Samsung Galaxy S5 goud / 16 GB

8,7 (71)

8,7 (71)

8,1

savej00 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Beste smartphone uit midden sigment momenteel

Ik ben een aantal weken in het bezit van de de Galaxy Neo S5. Inmiddels heeft deze telefoon een update gehad naar android versie 6.0 (marshmallow). Deze telefoon is geen topdesign dan moet je de (veel) duurdere Galaxy S7 aanschaffen. Maar deze telefoon heeft wel een 1.6 processor, een prachtig amoled beeld 1920 x 1080 pixels, 5.1 inch beeld-scherm, maakt mooie foto's bij daglicht en is waterdicht. Het interne geheugen is 16 GB. Ik heb geheugen uitgebreid met 16 GB, dus ruim voldoende. De bediening is verloopt erg soepel en snel.
Conclusie: als je niet de hoofdprijs voor een smartphone wilt betalen dan is de Galaxy S5 Neo een zeer goede keuze.

djdrie 22-01-2016 Product paar weken in bezit

7,6
Een beetje een gemengd gevoel bij de S5 Neo. De telefoon vind ik vrij snel (precies goed) en een mooi scherp scherm, ik kom van een ace 2 die steeds trager werd maar de camera was prima en heel veel mooie foto's mee gemaakt. Camera staat helaas niet bij de beoordelingen, dat vind ik juist een van de mindere punten aan de s5 Neo.

De camera vind ik een teleurstellend onderdeel van de s5 neo, vanaf de eerste foto zag ik al dat de camera toch niet zo'n mooie foto's maakt als ik verwacht had. In sommige opzichten minder dan ace2. Foto's bevatten veel ruis (maar niet de natuurlijke ruis) en het is lastig om echt scherpe foto's te maken dat terwijl de camera wel snel reageert. Ik denk dat het een euvel is van de S5 en niet alleen de s5 Neo, als je zo eens de professionele reviews naloopt over de s5 (neo) dan wordt er dikwijls is gezegd over de ruis en onscherpte van foto's. Op de neo zijn instellingsmogelijkheden van de camera erg matig, er is te weinig om in te stellen. Op mijn ace 2 kon je de kleur vooraf nog instellen voor de camera, meer of minder. Op de Neo kan dat niet. Standaard staat de camera op automatisch, waarin eigenlijk bijna niks is in te stellen, bij de andere instellingen is er ook te weinig om in te stellen. De kleur van de foto's vallen ook wat tegen, weinig kleur (als je terugkijkt op je pc). Er is teveel gekeken naar het aantal megapixels (16, 8 mp was al genoeg geweest) terwijl samsung beter goede hardware en software erin had kunnen zetten wat betreft de camera.

Verder ving ik het wel een fijne telefoon, snel, mooie kleuren en een scherp scherm die erg geschikt is om allerlei apps erop te installeren. En het loop allemaal als een trein.

Als je niet perce een redelijk goede camera zoekt op een mobiel en een redelijke snelle telefoon zoekt, dan zou je deze S5 neo kunnen overwegen, maar er zijn betere camera's bij mobiele telefoons.

mario 07-12-2015 Product paar weken in bezit

mooi toestel met geweldige camera, onnodig apps die je moet verwijderen. goed en duidelijk scherm. niet echt broekzakmodel, maar dan moet je ook geen 5 inch toestel willen. geluid kan beter.