Philips AquaTouch S5400

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTouch S5400 op Kieskeurig.be.

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

daan 14-09-2018

het gaat,maar.....

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Batterij is snel leeg,dus als je een paar dagen weg gaat vergeet je oplader niet.
De koppen gaan met droog scheren nogal stroef over je huid,had ik met mijn oude geen last van.
Het spoelen ,nat scheren gaat goed,voor het trimmen moet je wel de kop verwisselen,een geïntegreerde klein tondeuse was handiger.

Pluspunten

• handig
  • nat scheren

Minpunten

• koppen zijn plakkerig op je huid
  • niet voor 'intiem' scheren

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

Kees van der Waal 03-09-2018

Goede scheermogelijkheden

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Dit scheerapparaat is de beste tot nu toe. Scheert fantastisch en glad. Deze S5400 is zijn geld volledig waard.

Minpunten

• Geen reis-etui aanwezig.

Steve 27-08-2018

Scheert niet glad !

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Totaal niet glad, jammer van het geld.
In vergelijk met vorige (ook van Philips ) is deze echt een stuk minder. Jammer omdat ik niet iedere dag met een mesje kan scheren...

Minpunten

• Niet glad
  • Batterijduur

Xantia 27-06-2018

de minste philishave ooit

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Ben 84 en vanaf de bakelieten een koppige alle modellen van Philips gehad. Deze is weinig beter dan die eerste, er is maar een kop functioneel. De andere twee zijn dicht geklonterd en hebben geen rendement. Waterstralen helpen niet, of de koppen uitneembaar zijn zonder te forceren vraag ik me af. In ieder geval werk ik met m'n ouwe.

Pluspunten

• leuk model

Minpunten

• losse trimmer
  • scheert slecht
  • reiniging met water werkt niet

F.vaders 23-06-2018

Lekker in de hand

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Mooi product maar kan niet tippen aan het apparaat die ik had en 20 jaar terug gekocht heb. Met een scheergel gaat het nog het beste! Maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

Pluspunten

• Gaat goed over het gezicht!
  • Licht en zacht geluid

Minpunten

• Scheert niet glad.

Bram H. 02-12-2017

Super komfortabel en glad scheren

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Voordat ik de Philips Aqua Touch ging gebruiken altijd gedacht en ervaren dat geen enkel elektrisch scheerapparaat het (glad)scheren met scheermesjes kon overtreffen.
De Philips Aqua Touch kan dat wel. Geweldig!!

Pluspunten

• komfortabel
  • onovertroffen glad
  • doet wat het belooft

Princeke 03-06-2017

Vuilbak na amper 1,5 maand

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Was ik in eerste instantie vol lof over dit toestel, na 1,5 maa,d moet ik mijn mening volledig herzien. Bij het scheren, en zeker in warme periodes met bezweette huid, komt te pas en vooral te onpas het scheerhoofd los van het toestel. Als je dan ook nog eens de brute pech hebt dat het scheerhoofd op de grond valt en open gaat, dan mag je ook al je reeds afgeschoren haartjes van je vloer gaan opkuisen. Kortom: na 1,5 gaat dit de vuilnisbak in! Jammer van mijn zuurverdiende centen maar met dit toestel kan je echt niet werken!!
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Princeke 28-05-2017

Totaal waardeloos toestel

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Update na 1,5 maand gebruik: Koop dit toestel aub NOOIT. Nog nooit was ik op zo'n korte tijd zo teleurgesteld over een product. Na 1,5 maand moet ik jammer genoeg vaststellen dat de scheerkop bij het minste loskomt van het apparaat, zeker als je huid een beetje vochtig is door bvb het warme weer (zweten). Als je daarbij nog pech hebt dat de scheerkop op de vloer terechtkomt en opengaat ligt je vloer vol met de net afgeschoren haren.

Pluspunten

Minpunten

• Alles

Olja Maier 11-11-2016

goed voor huid, mooi, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Onder douche scheren mogelijk. Snel in tijd. Past zich goed aan huidstructuur aan. Ligt goed in de hand en is mooi

Pieter 03-11-2016

Keurig scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Doet wat hij moet doen, maakt niet veel geluid, handig dat het schoonmaak systeem erbij zit, niet meer met een los mesje hoeven te scheren is ideaal :)

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Scheert nauwkeurig

Minpunten

• Duur

Patrick 18-01-2016

Scheerapparaat net voor kerst ontvangen. Resultaat valt me even beetje tegen. Normaal scheer Ik met de hand. Voordeel van het apparaat is dat ink gene last heb van huid irritatie.

LeslieOss 05-01-2016

Ik gebruik het apparaat nu ongeveer een week, maar scheer normaal altijd met een mesje.

Ik vind het een beetje tegenvallen, ik denk dat het motortje niet krachtig genoeg is.
Ik moet ook best vaak over het zelfde stukje heen om het best glad te krijgen.

Ik heb het nat-scheren er nog niet mee geprobeerd, maar ga ik een dezer dagen zeker doen..

Het apparaat zelf ziet er wel strak uit, en is makkelijk in gebruik.

jens1982 28-12-2015

Ik kreeg het apparaat vorige week binnen en ben zeer tevreden.
hij is mooi en ligt lekker in de hand.
het scheren was zo gepiept en ondanks dat ik een gevoelige huid heb geen irritaties gehad.
Dus een echte aanrader!