Samsung Gear Fit2b Grijs L

Samsung Gear Fit2b Grijs L Best Reviewed okt 2016

Beoordeling op basis van 102 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Didier. 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Knap en degelijk maar de afstandsmeting laat te wensen over.

1. Unboxing.
Het toestel is strak verpakt in een mooie stijlvolle zwarte doos zoals ik van Samsung producten gewoon ben.
Je vindt een aantal minimum aan accessoires terug in de doos zoals een (magnetische) draadloze oplader en een klein boekje met een Quick-start handleiding. Op de doos zelf plakt ook nog een blauw stickertje met een ‘L’ op, dat aangeeft dat ik dus een large armbandje heb gekregen. Die ‘L’ of ‘S’ slaat enkel op de maat van het bandje, en blijkbaar niet op de grootte van het toestel zelf.
Het eerste dat me opvalt is de langwerpige gebogen vorm van de Gear Fit 2, die het een stijlvol uiterlijk geeft.
In tegenstelling tot het stijlvolle uiterlijk is het aantrekken van de Gear Fit 2 dit allerminst. Het kliksysteem van het rubberen bandje is niet echt handigs en het vraagt op zijn minst enige gewenning. Ik heb redelijk dunne polsen dus misschien ligt het daaraan, maar ik vraag me toch af of dit toestel bij mensen met nog dunnere polsen (bijvoorbeeld vrouwen), eigenlijk überhaupt nog goed kan passen, zelfs met een ‘small’ bandje.

2. Opstart en instellingen.
Eens ik de Samsung Gear Fit 2 heb aangezet verschijnt in heldere witte letters het Samsung logo en eens het toestel volledig is opgestart merk ik het prachtige scherm pas echt op. Zeer heldere kleuren, mooi contrast en haarscherp is het minste wat je ervan kan zeggen.
Het koppelen van de Samsung Gear Fit2 met mijn Samsung Galaxy S7 Edge verloopt moeiteloos op mijn mobieltje en automatisch wordt hierbij de Samsung Gear-app gedownload en geïnstalleerd op mijn GSM. Tevens verkrijg je hierbij toegang tot de Samsung Gear store waar een grote variëteit van apps (al dan niet betalend) te verkrijgen is.
Het instellen van de Samsung Gear Fit2 verloopt moeiteloos, mede door de handige wizard waarbij Samsung je door de belangrijkste instellingen loodst in een minuutje of twee.
Hierna start het echte finetunen van het toestel:
- het instellen van de meldingen die je al dan niet wil krijgen;
- de installatie van de S-health app op mijn Samsung Galaxy S7 Edge,
- de selectie van de voor mij gepaste wijzerplaat
- de installatie van verscheidene andere apps uit de Samsung Gear Store

3. Gebruik.
Het eerste gebruik bestond uit een hardloop-rondje van om en bij de 45 minuten in een park in de buurt van mijn woonplaats.
Via de menu-knoppen voor training rennen gekozen en de Gear Fit2 gestart. Wat opviel is dat de Gear Fit2 al begint met de training alvorens de GPS-lokalisatie is bepaald. Dit kan lijden tot inaccurate afstands- en GPS-gegevens.
Tijdens het lopen blijft de Gear Fit 2 perfect op zijn plaats ondanks mijn zweterige polsen, dankzij het rubberen bandje dat nauw aansluit aan mijn pols.
Tijdens het lopen zelf geeft de Gear Fit2 duidelijk en helder een aantal parameters weer zoals de duur en de hartslag. Met een simpele horizontale veeg over het scherm kan je ook gegevens bekijken over de afstand, de verbrande calorieën, het tempo en de snelheid.

Om te bepalen of de Samsung Gear Fit2 accurate trainingsgegevens registreerde, had ik ook mijn Samsung Gear S2 ingeschakeld op het trainingsprogramma ‘Rennen’ en mijn Samsung S7 Edge in mijn zak zitten.
Ik liep 5 rondjes die elke ongeveer 1 km lang zijn. Groot was dan ook mijn verbazing dat de Samsung Gear Fit 2 aangaf dat ik na die 5 rondjes 6,48 km had gelopen, terwijl mijn Samsung Gear S2 aangaf dat ik slechts 5,09 km had gelopen. Da’s wel een heel groot verschil en toont aan dat de GPS functie van de Samsung Gear Fit2 te wensen overlaat. Voor het overige waren de andere gegevens zoals aantal stappen, snelheid, beste tempo, langste afstand e.d. in overeenstemming tussen de Gear Fit2 en de Gear S2 dus die gegevens werden wel accuraat geregistreerd.

De batterij gaat bij mij zo ongeveer een anderhalve à twee dagen mee als ik de Gear Fit2 continu aanheb. In vergelijking et andere sportwatches, die soms tot 2 weken meegaan op één batterijlading is dit nog steeds één van de heikele punten van heel wat elektronische gadgets en smartphones. De magnetische laaddock is wel makkelijk maar ik vind het wel een gemiste kans dat zowel de Samsung Gear S2 smartwatch als de Samsung Gear Fit2 niet met dezelfde magnetische dock kunnen worden opgeladen. Enige compatibiliteit op dat vlak spaart weer wat plaats en een extra oplaadaansluiting uit. Ook zit er geen stekker bij, enkel een kabel met usb-aansluiting.

Over het algemeen ben ik tevreden over de Samsung Gear Fit2 en kan hem aanraden aan mensen die nog niet beschikken over een smartwatch, zoals bijvoorbeeld de Samsung Gear S2. Als je wel al beschikt over een smartphone dan is het pluspunt van de Gear Fit2 de ingebouwde GPS-tracker die stand-alone werkt, zonder GSM.

Pluspunten

• Fraai design en degelijke bouwkwaliteit.
  • Duidelijke menu’s en instellingen.
  • Perfect en eenvoudig te koppelen met S7 Edge.
  • Comfortabel en blijft stevig rond de pols zitten.
  • De kwaliteit van het scherm is zéér goed.

Minpunten

• Polsbandje onhandig om aan te doen.
  • Opstart GPS-tracking duurt lang.
  • Afstandsmeting laat te wensen over.

Koen 13-11-2016 Product paar maanden in bezit

Prachtig scherm en goede resultaten

De Samsung Gear Fit 2 is mooi ontworpen maar heeft toch enkele minpunten.
De sluiting van de armband lost heel en app is ook redelijk eenvoudig en beperkt .
De functie om trappen te tellen werkt van geen kanten maar dat is uiteraard minder van belang.
Het Scherm is echt een streling voor het oog. Het is niet alleen mooi, het is ook van zeer goede kwaliteit. De USB charging dock is dan ook weer een heel goede zaak, hij werkt snel en goed.
De hartslagmeter, muziekspeler, sleeptracking, motivator (activiteit), ed.. werken echt prima.

Pluspunten

• Scherm
  • USB charging dock

Minpunten

• Sluiting armband

Lore 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoud met een strak design

De Samsung Gear Fit 2 is qua design erg aantrekkelijk. Het is small en je hebt niet het gevoel dat je met een blok aan je arm aan het sporten bent. Je kunt hem uiteraard gebruiken om te gaan sporten maar je kan hem blijven dragen als je aan het werken bent. De Gear Fit 2 is niet hoofdzakelijk bedoeld als echte smartwatch maar hij beschikt wel over de beknopte mogelijkheden zoals het lezen van inkomende meldingen en om beknopte standaard berichten te gaan beantwoorden.

Het is en blijft een activity tracker. Hij bezit dan ook over de nodige functies. Hartslag, ingebouwde GPS tracker, calorieën teller, stappenteller,... . Na de gear Fit een aantal weken te testen over de verschillende functies heb ik vertrouwen in de resultaten en de nauwkeurigheid ervan. Het probleem dat sommige fit watches in connectie moeten blijven met de smartphone lost de gear Fit 2 helemaal op. Je favoriete playlist kun je probleemloos op je Gear Fit 2 downloaden en klinkt het muziek in de oren als je aan het sporten bent. Daarnaast houdt hij perfect je locatie bij waar je overal geweest bent tijdens het sporten. Als je nu aan het fietsen, lopen, wandelen,.. bent. Alle details kun je achteraf perfect zien op je smartphone om alles te gaan analyseren. Natuurlijk geeft de gear Fit 2 ook zelf een beknopt overzicht van je prestaties. Je kan de gear Fit 2 perfect instellen voor gelijke welk doel je training/wedstrijd is.Naast al het sporten beschikt de gear Fit 2 over een slaapstand als de batterij bijna op is maar hij zal daarnaast ook een slaapanalyse geven van jouw slaap.

Kortom: De Samsung Gear Fit 2 eenvoudig in gebruik te nemen, hij kan alles aan zonder je smartphone bij te hebben. Nauwkeurige metingen met hartslag. Een ferme regenbui zal de gear fit 2 niet tegenhouden. Hij kan alle weersomstandigheden trotseren.

Pluspunten

• hartslag
  • Stand alone
  • Beknopte Smartwacht mogelijkheid
  • GPS

Minpunten

• trappenteller

Barbara 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Zeer uitgebreide fit tracker!

Prettig en licht om te dragen, veel opties, zelf in te stellen wat je op het scherm wil zien. Makkelijk te koppelen aan je smartphone. Ook voor het ontvangen mails en apps. Kortom een zeer uitgebreid scala aan mogelijkheden. Batterij gaat (afhankelijk hoe intensief het gebruik is) redelijk snel leeg maar is ook zeer eenvoudig en snel op te laden!

Pluspunten

• comfortabel
  • veel functies

Bertha 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm

Na uitgebreid onderzoek, ook andere merken, tot de conclusie gekomen dat deze het beste bij mij en mijn mobiel past. Het horloge aangeschaft om goed in de gaten te houden of ik genoeg beweging krijg. Alles is mogelijk om bij te houden. Misschien wordt ik nu wel heel sportief! Ik ga er voor!

Pluspunten

• Sportief model
  • Goed en duidelijk afleesbaar
  • Eenvoudige bediening

Denalbri 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooie (recreatieve) sporthorloge

De Gear Fit 2 is een leuke horloge met een uitgebreid gamma aan mogelijkheden. Om aan de slag te gaan heb je niet noodzakelijk een PC of ander apparaat nodig, wat bij andere sporthorloges vaak wel het geval is. De Gear Fit 2 heeft een aantrekkelijk design. Kan kan naar eigen wens kiezen uit verschillende wijzerplaatsen. Het scherm is van hoogstaande kwaliteit, zeer scherp beeld. De touchscreen werkt zeer goed en het menu is zeer gebruiksvriendelijk en wijst zichzelf uit. De aanmoedingsboodschappen die je krijgt tijdens het wandelen en sporten kunnen motiverend werken.
De batterij gaat lang mee wanneer je alle functies (gps, bluetooth,...) afzet. Wanneer je deze laat openstaan, loopt ze veel sneller leeg (ongeveer 2 dagen). De muziekfunctie is een meerwaarde, zodat je geen ander apparaat hoeft mee te nemen.
De grote maat (Large) is wel te groot voor smalle vrouwenpolsen. Hierdoor spant het bandje niet voldoende aan en wordt de hartslag op de pols niet accuraat gemeten.
De Gear Fit2 is vooral een aanrader voor recreatieve sporters. In de keuze van de wijzerplaten is er geen enkele optie om de seconden te tonen, wat voor een sporthorloge wel een meerwaarde is.
De GPS-functie was niet tijdens alle trainingen even nauwkeurig en wijkt af van andere sporthorloges. Hetzelfde geldt voor de gemiddelde snelheid tijdens de looptrainingen en de stappen- en trappenteller.
Er is een ruime keuze aan trainingsmogelijkheden, maar deze instellen voor een persoonlijk trainingsschema gaat niet. Dit is wel een minpunt voor intensieve sporters. Je kan bepaalde trainingsdoelen instellen, maar de opties zijn beperkt en te weinig gedetailleerd. Zo kan je bijvoorbeeld geen hartslagzones instellen, in te stellen afstand per 500m ipv bijvoorbeeld 100m.
De oplader van de Gear Fit2 bestaat enkel uit een USB aansluiten, het aansluiting voor in het stopcontact wordt niet standaard meegeleverd. Dit kan vervelend zijn zal je je horloge en smartphone samen wil opladen. De installatie van de app op mijn smartphone (Sony) verliep niet zonder problemen.
Een goede sporthorloge voor recreatieve sporters, maar om het te gebruiken voor iets verdergaande trainingen zijn er wel wat tekortkomingen.

• Vele mogelijkheden

Minpunten

• Persoonlijke sportprogramma's
  • Onnauwkeurig

sylvie gunst 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en strak design. echt mijn ding ;-)

Ik vind het een strak designhorloge en zou niet meer zonder kunnen. Helaas vind ik een aantal functies (terug oproepen van berichten) niet terug zoals bij de gear fit one. De trappenteller werkt helaas ook niet naar behoren maar vind dit persoonlijk niet zo erg. Jammer dat het horloge steeds opgeladen moet worden. Positief vind ik dat hij nu zelf de slaapmodus traceert en ook als ik ga sporten dat hij alles zelf registreerd.

Pluspunten

• stappenteller
  • design

Minpunten

• trappenteller
  • batterij

GiVaLa 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi, maar beperkt!

Het is een lichtgewicht aan de pols. Mooi design, gebogen AMOLED scherm. De batterij gaat maximum 3 dagen mee. De trappenteller stel ik me toch de vraag of dit nauwkeurig is. Het bandje komt gemakkelijk los. Meldingen van mails en WhatsApp is goed meegenomen. Geen usb lader voorzien, enkel usbkabel.

Pluspunten

• vervangbare bandjes
  • extra meldingen: mails smsjes...
  • mooi design gebogen amoled
  • lichtgewicht

Minpunten

• trappenteller niet nauwkeurig
  • levensduur batterij

Wilhelm 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Smartwatch, sporthorloge en activitytracker inéén

De Samsung Gear Fit 2 ziet er prachtig uit en pas perfect rond de smallere en dikker polsen ... hieronder mijn bevindingen.

De GF2 maakt gebruik van een oudere versie van bluetooth dan bijvoorbeeld mijn Huawei-watch (te zien aan de driehoekjes links en rechts van het bluetooth-teken). Dit vertaalt zich bijgevolg in een groter batterijverbruik van je telefoon, maar geeft ook wat conflicten met je carkit in de wagen.

De GF2 kwijt zich voortreffelijk van zijn taak als activitytracker en is perfect bruikbaar als loophorloge (als je eisen niet te hoog zijn). Je kan zelf geen schermen instellen, maar de GPS werkt vrij accuraat en tot mijn verbazing liep de hartslagregistratie zo goed als synchroon met mijn Polar m400 met borstband ... toppie. In de S Health app kan je dan alles terugvinden zoals je bijvoorbeeld bij Strava kan doen. Wel spijtig is dat ik tot op heden nog geen rechtstreeks verbinding met Strava kon vinden en dat je eigenlijk een beetje geïsoleerd met de S Health app moet werken. Ook ontbreek ik de mogelijkheid om hartslagzone in te stellen.

De batterij houdt het ongeveer 2 dagen uit, wat volgens mij vrij goed is voor dergelijk toestel (Huawei watch anderhalve dag). De smartwatch-functionaliteiten zijn echter wat aan de magere kant: heel weinig gratis apps, het gaat niet zo vlot om mails te lezen vooral als er meerdere binnengekomen zijn.

Voorlopige conclusie:
* is het "the best of both worlds" ? NEE
* is er een markt voor dergelijk toestel ? ZEER ZEKER
* iemand die nog geen uitgebreide hartslagmeter en smartwatch in zijn bezit heeft, haalt hiermee zeker "the best of both worlds" binnen (omdat men van niet beter weet). De accurate hartslagmeter met GPS (doch niet à la carte instelbaar) is voldoende voor iedere beginnende sporter.
* De activitytracker (en slaaptracker) werken eveneens zeer goed. Waarom een Fitbit 2 kopen van 160 euro, als je met 40 euro bij enorm veel meer mogelijkheden hebt.
* Wil je vooral een smartwatch ... koop dan een smartwatch. Dus ... heb je geen hartslagmeter, activity tracker en smartwatch ... kopen die handel. Heb je wel al een smartwatch en heel goede hartslagmeter ... dan is dit prachtig toestel een beetje overkill.

Pluspunten

• Accurate GPS en hartslagmeter
  • Veel watch voor weinig geld
  • Mooi vormgegeven toestel met helder scherm
  • Ideaal voor de beginnende sporter

Minpunten

• Weinig (gratis) apps
  • Niet veel mogelijkheden om zelf in te stellen
  • Oude versie van bluetooth

Jessica D. 20-10-2016 Product paar weken in bezit

Super design en knap stukje technologie

Na de Gear S2 is deze wel vrouwvriendelijker.
Mooie design, lichter en zo leuk om mee te werken.
Alle applicaties zijn top en zo praktisch.
Beeldkwaliteit is top en 'Healt' functie werkt super goed.
We love Samsung.

Pluspunten

• Technisch sterk
  • beeldkwaliteit
  • design
  • licht gewicht

Kevin1979 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige technologie in een klein pakje.

Na het toestel te hebben uitgepakt eerst even in de lader gestoken.
Circa 3 u later toestel vol en klaar om te koppelen met de gsm.
Geweldig hoe makkelijk het toestel koppelt met de gsm.(zelfs iemand die niet vertrouwd is met technologie krijgt dit voor mekaar)
Eens je het horloge om de arm hebt voel je het bijna niet zitten.
Het design is mooi simpel maar efficiënt.
De interface met de gsm is ook zeer makkelijk bv om nieuwe wijzeplaatjes of applicaties toe te voegen.
Stappen tellen /trappen tellen /hartslag meting en slaapcontrole het werkt prima.
Heb 2 ander horloge's die soms wat ijverig zijn met tellen ,deze doet het wel goed.
Het amoled scherm is perfect leesbaar ook in buitenlicht en zon.
In mijn ogen is het ook een volwaardige smart watch .
Van mail /sms tot facebook en whatsapp alles is perfect leesbaar en zelfs afbeeldingen worden weer gegeven.
Kortom een prima toestel voor een top prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Bijna niet merkbaar bij het dragen
  • Zeer goed scherm
  • Touch werkt prima

Minpunten

• Batterij mocht iets beter zijn.

Marco 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super vette sport/smart horloge

Erg fijne sportband! Draagt heerlijk om je pols en is niet te opvallend. Mooi design. Bandje is makkelijk te vervangen. Kraak helder display met veel functies. Meet automatisch wanneer je gaat fietsen of bijvoorbeeld hardlopen en wanneer je slaapt. Stappen worden goed bijgehouden, hartslag ook. Je ziet natuurlijk ook alle notificaties van je Android smartphone.

Wat tevens super is is dat je je telefoon met hardlopen kan thuislaten. Er zit 4GB aan geheugen op voor muziek, die je kunt beluisteren d.m.v. een Bluetooth headset. En met behulp van een stem (wel saaie stem) wordt je bij elke km op de hoogte gehouden over afstand, snelheid e.d. Batterij gaat gemiddeld 2-3 dagen mee.

Voor mij een dikke aanrader!

Pluspunten

• muziekspeler met 4GB opslag
  • notificaties van je telefoon
  • helderheid display
  • auto tracking

Minpunten

• geen algemene fitness functie
  • ski functie
  • spraakbegeleiding mag wat vrolijker

Nathaliex 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Een super smartwatch ...

Het heeft een tal van nuttige functies en is een “must” voor sporters. Het houdt uw hartslag in de gaten en je hoeft je GSM niet meer mee te sleuren tijdens het sporten.
(dat kan je die dan ook niet laten vallen met soms de gevolgen van dien). Het intern geheugen is zeker voldoende om het ten volle te kunnen gebruiken en zelf om muziek erop te zetten. Het logboek is super handig, want het ziet alles, wanneer je sport (fietsen, lopen, wandelen dat detecteert het horloge allemaal automatisch), rust, slaapt … noem maar op. De meldingen die erop komen, kunnen eenvoudig beantwoord met een kort bericht. Het is meer dan een gadget … het is echt handig en gebruiksvriendelijk. Je kan het volledig instellen naar eigen behoefte en ook volledig personaliseren. Het design is top en past aan elke pols. Het is een echte aanrader en het is zijn prijs ECHT waard. Tot nu toe heb ik echt niets negatiefs kunnen vinden.

Pluspunten

• personaliseerbaar
  • comfortabel
  • veel gadgets

Minpunten

• batterij

Dries Debecker 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Ik krijg hem niet meer uit!

Na enige tijd de Gear Fit 2 te gebruiken wil ik hem niet meer uit doen. Als je hem moet opladen na een aantal dagen vraag je jezelf voortdurend af hoeveel stappen je aan het zetten bent die niet geteld worden. Kortom, eens je het gebruik van het horloge gewend bent kan je bijna niet meer zonder. Je raakt zeer snel, positief, verslaafd aan het opvolgen van je stappen, lopen, wandelen, trappenlopen, slapen, ....
Als je dus enige interesse hebt om wat fitter te worden, gezonder te leven en een extra duwtje in de rug nodig hebt, met de hulp van nieuwe technologie, dan is deze absoluut een aanrader!

Pluspunten

• verschillende mogelijkheden op sportief gebied
  • notifications van de gsm komen netjes toe
  • flexibiliteit
  • draaggemak, je merkt het bijna niet

Minpunten

• Je mist het horloge tijdens het opladen
  • Je wilt het niet meer uitdoen :(

jeffrey 17-11-2016 Product paar weken in bezit

uitgebreide work-out logger

2016-10-26

Features 4.0/5.0
Resultaten 4.0/5.0
Ontwerp 4.0/5.0
Waarde 4.0/5.0

uitgebreide work-out logger

zeer mooi en haarscherp beeld van het scherm dat tegen een stootje kan. De gear fit2 zit comfortabel. Het laadstation is zeer makkelijk in gebruik. Qua personalisatie heb je veel mogelijkheden (wijzerplaten, lettertype, snel openen apps, welke meldingen worden getoond,.

..) handig is ook de mogelijkheid om muziek op de gear fit 2 te zetten. De S health app slaat zeer veel info op over mijn uitgevoerde trainingen. De gps functie en hartslagmeter zijn mooi meegenomen pluspunten. kortom: een mooi toestel met handig smartwatch funties en de mogelijkheid voor het bijhouden van heel veel info over mijn uitgevoerde work-outs.

Pluspunten

• mooie watch
  • goede batterijduur

Minpunten

• bandje springt soms open

Timo 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, goede kwaliteit, okay functionaliteit

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Scherm
  • Pasvorm

Minpunten

• App ecosysteem
  • Beperkte functionaliteit

VickyC 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design

Zeer makkelijk in gebruik en mooi design.
Leuk dat je deze kan linken met je gsm en alles op je gsm of op de Great Fit kan volgen.
Zeker aan te raden voor sportieve mensen.

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Jurgen Leroy 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Leuk gadget voor tijdens het sporten

Als grote fan van Samsung had ik heel wat verwachtingen. Is zeer aangenaam om te dragen en heel veel mogelijkheden en kan je de Gear Fit2 zeer persoonlijk instellen wat ik wel belangrijk vind. Het leukste vind ik dat hij automatisch weet wanneer je gaat slapen en dat je de ochtend nadien je statistieken over je slaap kan zien.

Pluspunten

• draagcomfort
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• accu
  • niet altijd accuraat

Birgit 16-11-2016 Product paar weken in bezit

mooi horloge voor een recreatieve sporter

mooi design van het horloge, fijne pasvorm en handig in gebruik. Ik sport zelf vrij intensief en wil dan een constante hartslagmeter. Dit gaat bij dit horloge niet. Daarnaast ging de stappenregistratie niet altijd goed. Erg leuk wel dat hij je aanspoort te gaan bewegen, dit helpt goed! Batterij gaat wel hard, hield het bij mij zo'n 2 dagen vol. Ik beveel het aan voor iemand die beginnend hardloper/sporter is.

Pluspunten

• design
  • aansporing om te bewegen

Minpunten

• batterij
  • hartslagmeter

tweetie 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Leuk toestel

Zeer tevreden over het toestel: mooi design, goede functies. Fijn dat je het gelopen traject (straten) nadien kan zien. Toestel registreert ook het aantal uren dat je geslapen hebt en of je goed/genoeg geslapen. Toestel motiveert om te sporten: het maant je aan om te bewegen als je te lang stil zit. Enig minpunt: batterij redelijk rap leeg.