De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSN9YG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JessieD 28-09-2020

LG Soundbar

Geschreven voor: LG DSN9YG

De LG Soundbar is zeer makkelijk en snel te installeren waardoor je er direct mee aan de slag kan. De subwoofer hoeft niet met je tv toestel verbonden te worden waardoor je deze kan plaatsen waar je wil. Zo kan je een extra cinema gevoel creëren in je woonkamer. De LG Soundbar heeft wel wat ruimte nodig waardoor het in een kleine ruimte of op een kleine tv kast direct alle aandacht trekt. De geluidskwaliteit is waanzinnig goed ! Je waant je echt in een cinemazaal.

Pluspunten

• Strak design
  • Snelle installatie

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

Steffie vc 24-09-2020

LG Soundbar DSN9YG

Geschreven voor: LG DSN9YG

een paar weken geleden kwam onze LG Soundbar DSN9YG aan. Ik was enorm benieuwd om het uit te proberen.
Elke vrijdag films kijken Dit is dus de ideale moment om de soundbar te gebruiken .
Wat een geluid. Net of je zit echt midden in de film.
Kwaliteit en gebruiksgemak zeker en vast. Ik raad deze LG Soundbar DSN9YG zeker aan. Heel tevreden van

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kwaliteit
  • design
  • grootte

Jeffreyvdb93 29-08-2020

Mooi design, groot van omvang

Geschreven voor: LG DSN9YG

De LG DSN9YG is een soundbar met de nodige ballen die hij zeker laat horen wanneer je zijn volume de hoogte in jaagt, ideaal om jouw in een film of een game mee in te slepen en van ider klein detail te laten genieten. De Google cast functionaliteit is hier een mooie toevoeging, je kan deze nodige decibels en fantastische klanken ook gebruiken voor je favoriete songs als je bv aan het thuiswerken bent.
De AI sound Pro is het paradepaardje van deze soundbar, door een AI room calibration door te voeren zou de soundbar geoptimaliseerde geluidskwaliteit voor de geplaatste ruimte leveren.
Tip: doe deze calibratie liefst overdag waar je al wat lawaai mag maken, want het kan wel heel luid zijn.
Je kan na het uitvoeren van deze calibratie voor en na geluid horen, persoonlijk merkte ik hier niet zoveel verschil in.

Pluspunten

• Geluid
  • Google cast mogelijkheid

Minpunten

• AI kalibratie
  • Geluid soms op mute

haroldinho 28-08-2020

Zalig geluid

Geschreven voor: LG DSN9YG

Zeer goed verpakt en zeer makkelijk om uit te pakken. Er is een optisch kabel in de doos maar spijtig genoeg geen hdmi aansluitings kabel. De subwoofer is aantesluiten via wifi, heel gemakkelijk dus.

De design van deze soundbar is sober maar hij is wel héél lang.

Het geluid van de soundbar is héél goed maar brengt geen meerwaarde tijdens het journaal of een documentaire.
De verschillende geluidopties zijn vooral te gebruiken tussen films of muziek.

Met de ingebouwde chromecast is het simpel om een gsm aan de soundbar te verbinden een naar muziek te luisteren zonder de tv aan te zetten.

Ik hoor geen verschil voor en na de automatische calibratie van de AI.

App werkt niet altijd zoals het moet nl.hij vindt niet altijd de soundbar.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • goede surround gevoel

Minpunten

• de app
  • de AI caliratie

Nick22 19-08-2020

Mijn eerste soundbar: zoek de juiste content!

Geschreven voor: LG DSN9YG

Spannend, wat kan zo'n soundbar? Ik had nog nooit eentje gehad, dus wist niet echt wat te verwachten.

Beginnen bij het begin: de installatie.
Het uitpakken ging vlot en het installeren eigenlijk ook. Maar ik stoot al direct op een vraag: hoe sluit ik dit ding aan? Dit kan zowel via de (meegeleverde) optische kabel of met een (niet-meegeleverde) hdmi kabel. Uiteraard wou ik de beste optie en dat kon ik niet direct uit de (beperkte) handleiding afleiden. Gelukkig is online alle info te vinden en daar vond ik dat als je tv dat ondersteunde dat E-ARC via hdmi de beste optie was (als je tv dat ondersteunde, wat de mijne gelukkig deed.) Dus maar snel een hdmi kabeltje uit de schuif gezocht en hem zo aangesloten. Het instellen ging probleemloos via een app. Ik moest de doorstroom via E-ARC i.p.v. ARC nog wel ergens aanzetten in mijn tv-instellingen, maar dat is ook maar een vakje aanvinken en dat heeft eerder met de tv te maken.
De geluidservaring
Werd ik nu onmiddellijk van mijn stoel geblazen? Eerlijk gezegd, neen. Gewone televisie klinkt niet veel anders dan via de tv-luidsprekers. Het dolby-atmos gegeven (wat ik via enkele speciale testfragmenten online uittestte) bleek niet veel anders te genereren via de soundbar dan via de tv-luidsprekers. Volledigheidshalve moet ik zeggen dat mijn tv in online reviews ook wel geprezen wordt om zijn standaard geluid. Ik vond beide dan ook gewoon goed geluid produceren.
Is er dan helemaal niks anders? Neen, bij het bekijken van films vallen 2 dingen echt wel positief op in het voordeel van de soundbar. Allereerst het bereik: lagere tonen komen via de soundbar toch wel beter tot hun recht. Dit genereert een geluidservaring die we, in onze eigen woorden thuis, beschrijven als een ‘voller geluid’. Maar vooral basgeluiden, en de bijhorende trillingen, krijg je niet van tv-luidsprekers, en dat doet deze soundbar heel goed. Bij het bekijken van films krijg je zo toch wel meer die bioscoopervaring. Ook bij het gamen en concreet het spelen van actiegames en shooters geeft deze soundbar echt wel een surplus.
Je kan via de afstandsbediening verschillende geluidsprofielen selecteren en ook zelf verschillende niveaus instellen. Na hier wat mee gerotzooid te hebben, laten we toch gewoon de slimme modus zijn werk doen, want die doet dat goed!
Design
Ik ben geen fan van het design. Ik vind de soundbar iets te diep uitvallen en de subwoofer (die automatisch draadloos verbonden is met de soundbar) te groot uitvallen. Ook al staat er 75 inch tv, vooral die subwoofer is in ons interieur moeilijk goed inpasbaar te plaatsen. Het scherm van de soundbar is duidelijk en helder bij het wijzigen van instellingen, dat na enkele seconden dimt.
Google assistent
‘Hey Google’ en een random vraag stellen werkt perfect. Het kan maar een gimmick lijken, maar we gebruiken het vaker dan ik op voorhand dacht. Snel even vragen wat het weer wordt, of hoe ver het rijden is naar een bepaalde plaats zonder een device te moeten nemen en aan te sluiten is echt wel handig.

Conclusie
Produceert je high end tv geen goed geluid, dan is deze soundbar toch zeker een aanrader. Houd wel rekening dat je een grote subwoofer ergens kwijt moet kunnen in je interieur. Heb je al een zeer degelijk geluid via je tv speakers, dan is het een beetje dubbel. Kijk je vaak film of wil je in shooters net wat meer effect wanneer je speelt, dan raad ik het ook aan o.w.v. de diepere tonen en de bas, die je platte tv toch nooit zo indrukwekkend kan produceren. Kijk je vooral gewoon tv en heb je geen klagen over het geluid, dan lijkt deze (of eender welke) soundbar me geen meerwaarde te creëren.

Pluspunten

• Vol geluid
  • Diepe bas
  • Google assistant

Minpunten

• Grote subwoofer
  • Log