Nokia Lumia 630 geel / 8 GB

Samsung Galaxy J1 (2016) wit / 8 GB

Samsung Galaxy J1 (2016) wit / 8 GB

savandenberg 11-06-2015 Product kwartaal in bezit

LUMIA 630 windowsphone 8.1

Voordelen:
- goedkoop (euro 99), vergeleken met Samsung resp. Apple producten, maar absoluut gezien de prima prijs-prestatieverhouding;
- zeer gebruiksvriendelijk; transparante bediening: men vindt intuitief gemakkelijk de weg;
- veel toegankelijke hulpinformatie te vinden op internet: windowsphone.com;
- batterij gaat zeker 4 dagen mee; bij Samsung en Apple doorgaans met moeite 2 dagen;
- zeer heldere oproepontvangst (luisteren + spreken);
- gratis upgrade van 8.1 naar windows 10, in 2015;
- een app die bewegingen kan registreren, en een gezondheidsapp die activiteiten trackt;
- inclusief Office programma, jaar gratis;
- micro-sd kaart tot 128 GB mogelijk;
- synchroniceren met laptop maakt veel mogelijk: muziek, etc. (wel dan mini-usb kabel aanschaffen, niet bijgeleverd); direct na aansluiten wordt een zeer nuttig en snel programma gedownload;
- geen veel MB's eisende, geregelde updates van niet gebruikte, en niet verwijderbare van bijv. Samsung apps

Nadelen:
- systeeminstellingen worden ongeordend gepresenteerd, dat kan wat zoekwerk opleveren;
- minder apps beschikbaar maar geen probleem, dat groeit.

Bokkepootje 02-06-2015 Product jaar of meer in bezit

Wat een geweldige telefoonnrs dit. Gebruik eerst als extra zakelijk wat een plus plus was ivm de Outlook koppeling. Nu in gebruik door kinderen die er toch alle mogelijke appjes op toveren. Ik dacht dat dit zeer beperkt was. Super gsm! Doen!

Obbudd 05-04-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Na uitgebrijd onderzoek deze lumia voor mijn vrouw gekocht, haar vorige toestel Sony xperia p was zeer snel leeg, ondanks dat deze meer in haar tas zat dan dat ze hem gebruikte, en als ze hem dan gebruiken moest was deze leeg,
De lumia is boven verwachting, lekker snel, gebruiks vriendelijk, de camera maakt mooie fotos, en de accu gaat lekker lang mee.
Drie werf hoera voor de Nokia
En dan nog die super navigatie, helemaal top, goede gps ontvangst, ofline te gebruiken.
Ik overweeg nu om mijn Samsung note 3 weg te doen en zelf ook een lumia te kopen.

mariska666 23-03-2015 Product kwartaal in bezit

Goede telefoon voor dit bedrag. Ik kan alles doen wat ik er mee wil doen, (sms, whatsapp, telefoneren en af en toe een spelletje) Omdat het een windows phone is zijn niet alle app's voor deze telefoon geschikt, maar als je niet alles wat uitkomt wilt hebben en alles nieuw is dit een ideale telefoon. Ook zeer gebruiksvriendelijk zodat mensen die minder van een smartphone snappen toch een sneltoets voor bepaalde personen bellen o.i.d. kunnen instellen.

jsbeeckm 06-03-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Tegenwoordig is het ongelooflijk wat je al krijgt voor ongeveer 90 euro. Ok, er zit geen flitser bij de camera en er zit ook geen frontcamera in. Maar bij mijn oude smartphone heb ik die eigenlijk vrijwel nooit gebruikt. Voor deze prijs valt de camera eigenlijk ook heel goed mee.
Wat mij opvalt is dat de telefoon in het algemeen supersnel werkt. Daar kunnen Android telefoons in dezelfde prijsklasse (of zelfs hogere prijsklasses) nog wat van leren.
Here maps en drive zou ik gewoon niet meer kunnen missen. Mijn oude gps is nu gewoon overbodig geworden.

volvo87 02-03-2015 Product maand in bezit

Degelijke mobiel met vooral goed en vrij duidelijk en hard geluid camera ook wel goed accu ook wel vind het android bestuurssysteem wel wat meer uitontwikkeld apps over algemeen maar windows is weeer wat strakker al met al ben ik tot nu toe wel tevreden en hij is ook nog lekker vlot

dbloemen 30-01-2015 Product paar weken in bezit

Overgestapt van een Android telefoon. De Lumia is een prima en snelle smartphone. Erg snel, super (gratis) snelle navigatie, De navigatie werkt dus ook offline en ook erg snel. Windows Phone 8.1 werkt erg goed. Goede apps, die goed werken. Mooie foto's en idem ook video's. Beeldkwaliteit prima. Alles goed en eenvoudig in te stellen. Een verademing t.o.v. mijn oude (langzame) Android phone. Ben zeer tevreden. Zeker voor een "budgettoestel".

Tonny 2014 14-01-2015 Product kwartaal in bezit

Ik ben nu al een geruime tijd in het bezit van een Lumia 630.
Mijn vorige toestel was ook een Nokia (6300 slide)die ik jaren met me heb moeten redden en was tevreden tot op zekere hoogte.
Toen de Lumia 630 uitkwam was mijn nieuwsgierigheid gewekt en heb dat ding gekocht(ondanks afrading van mijn dochters).
Wat een geweldig dingetje ik moet wel zeggen dat ik nog nooit eerder een smartphone heb gehad.Hoe deze telefoon er uit ziet en de de snelheid.Het mooiste vind ik de navigatie die is echt top beter dan Tom Tom of wat voor één ook.Mijn oude ligt ergens in de kast die heb ik niet meer nodig.Ik heb nu een betere en ik kan er mee telefoneren sms'en whatsappen en mailen wat wil wil ik nog meer? Oh ja, internetten dat is wat minder maar, het werkt.De camera is ook niet je van het maar, net als het internetten daar heb ik andere apparaten voor.Ik ben en blijf een Microsoftfan dus wat dat betreft.CHAPEAU!!!!!

Nostradamus77 25-10-2014 Product kwartaal in bezit

Toestel nu een paar maanden in bezit en er erg blij mee. Windows werkt snel en is prima te bedienen. Instellen mail etc probleemloos. Wat erg prettig is dat je zelf het scherm kan instellen hoe je het zelf wil. De appstore is niet zo uitgebreid al Apple en Android maar daar werkt men hard aan. Facebook & Whattsapp doen het uitstekend. De kwaliteit van de foto's in daglicht zijn prima maar dan hebben we het ook wel gehad. Maar ja , wat verwacht je voor zo'n prijs. Wat wel heel heel goed is is de GRATIS offline navigatie (Here). Actuele kaarten en uitstekend GPS bereik. Net terug van een rit naar Belgie en ja bij ons kan de Tom Tom de deur uit. Goed gedaan Nokia!

Ik ben erg positief over deze telefoon en helemaal voor die prijs.

lir 11-10-2014 Product paar dagen in bezit

Super mobil?kwaliteit prijs verhouding.ik heb altijd android smartphones gehad,ik wil een nieuwe uitdaging aan met windowsphone.geweldig systeem,mooi mobiel.

Zeer tevreden.

Aragorn23 28-09-2014 Product maand in bezit

De 630 is een prima telefoon, eenvoudig te bedienen. Ook met handschoenen aan reageert het scherm nog. Apps zijn er meer dan voldoende, en worden er steeds meer. De foto mogelijkheden zijn uitstekend. Zijn toch een aantal apps speciaal voor de Lumia, zoals bv opnieuw focussen op een ander onderwerp in de foto. Snelheid is uitstekend, vooral na de laatste software update. Synchronisatie met Office verloopt prima.

GroenN 23-09-2014 Product maand in bezit

Eerst had ik een android-toestel maar dit bevalt me eigenlijk beter.
Vooral door de nieuwste WP 8.1, met Lumia Cyan, geeft je heel veel mogelijkheden de telefoon helemaal naar je eigen wensen in te richten!

Verder een mooi helder, groot scherm en hij voldoet aan alle verwachtingen!

DriMa47 16-09-2014 Product kwartaal in bezit

Wat een gemak de Lumia 630 en gelijk met mijn pc instellen programma`s ,afbeeldingen OneDrive

kan diverse achtergronden gebruiken en makkelijk uit Store de apps downloaden

brilsmurf 14-09-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
echt een perfect telefoon..de interface is makkelijk te bedienen, ik van iphone 4 naar deze telefoon overgestapt het is verademing zeg…alles loop zoals het moet..gebruik is makkelijk, het geluid is goed, telefoneren gaat perfect, bediening is makkelijk..alleen moet ik wenen aan het instellingsmenu waar ik wat moet zoeken maar dat is een tijd van wenen..ik ga niet meer terug naar appel of android.
sommig apps zijn nog niet verkrijgbaar maar dat moet je voor lief nemen maar zoals alle belangrijke zoals whatsapp, facebook etc…

tuinstyle 12-09-2014 Product kwartaal in bezit

Geluidskwaliteit is zeer goed en verstaanbaar .De mogelijkheden zijn ten opzichte van android iets minder , maar er komen in zeer snel tempo nieuwe apps voor windows-phone en het grote voordeel tov android is dat ze 100% virusvrij zijn.Er is dan ook geen antivirus-app te krijgen.Het beste van deze telefoon vind ik het gebruiksgemak. Alles is zeer snel te vinden mede omdat de telefoon supersnel reageert.Met name de gratis navigatie-app nokiadrive werkt heel goed en snel. Zelfs binnenshuis is de gps functie direct beschikbaar.Enigste minpuntje in het gebruik is dat je tijdens het bellen de verbinding met je wang kunt verbreken , het ontbreken van een nabijheidssensor is hier de oorzaak van.Vormgeving is goed, maar de degelijkheid laat wel wat te wensen over en dan bedoel ik het wat knullige plastik omhulsel. Maar met een goed hoesje heb je hier helemaal geen last van. Al met al voor deze prijs een super toestel !!

ralfportier 11-09-2014 Product maand in bezit

Gebruiksgemak is Super! Klein minpuntje: De randen zijn schuin zodat je bij t maken van n foto via de zelfontspanner dit toestel niet op zijn kant kan laten staan . Pluspunten: Toestel is supersnel door quadcore processor . Tegels zijn handig en zelf in te delen. Gps ontvanger is zeer snel en bereik is erg goef. Zeer gebruikersvriendelijk. Zelf menu in te delen met de tegels. Toestel heeft een val van 1,5 meter hoogte feilloos doorstaan.

gerrit wessels 10-09-2014 Product kwartaal in bezit

Prima toestel.

Ik gebuikt hem zakelijk en privé.

Alle mogelijk heden wat ik met een smartphone wil doen zitten er op of kun je makkelijk downloaden.

de navigatie op dit toestel is gratis en is top.

buckdivers 10-09-2014 Product kwartaal in bezit

De Lumia 630 is een fijne makkelijke te bedienen telefoon met een uitgebreid pakket van vooraf geïnstalleerde apps . Windows 8.1 is stabiel en schakelt makkelijk van de ene naar de andere app. Standaard is office ook al geïnstalleerd. In de app store die overigens lekker overzichtelijk is vind je alle apps en spelletjes die je nodig hebt en vaak nog gratis ook.

Het scherm is met zijn 4.5 inch ruim voldoende om alles haarscherp weer te geven en het gewicht 134 gram en dikte 9 mm van de telefoon valt mij vanwege zijn grote reuze mee. De telefoon past makkelijk in de borstzak van een overhemd of gewoon in je broekzak.

De gratis wereldwijde navigatie met regelmatige kaart updates is echt geweldig of je nou in Peking , Rome of Amsterdam bent verdwalen doe niet meer. En alle belangrijke locaties vind je kinderlijk eenvoudig. Ik heb zelf ook een GPS unit maar die werkt niet zo fijn als deze GPS en bovendien ben je voor een extra kaart al snel 90 euro kwijt en dan krijg je geeneens updates.

De camera maakt haarscherpe foto’s ook zijn er veel apps die de foto’s mooier en het fotograferen leuker. Jammer is dat er geen camera aan de voorkant zit zodat je een leuke foto van jezelf kan maken op een leuke locatie of bij een bezienswaardigheid.

Eindoordeel: Een fijne stevige gebruikersvriendelijke telefoon voor net iets boven de 100 euro met een geweldig beeld en geluid en veel mogelijkheden.

Rdbruin 10-09-2014 Product paar dagen in bezit

Een eenvoudig maar heel erg degelijk toestel! Mede omdat de achterkant te vervangen is. Mocht hij dus een keer vallen en beschadigen dan is de kans groot dat dit alleen je achterkant is, en deze is te vervangen.

Toestel draait erg soepel ondanks de 'goedkope' hardware. Fijn is ook dat je in deze Lumia een micro sd kaartje kan plaatsen waarmee je zelf de omvang van je geheugen bepaalt.
Het toestel ligt door z'n ronde afwerking en iets kleiner scherm fijn in de hand en is prima met 1 hand te bedienen.

De belkwaliteit is erg goed! Een helder geluid en je gesprekspartner is goed te verstaan en visa versa. Typen op het on-screen toetsenbord gaat goed, en ook de swipe functie werkt erg goed.

Ook werd ik positief verrast door de kwaliteit van de camera, hier had ik eigenlijk niet veel bijzonders van verwacht, maar hij weet er nog redelijke foto's uit te krijgen. Zelfs in het donker zonder flitser krijg je nog redelijke foto's.

Windows Phone 8.1 is een geweldig fijn OS om mee te werken, het start scherm met de 'tegels' kun je naar eigen wens instellen. De veel gebruikte apps kun je bijvoorbeeld een grotere tegel meegeven dan de rest. Ook de inhoud van de store is inmiddels prima op orde. Waar ik me bij bedrijven nog wel aan stoor is dat er specifieke apps vaak alleen voor iOs en Android worden gemaakt, Windows wordt hierbij vaak 'vergeten'. En dit terwijl het zo'n mooi os is.

Het feit dat ik de mogelijkheden lager beoordeel is dat ik toch wat kleine dingen mis aan dit toestel. Anderzijds kan je niet alles voor wachten voor een lage prijs.
Wat ik toch wel mis is een flitser bij de camera (en dus ook een zaklamp functie) en een lichtsensor die automatisch je schermhelderheid aanpast.
Verder merk je soms dat de resolutie van het scherm wat lager is.

Al met al ben ik erg tevreden met dit toestel en Windows Phone als os. Misschien dat ik op termijn nog voor een iets luxere Lumia ga kijken om het gemis van wat kleine dingen op te vangen. Maar vooralsnog voldoet hij prima!

Huub55 10-09-2014 Product paar weken in bezit

Eenvoudig in gebruik, Apps eenvoudig te installeren, overzichtelijk startscherm.
Geluid bij hoog volume wat hol. Behuizing van kunststof had misschien iets degelijker gekund, maar voor deze prijs (€ 129,00) een prima toestel met veel mogelijkheden