Samsung Gear Fit2 roze / L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 roze / L op Kieskeurig.be.

Roos1979 20-09-2021

Ben niet mega enthousiast

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Loopt qua stappenteller totaal niet gelijk met mijn telefoon.
Als ik ga hardlopen of wandelen dat begint het horloge pas een stuk later met een training detecteren.

Clarinda 23-05-2021

Mijn Sportmaatje!!!

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Mijn Fitbit is niet alleen mijn horloge maar ook mijn sportmaatje. Mijn stimulans!!
Makkelijk in gebruik, mooie heldere kleuren. Ook synchroniseert hij met mijn mobiel! Handig tijdens het sporten, alle stappen, trainingen en de verbruikte kcal worden vastgelegd via de fitbit.
Hij stimuleert mij om mijn dagelijkse stappendoel/beweging te bereiken.
De "wijzerplaat" is te styleren, zodat hij matcht met je kleding....leuke bijkomstigheid!!!
Kortom, zeer tevreden over mijn fitbit!!!

Anoniem 06-05-2021

Fijn dat je geen band meer om hoeft.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Ik heb er een en mijn man heeft er een.
Heb hem altijd om, ook fijn dat je de berichten kunt lezen.

Anoniem 01-04-2021

Klein maar krachtig!

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Ik heb de Gear Fit2 aangeschaft nadat ik de Gear Fit had geprobeerd. Die beviel op zich wel, maar de extra's die de Gear Fit2 biedt, zoals GPS, uitgebreide sportprogramma enz. Buiten dat is het ook gewoon een smartwatch met bijna dezelfde fijne functionaliteiten als zijn ronde broers. Hij us licht en vergezelt me altijd naar mijn boogschietwedstrijden en op mijn wandelingen. Zo is hij mee geweest de bergen van Duitsland in, waar ik nu niet alleen een uitgebreid fitnessrapport van heb, maar ook een kaart van mijn wandeling door de mooie natuur.
Een betere compagnon op mijn buitenavonturen kan ik me niet voorstellen!

Petra_oase 01-04-2021

Echt geweldig

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Heel blij met Samsung Gear 2 in combi met Samsung Health het stimuleert mij om iedere dag minimaal 10000 stappen te doen en op mijn eten te letten

Emira1960 30-12-2018

Een echte aanrader voor de sportieveling

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Ik heb begin december de Gear Fit2 gekocht. Ik ben er super tevreden mee.
Ik word erop geattendeerd wanneer ik te weinig beweeg. Mijn stappen worden bijgehouden, mijn slaapgedrag etc.
Ik heb er zelfs mee gezwommen. Echt een aanrader.

Jolanda 30-05-2018

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 zwart / L

Mooie gear, handige gadgets erop. Het lopen van trappen wordt niet nauwkeurig geregistreerd.
Zowel op kantoor als thuis zijn mijn trappen hoger dan 3 meter, maar 3 van de 5 trappen worden niet geregistreerd.

Pluspunten

• duidelijke aanduidingen
  • kleur of indeling vh scherm eenvoudig te wijzigen
  • goede communicatie met Android

Minpunten

• traplopen wordt slecht geregistreerd.

Marjon 19-01-2017

Super apparaat. Doet wat ie doen moet.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Zó blij met mijn Samsung gear fit 2.
Hij werkt super, stimuleerd tot bewegen, tot langer bewegen.
Zó leuk om bij te houden wat je allemaal doet.
Super makkelijk in gebruik, verbinden met telefoon een fluitje van een cent.
Berichtjes van de telefoon, niet te veel binnen laten komen. Dat verkort de duur van de batterij flink
Een aanrader

Iklinda 24-11-2016

Geweldige gadget

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

De trappenteller is totaal niet accuraat. GPS met hardlopen doet het niet altijd.
Het gadget gehalte maakt echter heel veel goed en maakt dat ik hem toch niet wil missen....
Het bandje matcht niet met mijn pols (ene gaatje te strak, andere te los). Wellicht dat dit op te lossen is met een andere band.
Verder niets op aan te merken. Goed en makkelijk te koppelen met mijn telefoon. Berichten goed te lezen en zelfs te beantwoorden met tevoren ingestelde korte tekstberichten!
Aanrader!

Denise 24-11-2016

mooi horloge

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Ik ben heel erg blij met de gearfit. Hij is goed te koppelen met andere apps en ook s health werkt goed.
Helaas werkt de gps niet altijd zo goed. Soms duurt het erg lang voordat hij tijdens een training werkt.

Timo Meijrink 16-11-2016

Mooi product, goede prijs, okay functionaliteit

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Billy 15-11-2016

Fantastisch sport watch

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan. Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols. Het is even wennen maar na een paar dagen voel je niet meer dat er iets om je pols zit. Het scherm is heel scherp en vel. Hij meet al mijn loop en ren activiteiten heel accuraat, zelfs mijn slaap houdt hij goed bij. Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb. Echter is de batterij duur best laag. Met een volle lading haal je ongeveer 2 dagen. Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Billy 15-11-2016

Fantastisch

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan.
Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols.
Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb.
Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Samsung gearfit 2 14-11-2016

Mooi design

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Inmiddels de Samsung gearfit 2 een paar weken in bezig.
Als eerste een prachtig design. Display is mooi helder en leest gemakkelijk af. Heel makkelijk te bedienen.
Ik heb hem elke dag om. Stappen telt hij redelijk nauwkeurig maar trappen zeker niet. Soms heb ik een wandeling in de buurt gemaakt en geeft hij bijv. 10 trappen aan terwijl ik er maar 1 of 2 heb gehad.
Leuk dat je hem kan syncen met s health, waardoor je meer inzicht hebt in wat je hebt gedaan.

Wat ik echt minder vind is dat ik hem elke 2 dagen aan de oplader moet hebben want dan is hij leeg en dat vind ik wel erg snel.

Over het algemeen wel tevreden

Menja 14-11-2016

Super gaaf horloge, betrouwbaar en makkelijk

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Mooie vormgeving, zit lekker. Ook prima in de nacht te dragen. Ideaal voor het sporten, afstand, snelheid, alles is te zien, dat is echt SUPER handig! Dus geen mobiel meer mee, alleen het horloge. Stappenteller soms al veel stappen gemaakt in de ochtend, vraag me af of dat klopt. Op de fiets pakt hij automatisch de fietsmodus, echt geinig. Vooral voor het hardlopen dus erg handig. Als gewoon horloge knipt hij steeds aan, of je kunt hem aan laten staan. Daar krijg je uiteraard veel reacties op, dat hoeft van mij dan weer niet.

Prit 14-11-2016

Voor het dagelijks gebruik een top product.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Ik heb de Samsung Gear nu een maand in gebruik. In het begin was ik heel enthousiast over de watch maar na 2 dagen gebruik kwam ik er eigenlijk achter dat het meer een gadget is dan een fitness tracker. 5 dagen heb ik zowel de Gear als de Fitbit om gehad de stappen waren van de Fitbit iets nauwkeuriger. Tijdens het hardlopen was weer de Fitbit iets beter. Een grote pluspunt van de Gear is dat je je telefoon thuis kan laten door de ingebouwde GPS en muziek opslag. De Wifi functie is zeer handig daarmee vergroot je het bereik waardoor je de telefoon op één plek kunt laten ipv het constant bij je te moeten houden. Nadeel is wel dat de batterij maar 1 dag mee gaat. Als ik alleen Bluetooth functie aan heb staan doe ik er +/- 4 dagen mee. In het dagelijks gebruik is deze gadget wel heel handig door dat de berichten zichtbaar worden op je pols kijk je toch iets minder op je telefoon.

Conclusie sport tracker een dikke NEEE maar voor het dagelijks gebruik een top product.

Stefanie Wijker 13-11-2016

Apparaat wekt goed en zit fijn om de pols.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Je kunt alles bijhouden waardoor je je meer bewust wordt van alles wat je doet.
Voorbeeld is koffie, ik hou van een lekker bakkie maar teveel is uiteraard niet goed.
Nu hou je het bij en je consumptie hou je beperkt.
Daarnaast uiteraard het sporten waar het uiteindelijk om gaat.
De hartslag functie is accuraat, geeft dezelfde waarde als andere meters tijdens het sporten.

Sandra 13-11-2016

Mooi design.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

De gear fit 2 heeft een mooi design. Het scherm is erg duidelijk en hij zit heerlijk. De gear fit 2 biedt veel mogelijkheden en is makkelijk in gebruik. Stappen, hartslag, calorieën, trainingen, trappen, berichtjes kun je bijhouden. Via de S Health app is de gear fit 2 gekoppeld aan je telefoon. Design van scherm is aan te passen naar eigen smaak. Je kunt muziek luisteren via off line play list. Hiervoor heb je wel bleu tooth earplugs nodig. Deze zijn helaas niet meegeleverd. Gear fit2 kan niet gekoppeld worden aan bv Deezer en Runkeeper, dat is wel een nadeel. Jammer dat je op het horloge niet kan zien hoeveel % stroom er nog in zit. Dit kan alleen als deze op de oplader zit. Je kunt je prestaties goed bijhouden en dat werkt stimuleren.

Pluspunten: Mooi design, helder beeldscherm; Zit comfortabel; Veel mogelijkheden
Minpunten: Bleu tooth earplug worden niet bijgeleverd; Muziek alleen via off line playlist

Janvg 12-11-2016

Prima product

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Samsung gear fit 2 ziet er goed uit en zit ook goed om je pols. Het bandje blijft goed zitten ook bij actief sporten en slapen. Enkele leuke opties welke de gear fit 2 te bieden heeft zijn het bij houden van de calorieën en het meten van hartslag. Ook het bijhouden van de gelopen stappen en trappen behoord tot de mogelijkheden (al lijkt dit niet helemaal zuiver te werken). Verder kun je de gear fit 2 makkelijk verbinden met je (Samsung) smartphone. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld muziek streamen, nadeel is dat je dan alsnog je telefoon mee dient te nemen tijden het sporten. Verder een prima sportband met veel verschillende trainingsopties.

Mddegraaf78 12-11-2016

Fijn en gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Samsung Gear Fit2 roze / L

Na enige weken dragen ben ik erg positief over dit product. Het apparaat vergelijkt hoe actief je bent met andere Samsung Health gebruikers. Het motiveert zeker om nog meer te bewegen. Uit andere reviews kwam naar voren dat Gear Fit 2 spontaan afviel. Hier heb ik niets van gemerkt. Hij schijnt ook minder accuraat te zijn qua stappen tellen en hartslag opmeten. In mijn optiek is dit echter een goede koop als je op zoek bent naar een smart watch en een activity tracker. Je krijgt meldingen van Whatsapp en berichten. Dit kun je ook makkelijk uitzetten als je niet gestoord wilt worden. Als je echt een fanatieke sporter dan is dit misschien niet de beste optie. Maar voor de gemiddelde actieve persoon heeft dit apparaat zeker meerwaarde.
Pluspunten
- Draagt fijn. Ook tijdens het slapen heb ik er geen last van.
- Fijn dat de data via Samsung Health wat speficifieker kunt inzien.
- Fijn dat je muziek op de watch kunt zetten via je telefoon. Werkt perfect met een Bluetooth head set. Zelfs een van een goedkoop merk. Handig als je op de fiets zit en even een ander nummer wilt luisteren.
- Batterij laadt snel op.
- Telt traplopen. Dit motiveert om de trap te kiezen boven de lift.
- Yoga is een te kiezen activiteit op de Gear Fit 2.
- Houdt je slaap redelijk nauwkeurig bij.
Minpunten
-Binnen twee dagen opladen, hoewel met alle functionaliteiten dit ergens wel logisch is.
-Na Gear app update was ik data kwijt. Deze was ook niet terug te halen via de back up.
- Zumba/ dansen staat wel als activiteit op de Samsung Health, maar kun je niet kiezen als activiteit op de Gear Fit 2. Als je ‘other activity’ kiest wordt de hartslag niet gemeten. Jammer. Hopelijk verandert dit nog.