Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2157 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Richard 27-08-2019

Top telefoon

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

Telefoon doet wat ze beloven

Werkt snel en een super camera

Enige - puntje de vinger scanner werkt niet altijd even goed als je wat zweet handen hebt

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veel functies
  • Super camera

Minpunten

• Vinger scanner in het scherm

Flashg 16-06-2019

Awesome photos, large screen and a lot of memory

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

I bought my Huawei P30 Pro 2 months ago and I love it. I thought going from a smaller phone to one with a larger screen would be hard but I'm so happy I made this choice.
The camera takes photos that look like they were done by a professional photographer. 100+ points for that alone.
I no longer have to worry about how much memory I have left with all my photos etc. 256GB I don't think I'll run out of space soon 😂. The battery life is also much better than some other brands. I use my phone a lot and I charge it every 1.5/2 days.
I made the move from Samsung to Huawei and I am delighted I did. Definately the best smart phone I have bought so far.

J.k. 11-04-2019

Groot scherm en goede accuduur

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

Dit is een hele mooie telefoon, had altijd een iPhone maar je kunt beter een huawei pro nemen
Het is wel een dure aankoop geweest maar het is echt de moeite waard en als je van fotograferen houdt zit je goed metvdezectelefoon

Richard H 10-04-2019

Mooie GSM, ligt goed in de hand; superaccu, gaat lang mee.

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

Ter vervanging van mijn oude Huawei P8. Nu 5 dagen in bezit en ben er zeer tevreden over. Accu gaat lang mee(ruim 2 dagen) bij normaal gebruik. Opladen gaat zeer snel via adapter.
Mooie uitstraling. Scherm is een verbetering ten opzichte van mijn oude P8. Verder is het toestel zeer snel. Ook de gezichtsherkenning en vingerprintscanner werken goed en snel. De positie van de vingerprintscanner is goed gekozen.
Enige punt waarover gediscussieerd kan worden is de keuze van de speaker. Geluidskwaliteit valt tegen ten opzichte van de P8.
Over de kwaliteit van de camera is al heel veel geschreven maar ook dat wil ik graag benadrukken; Hij maakt echt zeer goede foto's. Ook de mogelijkheden en opties die geboden worden zijn ruim voldoende voor een smartphone.

Pluspunten

• Snelle response
  • Accuduur
  • Scherm
  • Beveiliging (gezichtsherkenning; vingerprint))
  • Camera

Minpunten

• geluidskwaliteit interne speaker

Seyma 08-04-2019

Fijne telefoon

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 256 GB / zwart / (dualsim)

Hele goede telefoon, maakt mooie scherpe afbeeldingen. Geluid is ook heel goed en een fijn groot scherm. Opladen gaat heel snel en batterij gaat lang mee.

Pluspunten

• Camera
  • Geluid
  • Groot
  • Batterij

Minpunten

• Geen hoesje bij geleverd

Hasan Garip 16-05-2019

Huawei p30 pro, het beste toestel?

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik had hiervoor altijd Apple toestellen, voor de huawei p30 pro had ik de IPhone 7. Ik dacht toen ik ga een keer voor iets anders, wat best wel eng is als je altijd Apple hebt gehad. Maar al met al is het een goede keuze geweest om te veranderen. De huawei p30 pro breathing crystal vind ik qua design en feeling het beste toestel uit het aanbod van nu. Ook is het scherm lekker groot wat erg fijn is bij het kijken naar filmpjes op bijvoorbeeld Netflix en YouTube. Ook bevat de Huawei p30 pro een uitmuntende camera die 5x kan inzoomen en vooral hele mooie foto's kan maken in het donker. Wat mij het meest verbaasd heeft is de capaciteit van de batterij. Hij laadt supersnel op en je kan het erg lang uithouden met de batterij. Ook kun je draadloos opladen en het ondersteunt ook wireless reversed charging (Dat betekent dat je iemand anders zijn telefoon, op je eigen telefoon kan leggen en dan laden ze beide op. Ik moet wel zeggen dat dit erg traag gaat, dus daar zit nog ruimte voor verbertering. Wel is het toestel heel erg snel en verloopt alles soepeltjes. Ik vind het wel jammer dat er geen audiojack is en het toestel bevat ook geen dual speakers, wat je wel zou verwachten bij een toestel rond de duizend euro. Wel kreeg ik een gratis Sonos speaker cadeau bij mijn Huawei p30 pro waardoor ik de audiojack en dual speakers een beetje door de vingers kan zien. Aan het eind van de dag ben ik wel tevreden over het toestel, omdat mijn keuze gebaseerd was op de goede camera's, mooie design en batterijduur. Dus ben jij ook iemand die dit soort dingen doorslaggevend vindt, ga dan zeker voor de Huawei p30 pro.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera
  • Supersnel laden en batterijduur
  • Besturing is snel en soepel
  • Gratis Sonos speaker

Minpunten

• Geen audiojack
  • Geen dual speakers
  • Geluid toestel is hard maar niet echt zuiver

Ryan 18-04-2019

De perfecte telefoon voor de Instagram fotograaf

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

De Huawei P30 Pro is een toestel dat allround alle verwachtingen afvinkt voor een vlaggenschip telefoon op dit moment. De design is strak en elegant waarbij het toestel prettig in de hand ligt. Ook voelt het apparaat degelijk en premium aan door het gebruik van materialen zoals glas en metaal. In de telefoon zit als display een haast randloos OLED paneel met een FHD+ resolutie. Content ziet er op dat beeld kleurrijk uit en oogt scherp. Ook is de leesbaarheid van het scherm onder de volle zon prima. Qua snelheid is er niets te vrezen voor de concurrentie; de Kirin 980 processor is in staat on ondermeer zwaar multitasking en mobile gaming soepel te laten verlopen zonder irritante haperingen. De batterijduur van het toestel is bekant het beste wat er op dit moment verkrijgbaar is, waar menig telefoon na 1 dag gebruik al aan de lader moet is het niet buitengewoon dat de Huawei het twee dagen volhoud. Een bijzonder aspect wat dit toestel onscheid van de rest is de kwaliteit van camera. De camera is in staat om in erg donkere omstandigheden toch een scherpe en heldere foto te maken zonder ruis. Ook is de 10x zoom functionaliteit indrukwekkend en valt er veel detail vast te leggen op grote afstanden. Verder valt er niets aan te merken op de selfie camera, deze maakt scherpe selfies die er prima uitzien. Het enige wat ik mis is een koptelefoon aansluiting, maar dat is op te lossen door het gebruik van een adapter. Al met al raad ik dit toestel aan de Instagram / hobbyfotograaf aan die op zoek is naar een high-end smartphone met de meeste mogelijkheden en beste kwalitiet op het gebied van mobiele fotografie.

Pluspunten

• Degelijke materialen en premium design
  • Zeer kleurrijk OLED paneel
  • Lange batterijduur (2 dagen haalbaar)
  • Camera prestaties in donkere omstandigheden
  • Indukwekkende zoom mogelijkheid met de camera

Minpunten

• Geen koptelefoon aansluiting

Dico Wilbrink 06-06-2019

In alle opzichten een premium product en gebruikservaring

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Nu een week in bezit na jarenlang een ouder model van Samsung te hebben gebruikt. Wat een openbaring dit toestel. Supersnel en een prettige intuïtieve MUI bediening. Alles wijst zich haast vanzelf. In de koopbeslissing gaf natuurlijk de camerafuncties en specificaties de doorslag. Die functie scheelt een hoop gesleep met een systeemcamera.

Pluspunten

• De geweldige camerafunties
  • Snelheid en MUI
  • Prijs, kwaliteitverhouding
  • In alles premiumkwaliteitsgevoel
  • Snellaadfunctie

Minpunten

• Wennen aan de gladde behuizing

Lars de Grauw 17-04-2019

Perfect toestel voor de casual fotograaf.

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Dit toestel is perfect voor de student met het Instagram account of de fotograaf die kwaliteit belangrijk vind. De 4 camera's zorgen samen voor een grote range aan opties voor het schieten van de perfecte foto. De nacht modus van de camera is ook geweldig. De batterij duur en het scherm zijn precies wat je verwacht van een top range telefoon in 2019. De batterij is eigenlijk een standaard dag tot anderhalve dag goed. Het scherm is helder en loopt aan de zijkanten af. De Android versie die Huawei gebruikt vind ik persoonlijk wat minder door de bloatwear en Huawei services in de telefoon die ik niet nodig heb. De performance is daar in tegen wel super. De telefoon is voor websites tot intensieve games perfect. Er is bijna geen vertraging, ook niet tijdens het draaien van twee apps tegelijkertijd. Al met al is het een top telefoon met wat kleine minpuntjes in de software. De prijs is jammer genoeg niet zo laag als je van Huawei verwacht. Ik denk persoonlijk dat dit komt omdat ze het oled scherm van Samsung moeten kopen. Deze telefoon krijgt een degelijke 8

Pluspunten

• Camera's
  • Performance
  • Batterij
  • Scherm

Minpunten

• Huawei android software

Mr.happy 09-04-2019

Super telefoon.

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Heel net afgewerkt. Zonde om er een bescherm hoesje omheen te doen. Nog meer zonde om het niet te doen om schade te voorkomen. Echt Super goeie (nacht) camera. Ik heb foto's genomen in de nacht met een 2 jaar oud vlaggenschip van een concurent donkere foto's bijna niets op te zien. maar de huawei p30 pro was net alsof het klaarlichte dag was. de sprong die huawei heeft gemaakt is echt super.
Zoomfunctie met 5x optische zoom, niet normaal. Ik baal dat mijn scherm protector nog niet binnen is. Dus neem mijn oude telefoon nog maar mee naar het werk.

Pluspunten

• Alle opzichten super Camera
  • Groot vermogen accu
  • Mooi helder scherm
  • Oogcomfort voor in de avond / nacht

Minpunten

• Speaker kan beter maar toch zeer goed
  • Kan geen - punten meer bedenken

Erik van Vliet 25-08-2019

Goede camera, prima batterij, irritant besturingssysteem

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik ging er ten onrechte vanuit dat de Androidvariant niet uitmaakt. Het is niet zo dat je alle aspecten volledig kunt customizen.

Hardware

Qua hardware is de P30 een topmodel. Waterdicht, een prachtig scherm, kleine notch, goed werkende vingerafdruksensor in het scherm, mooie voor- en achterkant, stevige batterij die lang meegaat, en niet te vergeten, een goede camera met meerdere lenzen. Zou hierop stock Android draaien, dan zou het de ideale telefoon zijn.
De 3,5mm jack audioaansluiting mist, maar een usb-c koptelefoon wordt bijgeleverd en ik heb er bij Ali nog voor enkele euro's nog 2 gekocht.

Overzetten instellingen

Er is geen manier om alle instellingen (waaronder wifi-wachtwoorden) over te zetten van mijn oude (OnePlus) telefoon naar mijn nieuwe. Ik heb in het een week een keer of tien geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Huawei heeft een eigen manier geïmplementeerd om apps van een oude telefoon over te zetten naar de nieuwe. Deze manier kopieert de apps rechtstreeks van de oude telefoon. Hierdoor kreeg ik bijvoorbeeld de OnePlus launcher op mijn Huwei, die crashte en niet te verwijderen was. Maar de dingen die ik WILDE kopieren - accountgegevens en wifiwachtwoorden - bleven achter.

Wat wel cool is, is dat ook apps die niet meer in de store staan, zoals StackOverflow, meekomen.

Fotocamera

Mijn eerste smartphone was een Windows Phone en daarop start je de camera snel door de cameraknop even vast te houden. Op mijn eerste en enige Androidtelefoon, de OnePlus 5, start je de camera door 2x op de powerbutton te drukken. Zo werkt het ook op een Nexus en een Samsung.

Huawei heeft er in EMUI echter voor gekozen hiervoor de volume down knop te gebruiken. Alleen werkt deze alleen als er op dat moment geen geluiden worden afgespeeld. En enkel drukken heeft (afhankelijk van je configruatie) weer een andere functie, die je eerst moet afsluiten als je zo de camera wilt opstarten. Tenslotte onthoudt de camera je laatste instelling, dus als je toevallig als laatste een macro- of video-opname gemaakt hebt, dan start de camera daarin op.

Ik heb zo al vele fotomomenten gemist, wat zonde is omdat ik mijn toestel gekocht heb voor de foto's.

Maar goed, als je de camera eenmaal gestart hebt kan je mooie plaatjes maken. Deze plaatjes zijn bijna zo goed als wat er vroeger uit mijn Lumia 1020 kwam. Huawei probeert foto's te verbeteren door kunstmatig scherpte toe te voegen of juist je puistjes weg te blurren. Het resultaat wisselt, al zijn de meeste foto's kwaltatief goed. Met name als je mensen fotografeert valt de kunstmatigheid soms op.

EMUI

Huawei's Androidvariant heet EMUI.
Behalve een aantel te verwijderen apps, zoals Booking.com, wordt het geleverd met een aantal niet te verwijderen apps die Googles varianten vervangen, waaronder:
- EMUI-updater,
- AppGallery, een appstore die graag default is boven die van google,
- Foto's, een eigen fotogalerij met handige opties als advertenties voor fotoservices,
- Huawei Video,
- Muziek,
- Het SwiftKey toetsenbord,
- Browser, een browser die klikgeschiedenis verzamelt voor nieuws en advertenties,
- E-mail
- Contacten

Waar de gebruikersovereenkomst normaal stelt dat je informatie met Google gedeeld wordt, wordt het nu met Huawei. De apps en diensten maken intensief reclame voor zichzelf. Als je bijvoorbeel een foto wilt delen, gaat een groot deel van de schermruimte verloren aan de suggestie om gebruik te maken van Huawei Share. Geen idee wat dat is, maar ik vond de oplossing van OnePlus, die op die plaats de meest recente sharelocaties deelt, praktischer.

Het aansluiten van een beeldscherm en toetsenbord geeft een blije verrassing: je krijgt dan een volledig bureaublad tot je beschikking waarop veel applicaties er prachtig uitzien. Overigens heb je dat toetsenbord wel nodig als je besluit geen gebruik te maken van het standaard geïnstalleerde SwiftKey-toetsenbord. Om de één of andere reden werkt het GBoard niet in combinatie met de desktopmodus.

Batterij- en geheigenbeheeer

Het gedrag van achtergrondapplicaties is apart te noemen. Allereerst worden er allerlei applicaties afgesloten:

- De Huwei p30 pro heeft prachtige afgeronde schermranden. Dat betekent dat als je de telefoon vasthoudt, je per ongeluk tapt/klikt. Je hebt daar apps voor, zoals "no more accidentally touching". Deze verdwijnt echter steeds uit het geheugen, ook als je hem op handmatig beheerd zet.
- Ik synchroniseer mijn foto's graag zo snel mogelijk met OneDrive. Ook deze verdwijnt steeds van de achtergrond. Als ik hem opstart doet hij het weer een tijdje.

Maar andersom:

Als ik in aan de carkit zit begint spotify te spelen. Sluit ik spotify af en luister ik naar een youtube filmpje, dan begint spotify zodra het filmpje is beeindigd of gepauzeerd. Ook als ik spotify hardhandig uit het geheugen verwijder.
Ik heb dit ook een tijdje met Huwei Music gehad, maar die heb ik de toegang tot het internet en mijn bestanden ontzegd, zodat hij niks meer te spelen heeft.

(ik denk dat mijn carkit bij stilte "next" of "play" stuurt, en dat de telefoon dan denkt dat hij op zoek moet gaan naar een applicatie die iets kan afspelen. Maar dat is superirritant en als ik het niet door hebt ben ik weer te laat voor mijn eerstvolgende foto)

Conclusie

Met de cash-back erbij heeft het toestel mij 580 euro gekost. Ik denk dat ik voor dat geld geen spijt heb van mijn aankoop, ondanks de beschreven onhebbelijkheden. Maar ik denk niet dat mijn volgende toestel een Huawei wordt.

Pluspunten

• Fotografeert goed bij slecht licht
  • Lossless van wide angle tot 5x zoom
  • Batterij gaat lang mee
  • Je kunt hem als mini-pc gebruiken

Minpunten

• Apps management buggy
  • Veel crapware
  • Overal Huawei-reclame
  • Geen hardware buttons

jolanda 24-08-2019

goede camera easy to use

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

een goed toestel ,super camera erop .overzichtelijk menu en zelfs voor mij makkelijk te bedienen programma's . dus zeer gebruiksvriendelijk toestel .

Catelijne 05-08-2019

Geweldige camera, scherp beeld

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Een mooi niet te groot en super scherp scherm. Bij normaal gebruik gaat de accu 1,5 half dag mee. Met de snellader binnen een uur weer helemaal opgeladen. Keuze uit leuke kleuren.
Een geweldige camera met nachtcamera en pro stand waar je zelf je camera kan aanpassen.

Pluspunten

• Fantastische camera
  • Scherp scherm
  • Snel opgeladen
  • Draadloos opladen

Jeffrey Van Doorn 02-07-2019

Huawei p30 pro

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Wat een beest van een telefoon!
Hij is snel, strak design en de camera maakt de meest mooie foto's die ik op nog geen een telefoon heb meegemaakt.
Buiten om dat alles is de telefoon in 30 min al 70% opgeladen waardoor je eigen nooit meer leeg kan raken.

De selfie camera is haarscherp er registreed alles
Zoek iemand nog een toestel raad ik deze echt aan

Pluspunten

• Camera voorkant
  • Camera achterkant
  • Zoom functie op de camera
  • Snellader functie
  • Snelheid van telefoon

osama 10-06-2019

sterke batterij , geweldige camera,snel opladen,

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

het telefoon is heel goed geweldige camera geweldige batterij. ik vond in deze telefoon wat ik wil .
ik was terughoudend om het te kopen maar nu heb ik er geen spijt van
ik zou aanraden dit product te kopen .

Pluspunten

• sterke batterij
  • goeie camera

Patrick 02-06-2019

Perfecte accu, snelle opgeladen en fantastische camera

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Naast de geweldige camera, vooral in nacht modus, biedt de huawei p30 pro vele andere voordelen. Zo is deze binnen 30 minuten tot 80% opgeladen, dit zal later waarschijnlijk iets aflopen tot 70% en gaat de batterij bij intensief gebruik makkelijk 1,5 dag mee. Ook het scherm is van prima kwaliteit, hoewel ik zelf weinig verschil merk tussen verschillende beeld kwaliteiten. Het gebruik van de android EMUI die is geïnstalleerd op de P30 pro is even wennen wanneer je afstapt van samsung, maar je hebt door het goede overzicht erg snel door hoe het systeem werkt. Om toch nog even terug te komen op de camera... De nachtmodus is werkelijk fantastisch, vooral bij concerten krijg je perfecte beelden, maar ook binnen worden foto's ineens veel duidelijker. Daarnaast is ook de zoomfunctie erg handig. Hoewel je de 50x zoom alleen in het begin zal gebruiken omdat het leuk is om deze te proberen, merk je dat ook het functionele inzoomen erg stabiel en scherp is!
Al met al raad ik deze telefoon dus zeker aan! Het is naar mijn mening de beste telefoon van dit moment, zeker als je ook nog eens de prijs/kwaliteit verhouding meeweegt.

Pluspunten

• Perfecte camera
  • Geweldige accu
  • Super charging
  • Bijgevoegde oortjes voor aparte aansluiting

Minpunten

• Geen 3,5mm headphone jack

Roland 29-05-2019

Geweldige telefoon

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Helemaal super ik kom van jaren iPhone maar dit is echt super had het zelf niet gedacht.
Lange accu duur en supersnel opladen geweldig beeld en stevig.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Stevig

Minpunten

• Melding na gebruik app wat irritant
  • Knop voor geluid uit of aan mis ik.

Gauke 17-05-2019

Prima toestel met geweldige camera's

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Bij mijn verlenging kon ik een nieuw toestel kiezen, ik ben toen meteen gegaan voor dit toestel ivm de camera's die erop zitten. De camera's werken geweldig, in de camera app zelf.. Helaas hebben nog weinig apps ondersteuning voor dit toestel. Dit is een beetje jammer maar iets wat met tijd in orde gaat komen.

Toestel voelt voor de rest stevig aan, batterij houd het erg lang vol en met de super charger ben je ook zo weer 100%.

De vingerafdruk scanner in het scherm doet het erg goed, ookal maak ik meer gebruik van de gezichtsherkenning, die werkt erg goed op dit toestel.

Pluspunten

• Goede camera's
  • Snel toestel
  • Goede batterij
  • Quick Charge, wireless (reverse) charge
  • Duidelijke OS skin

Minpunten

• Geen 3.5 Jack
  • Externe apps ondersteunen cameras nog niet.
  • Geen notification led
  • Mono speaker

Afshin 15-05-2019

Toestel

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Zeer goed acuu scherm app.... Alles uitstekend super leuk kluer. Snelheid uitstekend super snel opladen. Display professionele. Size is perfect

Pluspunten

• Zeer goed

Roelf boerma 14-05-2019

Mooie foto's top beeldscherm makelijk in gebuik

Geschreven voor: Huawei P30 Pro 128 GB / zwart / (dualsim)

Het is een heelmakkelijk toestel mooi groot scherm maakt hele mooie foto's en filmpjes en de accu is ook goed bij redelijk intensief gebruik gaat hij 2 en half dag mee prijs kwaliteit is naar mijn mening wel goed mijn vorige toestel was de p8 heb daar 4 jaar mee gedaan

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in het gebruik
  • Accu gaat lang mee
  • Foto's en filmpjes zijn mooi