Philips SHAVER Series 9000 S9031 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 198 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

ivoleende 16-11-2014

Sinds enige tijd dit scheerapparaat in bezit. Buiten het feit dat het apparaat er mooi uitziet is het een zeer gebruiksvriendelijk ontwerp. Het reinigen, na iedere gebruik, gaat erg simpel.
Ook de mogelijk om nat en droog te scheren is erg handig.
Tot nu toe voor mij het enige scheerapparaat waar ik geen last krijg van huidirritatie na het scheren.
Kortom: zeer tevreden

larsvanmaaren 16-11-2014

Ik heb het product nu anderhalve week. Eerste ervaring was niet zo prettig. Een baard van een week had die meer moeite mee dan gehoopt. De dagen erna elke dag gebruikt zowel nat als droog. Ervaring is prima en de batterij gaat ook erg lang mee.
Dit is mijn eerste scheerapparaat en het is gladder dan gedacht.

Benny66 16-11-2014

Uitstekend product met nog mogelijkheden tot uitbereiding

Na 6 jaar met een ander Philips scheerapparaat te hebben geschoren
is dit toch wel weer een stap vooruit .
Na opening van de doos leek een en ander eerst wel wat fragiel maar niets van dit alles is waar .
Het enige wat ik mis is of een etui met de mogelijkheid alles (lees lader en baardtrimmer) bij elkaar op te bergen of een dockingsstation waar alles netjes in kan worden opgeborgen
Verder niets dan lof over het apparaat zelf die doet wat hij moet doen en dat is snel en secuur glad scheren
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Toke1961 16-11-2014

ondanks dat mijn vorige scheerapparaat (nagenoeg zelfde type)maar 14 maanden is meegegaan ben ik zeer tevreden met de scheerresultaten van de philips scheerapparaten

soest12 14-11-2014

nog weinig ervaring, eerste indruk:
scheerresultaat lijkt goed
gebruiksgemak, ligt prettig in de hand
goede complte gebruiksaanwijzing

Remco3322 14-11-2014

Gebruik het apparaat nu 2 weken en ben erg tevreden. Product ligt goed in de hand, voelt solide aan en scheert glad. Met name tevreden over het smartclick systeem waardoor het mogelijk om andere accessoires zoals een baardtrimmer te bevestigen. De bijgeleverde etui is van goede kwaliteit. Bij mijn oude philips scheerapparaat zat een dunne stoffen etui, gelukkig is dit nu verbeterd. Batterij gaat ook verrassend lang mee.

rellp01 13-11-2014

Mijn vorige scheerapparaat, ook een philips, was toe aan vervanging. Omdat ik zeer tevreden ben over mijn vorige scheerapparaat heb ik weer gekozen voor een Philips. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de shaver 9000 S9031/12.

Qua uiterlijk een hele mooie scheerapparaat. Het mag zeker gezien worden. Je kunt er “droog” of “nat” mee scheren. Ik heb de voorkeur om er “droog” mee te scheren. Het scheerapparaat voelt lekker aan en ligt goed in de hand. De achterkant heeft een stroeve oppervlakte waardoor die niet gauw uit je hand glijdt.

Ten opzichte van mijn vorige vind ik de nieuwe flexibele scheerkoppen een enorme vooruitgang. Je merkt gewoon dat de scheerkoppen veel beter de lijnen van je gezicht volgen. Het scheren voelt hierdoor een stuk lichter aan en de huid is een heel stuk minder geïrriteerd na het scheren.

De shaver scheert perfect en laat geen haar staan. Wat mij opvalt, is dat ik veel langer een glad gevoel heb als bij mijn vorige scheerapparaat. Een enorme vooruitgang is dat ik qua tijd veel korter aan het scheren ben als voorheen.

Het schoonmaken gaat bijzonder makkelijk, omdat het onderdeel waar de scheerkoppen in zitten in z’n geheel eraf kan. Deze kun je onder de kraan afspoelen. Wat ik wel mis is een borsteltje om de koppen schoon te kunnen maken. Deze zat wel bij mijn vorige scheerapparaat en was heel erg handig.

Ook heel handig is dat de scheerkop heel makkelijk vervangen kan worden door een precisietrimmer. Je klikt ‘m er gewoon op. Deze wordt erbij geleverd. Hiermee kun je perfect trimmen van je snor, bakkebaarden en wenkbrauwen.

Heel handig is ook de display aan de voorkant waarop relevante informatie wordt weergegeven zoals: batterij-indicator met 3 niveaus - reinigingsindicator - batterij bijna leeg-indicator - indicatie voor scheerhoofden vervangen – reisvergrendelingsindicator. Hierdoor sta je niet voor verrassingen.

Mijn conclusie is dat de Philips shaver 9000 type S9031/12 een hele mooi scheerapparaat is die heel snel zeer glad en zonder problemen scheert en dat zowel droog als nat waarbij de huid minimaal geïrriteerd raakt. Een zeer geavanceerde scheerapparaat die zijn prijs meer dan waard is. Als ik het een cijfer zou moeten geven dan zou het voor mij zeker een 9 zijn.

Pluspunten:
Scheert snel zeer glad en zonder problemen.
De soft grip waardoor het scheerapparaat stevig en makkelijk in de hand ligt.
Je kunt er zowel “droog” als “nat” mee scheren.
Heel gemakkelijk te reinigen onder de kraan door afneembaar scheerhoofd.
Je blijft langer glad door de V-track Precision-mesjes.
Minder lang tijd nodig om te scheren.
Snel wisselen naar een precisietrimmer door smartClick.
Handig display met relevante informatie, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan.
Bijgeleverde reisetui
Binnen 1 uur volledig opgeladen voor 50 minuten gebruik
De scheerkoppen kunnen vervangen worden

Minpunten:

Ik mis een borsteltje om de scheerkoppen te kunnen schoonmaken.
Er is geen beschermkap voor de scheerkoppen.

DebbieS 12-11-2014

Mijn vader is zeer tevreden met dit mooie, flexibele scheerapparaat. Het feit dat je er nat mee kunt scheren en hij makkelijk is te reinigen is heel prettig. Ligt prettig in de hand en heeft een mooi design.

FidesNL 12-11-2014

Scheerresultaat: Heb het scheerapparaat pas een paar dagen, dus ik moet er nog aan wennen. Ik scheer me meestal om de 3 à 4 dagen, dit is geen probleem voor het scheerapparaat.
Mogelijkheden: Er zijn verschillende opzetstukken te koop, echter zijn deze los verkrijgbaar. Jammer dat de trimmer niet ingebouwd is, maar dat het een apart opzetstuk is. Overigens zit de trimmer er wel standaard bij.
Gebruiksgemak: Het is een zeer licht en stil apparaat. Prima!
Degelijkheid: Met het verwisselen van de opzetstukken moet je redelijk hard eraan trekken. De eerste keer ben je bang dat je het niet op de juiste manier demonteert. Dit is wel even wennen (bij mijn vorige philips scheerapparaat ging de kop er zo vanaf).

HULSTTAK 12-11-2014

Schoonmaken met extra hulpstuk niet handig, dit hulpstuk kan niet in reis etui opgeborgen worden.
Bij scheerhoofd zit er ruimte tussen de meshouders onderling, zodat soms de huis "haakt"tussen de meshouders.

niekhaamers 11-11-2014

Heel fijn apparaat scheert zonder moeite heerlijk glad
Makkelijk schoon te maken .
Ook het gebruik van de accu die lang meegaat .
In een woord geweldig.

Anoniem1949 06-11-2014

Nu enkele dagen in bezit. Scheert gemakkelijk en glad. Al met al zeer tevreden over het scheerapparaat.

Marvee 06-11-2014

Prima scheerapparaat wat voldoet aan de verwachtingen. Ligt goed in de hand, is voorzien van de juiste accesoire en qua scheerresultaat in orde.

WGeorge 04-11-2014

Een fijn scheerapparaat dat t.o.v. mijn oude Phillips apparaat sneller, gladder en zonder problemen scheert.

Simon Joynes 04-11-2014

A bit soon to judge, but it seems okay. Shaves well, compact size. But as yet haven't cleaned it.

Ben1988 04-11-2014

Ligt goed in de hand en scheert goed. Makkelijk schoon te maken onder de kraan en ziet er degelijk uit. Scheert zo wel droog als onder de douche.

Marvee 03-11-2014

Prima scheerapparaat. Ligt lekker in de hand, beweegt goed mee met de contouren van je gezicht en voldoet aan de verwachtingen qua scheerresultaat.

Whooshx 31-10-2014

6,8
Scheert goed; verwisselen scheerkop voor tondeusekop is onhandig.
Die verwisseling maakt ook de indruk dat het apparaat kwetsbaar is.