LG DSP2 zwart

• Test panel 7,4 jul 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSP2 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

WesleyDC 24-10-2021

Perfecte soundbar voor een klein budget

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Helaas een beetje teleurgesteld in dit product.
De soundbar is relatief goedkoop, maar moet hierdoor ook wat inbinden aan kwaliteit.
Heel makkelijk te installeren en gebruiken.

Je sluit hem gewoon aan op de HDMI poort van je LG smart tv / netspanning en de soundbar werkt.
Of je maakt verbinding met bluetooth
Er zit nog een aparte afstandsbediening bij, maar die hebben we nog niet gebruikt.
Als je de afstandsbediening van de LG smart tv gebruikt, gaat de soundbar mee aan en uit of luider en stiller.

Het geluid is wat minder van kwaliteit, mogelijks ook omdat ik hiervoor een Marshall multiroom gebruik om muziek te luisteren en deze stukken beter is van kwaliteit (welke dan ook nog niet zo hoog scoort).
Wel stukken beter dan de ingebouwde speakers van de televisie.

Het design is wel een heel groot pluspunt, strak en mooi afgewerkt.
Niet zo heel groot en voelt heel stevig aan.
Als je op zoek bent naar een relatief goedkope soundbar en niet zo een audiofiel bent, is dit een goede keuze.

Pluspunten

• Afwerking / design
  • Gebruiksgemak / verbinding
  • Prijs

Minpunten

• Geluid

Tommy 17-10-2021

Net onvoldoende in een iets grotere leefruimte.

Geluidservaring
▪ Surround sound viel op zich wel mee voor een soundbar al had ik er persoonlijk iets meer van verwacht.
▪ Intensiteit valt wel tegen, als je het gebruikt in een iets grotere ruimte is dit zeker onvoldoende. Ook voor muziek te spelen komt het net een tikkeltje tekort.
▪ Kwaliteit van het geluid is best ok, maar ook hier is het net niet voldoende.
Gebruiksgemak: Het is zeer makkelijk in gebruik en ook het installeren is een fluitje van een cent.
▪ Verbinding: Bluetooth werkt naar behoren en je kan er makkelijk mee verbinden.
Design: Het ziet er strak uit en past goed bij de meeste flatscreen tv's. Daarnaast heb je ook de optie om het op te hangen.

• gebruiksgemak
  • niet te groot

Minpunten

• Kwaliteit net onvoldoende
  • Surround kan beter

t***************@g******** 15-10-2021

LG sounbar, leuk maar geen meerwaarde.

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Enige tijd geleden kregen we de kan om een LG Nanocell tv te testen, deze voldeed zo aan wat we zochten dat we de TV gekocht hebben. Het enige negatieve puntje was het geluid. Het kwam dus zeer goed uit toen ik deze soundbar van LG ook kon testen. Na de vlotte een beetje zoeken in de handleiding kreeg ik de soundbar met de juiste verbindingskabels ( optische kabel) toch aangesloten op onze Smart TV. Wel was het wat jammer dat je al een diep tv meubel nodig hebt om de soundbar voor de tv te plaatsen, daar onze tv op zijn voet staat en niet aan de muur gemonteerd is (montagebeugels voor soundbar bijgeleverd) Het was dus even wat schuiven en passen vooraleer deze op een goede plaats stond.
In tegenstelling tot het strakke design van onze LG tv, is de zijkant van de soundbar afgewerkt in donker fineer hout, wat op zich wel mooi is, maar niet echt past bij een modern strak tv design.
Eens aan gesloten merkten we niet meteen een verschil in geluidskwaliteit, buiten het volume van de soundbar was er geen verder verschil op te merken. Het 3D sound effect of de verschillende geluidsmodi zijn allemaal wel leuk, maar het grote verschil geven ze toch echt niet.
Wel is het zeer leuk dat de soundbar ook is uitgerust met bleutooth, waardoor je ze ook als externe speaker kan gebruiken, dit is dan echt wel een meerwaarde van de soundbar. De app die je kan downloaden ter bediening van de soundbar, heeft naar mijn mening ook geen echte meerwaarde, want als je ze gebruikt ben je evengoed binnen het bereik van de bediening! De bediening die zichzelf uitwijst en makkelijk hanteerbaar is heeft toch ook weer een minpuntje. Met de bediening van de TV controler, kan ik mijn decoder van mijn provider bedienen, maar jammer genoeg niet de soundbar van hetzelfde merk. Kortom, leuk gadget, maar meer geluidervaring?

Pluspunten

• compact
  • aansluiten

Minpunten

• montage
  • meerwaarde
  • design

d**********@g******** 13-10-2021

Soundbar DSP2 review

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb dit product enkele weken mogen testen. Opstelling is een LG nanocell tv met de soundbar LG DSP2, verbonden via Bluetooth. Eerste indruk bij het uitpakken is positief. Degelijke bouw, kwaliteitsvolle uitstraling, leuk accent aan de zijkanten (hout imitatie).
Aansluiten ging als een fluitje van een cent. De toestellen vinden elkaar zonder probleem.
Eerste ervaringen met het geluid waren met een serie op Netflix. De soundbar geeft een meerwaarde op gebied van geluidsweergave, echter geen surround beleving. Ook de diepere tonen, bas tonen missen wat kracht en volume. Dit is natuurlijk niet te verwonderen omdat het om een soundbar gaat zonder extra subwoofer.
Ook viel het op dat de synchronisatie met beeld een beeld uit sync was, wel vervelend. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de Bluetooth verbinding en wordt opgelost door verbinding te maken met optische kabel.
Ook werd de soundbar gebruikt als Bluetooth speaker. Dit geeft een mooi geluid en volumineuze weergave, echt tevreden van. Leuk voor een streepje muziek in de woonkamer.

• Gebruiksvriendelijk
  • Muziekweergave

Minpunten

• Bluetooth uit sync
  • Geen extra subwoofer

KrisVaR 05-10-2021

Prima Soundbar.

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Deze soundbar klinkt heel goed in deze prijsklasse.
Een vol en vooral zuiver geluid, welk aanpasbaar is via een app.
Het toestel beschikt ook over de gangbare aansluitingen, zoals HDMI, optisch S/P-DIF en BlueTooth.
De buren hebben ook minder geluidsoverlast bij dit systeem, aangezien er geen zware subwoofer op de grond staat zoals bij een 5.1 surround systeem.

Pluspunten

• zuiver geluid
  • treble, bass en wooferlevel aanpasbaar via app
  • Minder overlast bij buren
  • HDMI(ARC)

Minpunten

• geen analoge ingang
  • tooncontrole enkel via app
  • bij hoog volume weinig bass en scherp geluid
  • geluid gericht, opzij minder goed geluid

willis green 30-09-2021

Budget soundbar voor eigenaars van een kleine tv

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

De LG DSP2 is voornamelijk geschikt voor kopers met een bepaalde budget in gedachte en een relatief kleinere tv (

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • optische kabel meegeleverd
  • batterijen voor afstandsbediening

Minpunten

• relatief weinig bass voor een 2.1 systeem
  • minder uitgebreide handleiding

willis green 30-09-2021

Budget soundbar voor eigenaars van een kleine tv

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • optische kabel meegeleverd
  • batterijen voor afstandsbediening

Minpunten

• relatief weinig bass voor een 2.1 systeem
  • minder uitgebreide handleiding

Jordy 29-09-2021

Een goede soundbar vooral voor luid gebruik

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

De lg dsp2 is een goede soundbar voor de prijs. Toestel zit goed verpakt in een stevige comptacte doos. Ik was zeer tevreden van het gebruiksgemak, voor mij was het letterlijk plug&play. Het toestel connecteerde automatisch met mijn televisie.
Verder ziet het toestel er ook tof uit, niets speciaals gewoon lekker vierkant zonder teveel onnodige prularia.
1 van de minpunten voor mij is de afstandsbediening deze is een glansuitvoering waardoor deze onmidelijk volstaat met vingerafdrukken & makkelijk bekrast raakt.
Een 2de minpunt voor mij was de audioqualiteit bij lage volumes. Niet altijd handig als je ‘s avondslaat nog een film of serie wil kijken terwijl je huisgenoten reeds slapen. Echter bij normale tot luide volumes is dit probleem volledig weg & het geluid zeer goed. Al bij een mooie comptacte soundbar die je zeker waar voor je geld biedt.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Comptact
  • Looks

Minpunten

• Qualiteit bij laag volume
  • Glansafwerking van de afstandsbediening

s*****************@y******** 25-09-2021

Zeer tevreden/klein raar minpuntje

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik ben dit product nu al enkele dagen aan het testen. Het verbinden ging wat moeilijk en heb een hulplijn moeten inroepen (een vrouw alleen é 😜) Eens alles geïnstalleerd was en werkte was ik heel aangenaam verrast. Het geluid was eerst wat scherp maar na wat aanpassingen klinkt alles nu super. Het design is heel mooi en past net onder mijn scherm waardoor ook het beeld niet belemmerd wordt. Het brengt echt een meerwaarde aan de horrorfilms en series dat ik kijk. Ook muziek klinkt er fantastisch door. Ik kon de soundbar nu wel met een optical installeren maar een HDMI kabel bijleveren zou zeker een pluspunt zijn. Wel nog een klein minpuntje ik heb nog een ander toestel van LG staan en die sprong ook aan met de afstandsbediening van de soundbar. Heb het ander toestel afgekoppeld maar het is toch niet in gebruik voor het moment dus dat is niet zo heel erg. Over het algemeen ben ik er heel tevreden over. Goeie prijs/kwaliteit

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mooi design
  • Goeie prijs/kwaliteit

Minpunten

• Installatie ging wat moeilijk
  • Afstandsbediening werkt op andere LG toestellen

Giovanni 25-09-2021

Optisch mooi, prijs-kwaliteit

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb de LG DSP2 soundbar enkele weken mogen testen. Deze soundbar kwam compact verpakt met alle toebehoren netjes erbij.

Aansluiten van het toestel was een fluitje van een cent via de optische kabel. Geluid van de tv even instellen op de soundbar en deze was klaar voor gebruik.
De soundbar start mee op bij het aanzetten van de tv en de volumeregeling werkt via de afstandsbediening van de tv. Hierdoor is de bijgeleverde afstandsbediening voor mij overbodig.
De ledlampen op de soundbar geven het "volume" aan, hierdoor krijg je echter geen volume-weergave meer op de tv, wat voor mij toch een gemis is.

Het oog wil ook wat, de soundbar past mooi onder de tv en heeft een klassevolle uitstraling mooi afgewerkt met houtlook langs de zijkanten.

Qua 'geluid' bleef ik toch wat op mijn honger zitten. Ik vergelijk deze soundbar met mijn tv-speakers en mijn 5.1 setup. Diepe bassen zijn niet hoorbaar, waardoor het echte cinema-effect toch achterwege blijft. De audiokwaliteit is voor mij gelijkwaardig aan de kwaliteit van de interne speakers van mijn tv. Voor ons is deze soundbar geen meerwaarde.

De soundbar verbinden met de smartphone via bluetooth werkt heel makkelijk. Muziek afspelen van verschillende platformen gaat dus zonder zorgen. Al blijf ik ook hier terug op mijn honger zitten qua kwaliteit en mis ik toch opnieuw de diepe bassen.

LG heeft ook een applicatie waarmee je nog enkele kleine instellingen kan aanbrengen aan de soundbar en deze ook upgraden naar de laatste firmware. Applicatie is makkelijk in gebruik.

Kortom: optisch mooie soundbar met een matige kwaliteit van geluid. Uiteraard voor deze prijs kan ook niet meer verwachten. Prima toestel prijs-kwaliteit.

Pluspunten

• Optisch mooi (houtlook)
  • Makkelijk aan te sluiten en te bedienen

Minpunten

• Geen diepe bassen
  • Geen volume-weergave meer op tv

Nancy Vanherle 23-09-2021

Een absolute aanrader

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Deze soundbar overtreft zelfs mijn verwachting.
In de eerste plaats is het product voortreffelijk verpakt.
Het installeren ging super vlot op mijn smart Oled tv.
Door de internetverbinding ging dit als niks...
De soundbar is 100 watt en heeft een zeer mooi geluid.
Qua design vind ik het een mooie soundbar en vooral zeer degelijk qua uitstraling.
Prijs en kwaliteitsverhouding is super goed. Zeker niet twijfelen.
Het leuke is dat je via bluetooth je muziek van je apps / smarthphone kan streamen via de soundbar.
Je kan dus perfect internet radio laten afspelen op je soundbar.
Dit is mooi meegenomen, je hebt er geen aparte internet radio voor nodig.
Het product kan ik dus alleen maar aanbevelen ik had het niet verwacht dat ik er zelfs zoveel plezier aan beleef.

Pluspunten

• design
  • installatiegemak
  • radio luisteren via bluetooth
  • geluid
  • prijs

Minpunten

• iets langere aansluitingskabel zou handig zijn
  • eigenlijk geen minpunten

y************@h********** 22-09-2021

Goede soundbar, mooi design en prima geluidskwaliteit

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Was voor ons de eerste maal dat we een soundbar konden uittesten. De aansluiting en connecties via Bluetooth verliepen heel vlot. De soundbar ziet er heel mooi en strak uit en past in elk interieur. Het geluid is optimaal en zalig om naar te luisteren. Enig minpuntje is dat er alleen voor- en de bovenkant geluid uit komt. Dus aan de zijkanten is het geluid minder volumineus dan als je voor de soundbar zit

Pluspunten

• Prima geluidskwaliteit
  • Mooi design
  • Makkelijk te aan te sluiten

Minpunten

• Geen geluid langs de zijkanten, dus alleen vooraan

n***************@t********* 21-09-2021

Prijs/kwaliteit goede koop

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik mocht de LG DSP2 soundbar uittesten gedurende een week. De soundbar wordt geleverd zonder HDMI- maar met optische kabel. Ik heb hem aangesloten via HDMI op de tv. Om een optimaal resultaat te bekomen moet je hem net onder de onderzijde van je tv plaatsen. Twee muurbeugels worden meegeleverd. Op de bovenzijde zitten onopvallend de volumeknoppen, de aansluitingstoets, de bluetoothtoets en de aan/uittoets. De leds die het volume en de aansluitingen weergeven, zitten vooraan en zijn erg duidelijk. Achteraan is er eveneens een USB-aansluiting voorzien. Wifi connectie is niet aanwezig. De sound bar is redelijk compact en mooi afgewerkt met houtlookzijkanten.
Het geluid is zeer afhankelijk van de kwaliteit van het uitzendsignaal van de tv-zender maar is in het algemeen zeer zuiver. Het basgeluid van de subwoofer had naar mijn mening krachtiger gemogen. Het maximumvolume is meer dan voldoende voor de doorsnee woonkamer. Op de meegeleverde afstandsbeweging zitten 3 verschillende keuzetoetsen (standaard, bioscoop en game) en een "al sound pro" toets die de optimale geluidsinstelling detecteert volgens de ruimte waarin het geluid wordt afgespeeld. Deze laatste optie gaf mijn voorkeur omdat deze het geluid van zowel muziek als andere geluiden het best weergaf. Met de afstandsbediening kan je ook het basgeluid regelen. Spotify en Youtube konden via bluetooth eenvoudig gekoppeld worden en het geluid van deze bronnen was duidelijk beter en zuiverder dan het geluid van de meeste tv-zenders. Een echt bioscoopeffect heb ik niet kunnen ervaren. Prijs/kwaliteit en voor een beperkt budget vind ik de kwaliteit toch meer dan aanvaardbaar.

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooi geluid
  • Streaming via bluetooth eenvoudig

Minpunten

• Basgeluid mocht harder

f***************@h********** 21-09-2021

Sound bar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Gewoon geluid is ok, bass is ok, zuivere klank en helder maar zou hem niet kopen.

f*****************@g******** 21-09-2021

Bevalt goed, maar toch een punt om over na te denken

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

We zijn zeer tevreden van de soundbar. Het geluid is zeer zuiver en de soundbar doet wat ze moet doen. Het geluid klinkt iets beter dan het geluid van onze tv zelf. De soundbar kan uiteraard ook veel luider dan onze tv en creëert het gewenste effect in de ruimte.
Echter vinden we het wel jammer dat je langs onder dient te mikken met de afstandsbediening om de soundbar te bedienen. We hebben de soundbar net onder te tv geplaatst, wat blijkbaar niet de goede plaats is. De bedoeling lijkt ons dat je de soundbar best boven de tv aan de muur bevestigt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Zuivere klant

Minpunten

• mikken langs onder met afstandsbedieging

k***********@t********* 21-09-2021

Heel mooie en goede soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Heel mooi design.past makkelijk in elk interieur.
Het toestel is heel makkelijk aan te sluiten met de bijgeleverde optische kabel. Een extra usb- kabel zou mss een extra pluspunt zijn.
Sinds ik de soundbar in gebruik heb , is mijn geluid veel beter en zuiverder dan enkel het geluid dat ik had van de tv zelf.
Het is een plezier om een filmavond te houden.
Ook heel leuk en makkelijk is de Bluetooth functie om te verbinden met eventueel telefoon,…
Qua prijs kwaliteit is deze soundbar zeker een aanrader

Pluspunten

• Mooi design
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Extra usb- kabel niet meegeleverd

p*******************@g******** 21-09-2021

Geen meerwaarde voor mijn tv

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb het product slechts kort kunnen testen, maar dit zijn mijn bevindingen: de geluidskwaliteit vind ik ondermaats, het geluid van mijn tv is beter dan dit van de soundbar. Het is wel een groot pluspunt dat je de soundbar gemakkelijk kan verbinden via Bluetooth met iphone of ipad. Wat de verbinding met tv betreft gaat dit best vlot maar er mocht wel een HDMI kabel bij geleverd worden. Via de apple tv en vooral dan om Netflix te kijken had ik enkel een brommend geluid en ik kon dit via meerdere instellingen niet oplossen zodanig dat ik de soundbar dan ook niet kon gebruiken voor Netflix en voor sommige andere apps op de apple tv. Verder vind ik design en gebruiksgemak wel makkelijk.

Pluspunten

• Bluetooth

Minpunten

• Geluid
  • Connectie

Jasper 21-09-2021

Matige soundbar, geluidskwaliteit valt tegen

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb deze soundbar voor een aantal weken mogen uittesten en de geluidskwaliteit is wat ik verwachtte voor een toestel uit deze prijsklasse. De ingebouwde subwoofer doet zijn werk en kan zelfs apart afgeregeld worden met de afstandsbediening. De middel en hoge frequenties zijn daarentegen onvoldoende aanwezig, zelfs in die mate dat ik het geluid van mijn tv-speakers prefereer. De soundbar beschikt over verschillende geluidseffecten die je kan kiezen via de afstandsbediening. Het verschil daartussen is nauwelijks hoorbaar en is voor mij dan ook geen meerwaarde. Los daarvan vind ik hem wel mooi staan onder mijn tv, het design (met houten zijkanten) bevalt mij wel. Ook zijn de aansluitmogelijkheden voor mij in orde. Sluit ik hem via HDMI aan, dan start de soundbar automatisch mee op met de tv en kan ik het volume aanpassen met de afstandsbediening van mijn tv.
Om te besluiten zou ik zelf toch voor een andere soundbar gaan, vanwege de matige geluidskwaliteit van dit model.

Pluspunten

• Ingebouwde subwoofer
  • HDMI (ARC)

Minpunten

• Midrange en hoge frequenties te weinig aanwezig

kristof VDG 20-09-2021

degelijk toestel met zeer aangename klankkwaliteit

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb deze soundbar nu een 3-tal weken in bezit en ze heeft me zeker aangenaam verrast. De Klank die er uitkomt is kwalitatief goed en kan aangepast worden aan eigen voorkeuren. Er is een bijhorende app waardoor je de configuratie via je gsm kan doen, wat het allemaal net dat ietsje eenvoudiger maakt. Wij hebben ook een LG tv en konden in de tv de soundbar aan de afstandsbediening van onze tv koppelen. Ik weet natuurlijk niet of dit bij andere merken ook zo is, maar persoonlijk vind ik dit wel een zeer aangenaam voordeel.
Designgewijs ziet de soundbar er goed uit en past ze in de lijn van LG. Ze is niet supergroot waardoor ze onder de meeste tv’s zal passen.
Nu, eerlijkheidshalve moet ik wel meegeven dat onze hoofd-tv zelf een zeer degelijk ingebouwd geluidssysteem heeft, waardoor het verschil minder merkbaar is. Na aansluiten op een andere, budget-tv is het verschil wel duidelijk merkbaar.
Kort samengevat: deze soundbar levert perfect wat ze volgens de info moet leveren, en doet dat met gemak. Prijs-kwaliteitsgewijs is dit zeker een aanrader qua aankoop.

Pluspunten

• bijhorende app
  • koppelen met lg tv remote
  • strak design

Minpunten

• geen