Philips SHAVER Series 7000 S7940

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7940 op Kieskeurig.be.

7,9

bob25 01-10-2019

Erg fijn apparaat en heel makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Deze Philips shaver is echt een goede!
Normaal scheer ik met de hand en met scheergel voor de gevoelige huid, omdat mijn huid erg snel gaat irriteren na het scheren.
Nu ik eenmaal begonnen ben elektrisch scheren wil ik niks anders meer!
Ik scheer nu zelfs droog zonder irritaties.

Het scheer uitpakken was al erg leuk, mooie doos en goed verpakt binnen in. Netjes in het bescherm hoesje en nog in een folie.
Het opladen ging erg snel. binnen een uur was hij geheel vol en ondertussen had ik de app gedownload zodat deze gekoppeld kon worden met de trimmer voor mijn scheerplan.
Via Bluetooth was hij snel gekoppeld aan mijn telefoon en werd zo alles gedeeld en een scheerplan uitgestippeld.

De ronde scheerkopen bewegen los van elkaar en dat maakte het scheren erg prettig op plekken die met een gewoon mesje vervelend zijn.
De precisietrimmer vind ik erg handig voor het bijwerken van snor of bakkenbaarden, nek haren werkt ook prima.
De trimmer geeft goed aan wanneer hij gereinigd moet worden en dat kan gemakkelijk onder de kraan.
Met schuim of gel scheren heb ik nog niet gedaan omdat ik zelf al erg tevreden ben met het droog scheren. Ik zou deze trimmer zeker aan raden.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert goed

Jooost 21-07-2019

Scheert super met feedback

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit apparaat scheert fijn maar niet zoveel beter als mijn oude apparaat wat ook van Philips is . Voor mensen die van gadets houden is dit een fantasties apparaat alleen voor mij persoonlijk kan ook aan mijn leeftijd liggen is dat alles niet nodig. de app werkt goed en de antwoorden op mijn vragen zijn waarde vol.
het aantal ingegroede haartjes zijn verminderd maar nog niet helemaal verdwenen. De tijd dat het het nieuwe apparaat gebruik is mischien niet lang genoeg.

Papich 21-08-2020

Rasoir le plus efficace que j'ai possédé

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Il ne rase peut-être pas aussi bien qu'un rasoir mécanique mais il est moins agressif pour ma peau. J'ai 68 ans et c'est le meilleur rasoir électrique que j'ai connu. Il se nettoie très facilement. Maintenant, je ne sais pas dire si la tête va tenir dans la durée.

rhcp88 15-08-2020

A recommander

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ce rasoir est globalement très bien, bonne qualité, bonne ergonomie, bonne autonomie.
Avec une peau sensible , il n’y a aucune peur a avoir , aucune bouton après rasage . Rasage propre sans aucune rougeur apparente avec un rasage sur peau sèche.
Petit défaut : la brosse de nettoyage est un peu petite . L’utilisation d’une brosse plus grande rend le nettoyage beaucoup plus évident.
Connexion Bluetooth avec l’application Philips idéal ... Produit à recommander! [Cet avis a été recueilli lors d'une promotion.]

EljoM 13-08-2020

Werkt perfect en simpel zelfreinigend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Verbazend, ik scheerde altijd met mesjes en kon nooit tegen een apparaat. Deze werkt en ik kan er tegen. Wat ik niet wilde is schoonmaken onder de kraan en uit elkaar trekken van de kop. Hoeft niet met deze kit. Ik scheer me elke dag, 2x per week zet ik de zelfreiniger aan en klaar, hij doet zelf schoonmaken en smeren.

Overgestaptnaarelektrisch 22-07-2020

Heel goed apparaat met enkele minpuntjes

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Zoals je gewend bent van Philips-producten heeft het apparaat een heel goede build quality en ligt het aangenaam en gemakkelijk in de hand. In de doos zit ook een handig reisetui dat ook kwalitatief aanvoelt.

Het scheren zelf gaat heel soepel en het resultaat is een huid die zo glad is als je zou verwachten van een elektrisch scheerapparaat. De delen net onder mijn kaaklijn en op mijn adamsappel waren echter wat moeilijker bereikbaar en het resultaat was daar dan ook iets minder.
Ik ben wel heel tevreden over het feit dat ik op geen enkel moment scheerirritatie had na gebruik, vooral omdat ik dit meestal wel heb omwille van een gevoelige huid.
Ook heel handig is de bijhorende app, waarmee je het apparaat enerzijds kunt instellen en die je daarnaast begeleidt bij het scheren. Hoewel de app niet super duidelijk is, kon ik wel mijn weg erin vinden om de nodige functies te kunnen gebruiken.

Enkele minpuntjes:
- De SmartClick-functie (afnemen en terug opzetten van de scheerkop) is niet meteen volledig duidelijk en ik moest er even aan prullen om de scheerkop eraf te krijgen. Het opzetten en afnemen gaat niet zo soepel als je zou willen en vooral bij het opzetten moet je wat harder duwen en precies een beetje forceren.
- Geen plaats in de reisetui voor de lader en trimmerkop, enkel voor het apparaat en de scheerkop
- De bijhorende app is niet super duidelijk [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ydm1 16-05-2020

Déçu

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Le rasage est décevant, il faut se raser deux fois par jour pour être correct. De temps en temps il arrache un poil, ce qui est désagréable. J’étais passé de la lame au rasoir, en final, c’est un pour un résultat inférieur, un temps qui est supérieur et aucun bénéfice.

damitch300 16-03-2020

Philips S7930 shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik scheerde altijd met een oudere type AquaTouch S5420/06 scheerapparaat . Echter trok deze constant haren uit mijn gezicht en had ik irritatie achteraf.
Ik ben daarom vaak gaan scheren met een gewoon scheermes.
Echter met deze 7000 serie krijg je een app erbij die je min of meer leert hoe je ervoor kunt zorgen geen irritaties te krijgen of haren eruit te laten trekken.
Elke week krijg je een nieuwe programma met verbeteringen en stelt de app het scheerapparaat in (snelheid).
Ik heb nu bijna tot geen irritatie meer en het trekken is nu weg.
Met andere woorden, scheren word gewoon minder irritant en doe het nu electrisch.

Enigste nadeel vind ik wel als je nat gaat scheren met scheerschuim dan je dan tussendoor moet afspoelen en weer schuim moet toevoegen aan je gezicht.
Maar als dit alles is, dan maakt dat ook niet meer uit!

Goed apparaat dus, en gebruik hem nu constant!

Het mooie eraan vind ik ook het bijgevoegde reishoesje en een borsteltje.
En het verwijderen van het klep mechanisme voor een klik mechanisme was ook een goed idee.
De scharnier ging na een tijdje roesten op oudere modellen en ging vuil in zitten.
Bij de 7000 serie kun je alles netjes schoon maken en het is ook los te halen met gladde handen.
Goeie ergonomie is ook aanwezig in het handvat.
T.o.v mijn oudere philips zit er nu een rubbere handvat gedeelte ipv plastic.

Nog een voordeel is dat je in de applicatie na een tijdje kunt zien hoeveel scheerbeurten je weg bent van een lege accu. Scheelt in laden en dus ook de batterij die minder snel verzadigt. Ik geloof hierbij dan ook dat de batterij langer mee gaat.

Goed apparaat dus, en gebruik hem nu constant! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jansen1949 07-10-2019

Fantastisch scheergenot

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Philips s7970. Ik scheer mij sinds jaar en dag dagelijks en heb een zware baardgroei. Ik ben zeer positief verrast door dit nieuw scheerapparaat van Philips. Sinds het gebruik van de Philips s7970 heb ik een veel minder geirriteerde huid en ook een heel gkad scheerresultaat. De bijbehorende app helpt je beste resultaat te bereiken! Het apparaat ligt ook fijj in de hand. Het zowel droog als nat kunnen scheren vind ik ideaal. Met een scheermesje scheet het wellicht nog wat gladder maar met de Phillips s7970 heb ik minder last van huidirritatie. Kortom ik ben zeer te spreken over dit scheerapparaat. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijk glad scheerresultaat
  • Geen irritatie

FB138 01-10-2019

Makkelijk en snel glad scheren met minimale irritaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit scheerapparaat heb ik inmiddels 3 weken in mijn bezit. Ik schoor me voorheen met mesjes en had erg veel last van een geïrriteerde huid, snijwondjes en vooral ingegroeide haren in huidplooien.

Eerste ervaring:
De eerste ingebruikname van het apparaat was even moeilijk met de app. In de gebruiksaanwijzing was niet duidelijk hoe het apparaat gekoppeld moest worden. Na het downloaden van de app bijna 10 minuten bezig geweest met het koppelen. Uiteindelijk bleek het een kippetje te zijn en het koppelen zeer snel te gaan. Het zou echter handiger zijn om een gebruiksaanwijzing toe te voegen bij het apparaat hoe dit werk. De app is zeer handig en geeft je een duidelijk inzicht in jouw manier van scheren. Het laat zien hoe efficiënt je scheert en geeft waarschuwingen af middels vibraties als het niet goed gaat (begeleide scheerbeurt). De accu van het apparaat gaat lekker lang mee en is snel opgeladen.

Verminderde tot geen irritatie:
Tijdens de eerste week gebruik had ik nog erg veel last van sneetjes en een branderige huid. Ik had het apparaat op de normale stand staan. Na het maken van een persoonlijk scheerplan middels de app, het apparaat ingesteld op de stand voor de extra gevoelige huid. De scheerkoppen draaien dan hoorbaar minder snel. Na het juist instellen van het apparaat heb ik geen last meer gehad van meer gehad van irritaties.

Scherpe mesjes, gladheid na het scheren, droog en nat scheren:
De mesjes van het apparaat zijn zeer scherp en trekken dan ook niet bij het scheren. Zeer weinig last van een ‘trekkend’ gevoel tijdens het scheren. Het apparaat scheert daarnaast zeer glad en is bijna gelijk aan dat van een scheermesjes. Mijn voorkeur gaat bij dit apparaat naar droog scheren, echter is het ook te gebruiken bij een natte huid en met scheerschuim, naar mijn idee ben ik iets langer bezig met natscheren, verder is het verschil minimaal en is het wel fijn dat je hem ook onder de douche kunt gebruiken.

Reinigen van het apparaat:
Het reinigen gaat zeer makkelijk. Je kunt de scheerkop (de bestaat uit twee delen) makkelijk uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Met lauw water kunt je het apparaat doorspoelen en het is daarmee zeer makkelijk schoon te maken. Ook is eer een borsteltje bijgeleverd voor het schoonmaken van het apparaat. Je kunt dit scheerapparaat ook onder de douche reinigen en je hoeft niet bang te zijn dat er kleine onderdelen uitvallen.

Bijgeleverde precisietrimmer:
De bijgeleverde precisietrimmer werkt naar mijn mening niet naar behoren. Het opzetstuk trekt tijdens het scheren, mist veel haren en is mijn inziens een waardeloze toevoeging bij dit apparaat. Het staat niet in verhouding tot de kwaliteit van het scheerapparaat zelf. Voor deze precisietrimmer hoef je dit apparaat dan ook niet aan te schaffen.

Inhoud van de doos
Het apparaat wordt geleverd met oplaadkabel, precisietrimmer, mooie reisetui, reinigingsborsteltje.

Kort samengevat:
Een mooi scheerapparaat dat lekker in de hand ligt, een lange accuduur heeft. Het wordt geleverd in een mooie sterke reisetui en heeft helaas een bijgeleverde precisietrimmer die van mindere kwaliteit is. Na het scheren met dit apparaat (op de gevoelige stand) geen last meer van irritaties, sneetjes en/of ingegroeide haren. Het apparaat gebruiken met de Groomtribe app zorgt ervoor dat dit nog minder wordt en beter leert scheren. Dit laatste is vooral handig voor mensen die nooit met dit soort type scheerapparaten hebben geschoren, maar ook als je veel last hebt van irritaties. Er wordt telkens om feedback gevraagd, waarmee een scheerplan wordt opgesteld. Het apparaat scheert zowel droog als nat zeer glad dat bijna gelijk is aan mesjes. Het reinigen van dit apparaat is zeer makkelijk waardoor je minder tijd bezig bent met scheren. Ook als je weinig tijd hebt, je moet haasten is dit apparaat makkelijk en snel te gebruiken.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • verschillende scheerstanden voor gevoelige huid
  • zowel droog als nat (zelfs met scheergel/schuim)
  • mooie sterke bijgeleverde reisetui
  • begeleid scheren met de groomtribe app

Minpunten

• bijgeleverde precisietrimmer werkt niet naarbehore
  • soms moeite met haartjes in huidplooien hals

Rianneman 06-08-2019

Fijne shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik ben, als zwaar bebaarde man, altijd geïnteresseerd in nieuwe shavers. Ik gebruik de laatste 20 jaar een mesje. Het apparaat is goed verpakt, met weinig informatie. De app gedownload en toen maar geprobeerd te verbinden via Bluetooth, hetgeen probleemloos lukte. Toch denk ik dat een stap voor stap beschrijving handig kan zijn. De app is informatief en geeft een goede analyse van de scheer techniek. Daarnaast is begeleid scheren ook mogelijk: je krijgt dan feedback op je scheertechniek en de efficientie daarvan. Het scheren gaat niet veel sneller dan nat scheren, uiteraard voelt het eindresultaat wat minder glad dan met een mesje. Hier staat wel gemak tegenover. Makkelijk schoon te maken en een prettig in de hand liggend model. Voor de zware baard is het mes meer geschikt, voor de gemiddeld behaarde man is dit een zeer geschikte shaver!

Pluspunten

• nat en droog te gebruiken
  • feedback via de app
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• niet heel glad resultaat

Nantko 24-07-2019

Scheert bijna net zo glad als met een mesje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Prima scheerapparaat wat bijna net zo glad scheert als een mesje. Je kan hem zowel nat als droog gebruiken. Daarnaast kun je via een handige app een persoonlijk scheerplan maken. Een echte aanrader

Pluspunten

• Gemak
  • Zowel nat als droog
  • Handige app

Minpunten

• Bijna net zo glad als met mesje

gansep 16-09-2020

Echt glad is anders

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Hoe goed ik mijn best ook doe, de resultaten blijven achter bij de beloftes. Echt glad wordt het nooit of je moet er een half uur tegen aan gooien. Maar in de genoemde 4 minuten gaat het mij niet lukken. De APP vind ik meer een reclame artikel dan dat het je wezenlijk helpt. Verder is het wel een prettig apparaat en in ieder geval weer een stapje vooruit ten opzichte van de vorige.

van Etten 10-09-2020

Eindelijk weer eens scheren zonder scheerschuim...

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Omdat ik jaren geleden bij elektrisch scheren, na afloop, vaak last had van een geïrriteerde rode huid in de halsstreek, ben ik toentertijd maar overgestapt naar scheren met het mes. Dat leverde geen irritatie meer op, maar gaf wel wat meer gedoe dan elektrisch scheren. Inmiddels zo’n 25 jaar verder wilde ik wel weer eens uitproberen of elektrisch scheren, met de huidige apparaten, nog steeds huidirritatie bij mij oplevert.
Inmiddels scheer ik mij al een week of 7 met dit Philips apparaat en ik ben er zeer tevreden over. In 3 minuten tijd heb ik mij geschoren en zonder irritatie in de halsstreek. Het schoonmaken kost iets meer tijd, maar daar krijg ik steeds meer handigheid in. Het apparaat maakt ook niet veel herrie en ik kan mij veel dagen achtereen scheren alvorens opladen weer nodig is. Kortom ik ben heel blij met deze aankoop.

Tobeko 04-09-2020

Nat scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik ben zeer tevreden had ik eerder moeten doen,ik heb me eerst elektrisch geschoren ongeveer dertig jaar en daarna nat met een mesje en sinds kort weer elektrisch nat een geweldige ervaring!

brandmeester. 18-08-2020

goed apparaat maar niks bijzonders

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Voor de resultaten van het scheren is de prijs te hoog. en de toegevoegde waarde betreffende het schoonmaakapparaat is 0% weer extra kosten van het middel daarvoor.

Anoniem 11-08-2020

Grote tegenvaller.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Het scheerapparaat maakt veel minder omwentelingen als verwacht, scheert totaal niet glad of kort.
Al met al is het een grote tegenvaller.

Wimmes 29-07-2020

Super scheermachientje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik ben s'morgens zeer snel en zeker zeer glad geschoren,
zeker zo glad als met scheermesjes maar dan zonder kleine sneetjes, ook heb ik geen huidirritatie.
Ik heb steeds "gedroomd" van een mooi kaal-hoofd maar met de scheermesjes een gans gedoe, nu doe ik dit met dit scheermachine en zeer mooi resultaat, dagelijks een 5 minuutjes werk onder de douche [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Philips Shaver S7930/16 29-07-2020

heel goed scheermachine

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Goeie scheerapparaat, goed voor gevoelige huiden, precies, goeie batterij, een aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Eekkie 28-07-2020

Goed voor zijn waarde

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Scheerapparaat doet zijn aanschaf waarde goed aan.
Ben zeer tevreden over het apparaat.
Glad geen vervelende bultjes meer
Accu duur is goed kan er heel lang mee scheren handig als je op vakantie gaat.
Zeer tevreden over het apparaat een echte aanrader.