LG G3 8806084954985 zwart / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag

JKforyou 07-02-2015 Product maand in bezit

9,4
Na veel beoordelingen gelezen te hebben van experts en consumenten uiteindelijk besloten om de LG G3 (16GB) te kopen, en daar heb ik geen moment spijt van.

Wat een heerlijk toestel om mee te werken. Het toestel ligt ondanks zijn grote ongelooflijk lekker in hand (en zo groot zijn mijn handen niet). Hoewel het toestel van plastic is, is dat niet af te zien/voelen aan het apparaat. Een prachtig superscherp beeld de handige knoppen op de achterzijde, het knock systeem om te ontgrendelen, de kwaliteit van het geluid (helemaal van de meegeleverde oordopjes), de soepelheid waarmee het toestel draait, en de vele makkelijk bereikbaar en instelbare mogelijkheden maken dit een allemaal een waanzinnig toestel.

Hoewel ik na alle reviews een beetje huiverig was voor de accuduur van het toestel kan ik na een maand gebruik melden dat ik me niet kan vinden in de klacht hierover. Het toestel gaat bij intensief gebruik met gemak 2 dagen mee. Na de meest actuele update (lollipop 5)en de update V20h-JAN-19-2015 heb ik het idee dat het toestel nog zuiniger is geworden met het stroomverbruik. Het toestel loopt met alle zaken keurig en soepel. Ik heb nog geen haperingen kunnen ontdekken bij het gebruik. Meestal staan er bij mij meerdere zaken tegelijk open. De 2048MB werkgeheugen doet keurig netjes zijn werk. De touchscreen werkt soepel en volledig naar wens. Ook het toetsen bord werkt uitstekend. Bij het toetsenbord zijn er meerdere zaken instelbaar zoals: de grote is schaalbaar en het toetsenbord is in twee delen te verdelen waardoor mensen die met twee handen typen nog sneller kunnen werken.

Ook wat betreft de camera niets dan lof. Het toestel maakt prachtige foto's die ook op donkerdere plaatsen er zeer netjes uitzien voor een smartphone foto. ook de bewegende beelden (video) zijn prima in orde.

Is er dan helemaal niets mis met het toestel? Als ik één minpuntje zou kunnen noemen is dat de frontcamera. Hoewel ik niet zo'n selfie maker ben is de frontcamera niet de camera die je mag verwachten bij zo'n toestel. Zeker op de wat donkerdere plaatsen is de foto als snel korrelig. Neemt niet weg dat ik de LG G3 aan iedereen kan aanbevelen.

Ik heb niets kunnen vinden wat de aanschaf in de weg zou kunnen staan. Hoewel ik het toestel pas 1 maand in gebruik heb lijkt hij me qua degelijkheid ook prima in orde.

Jantje1982 21-01-2015 Product maand in bezit

Ik heb de camera nu een paar maanden en ben er erg blij mee. Mooi helder scherm en hij maakt super foto's. Design is strak en knopje aan de achterkant na wat wennen toch wel fijn. Helemaal enthousiast dat door mijn oude telefoon simpelweg tegen mijn nieuwe aan te leggen al mijn gegevens binnen een mum van tijd zijn overgezet. Erg handig! Knockcode is een erg leuke en veilige manier om je telefoon te locken, waarbij niemand kan zien wat je doet (heb er al een paar opmerkingen over gehad :))

Marith van Veen 18-01-2015 Product maand in bezit

Vooral erg te spreken over scherm, design en camera! Daarnaast ook heel makkelijk in gebruik, hoewel ik een compleet ander toestel gewend was. Ik ben zeer tevreden en kan de G3 zeker aanbevelen.

Joycet 12-01-2015 Product paar weken in bezit

Mooi helder beeldscherm, goed geluid.
Camera maakt mooie foto's. De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee.
Verder een gebruiksvriendelijk apparaat.

J. Van Santen 12-01-2015 Product paar weken in bezit

Toestel nu 3 weken en zeer tevreden. Goed en helder beeldscherm en snelle actie als er een app wordt geopend. Veel beter dan mijn vorige toestel. Meer dan voldoende geheugen (16GB) en extern geheugen nog mogelijk. Groot pluspunt is de mogelijkheid om tabbladen en dualisme window weer te geven van de gebruikte apps. Ideaal om te schakelen en te bewerken. Ook een pluspunt is dat er aan de zijkanten geen knoppen zitten maar mooi op de achterkant. Geen ongewilde volume/foto actie als de telefoon in een broekzak zit. Accuduur is goed en kwaliteit van de foto's is zeer goed. Hoge kwaliteit en scherpte! Zeker aan te bevelen!

paulinegr 12-01-2015 Product maand in bezit

De LG G3 heb ik nu voor ongeveer een maand en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit toestel. De telefoon is gebruiksvriendelijk, ligt lekker in de hand, foto’s zijn scherp en het scherm is lekker groot. Ook reageert de telefoon goed op je aanraking. Wat ik ook erg fijn vind is de bediening aan de achterzijde van het toestel en de accu die lang mee gaat.

Rifah 09-01-2015 Product paar dagen in bezit

ik heb sinds een week een G3 , wat een geweldig toestel is dat ! Het maken van selfies is nooit zo makkelijk geweest doordat je met een simpele handbeweging een selfie op afstand kan maken!
Verder vind ik dat het toestel super snel focus en scherp foto's maakt wat voor mij heel belangrijk is.
Als laatste wat ik heel belangrijk vind ,is dat het display scherper en helder dan mijn vorige toestel, Dat betekent voor mij het ultieme genot tijdens het kijken van films en videos op mijn G3 .

Bart-Jan60 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de LG G3 nu twee weken in mijn bezit en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit toestel.
De telefoon ligt lekker in de hand, heeft een groot scherm met mooie beeldkwaliteit en reageert snel.
De camera maakt mooie foto's van goede kwaliteit, ook in dit donkere jaargetijde.
Handige extra's zijn de afstandsbediening, het vergroten van het toetsenbord en dual window.
De accu gaat vrij lang mee, zeker na de laatste software update.
Kortom de LG G3 is een echte aanrader.

rob1610 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Sinds eind december 2014 heb ik een LG G3 aangeschaft. Het eerste wat mij opviel was de kwaliteit van het beeldscherm. Haar scherp beeld en onwijs mooie kwaliteit foto’s en video’s.
Het toestel heeft een erg mooi en strak design en ligt erg prettig in de hand.
Ik heb zelf altijd een Iphone gehad, Dus het was voor mij even wennen aan het Android systeem maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Ik vind het een aanrader, voor mij geen Iphone meer.

collin321 06-01-2015 Product paar weken in bezit

ik wil hier mijn review zetten omdat het makkelijk is voor andere, zodat ze kunnen zien hoe goed dit toestel is.
ik heb zelf altijd een samsung gehad tot dat een kennis van me de lg g3 liet zien ik wist niet wat ik zag kwa beeld en geluid
de bediening van dit toestel is erg gemakkelijk vooral de knoppen aan de achterkant.
dit toestel ligt goed in de hand en reageerd precies zoals ik wil dat een toestel hoort te reageren
mijn mening is dat de lg fijn reageerd en makkelijk te bedienen is.
echt een aanrader

heessels87 01-01-2015 Product paar weken in bezit

Het eerste wat me opvalt aan de telefoon is het design: het ligt lekker in de hand en het straalt een soort exclusiviteit uit. Het is wel wennen om op gevoel de aan/uit-knop aan de achterkant te bedienen.
Het beeldscherm spreekt me enorm aan. Het is erg gedetailleerd en creëert een andere dimensie voor de graphics. Het geluid vind ik een groot pluspunt, het is mooi helder (ook op hogere volumes).

De camera werkt goed. Het overschakelen naar video gebeurt snel en de foto's zien er netter uit. de batterijduur valt me niet tegen, al ben ik wel van mening dat dit het grootste ontwikkelpunt moet zijn. Het draadloos opladen vormt hier enige verlichting in.

Het algemeen gebruik van de telefoon vind ik erg prettig.

BlueCircle 06-12-2014 Product maand in bezit

Telefoon heeft mooi duidelijk scherm. Kleuren wel enigzinds flets. Ligt misschien aan instelling.
De vormgeving is top, helemaal conform de nieuwe android 5 versie.
Aan en uit knop op de achterzijde moet je wel aan wennen. Maak het toestel wel mooi slank.
Accu gaat door de regel wel twee dagen mee ondanks frequent gebruik en groter scherm.

foksuk70 13-11-2014 Product paar weken in bezit

Na mijn G2 was ik best positief over LG. Wat mij betreft was die telefoon duidelijk beter dan zijn concurrenten, inclusief de Nexus 5. Helaas konden mijn belpartners mij steeds slechter verstaan en was de hulp van T-mobile onvoldoende. Ik was daardoor genoodzaakt een nieuwe telefoon te kopen. Ik heb serieus getwijfeld om weer een G2 te kopen, maar toch gegaan voor de G3.

De G2 is even snel, heeft een sprankelender scherm, is iets kleiner (5,2) maar iets minder goed op de toekomst voorbereid dan de G3. De geluidskwaliteit van de G3 is tijdens het telefoneren helemaal goed, en de interface is iets fijner. De foto's van de G3 zijn echt beter (vooral sneller), en ook de kwaliteit van de bluetooth geluidsstream is weer beter (als je een APT-x ontvanger hebt). De accu gaat minder lang mee (maar LG belooft beterschap). Andere voordelen voor mij zijn de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden en de accu te verwisselen.

Kortom, wat mij betreft zijn beide telefoons top. Ik verwacht dat de voordelen van het QHD-scherm de komende maanden duidelijk zullen worden omdat Android Lollipop is ontwikkeld voor deze resolutie. Op dit moment levert de extra scherpte weinig op is is een HD scherm net zo goed (maar wel zuiniger). Als geld een rol speelt dan koop je met de G2 nog een geweldige telefoon die op een aantal vlakken beter is dan de G3. Maakt geld niet uit, dan zal het van je voorkeuren afhangen. Ik ben tevreden met mijn G3, maar ik vond de G2 toch eigenlijk ook groot genoeg. En wanneer ik de telefoons vergelijk met hun Samsung concurrenten dan weet ik echt niet waarom Samsung zo populair is.

Oh en voor ik het vergeet. LG heeft een cash-back optie van 50 euro tot december. De G3 is daarmee wel erg aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van zijn concurrenten.

Rico Slagmolen 05-11-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Ik heb voor Kieskeurig.nl deze telefoon een paar dagen mogen testen en de telefoon was mij zeker wel bevallen.

De beeldkwaliteit en het geluidkwaliteit waren van zeer goede kwaliteit zowel binnen als buitenshuis.
Zit regelmatig in de trein en zelf met tegenlicht was het scherm nog goed te zien.

Qua mogelijkheden vind ik de telefoon niet heel bijzonder. Het bevat niks bijzonders wat de telefoon er echt doet uitspringen maar er ontbreekt ook niks wat andere high-end telefoons wel hebben.

De camera vond ik erg prettig. De foto's waren van zeer goede kwaliteit ook tijdens de nacht en met bewegingen. De selfie camera aan de voorkant is een leuke toevoeging als je daarvan houdt.

Het enige nadeel vind ik dat de knoppen aan de achterkant van het toestel.
Na een week dat ik de telefoon mocht testen was ik er nog altijd niet aan gewent.
Wat jammer is want verder ligt de telefoon erg prettig in de hand en ook als je de telefoon een lange tijd gebruikt blijft dit prettig aanvoelen

mvr. Westerveld 29-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de LG G3 getest voor het Kieskeurig testpanel. Het is echt een geweldige telefoon. Aan het begin was het scherm qua grootte eventjes wennen. Maar de vormgeving, beeldkwaliteit en gebruiksgemak maken heel veel goed. Een hele mooie camera zit er in, in combinatie met het goede scherm krijg je prachtige foto's. De selfie camera vond ik wat minder. Maar verder geen minpunten aan deze telefoon opgemerkt!

Raymond82 29-10-2014 Product paar weken in bezit

Getest voor kieskeurig testpanel. Fijn toestel, mooi om te zien voelt alleen wat goedkoop aan. Uiteindelijk toch gekozen voor de iPhone 6 plus ivm andere Apple apparatuur, echter wel getwijfeld en dat zegt denk ik genoeg

Rubman 29-10-2014 Product paar weken in bezit

6,2
Verschil met full-hd-scherm niet met het vlote oog te zien. Al voelen webpagina's wel scherper aan.
Scherm is voor mij net te groot, maar doet verder goed mee met andere high end telefoons.

Pluspuinten
Goede camera met snelle focus, Verwisselbare accu en uitbreidbaar geheugen
De vormgeving is mooi, ondanks plastic.

Minpunten
Accuduur niet bijzonder en inconsistent
Interface hapert soms en dient soms veel handelingen voor een actie
Verschil met full-hd-scherm niet met het vlote oog te zien. Al voelen

thomas25 18-10-2014 Product paar weken in bezit

De LG G3 heeft een erg mooi QUAD HD scherm waar je echt verliefd op kunt worden, het toestel beschikt ook over vele mogelijkheden. Deze smartphone heeft meer voordelen als nadelen, het enige grootste nadeel vind ik de volume met aan en uit knoppen op de achterkant van de smartphone, soms klik je op de verkeerde knop.

pepijnc 11-10-2014 Product paar weken in bezit

7,6
Ik heb de LG G3 voor twee weken getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Hier in het kort mijn bevindingen.

Voordelen:
- Grote en hoge resolutie scherm
- Accu duur van ongeveer 1,5/2 dagen
- Metalen look van het toestel
Nadelen:
- prestaties Android interface
- prestaties Camera
- Aan/uit knop op de achterkant

Het scherm heeft een hogere resolutie dan HD, wat duidelijk te zien is bij het afspelen van films, weergeven van foto’s of het browsen op het internet. De kleuren zijn redelijk levendig en het contrast is normaal. Het grote scherm van 5,5 inch geeft veel overzicht.
De accu duur was bij normaal gebruik incl. 4G internet rond de 1,5/2 dagen, wat ik zeer acceptabel vind en gelijk is met mijn eigen HTC ONE.
Het toestel heeft een mooi design, alleen ben ik niet overtuigt van de knoppen op de achterzijde (volume en aan/uit knop). Ik ben zo gewent aan een aan/uit kop aan de bovenkant, dat ik elke keer opzoek moest. Daarom ben ik overgestapt naar het gebruiken van de Knock On functie (tweemaal snel drukken op het scherm zodat het toestel uit zijn slaapstand komt).

Het grootste nadeel van dit toestel is de tegenvallende snelheid. De interface hapert regelmatig en de camera reageert traag vergeleken tot de HTC ONE, Sony Experia 2 of Samsung Galaxy 4. De iets tragere reactie van de interface was niet problematisch, maar duidelijk merkbaar als je de HTC one gewent bent.
De vertraging in het nemen van foto’s was wel hinderlijk, waarbij het soms wel 2 seconden duurde van het indrukken van de knop tot het maken van een foto. Ook wordt er geadverteerd met de ‘laser autofocus’ van de camera, maar een echte betere/snellere autofocus is niet merkbaar. Daarnaast gaat de kwaliteit van beeldopnames snel achteruit met verminderde licht omstandigheden.

Het geluid en de Android software waren zoals verwacht. De LG interface veranderd niet zeer veel aan Android, waardoor alles zeer natuurlijk aanvoelt als je Android gewent bent.

Al met al is dit niet een slechte telefoon voor de prijs, maar zou ik bij aanschaf van een nieuwe telefoon deze niet aanraden. De toestellen eerder genoemd vind ik persoonlijk prettiger.

Throgdor 10-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze telefoon getest voor Kieskeurig gedurende twee weken.

de telefoon presteert goed, het is een prima toestel om te gebruiken voor nomraal gebruik maar ook als je meer verwacht van de prestaties. De telefoon bevat overbodige programma's maar deze zijn uit te schakelen en hierdoor ervaar je daar geen last van. de telefoon is hierdoor ook erg gemakkelijk in gebruik en veroorzaakt geen frustratie door lang op zoek te moeten naar oplossingen.

Een sterk nadeel van deze telefoon is de locatie van de ontgrendelings knop, maar door de vorm van deze telefoon krijgt de vormgeving toch een voldoende. De telefoon voelt wel erg stevig aan en ziet er goed uit.

De muziek kwaliteit is goed voor zowel de ingebouwde boxjes als de bijgeleverde oordoppen. de batterij duur wordt hierdoor werk korten maar niet storend korter.