Acer Liquid Z6E 8 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Liquid Z6E 8 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

KellyS 24-03-2017

Goed toestel voor deze prijs

Ik heb dit toestel aangekocht omdat ik voor privé en werk een verschillend nummer heb, dus een dual sim leek mij de oplossing hiervoor. Het toestel lag onmiddellijk goed in de hand, het formaat is ideaal en ook het gebruik van de beide sim-kaarten wijst zichzelf uit.
Ik kwam van een Samsung en HTC, waardoor het wel even wennen was en ik niet onmiddellijk mijn weg vond in het begin, maar na even te gebruiken was dit gevoel snel voorbij.
Voor deze prijs is dit toestel zeker een aanrader.

Pluspunten

• Dual sim
  • Ligt goed in de hand

Carolina janssens 20-03-2017

Duidelijk scherm, zacht prijsje

Voor deze lage prijs ga je niets beter vinden dan de Acer Liquid Z6E, De foto's zijn haarscherp, de batterij gaat super lang mee en het is dan ook nog eens dual sim! het einige minpunt is dat het geluid een beetje metalerig klinkt, maar dat ik wel meer bij smartphones, zeker uit die prijsklasse.
ik ben zeer zeker overtuigd, ik heb het gebruikt voor spelen van spelletjes, facebook, en nog andere dingen. Het design is strak en fraai. Dit toestel zou ik zeker aanraden aan vrienden

tanteta 20-03-2017

duidelijk

een handige , makkelijk te begrijpen toestel , duidelijk in gebruik en alles wijst zichzelf uit.
batterij gaat langer mee en zeker een pluspunt voor mij

Pluspunten

• batterij
  • groot scherm
  • prijs

Nathalie 19-03-2017

Acer Liquid Z6E

Het eerste dat me opviel was dat de accu vervangbaar is, dat vind ik geweldig. Prijs kwaliteit voldoet we gsm aan de verwachtingen. Het is een dual sim en dat is een mooi voordeel voor bvb zelfstandige die het liefst twee nummers hebben. Wat ik echter jammer vind, is dat de batterij snel leeg is. Ik gebruik een gsm vaak en helaas heb ik deze twee maal moeten herladen.

Het geluid is zeer duidelijk en luid, te luid klikt het wel iets wat bombastisch, camera maakt mooi fotos, duidelijk. Gemakkelijk te hanteren. Gebruiksvriendelijk

Pluspunten

• Vervangbare batterij
  • Dual sim
  • Camera
  • Goed beeld

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Beetje bombastisch geluid

SophiaV 16-03-2017

Redelijke telefoon

Ik wilde de nieuwe Acer dolgraag hebben omdat ik dacht dat hij prijs/kwaliteit aan mijn verwachtingen ging voldoen. Helaas vind ik dat hij dat niet doet. Het design van de telefoon is leuk en ook de dual sim vind ik handig. De kwaliteit van het geluid, de accessoires en de foto's zijn zeer teleurstellend. :( de foto's zijn enkel bij heel helder licht 'zuiver' en acceptabel om te gebruiken. Het geluid vind ik écht slecht. Ik gebruik de telefoon nu een dikke 2 weken en ik vind het echt spijtig dat hij niet aan de verwachtingen voldoet. Misschien waren die te hoog? Dat kan. Ik vind eerlijk gezegd dat in deze tijd voor die prijs wel iets betere kwaliteit kan worden voorzien. Voor de rest doet hij wat een gsm moet doen en dat is bellen en sms'en, internet en apps gaan ook allemaal vlot en de accu opladen gaat redelijk snel naar mijn mening.

Pluspunten

• Dual sim

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Accessoires
  • Camera

Elisabeth 15-03-2017

Duel-sim is groot pluspunt

Dual-sim is makkelijk in gebruik. Beeldscherm is goed. Geluid bij opnames niet. De reactiesnelheid is ook wat aan de trage kant. Mooi design. Ligt goed in de hand. Vele mogelijkheden met het toestel. Niet aan te raden voor professioneel gebruik.

Pluspunten

• Batterij
  • 2 simkaarten

Minpunten

• Reactiesnelheid
  • Geluidskwaliteit bij opnames

Jelle sallaerts 14-03-2017

Werkt goed

De meegeleverde accessoires van de telefoon zijn ondermaats. De oortjes zien er op het eerste zicht uit als kwaliteitsvol, maar de geluidskwaliteit is zo slecht dat de oortjes quasi onbruikbaar zijn. De muziek is zeer onzuiver, en de toon is gewoon niet representatief aan de werkelijkheid. Je kan de muziek besturen vanaf de oortjes zelf, al hoewel je een enkele knop krijgt waarmee je moet werken. Enkele klik is pauze, dubbelklikken is volgend nummer, etc. De oortjes geven enkel meerwaarde om handsfree te bellen. Zelfs van een voor dit geld telefoon zou je meer verwachten. De oplader is ook van lage kwaliteit, maar doet wat het moet doen. De telefoon laadt wel traag op. Los van de accessoires raad ik gewoon aan wat langer te sparen en een duurdere telefoon te kopen. Deze telefoon voldoet niet aan de verwachtingen van vandaag, behalve als je enkel wil bellen en sms'en. De basisfuncties van de telefoon werken wel naar behoren, maar verder hoef je met dit model zeker niet te gaan.

Pluspunten

• Dubbele sim
  • Werkt handig

Minpunten

• Accuduur
  • Camera

Elisabeth 09-03-2017

Waar voor je geld

Na een dikke week begin ik de Acer Liquid Z6E beter en beter te kennen.
Ik schakel over van iPhone naar Acer dus dat vraagt wel wat aanpassingen. Het duurde even vooraleer ik wegwijs was met het menu.
Een pluspunt aan de software is dat het social media en berichten kan koppelen. Handig om alles door middel van 1 app te kunnen aansturen.
Verder is het beeldscherm mooi. Foto's zijn goed. Bij het filmen is het geluid echter niet optimaal. Stemmen lijken vervormd bij het afspelen.

Pluspunten

• Prijs
  • Combi messenger en sms-app

Minpunten

• soms trage reactiesnelheid
  • geluid bij opnames

Elivia 07-03-2017

Goede prijs-kwaliteit

De Acer Liquid Z6E is een mooie smartphone die gemakkelijk is in gebruik. Hij lijkt erg op de samsung smartphones, die ik hiervoor altijd gebruikte, maar heeft een aantal kleine verschillen waardoor het toch even wennen is.
Prijs-kwaliteit is het een degelijke telefoon, waar een gebruiker die alleen mails leest en zijn facebook checkt zeker genoeg aan zal hebben. Ikzelf ben een intensievere smartphone gebruiker en mijn standaardapps nemen reeds het hele interne geheugen in beslag. Aangezien ik mijn telefoon ook als fototoestel gebruik, voldoet deze dus niet voor mij.
Ook de batterij zal niet voldoen voor een intensieve smartphone gebruiker. Als je regelmatig artikels leest op internet, moet je de batterij al snel 2 keer per dag opladen. Het duurt wel maar een uurtje om de batterij volledig op te laden.
Wat mij ook stoort, is dat ik mijn hele telefoon ingesteld had en dat opeens mijn toetsenbord weer naar querty overgezet werd in plaats van azerty zoals ik het ingesteld had.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • Luid

Minpunten

• Batterijduur
  • Intern geheigen
  • Instellingen veranderen zonder reden

Marina 06-03-2017

scherm goed helder,scherm perfect leesbaar

Daar ik een Acer tablet heb en daar zeer tevreden over ben was ik benieuwd naar de smartphone. Het instellen ging heel vlot ook al was hij nieuw voor mij. De kleuren en het scherm zijn helder van kleur. Het geluid had wel iets luider gemogen

Pluspunten

• scherm goed leesbaar
  • vlot in gebruik
  • kleuren van foto zijn scherp en goed van kleur

Minpunten

• vind het geluid een beetje te stil

Miranda 05-03-2017

Meteen blij verrast bij het opzetten van het toestel.

Toen ik onlangs dit toestel voor de eerste keer aan zette werd ik meteen blij verrast. Wat een helder beeldscherm kwam mij tegemoet. Mijn verwachtingen waren daardoor nog groter dan ze al waren en ik werd niet teleurgesteld. Meteen kwam mij een enorm gebruiksvriendelijk menu toe. Eerdere ervaringen met andere smartphones leerden mij dat niet alle smartphones even duidelijk zijn. Maar mijn wantrouwen tegenover het gebruiksgemak van de Acer Liquid Z6E werd meteen aan de kant geveegd. Het menu lijkt sterk op dat van mijn oude smartphone, dewelke nochtans van een heel ander merk is. Wederom een pluspunt voor deze smartphone. Het internet instellen, apps downloaden, ... het gaat allemaal erg vlotjes. De goedkopere prijs van deze smartphone bewijst dat goedkoop en kwaliteit perfect samen gaan. De Acer Liquid Z6E is wel groter dan mijn voormalig toestel. Maar enkele dagen later ben ik ook daar goed aan gewend. Enige minpuntje dat ik tot hiertoe kan noemen is het ontbreken van passende accessoires in de winkel. Ik wilde een hoesje kopen voor deze smartphone, maar ik kreeg in de winkels te horen dat ik deze best online bestel want dat ze niet voldoende voorradig zijn in de winkels.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Helderheid
  • Snelheid

Minpunten

• Te weinig accessoires voorradig in winkels

rkobin 05-03-2017

prijs/kwaliteit goede smartphone

Ik heb me deze smartphone aangeschaft. En heb er nog geen spijt van. Goed design, dual sim, verwisselbare batterij, goede levensduur. Allemaal goede features die ik kan voorleggen over deze smartphone. Het is natuurlijk geen gloednieuwe samsung of apple die je in je handen hebt, maar perfect voor een allrounder die de smartphone aankoopt om mee te gaan met de tijd. je kan er alles mee en is zeker niet traag. Echter de camera laat wel van zich afweten. Deze mocht zeker een betere update krijgen. Als je graag foto's wil maken die helder en duidelijk zijn kan je beter investeren in een duurder model.

Al bij al, het is een goede smartphone die voldoet aan de verwachtingen.

Pluspunten

• batterij
  • google connectie

Minpunten

• camera
  • soms wat trager

Nice 03-03-2017

helder en groot scherm

Juist een Acer Liquid Z6E aangekocht; Wist niet goed wat te verwachten, heb altijd IPhone gehad in smartphone dus dit was wel even aanpassen om van IOS naar Android te gaan, maar de dual sim heeft de doorslag gegeven en de prijs was ook een aangename verrassing. Heb wel even moeten zoeken hoe ik de batterij kon opladen want vond niet direct het connectie punt. Vind het een rare plaats om de telefoon bovenaan op te laden. Je kan hem dan ook moeilijker gebruiken als hij aan het opladen is. Na de batterij volledig opgeladen te hebben was ik klaar om op verkenning te gaan. Het installeren van de simkaarten ging heel vlot. De batterij gaat ook vrij lang mee, ik bel toch vrij regelmatig en zoek vaak dingen op het internet. Als je dit vaak doet is het acer scherm ideaal, daar je een mooi helder en groot scherm hebt. Prijs kwaliteit is hij zeker de moeite waard. Zou hem zeker aanraden aan mensen die gewoon zijn om Android te gebruiken.

Pluspunten

• helder scherm
  • prijs

Minpunten

• connectiepunt lader

AndreDonie 03-03-2017

Goed toestel voor beginners

Acer Liquid Z6E

Eerst en vooral blij het toestel in ontvangst te mogen nemen. Ik ben onmiddellijk aan de slag gegaan. Wat mij opviel, maar is normaal de tijde van nu, dat er geen handleiding bij stak. Maar al snel heb je door dat dat bij zo een toestel eigenlijk overbodig is. Als je het toestel in handen hebt voelt het wel degelijk aan, ik bedoel daarmee het voelt niet plastic aan. en het ziet er cool uit. jammer van de knopjes aan de zijkant omdat deze moeten gebruikt worden voor te activeren en in een normale car-kit deze belemmerd zijn door de adapter zelf. De grote van het scherm is oké. Het blijft per slot van rekening een zaktelefoon. Een wi-fi verbinding maakt hij snel, maar is wel gevoelig aan richtingsverandering. voor de rest veel YouTube filmpjes en music beluisterd. Maar toch na een tijdje moet ik eerlijk zijn en mijn euforische mening even herzien. Het is een toestel van €99. Heb toch wat mankementen ontdekt. Zoals, hij is niet zo sterk als ik dacht. heb mijn jas iets te vrolijk rond mijn kapstok gehangen en er was al een barst in het scherm. Dus wat de prijsverhouding betreft , is het oké. Voor de rest zou ik zeggen . "Een goed toestel voor jonge mensen die een klein budget hebben en daardoor ook met de rest mee kunnen" Hij is verkrijgbaar in het wit en in het grijs. De batterij is zeer goed. Kan ongeveer twee dagen mee werken,

M.V.G.
Donie Andre

Pluspunten

• Batterijduur
  • kwaliteit v/h scherm

Minpunten

• Niet sterk

DiegoM 19-02-2017

Slechte camera

De telefoon bevat een 5.0 MP camera, maar het aantal megapixels is niet de enige factor voor een goede camera. De andere factoren mist deze telefoon overduidelijk. De fotokwaliteit is enorm laag, bijna onbruikbaar. Een degelijke foto maken lukt niet, en al zeker niet wanneer er weinig licht aanwezig is. De fotokwaliteit blijft hetzelfde wanneer de HDR-functie is ingeschakeld. Er is ook een functie met glimlachherkenning. De camera maakt dan automatisch een foto wanneer er iemand glimlacht. Deze functie is handig, maar niet zo praktisch omdat de camera zeer traag foto’s maakt. Ook wanneer je zelf op de knop drukt om een foto te maken, is er een lange tijd tussen het drukken op de knop en het werkelijke vastleggen van de foto. De videokwaliteit is exact hetzelfde als de fotokwaliteit. Er zijn geen aparte standen tussen de video- en de fotofunctie, zoals dat wel het geval is bij high-end telefoons. Voor de camera moet je deze telefoon zeker niet aanschaffen.

Minpunten

• Camera

Andy 19-02-2017

Goede kwaliteitprijs

Ik heb hem een goede week en ik moet zeggen hij bevalt me wel.
Het scherm is goed van kwaliteit en het geluid gaat redelijk hard. zelfs een beetje te hard (klinkt vals op maximum volume). de foto's zijn goed en hij neemt op in HD alleen valt het een beetje tegen van zodra het iets donkerder word. De dual sim heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat je moet kiezen tussen een geheugenkaartje of een 2de sim. Voor de rest loopt die vlot en vind ik hem qua afwerking ook mooi en zeker voor die prijs. Alleen jammer dat die geen NFC heeft. dat is een functie die ik toch minstens 1 keer per jaar gebruik. Het fijne aan dit toestel is dat die niet volledig vol staat met onverwijderbare apps die reeds voorgeinstalleerd staan (er zijn er een aantal maar niet overdreven) waardoor er genoeg intern geheugen overblijft voor de gebruikerapps.

Pluspunten

• helder scherm
  • geheugen uitbreidbaar
  • dual sim
  • snelle camera snelheid
  • groot beschikbaar intern geheugen

Minpunten

• geen NFC
  • geen dual sim in combinatie geheugenkaart
  • vals geluid bij maximum volume

Duallover 19-02-2017

Tevreden

Ik ben tevreden over dit toestel, ik denk ook niet dat je meer mag verwachten. Uiteinde heb je voor een relatief lage prijs een leuk toestel in handen waar je bij andere merken wel wat meer eurotjes moet neertellen.
Ik ben vooral tevreden over het dual sim gebruik.
De kwaliteit van het geluid valt wat tegen.
In het begin is het ook ff wennen om op een wifi netwerk te geraken, maar dit kan ook aan mij liggen aangezien ik dit toestel nog niet zo lang heb.
Mijn vorige telefoon was dan ook van een ander merk, dus ik geef dit toestel het voordeel van de twijfel.