Philips SHAVER Series 7000 S7940

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7940 op Kieskeurig.be.

7,9

FB138 01-10-2019

Makkelijk en snel glad scheren met minimale irritaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit scheerapparaat heb ik inmiddels 3 weken in mijn bezit. Ik schoor me voorheen met mesjes en had erg veel last van een geïrriteerde huid, snijwondjes en vooral ingegroeide haren in huidplooien.

Eerste ervaring:
De eerste ingebruikname van het apparaat was even moeilijk met de app. In de gebruiksaanwijzing was niet duidelijk hoe het apparaat gekoppeld moest worden. Na het downloaden van de app bijna 10 minuten bezig geweest met het koppelen. Uiteindelijk bleek het een kippetje te zijn en het koppelen zeer snel te gaan. Het zou echter handiger zijn om een gebruiksaanwijzing toe te voegen bij het apparaat hoe dit werk. De app is zeer handig en geeft je een duidelijk inzicht in jouw manier van scheren. Het laat zien hoe efficiënt je scheert en geeft waarschuwingen af middels vibraties als het niet goed gaat (begeleide scheerbeurt). De accu van het apparaat gaat lekker lang mee en is snel opgeladen.

Verminderde tot geen irritatie:
Tijdens de eerste week gebruik had ik nog erg veel last van sneetjes en een branderige huid. Ik had het apparaat op de normale stand staan. Na het maken van een persoonlijk scheerplan middels de app, het apparaat ingesteld op de stand voor de extra gevoelige huid. De scheerkoppen draaien dan hoorbaar minder snel. Na het juist instellen van het apparaat heb ik geen last meer gehad van meer gehad van irritaties.

Scherpe mesjes, gladheid na het scheren, droog en nat scheren:
De mesjes van het apparaat zijn zeer scherp en trekken dan ook niet bij het scheren. Zeer weinig last van een ‘trekkend’ gevoel tijdens het scheren. Het apparaat scheert daarnaast zeer glad en is bijna gelijk aan dat van een scheermesjes. Mijn voorkeur gaat bij dit apparaat naar droog scheren, echter is het ook te gebruiken bij een natte huid en met scheerschuim, naar mijn idee ben ik iets langer bezig met natscheren, verder is het verschil minimaal en is het wel fijn dat je hem ook onder de douche kunt gebruiken.

Reinigen van het apparaat:
Het reinigen gaat zeer makkelijk. Je kunt de scheerkop (de bestaat uit twee delen) makkelijk uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Met lauw water kunt je het apparaat doorspoelen en het is daarmee zeer makkelijk schoon te maken. Ook is eer een borsteltje bijgeleverd voor het schoonmaken van het apparaat. Je kunt dit scheerapparaat ook onder de douche reinigen en je hoeft niet bang te zijn dat er kleine onderdelen uitvallen.

Bijgeleverde precisietrimmer:
De bijgeleverde precisietrimmer werkt naar mijn mening niet naar behoren. Het opzetstuk trekt tijdens het scheren, mist veel haren en is mijn inziens een waardeloze toevoeging bij dit apparaat. Het staat niet in verhouding tot de kwaliteit van het scheerapparaat zelf. Voor deze precisietrimmer hoef je dit apparaat dan ook niet aan te schaffen.

Inhoud van de doos
Het apparaat wordt geleverd met oplaadkabel, precisietrimmer, mooie reisetui, reinigingsborsteltje.

Kort samengevat:
Een mooi scheerapparaat dat lekker in de hand ligt, een lange accuduur heeft. Het wordt geleverd in een mooie sterke reisetui en heeft helaas een bijgeleverde precisietrimmer die van mindere kwaliteit is. Na het scheren met dit apparaat (op de gevoelige stand) geen last meer van irritaties, sneetjes en/of ingegroeide haren. Het apparaat gebruiken met de Groomtribe app zorgt ervoor dat dit nog minder wordt en beter leert scheren. Dit laatste is vooral handig voor mensen die nooit met dit soort type scheerapparaten hebben geschoren, maar ook als je veel last hebt van irritaties. Er wordt telkens om feedback gevraagd, waarmee een scheerplan wordt opgesteld. Het apparaat scheert zowel droog als nat zeer glad dat bijna gelijk is aan mesjes. Het reinigen van dit apparaat is zeer makkelijk waardoor je minder tijd bezig bent met scheren. Ook als je weinig tijd hebt, je moet haasten is dit apparaat makkelijk en snel te gebruiken.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • verschillende scheerstanden voor gevoelige huid
  • zowel droog als nat (zelfs met scheergel/schuim)
  • mooie sterke bijgeleverde reisetui
  • begeleid scheren met de groomtribe app

Minpunten

• bijgeleverde precisietrimmer werkt niet naarbehore
  • soms moeite met haartjes in huidplooien hals

bob25 01-10-2019

Erg fijn apparaat en heel makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Deze Philips shaver is echt een goede!
Normaal scheer ik met de hand en met scheergel voor de gevoelige huid, omdat mijn huid erg snel gaat irriteren na het scheren.
Nu ik eenmaal begonnen ben elektrisch scheren wil ik niks anders meer!
Ik scheer nu zelfs droog zonder irritaties.

Het scheer uitpakken was al erg leuk, mooie doos en goed verpakt binnen in. Netjes in het bescherm hoesje en nog in een folie.
Het opladen ging erg snel. binnen een uur was hij geheel vol en ondertussen had ik de app gedownload zodat deze gekoppeld kon worden met de trimmer voor mijn scheerplan.
Via Bluetooth was hij snel gekoppeld aan mijn telefoon en werd zo alles gedeeld en een scheerplan uitgestippeld.

De ronde scheerkopen bewegen los van elkaar en dat maakte het scheren erg prettig op plekken die met een gewoon mesje vervelend zijn.
De precisietrimmer vind ik erg handig voor het bijwerken van snor of bakkenbaarden, nek haren werkt ook prima.
De trimmer geeft goed aan wanneer hij gereinigd moet worden en dat kan gemakkelijk onder de kraan.
Met schuim of gel scheren heb ik nog niet gedaan omdat ik zelf al erg tevreden ben met het droog scheren. Ik zou deze trimmer zeker aan raden.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert goed

Nantko 24-07-2019

Scheert bijna net zo glad als met een mesje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Prima scheerapparaat wat bijna net zo glad scheert als een mesje. Je kan hem zowel nat als droog gebruiken. Daarnaast kun je via een handige app een persoonlijk scheerplan maken. Een echte aanrader

Pluspunten

• Gemak
  • Zowel nat als droog
  • Handige app

Minpunten

• Bijna net zo glad als met mesje

K3v1n2605 19-01-2020

Juste genial

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Rasoir simplement génial, facile d'entretien, rase de près, idéal pour les peaux sensibles. Beaucoup moins, voire presque plus d'irritation, boutons disparus...
Connexion bluetooth au smartphone et indication de rasage... à recommander!

Anoniem 19-01-2020

Scheert erg goed

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik scheerde met altijd met het scheermessen en dacht altijd dit kan niet beter. Sinds ik dit apparaat heb gebruikt kom daar zeker op terug want hij scheert echt super glad. Ik scheer me altijd met het apparaat onder de douche met scheerschuim omdat ik dit fijner vind. Na het scheren is het apparaat ook erg snel en makkelijk schoon te spoelen door met 1 handbeweging de scheerkop erf te halen en zo dus schoon te maken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bs santos 15-01-2020

Fijn scheerapparaat voor de gevoelige huid.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Het scheerapparaat is prima om mee te scheren. Ik vind zelf dat dit apparaat minder fijn werkt met nat scheren in combinatie met gel. Hier is het wat aan de stroeve kant maar het effect is verder prima. De app die je kunt installeren heeft weinig toevoeging. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Topper84 13-01-2020

Geen irritaties meer na het scheren!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Na jaren geschoren te hebben met een scheermes, scheer ik me nu met dit scheer apparaat. Ik had altijd last van een branderig gevoel na het scheren, maar na een aantal scheer beurten met dit scheerapparaat is het weg. De app heeft hier bij goed geholpen met het instellen van het scheerapparaat en verteld je hoe je geschoren hebt en wat je moet verbeteren. Het apparaat is ook stil en de batterij gaat ook lang mee. Het is ook makkelijk dat je kan scheren onder de douche, maar je bent dan wel iets langer bezig met de laatste haartjes. Kort gezegd een fijn scheerapparaat voor de gevoelige huid. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 11-01-2020

Succes verzekerd met S7960/17 scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik heb de Philips s7960/17 gekozen omdat ik een erg gevoelige en snel geïrriteerde huid heb, en dit scheerapparaat is blijkbaar zo samengesteld dat huid irritaties worden voorkomen. Laat ik maar direct beginnen met het eerste positieve nieuws: ik heb heel weinig last gehad van droge of geïrriteerde huid, in ieder geval veel minder dan bij mijn vorige, 20 jaar oude apparaat (ook een Philips trouwens).
Bij dit scheerapparaat wordt een app bijgeleverd, voor op je telefoon, die via bluetooth contact maakt met het scheerapparaat en je scheergedrag bijhoudt, en zelfs aangeeft hoe dat gedrag te verbeteren. Het is grappig maar ook nuttig, want je krijgt tips hoe te verbeteren (bv niet te lang scheren en cirkelbewegingen maken).Ondanks dat de app verder goed werkte is het mij niet gelukt om het apparaat via deze app te registreren voor garantie.
Verder is het een handig en niet te groot apparaat, met een scheerkop die mooi meebeweegt met de vorm van de kin, en de mesjes bewegen ook nog eens mee. Je merkt dat dit het raakvlak met de huid optimaliseert, waardoor het niet moeilijk is om goed te scheren. Je hoeft niet te drukken of zo, wat ongetwijfeld gunstig is om irritaties te voorkomen.
Ik scheer om de dag, soms elke dag (ongeveer 3 minuten), en met dat scheergedrag doet de oplaadbare batterij het zeker 2 weken. Voor kortere vakanties is dat handig.
De scheerhaartjes worden mooi opgevangen in het apparaat dus er vallen geen haartjes in de wasbak. Het schoonmaken kan onder de kraan, en soms wat grondiger met een borsteltje. Dat is allemaal niet moeilijk.
Dit apparaat krijgt van mij een 9 van de 10. Ik ben er blij mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Pascal001 09-01-2020

Zeer goed scheerapparaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Een uitstekend scheerapparaat met een erg mooi design. Sinds enige tijd in gebruik en sindsdien geen last meer van een geïrriteerde huid na het scheren. Ondersteuning via de app GroomTribe is prettig maar niet noodzakelijk, ook zonder veelvuldig gebruik van de app is het scheerapparaat prettig in gebruik. Nat scheren heeft bij dit apparaat mijn voorkeur aangezien het droog scheren hier en daar nog wat stroef aanvoelt. Verder is het apparaat makkelijk schoon te maken en met bijgeleverde 'case' makkelijk mee te nemen op reis. Ook het wisselen tussen de scheerkop en trimmer is erg eenvoudig en werkt prima. Al met al een uitstekend product en een zekere aanrader. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Barry 123 06-01-2020

Prachtig product zeker aan te raden.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Het product heeft een prachtig design met maar 1 knop dus makkelijk te gebruiken. De bleuthoot functie werkt goed samen met de app. Het nat of droog scheren is super fijn een voorbeeld van droog scheren al je geen tijd hebt en toch even wilt scheren. De baard trimmer werkt erg makkelijk en fijn. Makkelijk schoon te maken want je kunt de hele scheer kop uit elkaar halen. Ik raad hem zeker aan. Tot slot het is een mooi product waar je lang mee kan doen en veel plezier van zal hebben. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Peter87 06-01-2020

Dit scheerapparaat is stil en ligt fijn in de hand

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik zou dit product aanbevelen aan mannen welke een lichte stoppelbaard hebben. Ikzelf heb een iets zwaardere baard waar het apparaat best wel moeite mee heeft. De extra scheerkop welke meegeleverd is is wel geschikt voor het zwaardere werk. Persoonlijk vind ik hem droog een stuk beter scheren als dat hij nat scheert. Heb het nog niet geprobeerd met scheerschuim maar verwacht dat hij op een droge baard de meeste grip heeft. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

RVS_LMB 06-01-2020

Tevreden, vrijwel geen irritaties meer

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Na vaak last van mijn huid te hebben na het scheren (huidirritatie) en verschillende scheerapparaten te hebben geprobeerd.

Lijkt het probleem met dit scheerapparaat te zijn opgelost. Ik scheer me 2/3 keer per week en gebruik het apparaat nu zo'n 4 weken.

Op het begin was het wel even wennen, met name de app op de telefoon waar duidelijk is dit zien wat je (eventueel) fout doet bij het scheren. In de bijbehorende app is goed te zien waar je op dient te letten om tot een goed resultaat te komen, waarbij irritatie wordt voorkomen.

Vervolgens wordt er op basis van je scheerbeurten, een overzicht voor je gecreëerd waar makkelijk is te zien hoe lang je scheert en hoe effectief je daadwerkelijk scheert.

Na je klaar bent met scheren is alles makkelijk onder de kraan af te spoelen. Indien gewenst kan er ook onder de douche geschoren worden eventueel ook met scheerschuim. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Oldenzaal 06-01-2020

Zeer fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik ben zeer tevreden met het scheerappaart. De resultaten zijn een stuk beter dan met mijn oude scheerapparaat, ook doe ik er minder lang over. Voorheen had ik met scheren nog wel eens last van een trekkende en droge huid na het scheren. Met het scheerplan via de gekoppelde groomstribe app is dit bijna helemaal verdwenen.
De kopjes zijn makkelijk te verwijderen en met het borsteltje schoon te maken.
De batterij gaat lang mee en opladen gaat mooi vlot.

Het bijgeleverde reisetui is mooi stevig. Helaas passen alleen het extra baardshaper stukje en de oplader er niet bij in.

De bijbehorende app is leuk en handig als je last hebt van een gevoelige huid. Als je hier geen last van hebt zul je de app waarschijnlijk wat minder vaak gebruiken.
De app heeft wel af en toe connectie problemen maar als je de app even verwijderd en weer opnieuw instaleerd is dat ook opgelost.

Al met al een zeer fijn en net scheerapparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

F van Zijl 19-12-2019

Teleurstellend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Scheert lang niet zo goed als mijn oude uit de 7000 serie.
Maakt gebruik van een waardeloze app waarmee ik nooit verbinding kan krijgen.(de telefoon ziet wel het scheerapparaat maar andersom lukt het niet om verbinding te maken .Is 2 x wel gelukt vlak na aanschaf)

Anoniem 02-12-2019

Aanrader

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Heel mooi design en voelt goed aan in de hand. Groot pluspunt dat je het op natte als droge huid kan gebruiken. Het enigste minpunt vind ik de trimmer, deze laat hier en daar nog een lang haar over. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Gregson 10-11-2019

Een top machine

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik heb deze aangeschaft omdat ik me niet meer kon scheren
Alleen trimmen door irritatie door mesjes
Ik was dan ook helemaal verrast toen ik helemaal geen irritatie had na het scheren!
en toch helemaal glad was geschoren
Ook heel leuk om mee te werken!
Het scheerplan via Bluetooth ook handig!
Persoonlijk vind ik het aangenamer met gel of schuim scheren...top [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MaartenVB 10-11-2019

Geweldig apparaat voor mensen met gevoelige huid!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik had met mijn Braun toestel geregeld last van huid irritaties en wondjes bij het scheren. Maar met de Philips S7930 heb ik hier totaal geen last meer van. Het grootste voordeel voor mij is dat je het toestel onder de douche kan gebruiken. De kop vloeit heel aangenaam en gemakkelijk over de huid heen. De patronen in de app helpen je ook gte onthouden waar je al geschoren zijt en stukken zou vergeten. Met een mesje scheer je je misschien nog iets gladder maar zeer tevreden van mijn apparaat! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nicoj 10-11-2019

Goed product maar onduidelijke gebruiksaanwijzing

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Goed en glad werkend scheerapparaat maar nog steeds onduidelijk hoe en wanneer de schoonmaakartikelen die erbij geleverd worden te gebruiken. Zit een klein gebruiksaanwijzing boekje bij maar een geschreven exemplaar zou duidelijker zijn

ebon1406 16-10-2019

Philips shaver

Zocht nieuwe Philips shaver (altijd gehad),kwam uit
bij de gekochte apparaat.
Direct geprobeerd,was zeer tevreden en met de app (goed idee) kan resultaat nog wat verbeteren.

Hug0 09-10-2019

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik heb dit scheerapparaat nu drie weken in gebruik. Ik ben zeer tevreden met gebruiksgemak en scheerresultaat.
In gebruikname was makkelijk, koppelen met telefoon gaf eerste instantie probleem maar bleek makkelijk op te lossen.
Scheerresultaat is echt heel goed, ik ben echt helemaal overtuigd van scheren met apparaat i.p.v. manueel. De app is een leuke toevoeging op dit scheerapparaat en zorgt dat je hem kunt bijstellen om irritatie te voorkomen.
Resultaat mag er wezen want totaal geen irritatie gehad.
Prima product, [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]