Huawei Ascend P6 zwart / 8 GB

8 GB opslag
Samsung Galaxy J1 (2016) zwart / 8 GB

jaap z 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Een fijn toestel, maar de batterij is te zielig voor woorden.
In de auto laadt het toestel niet eens bij (1000mA adapter), aan de pc gaat het maar met een slakkegangetje en ik heb het toestel nu gemiddeld 3 maal per dag aan het stopcontact hangen omdat het binnen 4 uur van 100% terugloopt naar

ReviewerHenk 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
De telefoon heb ik nu ruim een half jaar in bezit. Ik was erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. De telefoon heeft goede prestaties rond snelheid en camera en is makkelijk in gebruik. Helaas ben ik ontevreden over de degelijkheid:
* Bijna dagelijks valt de wifi connectie uit en wordt er overgeschakeld op data.
* Sinds een week valt de telefoon uit als de accu nog zo'n 80% vol is. Aansluiting op stroom is noodzakelijk om de telefoon weer op te starten.
Conclusie: Leuke telefoon voor een leuke prijs maar niet degelijk

shauny794 02-01-2015 Product jaar of meer in bezit

6,4
Het eerste jaar was ik echt dik tevreden over deze telefoon. Makkelijk te besturen, veel updates waardoor de layout ook mooier werd , scherm was vrijwel krasbestendig en als je hem laat vallen van een trap kan die daar eigenlijk wel tegen. Alleen de batterij is heel zielig.

MAAR Ik heb deze telefoon nu een jaar en 2 maanden. En hij begeeft het...
- het touchscreen reageert niet goed meer.
- het hele systeem flipt hem regelmatig: ineens van aan naar uit en andersom en dat voor 20 min lang.
- EN DAN DIE BATTERIJ... Hij valt uit omdat hij leeg is. Je legt hem in de oplader: in 1 keer 20%.. of hij ligt in de oplader met 8% , hij is even later 30% en daarna ineens weer 10% of hij doet er 3 uur over om 2% er bij te laden..

Fijne telefoon maar vaak na maximaal een jaar begeeft hij het dus al!

Gerinda 26-12-2014 Product half jaar in bezit

9,6
Het is een prachtige smartphone met veel mogelijkheden. Ik heb hem nu ruim een half jaar en ik heb de behuizing nu al 2 keer moeten laten vervangen. Iedere keer brokkelt hij weer zo langzamerhand af. Een stevig hoesje is dus zeer aangeraden! Voor de rest is de snelheid en de mogelijkheden echt super, hij kan vaak ge-update worden waardoor het steeds beter en mooier word.

wybert 01-11-2014 Product jaar of meer in bezit

4,8
Heb de P6 op de dag 1 jaar en gaat morgen de prullenbak in.
Het eerste half jaar ben ik echt dik tevreden geweest en dacht dat ik een koopje had aan dit toestel (220 euro). Maar helaas.... Het geheugen zat al rap vol en het toestel reageert traag. Zelfs een mailtje schrijven begint een uitdaging van 5 minuten te worden... Daarbij is voor het eerst het glas gebroken op een toestel wat ik in bezit heb gehad. Simpel door 'm in mijn broekzak te dragen! Daarbij is de plastic achterkant losgeraakt (de "duurdere" witte versie) en zit met tape vast. Sinds 3 weken kan ik de de telefoon nog zo'n 5 minuten gebruiken en dan schakelt hij uit. Begint te piepen dat het batterijniveau te laag is. Na opstarten en in de lader te pluggen staat er doodleuk (bijv) 69% over.
maar ook die zijn na krap 2 minuten weg.
Ik heb voor de grap mijn Nokia 8310 aangesloten en die blijft na al die jaren na 1 keer opladen 3 dagen in leven! Ik koop sinds 1998 al mijn toestellen elk jaar los en ze doen het nog allemaal. De Huawei is de eerste die ik plechtig ga begraven :-)

gizmo46 27-09-2014 Product half jaar in bezit

7,6
Mooi toestel ondanks enkele tekortkomingen. Bluetooth i.c.m. carkit in de auto is slecht. Wifi kan spontaan uitvallen. Mijn toestel heeft de eigenaardigheid dat het , incidenteel, bij een accustand van bijv. 30% in minder dan 5 minuten naar 0 terug loopt.

TT22 09-09-2014 Product jaar of meer in bezit

3,4
Heb deze telefoon nu ongeveer een jaar. In het begin vond ik het een zeer goede telefoon maar hoe langer ik hem had hoe minder het werd. Al na ruim een maand kwamen de eerste foutmeldingen en dat is alleen maar erger geworden. Na een update moest hij overnieuw opstarten maar hij blijft hangen op het beginscherm en dat is het einde voor huawei voor mij.

Frank0077 26-08-2014 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ik heb de Huawei Ascend P6 nu een jaar in bezit. In het begin een prima telefoon, goed geluid, mooi beeldscherm en een goede camera. Goed te bedienen met een hand en de telefoon is makkelijk in gebruik te nemen.
Echter laat hij het sinds kort nogal afweten. Hij valt vaak uit, ook al is de batterij nog 40%. Doe je hem daarna aan de oplader: 0%. Accu ging daarvoor ook al snel leeg bij normaal gebruik. Twee keer per dag opladen was geen uitzondering.
Daarnaast is de klantenservice van Huawei is ronduit slecht. Geen antwoord via telefoon of e-mail. Via de telefoon gebruik maken van de Huawei cloud-sync is nog niet beschikbaar in Nederland?!, net als het ophalen van 'honderden verschillende thema's' zoals werd verteld in reclamespotjes.

Heb een jaar lang plezier gehad van deze telefoon maar mijn volgende telefoon word zeker geen Huawei.

kiki87 10-07-2014 Product half jaar in bezit

5,4
Een mooi toestel en in het begin ook erg tevreden over. Licht, vormgeving, geluid etc. was allemaal goed/mooi.
Ik heb hem nu iets langer dan een half jaar en nu begint hij kuren te vertonen.
Hij valt geregeld uit, blijft hangen in zijn opstartprogramma en wordt dan erg warm aan de achterkant. Pas wanneer hij afgekoeld is (leg hem sinds kort maar in de koelkast), start hij weer op.
Wifi vaak niet beschikbaar. Wanneer je internetverbinding zelf uitschakelt (of al uitgeschakeld is) en weer opnieuw probeert verbinding te maken, lukt dit vaak niet. Pas wanneer je de router uit- en opnieuw inschakelt doet hij het weer.
Ik heb hem zelf al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.
Heel erg jammer vind ik, omdat het nog een 'nieuwe en mooie telefoon is, maar ik nu niet kan rekenen op mijn telefoon en de bereikbaarheid...

Anoniem 30-05-2014 Product kwartaal in bezit

De Huawei Ascend p6 is een prima toestel.
Velen zeggen dat de batterij snel leeg is, dat klopt, als je de helderheid op zn hoogst zet en alle instellingen maximaal zet.. welke telefoon heeft dat nou niet.
Via instellingen kun je een batterijtype kiezen, normaal, slim of energiebesparing. de telefoon werkt het best op energiebesparing.

de helderheid kan op 100% en dan gaat de telefoon gemakkelijk 23 uur mee!

ever52 14-05-2014 Product kwartaal in bezit

5,8
valt dagelijks uit, maakt niet uit waar ik ben ( werk in een beschermde omgeving) maar ook thuis valt hij uit. Kan er dus niet van op aan, want kan niet continue naar mijn telefoon kijken of hij het nog doet. Op advies van verkopen naar fabrieksinstellingen terug gezet, echter valt nu nog vaker weg. Waardeloze telefoon, kan er niet van op aan

meneerx 09-05-2014 Product maand in bezit

5,8
Mooi toestel,voor prijs kwaliteits verhouding,accu zeeer snel leeg,hoog uit een dag,bij weinig gebruik.
Ook in slaapstand is accu capasiteit in een nacht van 100% terug gelopen naar 30% zonder gebruikt te hebben.Apsoluut GEEN aanrader,ben er zelf ook ingetrapt!!

ton.

broosjunior 01-05-2014 Product half jaar in bezit

4,2
ik zou niemand adviseren deze telefoon aan te schaffen. Zodra ik deze telefoon had stegen mijn belkosten/internetkosten enorm terwijl ik bij dezelfde provider ben gebleven. Soms was binnen 1 week mijn tegoed (10 euro) al op terwijl ik er niets raars mee deed. In het verleden hield ik altijd ruim over van dit bedrag. Nu is 20 euro per maand geen uitzondering
Vorige week de beslissing genomen om een simlockvrije Samsung aan te schaffen terwijl mijn abonnement met de huawei eigenlijk nog 1,5 loopt.
Inmiddels 1 week mijn nieuwe telefoon in gebruik en slechts 70 cent verbruikt!
Dus mocht je overwegen een huawei P6 aan te schaffen DOE HET NIET!

absolution 30-04-2014 Product half jaar in bezit

6,8
Een mooie telefoon. Maakt erg goede foto's en heeft veel leuke mogelijkheden. Hetgeen wat voor mij belangrijk is, namelijk bellen en internet, daar ben ik niet tevreden over. Wifi valt meerdere keren per dag weg. Soms geeft hij aan dat mijn wifi signaal buiten bereik is waar mijn ipad bijvoorbeeld wel verbonden blijft. Op andere momenten is de verbinding verbroken en kan ik deze wel weer opnieuw verbinden. Ditzelfde gebeurt ook op het netwerk van mijn werk. Nu let ik erop maar in het begin heeft dit me toch wat onnodige mb's gekost.
Wat ook storend is is de slechte (telefoon)netwerkverbinding. Ik heb hiervoor een iphone gehad met dezelfde sim-kaart en ik had geen problemen. Nu wordt de (telefoon) verbinding regelmatig verbroken of degene aan de andere kant van de lijn valt een paar seconden weg.
Heel jammer want het is een mooie telefoon en het is leuk om eens een "andere" telefoon te hebben.

henkeman12 15-03-2014 Product half jaar in bezit

ik vind het een hele mooie telefoon met veel mogelijkheden ik heb hem nu een half jaar en de eerste 4 maanden heeft hij het perfect gedaan. maar 2 maanden terug was ik opeens 856 gedownloade afbeeldingen kwijt (het werden "LOST" bestanden). en een paar weken terug konden mijn (zelf gemaakte) foto's niet laden het bleef grijs, dit gebeurden ook met een aantal foto's als ik ze net gemaakt had. gister kon mijn SD kaart niet meer gelezen worden "SD-kaart is leeg of heeft niet-ondersteund bestandssysteem" en zoals ik al zei ik heb mijn Huawei al een half jaar net als de SD kaart die ik er vanaf het begin al in heb zitten. en ik heb al zeker een maand niks op m'n SD kaart gezet en toch krijg ik dat bericht opeens. ook vind ik het raar dat ik alle afbeeldingen kwijt ben ook die niet op mijn SD staan maar gewoon op mn mobiel. WAT KAN IK HIERAAN DOEN EN HOE KRIJG IK MIJN BESTANDEN WEER TERUG?!

Cas12345 14-03-2014 Product paar dagen in bezit

Over het algemeen een zeer goede telefoon. Erg mooi design, lijkt op een iPhone. Mooi, scherp HD display. 8 MP camera maakt mooie foto's (ook met allerlei effecten) en een extraatje is de 5 MP camera aan de voorkant. Veel mogelijkheden op de telefoon, allerlei leuke widgets en de telefoon kan geheel naar eigen wens worden ingesteld, door Emotion UI. De prijs/kwaliteit verhouding is ook zeer goed. En met 6 mm is het de dunste mobiele telefoon ter wereld. Hij voelt ook heerlijk licht aan.
In andere reviews is genoemd dat hij zeer heet kan worden, dat is bij mij niet het geval. De batterij is niet heel goed maar dat komt omdat hij zo dun is. Je kan er wel een dag mee doorbrengen.

Voor de rest vind ik het een prima telefoon, een zeer goede aankoop dus!

PanchoVilla1970 01-02-2014 Product paar weken in bezit

Ik vind deze telefoon zeer goed. Gebruikersgemak vind ik net zo als de Iphone en dat is voor mij goed. Vormgeving is gewoon een dikke 10, ligt lekker in de hand en ziet er gelikt uit. De mogelijkheden zijn zoals elke smartphone en dus goed. Geluidskwaliteit voor de muziek valt iets tegen maar daar heb ik de telefoon niet voor gekocht. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen maar als je er normaal mee omgaat zal deze wel goed zijn. Ik heb een update gedaan en bij normaal gebruik is de accu binnen anderhalve dag leeg. Bij intensief gebruik binnen een dag en dat kan misschien voor een aantal mensen te snel zijn. Al met al vind ik de prijs vanaf 279 niet teveel, verbaasd me eigenlijk dat deze zo goedkoop is.

Frank251964 10-12-2013 Product paar weken in bezit

7,6
Mooi design maar drama batterij binnen 24 uur leeg pffffffffff terwijl je al heel veel apps af hebt gesloten.
ze mogen hem zo retour hebben.

Frank251964 10-12-2013 Product maand in bezit

Vormgeving is mooi, gebruiksgemak ook, maar hij heeft een DRAMA ACCU, binnen 24 uur bij gewoon gebruik hartsikke leeg.

Pim3469 08-12-2013 Product kwartaal in bezit

4,8
Micro usb om te laden zit bovenop dat is onhandig. Typen is lastiger dan op een ipone, veel meer kans op verkeerde toestaanslag. Telefoon is heel dun, maar niet sterk. Ik had hem in mijn broekzak en ben toen gaan zitten. Telefoon is nu krom. Zou niet zomaar moeten kunnen.