan dat van de bekende grote concurrent!

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Mooi design
  • Connectiviteit opties

b***************@g******** 08-01-2024

Kwalitatieve soundbar met een top design

Ik heb de Harman Kardon Citation Multibeam 1100 enkele weken mogen testen.

Het design van deze soundbar is geweldig. De grijze stoffen bekleding van de grijze versie past perfect in ons modern interieur. De hele behuizing en het scherm voelen aan als topkwaliteit.

Verbindingsmogelijkheden waren zoals verwacht uitstekend, zowel bedraad als draadloos (Spotify & bluetooth).

En dan misschien het belangrijkste: het geluid. Komende van een set-up met receiver en 3 speakers kan deze soundbar het "volle" geluid van grotere speakers helaas niet evenaren. De hoge- en midtonen zijn helder en de bass is vrij volumineus. De lage tonen zijn echter vrij afwezig, waardoor het geluid soms wat mager klinkt. Dat zal helaas eigen zijn aan het compacte formaat van een soundbar in het algemeen.

De eerste ervaring met Dolby Atmos bleek weinig meer dan een gimmick, tenminste zonder de optionele draadloze subwoofer en surround speakers (die we niet getest hebben).

Al bij al een zeer mooi en kwalitatief stuk om onder de TV te plaatsen, en beter dan alleen TV-speakers zal het in elk geval wel klinken.

Pluspunten

• Mooie en moderne uitstraling
  • Alle moderne verbindingsmogelijkheden
  • Kwalitatieve behuizing

Minpunten

• Afwezige lage tonen

ChGr 27-12-2023

Top kwaliteit, het geluid is fantastisch

De soundbar heb ik een aantal weken mogen testen. Als je de doos opent valt gelijk het mooie design op van de soundbar, de digitale display met touchscreen is handig in gebruik en geeft een luxe uitstraling. De soundbar is plat genoeg om voor een tv neer te zetten op het kastje zonder dat dit hinder geeft voor het beeld. De installatie ging erg makkelijk en de soundbar maakt snel verbinding met verschillende account zoals spotify en google home. Hierdoor is de soundbar makkelijk te gebruiken, de geluidskwaliteit is helder en doordat je de instelling kan aanpassen is het met tv kijken erg fijn omdat zonder dat de tv heel hard hoeft te staan, een heel helder geluid hebt.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Snelle installatie