Philips SHAVER Series 5000 S5520 - Reviews

Afspoelbaar
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 46 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,4

reisfoudraaltje,
laadkabeltje,
tondeuse (zonder beschermer),
neus- & oorhaar-trimmer (met beschermer),
gebruiksaanwijzing en andere documentatie.

N.B.: geen reinigingsborsteltje!
Kan ik echt aannemen dat het voldoende is om de scheerkop iedere keer uit te spoelen? Bij mijn vorige apparaat was dat op den duur onvoldoende.

Persoonlijke scheerhistorie: diverse apparaten, alle van Philips,
twee exemplaren op batterijen, ÈÈn voor 220V maar nog zonder accu,
alledrie met twee scheerhoofden, daarna twee exemplaren met drie scheerhoofden, accu en uitklapbare tondeuse, laatstelijk PT925, ook met neus- & oorhaar-trimmer.
Deze apparaten waren altijd onproblematisch in het gebruik
en gingen jarenlang mee. Hoewel voorgeschreven verving ik nooit mesjes.

De S5520, met het geÎxponeerde, los te klikken scheerhoofd, is nieuw voor mij.

Grappige extras aan de electronica: de slot-stand en de turbo.
De slot-stand kan zeker nuttig zijn omdat het reisfoudraaltje slap is
en niet beschermd tegen toevallig indrukken van de aan/uit-knop.
Het nut van de turbo blijft raadselachtig.
De scheerkop is makkelijk los te klikken en uit te wisselen met tondeuse of neustrimmer.

Het apparaat laadde snel op.
Deze eerste lading was voldoende voor precies drie weken scheren.

Scheren: lijkt beter dan bij de eerdere modellen: het geÎxponeerde scheerhoofd is veel beweeglijker, volgt de gezichtscontour beter, en de scheerkoppen lijken van betere kwaliteit.
Maar de aan/uit-knop vind ik niet goed geplaatst: daar zet ik graag mijn duim op tijdens het scheren. Gelukkig is de bediening van de knop nogal zwaar, zodat hij niet erg vaak (maar toch zo nu en dan) per ongeluk wordt ingedrukt.

De neus/oortrimmer werkt goed (beter dan die van de PT925, hoewel hij er netzo uitziet).
De tondeuse heb ik (totnutoe) niet gebruikt.

De testperiode van het nieuwe apparaat is te kort om vast te kunnen stellen of uitspoelen onder de kraan een afdoende reinigingsmethode is en het reinigingskwastje terecht niet is meegeleverd, maar gezien
de constructie heb ik zeker goede hoop.

Henk 16-03-2017 Product paar maanden in bezit

Moeite schoonmaken scheerkoppen

Wat een gepruts om de scheerkoppen na het schoonmaken weer op z'n plaats te krijgen. Je hebt er een verrekijker voor nodig, wat een gepruts. Mijn vorige Philishave was zo gepiept. Waarom wat goed is, toch veranderen. Mijn volgende shaver wordt om die reden een Braun.

Pluspunten

• glad scheren

Minpunten

• schoonmaken scheerkoppen lastig
  • in het harde etui passen de trimmers niet in

Anoniem 30-09-2016

Uitstekend apparaat

Dit scheerapparaat is een mooi en handig toestel.
ligt goed in de hand
Scheer resultaten zijn goed en vooral de extra opzetstukken zijn super

Scheergemak
Batterij capaciteit
resultaat

Morsto 27-09-2016

Geen tijd verliezen, wel haren

Het vliegt er af! Vorige merk zeer tevreden mee, toch een Philips uit proberen. Scheerkoppen passen zich makkelijk aan het gezicht en zijn makkelijk te reinigen onder de kraan. De kop is eenvoudig te openen om de haren te verwijderen. Ik gebruik het apparaat dagelijks en het verbruik van de accu is minimaal. Het apparaat weegt bijna niets. Na een lui scheerweekend gaat hij ook makkelijk door de wat langere haren. De turbo functie is geweldig! Bij langer/stugger haar gaat hij doorheen alsof het niets is. Resultaat is een glad gezicht in geen tijd zonder moeite. Er wordt een aparte neushaar trimmer en bakkebaard trimmer bijgeleverd en zijn niet geïntegreerd in de machine. Dit gaat in het begin wat stroef. Echt de betere machine die ik ooit heb gehad, echte aanrader!

HenriDeG 25-09-2016

Dit is een uitstekend en makkelijk bruikbaar product.

Het scheerapparaat scheert fijn, resultaat is zeer goed, mooie gladde huid, lekker snel en bijna geluidloos. Het apparaat geeft geen enkele irritatie op de huid.
Apparaat is makkelijk te bedienen, ligt fijn in de hand en is naast comfortabel en goed bruikbaar voor het scheren van de baardgroei ook zeer goed bruikbaar en snel voor het scheren van het hoofd.
Verder is het apparaat lekker makkelijk goed schoon te houden omdat het onder de kraan kan worden schhongespoeld.

Melino 24-09-2016

Het scheerapparaat bevalt gewoon goed.

Na 14 jaar de Philishave 8880 met de originele mesjes te hebben gebruikt nu een 5520/45 om me te scheren.
Wat mij gelijk al op viel was dat de nieuwe iets groter is ook het scheerhoofd. Qua handelbaarheid is dit even wennen. De oude heeft een ingebouwde trimmer wat ik persoonlijk handiger vind dan de nieuwe waarbij je eerst de scheerkop moet verwijderen en dan de trimmer plaatsen.wel zit er een aparte neustrimmer bij!
Nog een punt wat ik bij de oude tot nu beter vind is het schoonmaken. De nieuwe heeft een indicator die na elke scheerbeurt oplicht ten teken dat hij onder de kraan afgespoeld moet worden. De oude deed ik een keer in de week onder de kraan of met een borsteltje schoonmaken.
Maar het belangrijkste is natuurlijk het scheerresultaat.
Mijn verwachtingen waren toch wel vrij hoog, na 14 jaar met een en hetzelfde apparaat te hebben geschoren. Nou het valt me toch iets tegen, had een gladder resultaat verwacht. Kan een kwestie van gewenning zijn daar zoals gezegd het apparaat wat groter is en ik het juiste gevoel nog niet heb. Ook moet ik vermelden dat de turbo knop, ja ja als je die indrukt de mesjes sneller draaien en qua beleving de huid wat gladder is.

Update 11-09-2016:
Na weer een week te hebben geschoren met de 5520/45 moet ik nu zeggen dat het mij steeds beter bevalt. het scheerresultaat is gewoon goed, Het apparaat ligt mij ook nu beter in de hand. Nadeel blijft dat na elke scheerbeurt het indicatielampje van schoonmaken oplicht ten teken dat je hem moet afspoelen onder de kraan,moet je dus steeds water ge(ver)bruiken, Misschien kan Philips daar nog eens naar kijken.Maar zoals gezegd hij voldoet nu goed.

Gerritje60 23-09-2016

Mooi apparaat, stil en effectief

Dit product heeft een zeer goede batterij, soepele scheerkoppen en maakt weinig geluid.
Prima apparaat.

tjvdb 23-09-2016

De turbo stand geeft een glad resultaat

Door de 2 standen waarmee je het scheerapparaat kan regelen krijg je een goed scheer resultaat.
Geeft geen rode/geïrriteerde huid. Ook de hulpstukken die je er op kan zetten zoals de trimmer die een fijn mes heeft kan je lichaamshaar goed mee trimmen. Alleen jammer dat bijgeleverde reis-etui alleen het scheer apparaat in kan en niet de bijgeleverde hulpstukken.

ghostboarder 23-09-2016

Verassend scheermonster

Heb nu inmiddels een week de s5520 serie in bezit en ben zeer positief over het gebruik. Apparaat gaat gemakkelijk over de huid en scheert zeer glad. Vooral het gebruik van de turbo is erg handig. Dit geeft net even een extra boost van de scheertechniek. Met de scheerkoppen kom je ook makkelijk overal bij waardoor ook geen haartje ontzien wordt. Kortom ik ben erg verrast en zeer tevreden over dit scheermonster.

FLM1962 22-09-2016

Eenvoudig en snel

Eenvoudig en goed scheerapparaat. Scheert in de normale stand iets minder; maar met behulp van de turbo knop gaat het goed en snel. Het mapje is veel te klein en bied geen ruimte voor de accessoires. Deze kunnen gemakkelijk zoek raken. Gaat lang mee en is snel geladen.

Willem29 21-09-2016

Perfecte shaver voor een goede prijs!

deze shaver scheert glad en snel. Ook de Turbo functie is ideaal voor de "moeilijke" gebieden.
Een Top shaver!

HL1960 21-09-2016

geruisloos scheren

Na twee weken dit apparaat gebruik te hebben ben ik zeer positief. Scheert zeer goed en geruisloos ook bij baardgroei die meerdere richtingen op groeit.

Otto60 21-09-2016

begin was even wennen

Ik heb de Philips Shaver serie 5000 nu een paar dagen in gebruik, wat opvalt is het geluid, hierdoor lijkt het of het apparaat minder goed scheert als mijn oude Philips apparaat maar dit valt mee. Wat wel duidelijk opvalt is dat ik na het scheren weinig last heb waardoor je minder aftershave hoeft te gebruiken.
17-9-2016
Ik heb nu het scheerapparaat een paar weken in huis, wat ik nu heb gemerkt is dat het bij warm weer minder goed scheert, dit lijkt te komen doordat de 3 flexibele koppen moeilijke bewegen bij een warme en vochtige huid, hierdoor ben je langer bezig. Met mijn oude Philips scheerapparaat de PHILISHAVE 545 heb ik er minder last mee. Misschien is het een kwestie van wennen want deze week gaat het weer een stuk makkelijker
21-9-2016 in het begin moest ik erg wennen en heb ik soms gedacht zal ik mijn oude weer gebruiken, maar naar een aantal weken moet ik toegeven dat hij het beter doet dan mijn oude en ga ik wennen aan de flexibele koppen.

feyenoord123 20-09-2016

Prima scheerapparaat vor oudere huid

Ik gebruik dit scheerapparaat nu een maand en ben zeer tevreden over gebruiksgemak en kwaliteit. Het gebruiksgemak is meer dan uitstekend en hij scheert zeer glad. Kortom zeer tevreden.

wildstarbiker 19-09-2016

aanrader

ik ben zeer tevreden over dit scheerapparaat, deze ligt goed in de hand, gaat fijn met de contouren van je gezicht mee, heb niet tot nauwelijks irritatie na het scheren, scheert redelijk tot goed glad, maar kan moeilijk het plekje net onder de neus meepakken. heel makkelijk schoon te maken door onder de kraan af te spoelen, kortom ik ben tevreden

Lubbie 17-09-2016

Goed en snel!

Het valt niet mee om de stap van nat scheren naar droog scheren te maken.

Ik ben de uitdaging aangegaan en ben hier heel erg blij om.

Wat een fijne en snelle manier voor de dagelijkse scheerbeurt.

Mooi vormgegeven, goed in de hand en geweldig resultaat.

Zelf met mijn zware baardgroei een mooi en glad gezicht.

Ook vrouw en kinderen zijn hier blij mee!

shay 17-09-2016 Product paar weken in bezit

perfect toestel die doet wat het beloofd

Ik ben perfect glad geschoren in 2 minuten tijd. Het apparaat scheert zeer goed alle haartjes en ligt goed in de hand. Het apparaat volgt perfect de contouren van mijn gezicht. Een ideaal apparaat voor dagelijks gebruik en doet wat het moet doen. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• scheert perfect glad
  • ergonomisch model
  • gemakkelijk te reinigen

Insiderserik 15-09-2016

Prima shaver

Ik heb de 5000 series nu enkele weken in gebruik, en resultaat is goed glad. Goed dat er dit keer geen standaard bij zit, want die heb ik al genoeg liggen van andere Philips producten. De T toets is voor mij geen toevoeging, ik moest even wennen aan de positie van de druktoetsen, bij mijn vorige zat deze iets lager waardoor ik tijdens het scheren het toestel onbedoeld uit zet. Mooi toestel om te zien met practische opberghoes.

bikky23 06-09-2016

Fijn scheerapparaat met zeer goede eigenschappen

Het is een makkelijk in de hand liggend scheerapparaat. Welke makkelijk is schoon te maken. Het apparaat is stil en geeft geen rode/geïrriteerde huid bij de keel. Met een bijgeleverd reis-etui wat natuurlijk er handig is blijft het apparaat lang mooi. Makkelijk op te laden, ben wel benieuwd hoelang ik kan scheren zonder dat ik moet gaan opladen .

Diezel13 01-09-2016

Dit scheerapparaat volgt perfect de contouren van je huid.

Goede scheereigenschappen, gecombineerd met de turbo functie voor een snel resultaat maakt dit een ideaal scheerapparaat.