Philips AquaTouch S5400

vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTouch S5400 op Kieskeurig.be.

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

daan 14-09-2018

het gaat,maar.....

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Batterij is snel leeg,dus als je een paar dagen weg gaat vergeet je oplader niet.
De koppen gaan met droog scheren nogal stroef over je huid,had ik met mijn oude geen last van.
Het spoelen ,nat scheren gaat goed,voor het trimmen moet je wel de kop verwisselen,een geïntegreerde klein tondeuse was handiger.

Pluspunten

• handig
  • nat scheren

Minpunten

• koppen zijn plakkerig op je huid
  • niet voor 'intiem' scheren

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

Baardhaar 08-01-2020

Werking scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Gebruik het nu 15 maanden maar de 9000 serie is stukken beter. Denk dat ik voor het oude type nieuwe mesjes koop en voor de vakantie gebruik. Nog nooit nat geprobeerd.
Altijd met Philishave cleaner schoongemaakt. Dat is wel goed spul.

Yssoj 02-01-2020

Elektrisch scheren.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Bij gebruik van dit apparaat met scheerzeep is het resultaat minder dan met een scheermesje. (Gebruik nooit scheerschuim) Droogscheren gaat goed. Apparaat gekocht als extra manier om mij te scheren bv. bijk problemen bij natscheren.

Anoniem 10-10-2019

Hard werken

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Ten opzichte van mijn vorige scheerapparaat vind ik de gladheid minder. Ik moet heel wat meer scheerbewegingen maken. Daar staat tegenover dat ik geen last meer heb van pijnlijke irritatie van de huid. Ik scheer altijd droog.

Gerrit 02-10-2019

Prima product. Goed voor een gevoelige huid.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Mijn oude Philips voldeed nog wel maar ik was eigenlijk toe aan nieuwe scheerbladen. Toen heb ik er maar enkele tientjes bijgelegd voor die S5420/06 . Het apparaat scoorde ook een mooi cijfer bij de Consumentenbond.

Anoniem 19-08-2019

It shaves well, where it decides to shave...

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

The shaver works better on dry than on wet skin, but it is not very reliable in terms of where it actually cuts the beard. You very often get the odd hair sticking out and you need to go over it 20-30 times to make sure it's actually gone. Therefore it can take more time and effort than a simple razor blade. It is more delicate on the skin than a blade. Big advantage is that it contains all hair, hence you can shave anywhere and are not limited to stay in front of the sink.

Stever 18-08-2019

baggerapparaat, NIET kopen

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

heb hier een paar maanden geleden al een review geschreven, was al minder tevreden met de prestaties vergeleken met m'n vorige coolskin shaver, maar nu heb ik helemaal de neiging het ding te lanceren richting muur. Nu het volgende probleem, dat de scheerkop tijdens het scheren elke keer loskomt van het scheerapparaat, te wijten aan die geweldige constructie (NOT!!!) waarmee de kop aan de machine vastzit. Heel fijn als je jezelf aan het scheren bent en die kop valt van je machine..rest me niets anders dan de kop vast te lijmen aan de shaver..

Pietjb60 29-07-2019

slecht

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

sinds Philips die blauwe ringen gebruikt, valt na een paar maanden elkeer de boel uit elkaar.
losse nieuwe ringen kopen helpt even, maar blijven ook niet zitten.
ik vind Philips scheren op zich lekker, maar ik geef nu veels te veel geld uit en belangrijker, ik erger me rot.
nu eens kijken wat rode ringen doen.
ik zorg in ieder geval work werk in Drachten

Luce023 22-07-2019

Was nog nooit zo snel en glad gescheerd

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

op deze korte tijd al een paar keer gebruikt.
Zowel droog en nat gebruikt.
Geeft een raar gevoel dat je ze de eerste keer onder water houdt.
Is super veilig zelf met water.
Batterij laadt snel en gaat lang mee.

léo3 12-07-2019

rase mal

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

J'ai du mal a me raser avec ce modèle , il me faut passer plusieurs fois sur la peau , et je finis par irriter mon visage.
Je l'ai testé au moins 3 semaines et je n'en veut plus. Je me suis toujours rasé avec cette marque et je la recommandais, mais je change d'avis aujourd'hui. Je l'ai payé près de 100€ et je regrette terriblement ce choix.

Wil41 29-06-2019

Een prima apparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Een zeer fijn toestel ligt lekker in de hand scheert behoorlijk glad zonder een schrale huid ik ben er zeer blij mee.

Manus64 20-06-2019

Goed hanteerbaar en handig bij contouren van de baard.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Shaver ligt goed in de hand.
Volgt met gemak de contouren van de baard.
kortom, compact en handig apparaat.

Henk2m 16-06-2019

Scheerkop floept van apparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Op zich een prima scheerapparaat, mijn tweede uit deze serie. Na ca een jaar gaat echter de kop van het apparaat loszitten, waardoor je je alleen maar gaat ergeren tijdens het scheren. Bij mijn eerste apparaat heb ik bij navraag bij Philips wellicht de kop er niet goed afgenomen, bij mijn tweede daar dus beter opgelet. Helaas zelfde probleem en dus na ca een jaar niet meer bruikbaar.

Ronald57 13-06-2019

Simpel en snel scheergemak

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Erg tevreden over aankoop, scheert goed, makkelijk hanteerbaar, hygiënisch vanwege het feit dat alles makkelijk bereikbaar is voor schoonhouden.
Betrouwbaarheid moet zich nog bewijzen, al met al zeer content

Stever 19-04-2019

resultaat minder dan ik had verwacht

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Dit scheerapparaat scheert op zich ok, maar moet er meer moeite voor doen dan met m'n vorige apparaat, een Philips coolskin apparaat. Heb het idee dat de scheerkoppen van de coolskin veel scherper zijn, moet nu echt meer moeite doen voor hetzelfde resultaat. Of ik nu droog, nat of met conditioner scheer maakt niet uit.