Sony Xperia XZ2 Compact 64 GB / moss green / (dualsim)

Sony Xperia XZ1 64 GB / warm zilver

Sony Xperia XZ1 64 GB / warm zilver
8,9
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 190 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 Compact 64 GB / moss green / (dualsim) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bob S 18-02-2020

Zwaar, onhandig en lomp. Updates geven eerder vertraging dan gemak. Niks aan deze telefoon heeft me overtuigd. Na ongeveer een jaar in gebruik kan ik wel zeggen dat dit de vervelendste mobiele telefoon ooit is. Dat gehannes met een mini jack en koppelstukjes. Hiervoor een Sony Z5 compact gehad wat een geweldig apparaat was. Waarom deze met vergelijkbare grote dan zo'n lomp ding is, is mij een raadsel.

Pluspunten

• De enige android van dit compacte formaat.

Minpunten

• Zwaar
  • Irritante updates

Giblet.jr 18-10-2018

Snel, mooi, handzaam toestel

Mijn eerste Sony na de Nexus 5x. Bevalt heel goed. Handzaam model, prachtig scherm, duidelijke kleuren. Snel. Camera maakt prachtige foto's. Batterijduur is grote vooruitgang tov vorige toestel. Twee dagen met batterij lukt makkelijk. Zeer tevreden. Aanrader.

Pluspunten

• Batterij, scherm
  • formaat, camera

Minpunten

• Geen tot nu toe

ben 10-10-2018

sony x2s compact fantastisch

ik heb altijd al een sony gehad maar dit slaat voor mij echt alles ,
Goede formaat (zeer handig) en krachtige processor prima alles up to date en fantastische mogelijkheden van camera instellingen en muziek af te spelen .
Ik heb hem nu 10 dagen en elke dag is een ondekkingsreis wat ik nu weer ga ontdekken .

TheFev 10-10-2018

Groots in zijn Compactheid

Smartphones worden groter en groter. Een trend die ik persoonlijk verschrikkelijk vind. Sony is voor mij de enige gebleken die een smartphone weet te maken helemaal 2018, voorzien van alles wat nodig is en van een kwaliteit die voorzich spreekt en dit weet te verpakken in een formaat dat je een telefoon met één hand kan bedienen, zoals het bedoeld is.

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Camera
  • Val-bestendigheid

Nicole 01-10-2018

Een aanrader als je een compact high-end toestel wilt

Al jaren een trouwe Sony Xperia gebruiker, na een uitstapje naar een ander merk (warme ik het een week heb volgehouden) op hangende pootjes terug naar een toestel van Sony, in dit geval de XZ2 compact. Mijn vorige XZ2 compact is met regelmaat gevallen, zonder gebruik van hoesje of screenprotector. Dit toestel had elke val er nog nagenoeg zonder schade vanaf gebracht, enkel wat stootplekjes op de randen van het toestel. De laatste val na die vele malen, is 'm toch fataal geworden. Mede door het handzame formaat en (bijna) onverwoestbaarheid van dit toestel weer voor hetzelfde toestel gekozen. Het toestel is wat aan de dikke en zware kant als je het vergelijkt met andere toestellen, maar heel storend vind ik dit niet. Het toestel ligt lekker in de hand en is prima met 1 hand te bedienen. Zonder hoesje is het toestel wel wat glad en dat icm de bolle achterkant maakt dat het toch we snel ergens vanaf glijdt. Voor mijn nieuwe toestel heb ik dan ook maar gelijk een Sony style cover touch aangeschaft die overigens ook prima bevalt. Toestel heeft high-end specificaties en alles gaat daarom erg vlot en soepel. Scherm is prima af te lezen in alle omstandigheden en heeft een goede kleurweergave. De geluidskwaliteit en het volume van de stereospeakers is ook goed. Camera schiet goede plaatjes, maar Sony loopt wat dat betreft iets achter tov andere merken, waardoor de camera niet de uitblinker is van dit toestel. Dit toestel blinkt vooral uit door zijn 5 inch scherm in handzaam formaat, zijn high-end specificaties (weinig andere compacte toestellen hebben high-end specificaties) en een goede accuduur.

Pluspunten

• High-end specificaties
  • Handzaam formaat
  • Solide behuizing
  • Accuduur

Minpunten

• Dikte

I Eeken 01-10-2018

top prestaties, klein formaat

top prestaties, uit een relatief klein toestel,

super mooi scherm, vinger afdruk sensor op achterzijde werkt ook prima.

Pluspunten

• scherm
  • formaat

Tim 30-09-2018

Compact, lange batterijduur, super foto's

Ik hou niet zo van de grote telefoons. Terwijl mijn Xperia Z5 compact al JAREN meegaat zonder enige schade of problemen twijfelde ik niet om weer een Sony aan te schaffen.

Het voelt stevig in de hand, het frame is stevig. Alleen is de achterzijde plastic. (moest dit alu zijn, zoals vroeger de HD Desire HD, dan was het toestel wss te zwaar).

Performance is top: snel, waterdicht, acu gaat lang mee, stevig en hij past nog in je zak ook. Top toestel.

Pluspunten

• accu
  • stevig
  • waterdicht
  • camera

Minpunten

• plastic achterkant

Jasper 30-09-2018

Perfect maatje

Werkt zoals verwacht. Een snelle telefoon die alles doet wat je van een telefoon verwacht en allemaal in een handzaam formaat. Tegenwoordig zijn alle smartphones groot, waardoor ik deze niet goed meer kan vasthouden. Met deze telefoon heb je daar geen last van. Toen ik de telefoon net had, werkte de wifi thuis niet. De telefoon bleef switchen tussen verbinden en verifiëren. Na gebeld te hebben met onze provider kregen we een nieuwe router, en wifi werkt weer perfect.

Pluspunten

• Compact
  • Ligt lekker in de hand
  • snel
  • slow motion camera

Minpunten

• Redelijk prijzig
  • Wifi werkt niet elke router

Y-H 30-09-2018

XZ2 Compact: gebruikersreview, dingen die mij opvallen!

De XZ2 Compact. Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik Android een fijn besturingssysteem vind, en ik tevens een compacte telefoon zocht. Daar voldoet de telefoon zeker aan. Het toestel is supersnel, loopt erg soepel, heeft heel mooi stereo geluid, en een goed beeldscherm. Bij veel recensies lees ik dat de kwaliteit van de camera in het donker te wensen overlaat, al vind ik dat heel erg meevallen (enkel bij inzoomen merk ik dat). Ik ben er dus erg over te spreken en raad dit toestel zeker aan, helemaal omdat de prijs i.c.m. een abonnement niet meer de hoofdprijs is. En ik kreeg Blackops 4 erbij:P.

Bij gebruik merk ik een aantal nadelen, die wellicht typisch van Sony zijn, of wellicht bij de update naar Android 9.0 verholpen zullen zijn:
- apps kunnen niet 'verborgen' worden, enkel uitgeschakeld. Sommige apps doe ik dus in een apart mapje zodat ik ze niet hoef te zien. Dit ondervond ik ook bij IOS.
- de oproeplijst vermeldt per oproep niet hoe laat de oproep plaatsvond, maar enkel hoelang geleden die oproep heeft plaatsgevonden (bijvoorbeeld: een uur geleden, 17 uur geleden), maar niet de exacte tijd. Voor zakelijk gebruik is de duidelijke tijdsaanduiding een gemis.
- De instellingenopties zijn vrij beperkt. Bij sommige toestellen zijn er duizenden instellingen waardoor je door de bomen het bos niet ziet. Bij de XZ2 Compact is het erg overzichtelijk, maar wel iets beperkter.
- Ik ondervond een keer dat bij video opnamen het geluid niet synchroon liep. Bij opnieuw opstarten was dat probleem verholpen.
- Het touchscreen knopje verwar ik nog weleens met de camera. Gebruikers ondervonden dat vooral bij de XZ2 en niet bij de Compact. Ik dus wel. Dit is natuurlijk een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Erg snel en soepel
  • Mooi stereo geluid
  • Mooi display
  • Heerlijk Compact
  • Blackops 4

Minpunten

• Sony software is overzichtelijk, maar beperkter
  • Oproeplijst is niet handig
  • Apps kunnen niet verborgen worden

Gwen 31-07-2018

Super handzaam

Werkt goed, fijn scherm, goede camera. En lange accu duur. Ben er tevreden mee net als de voorganger

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in de hand
  • Goed geluid

Unibrein 30-07-2018

Leuke krachtpatser

Super blij mee, ten opzichte van m'n xperia x compact duidelijk een flink aantal verbeteringen zoals; snelle vingerafdruk herkenning, 64Gb, toppie camera, knopjes op betere/logischer plaatsen, veel beter geluid!

Pluspunten

• Zie beschrijving

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Herwin 23-07-2018

Goede telefoon zonder poespas

Mooie compacte telefoon. Normale grootte, lekker snel en goede batterij.
Camera is goed maar de zoom van ondermaatse kwaliteit.

Pluspunten

• design
  • batterij
  • standaard met Anrdoid 8
  • compact
  • hardware

Minpunten

• zoom camera
  • geen jackplug
  • niet draadloos opladen

Jurgen Ooms 11-07-2018

Compact "Vlaggenschip", maar niet probleemloos.

Ik bezit vele Sony apparaten. (ruime 3000 euro aan allerlei apparatuur)
waar onder de XZ2 compact is de laatste aanschaf op dit moment.
overgestapt van Xperia Z5 compact naar dit nieuwe "vlaggenschip".
nog nooit zoveel problemen ondervonden met Sony helaas.
1-in de eerste maand microfoon defect, mensen hoorde mij niet bij telefoon gesprekken
toestel is hiervoor open geweest voor reparatie (wat mij met waterdichtheids garantie niet ten goede lijkt te komen??)
2-toetsenbord/touchscreen reageert beduidend minder dan vorige toestellen en lijkt af en toe niet meer te reageren, app's herstarten verhelpt dit. scherm voelt niet "snel&snappy" aan en reactie vinger-aanraak is duidelijk veel minder als bij de Z5 (ook na softwareupdates en herstart/reset)
3-SD-kaart niet meer te lezen, na rep. weer verholpen
4-toestel geen ontvangst meer, en ligt nu weer bij reparateur...

Erg jammer dat ik nu een "maandag ochtend" smartphone van ruim 600 euro heb aangeschaft die diverse keren open is geweest voor reparatie. Ik had graag een ander toestel gehad aangezien de vele problemen hiermee.
Daarom geef ik dit toestel een 3
Mijn vertrouwen in sony is nog niet verdwenen, maar ben hierdoor gaan denken over andere merken in de toekomst. Ik hoop dat de Reparatie goed wordt uitgevoerd of product ruil wordt aangeboden. zodat ik in de toekomst zoals ik gewend ben van sony probleemloos mijn toestel kan gebruiken.

Pluspunten

• klein van formaat en goede camera
  • merkbaar snelle processor en werkgeheugen

Minpunten

• zwaar van gewicht
  • bolling aan achterzijde niet altijd makkelijk

Rogier1977 06-07-2018

Compact formaat groots in prestaties!

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik een flagship toestel wilde hebben maar geen vlaggenschip in mijn broekzak. Dat vind ik het grootste nadeel van de huidige toestelen beeldschermen zo groot dat het lijkt alsof je met je tablet aan je oor rondloopt. Dit toestel is compact maar niet te klein en doet helemaal niets onder aan prestaties! Super snelle besturing, scherpe foto's en 4k video's. Ook gaming is top en het geluid is geweldig. Als je daarbij ook nog eens de de WH1000xm2 blue tooth headset van Sony hebt is de ervaring subliem en lijkt het alsof je in je eigen privé bioscoop zit! Ik ben super tevreden over dit toestel. De geld meer dan waard!

Pluspunten

• compact en snel
  • Scherpe foto's en video's

Minpunten

• geen!

Kristel 04-06-2018

Telefoon ligt zeer goed in de hand

De telefoon ligt goed in de hand. Het is een mooi formaat. Mooi scherm. de batterij gaat ongeveer twee dagen mee, bij normaal gebruik.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Camera maakt mooie foto's

Minpunten

• volume knop en aan/uitknop zitten omgedraaid
  • plaats van vingerafdruklezer

Alex hellemons 01-06-2018

Compacte hoogvlieger

Zeer snelle telefoon. Ligt heerlijk in de hand en een geweldige camera. En dat voor een relatieve budgetprijs.

Pluspunten

• Schermkleuren
  • Camera
  • Snelle. Processor

Minpunten

• Geen snellader meegeleverd
  • Goedkoop plastic achterkant

BBF28 31-05-2018

Prijs - toestel verhouding is perfect

Goede kwaliteit perfect geluid en beeld langdurige batterij en lekker veel opslag goede camera 960 frames per seconde full HD batterij gaat gemiddeld 3 dagen mee

Pluspunten

• Batterij
  • Formaat

Minpunten

• Geen Draadloos opladen

Plaaat 29-05-2018

Mooie eigenzinnige telefoon die erg lekker in de hand ligt

De afgelopen jaren heb ik voornamelijk onbekende merken (umi super, wileyfox Swift) gebruikt en ik was benieuwd of de meerprijs voor een premium telefoon met een bekend merk de moeite waard was. Ik heb de mossy green als preorder besteld en ben er vooralsnog heel erg over te spreken. De telefoon voelt erg fijn en robuust aan, ziet er door zijn kleur en ontwerp fris uit, en kan moeiteloos zware apps en dergelijke draaien.

Ik moe(s)t wel even wennen aan typen op een smaller scherm. Vooral aan de randen, waar het scherm licht afbuigt naar de rand van de telefoon zorgt dit nog wel eens voor typfouten. Ook dacht ik in het begin dat de batterij erg slecht was. Hij geeft vroeg aan dat hij in stamina modus gaat, echter kan hij dan vaak nog uren meegaan. Bij oudere telefoons moest ik dan snel een laadpunt gaan zoeken.

Al met al ben ik zeer te spreken over de telefoon

Pluspunten

• Erg fijn formaat (mooi en helder 18:9 scherm)
  • Goed geluid

Minpunten

• Komt met enkele voorgeïnstalleerde apps
  • Even wennen aan zeer actieve stamina modus

Thijs 28-05-2018

High end top toestel in compact formaat

Na meerdere Xperia toestellen gebruikt te hebben (z2 en z5) nu de Xz2 compact.

In vergelijking met wat ik eerst had is het weer een goede stap vooruit.
Accu gaat 2 dagen mee bij normaal gebruik, en op dagen dat ik hem meer gebruik in de avond voor slapen vaak nog 20/30% over. Waar ik anders vaak voor het slapen al zonder batterij zat.

De telefoon ligt heerlijk in de hand en voor mensen met een niet te grote hand ligt de vingerafdruk scanner goed gepositioneerd op de achter kant.
De achterkant is gebold wat hem heerlijk in de hand laat liggen maar om dan ook nog een hoesje te kopen... Dan wordt de telefoon gevoelsmatig in je zak wel heel erg dik (telefoon is wat aan de dikke kant maar niet vervelend dik)

De camera maak mooie foto's en je kan er lekker mee spelen, de full hd slomo functie werkt prima na wat oefenen.

Telefoon is mega snel en werkt heel erg vloeiend. Mede dankzij de nieuwe snapdragon chip en 4gb ram.

Toen ik de telefoon kocht was ik een beetje sceptisch over het feit dat er geen 3,5mm Jack meer in zit. Maar dit went snel want er zit een kleine adapter bij voor usb C naar jack.

Mocht je willen opladen en muziek willen luisteren tegelijkertijd met oordopjes dan moet je online even zoeken naar een splitter die je al hebt vanaf 10/15 euro.

Al met al een heel fijne telefoon die lekker klein is maar toch razend snel!

Pluspunten

• Camera
  • Goede accuduur

Minpunten

• Geen jack maar went snel
  • Iets wat dik

Tobias 26-05-2018

Lekker in de hand, goede lange batterijduur

Ik heb de XZ2 gekocht als opvolger van mijn XZ1, het is een heerlijke verbetering terwijl het nog steeds heel vertrouwd is. Ik vind het fijn dat het scherm niet zo groot is en goed in de hand ligt. Een batterij die het bij intensief gebruik gewoon een dag lang volhoudt is zo'n verademing

Pluspunten

• Batterijduur
  • Grootte
  • Usb-c
  • Geluidskwaliteit