Philips SHAVER Series 9000 S9031 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 174 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9031 op Kieskeurig.be.

Cyril 03-08-2016

Prettig scheer resultaat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Dit scheerapparaat is het beste apparaat dat ik ooit heb gehad!
Het scheert snel en super glad. Hiervoor had ik een Philips scheeraparaat die ik al 5 jaar gebruikten. na het scheren met het apparaat had ik soms last van een rode geiriteerde huid, waardoor mijn voorkeur uitging naar nat scheren met de 9000 serie van Philips is het weer prettig om je elke dag te scheren. het werkt erg prettig vraagt bijna geen onderhoud. Wel zou ik graag nog graag advies willen over scheerschuim die ik het best kan gebruiken. misschien iets voor Philips om deze ook op de markt te brengen.

EverSound 04-08-2016

Licht, ergonomisch, perfect scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Licht en goed in de hand liggend scheer apparaat. Komt goed op moeilijke plaatsen zoals mond- en neushoeken. Gaat lang mee op één acculading, laad snel op (1 uur).

Pascal 26-07-2016

Uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het apparaat is nat en droog te gebruiken wat bij vooral nat met scheerschuim lekker soepel over de huid beweegt en makkelijk schoon te maken is.

Droog glijd hij ook redelijk maar ik prefereer nat, maar dat is van huid type verschillend ben ik van mening.

Het scheer resultaat met scheermes is glad en met het apparaat nog enige stoppeltjes.
Daar in tegen kost het minder tijd om te scheren.

Het bedienings gemak is uitstekend- opladen en scheren maar scheerkop klik je makkelijk af en spoel af onder de kraan.

En vooral stil.

nlajast 25-07-2016

Philips S9031/12 de perfecte shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Ik gebruik nu een tijdje de shave S9031/12 en ben hier zeer tevreden mee daar de bijzonder glad scheert doordat de kop de contouren van je gezicht volgt. Ook heb ik nu geen van een geïrriteerde huid wat na gebruik van een aftershave een brandend gevoel geeft. Het apparaat is eenvoudig schoon te maken doordat je het onderdeel waarin de scheerkoppen zitten er in zijn geheel af kunt halen en af kan spoelen onder de kraan. De Shaver ligt lekker in de hand en de oplaadtijd is slechts 1 uur voor 50 minuten scheren. Kortom een perfecte scheerapparaat

Gerwin 01-08-2016
  • Product kwartaal in bezit

Fijn apparaat S9031/12

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

In een paar opsommingen mijn positieve ervaringen tot nu toe:
- scheren: gewoon goed. Door de superflexibele scheerkoppen wordt elke nodige plek bereikt.
- erg eenvoudig in gebruik.
- ik vind het met scheerschuim scheren boven verwachting fijn! Ik doe dit boven de wastafel. Je zou misschien verwachten dat het gaat spetteren, maar dit is dus totaal niet zo. Even afspoelen onder de kraan en klaar is kees. Onder de douche gebruik ik hem zelden, ik vind een spiegel erbij namelijk toch handig.
- wat betreft het schoonmaken: het is de eerste paar keer eventjes doorhebben hoe je het scheerkopje opent (super simpel eigenlijk), en dan is afspoelen echt een fluitje van een cent.
- accuduur is zeer lang, en daarna weer erg snel opgeladen. De resterende accuduur wordt overzichtelijk weergegeven, zo wordt je niet verrast door een ineens leeg apparaat.
- maakt een prettig zacht geluid bij gebruik, mijn vorige apparaat was soms beangstigend qua lawaai.
- ligt prettig in de hand en voelt degelijk aan, geen tierelantijntjes. Ook als het apparaat nat is, glijdt het niet weg.

Ben het eens met ervaringen van Denis, Marklv en wcmveer:
- trim opzegstuk was het niet helemaal voor mij en daar gebruik ik dan liever mijn gewone scheermes voor.
- Een eenvoudig plastic beschermkapje voor scheerhoofd zou misschien handig zijn (ik bewaar hem niet altijd in de etui).

Denis 30-07-2016

Ideaal scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Voordelen:
- Apparaat ligt fijn in de hand.
- De scheerkoppen zijn makkelijk en eenvoudig te verwijderen en te reinigen onder de kraan.
- Ik kon me minimaal 7x scheren voordat hij weer opnieuw opgeladen moest worden wat ook binnen een paar uur gebeurd is.
- zowel nat als droog te gebruiken

Nadelen:
- rond de kaaklijn en hals werd niet helemaal glad als ik me een aantal dagen al niet had geschoren
- had na drie weken toch nog wat last van irritatie maar dat kan ook komen doordat huid wat gevoeliger was door de zon omdat ik op vakantie was.

Conclusie:
Uiteindelijk een fijn gemakkelijk apparaat wat goed en snel zijn werk doet.

wcmveer 29-07-2016

PHILIPS LCD 43PUS6401/12

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Shaver is snel opgeladen ligt fijn in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken na het scheren. Indicatie van hoeveelheid accu is handig en eenvoudig uit leesbaar. Een nadeel van de shaver is de scheerkop dat de randen breed zijn en het scheren onder de neus een beetje tegen valt. Het snoer van de adapter is stug en gaat bij het opbergen krullen. Opnieuw gebruik van de adapter moet eerst het snoer uit de knoop gehaald worden. Jammer dat er geen ingebouwde trimmer in zit deze moet er apart opgezet worden. Een bescherm kapje voor scheerhoofd.

wcmveer 31-07-2016

Oeps foutje verkeerde product nummer opgeven het moet de PHILIPS S9031/12 zijn.

Aad50 26-07-2016

Super glad draadloos nat en droog scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Met de lichtgewicht shaver scheer je zo 2 weken zonder bijladen lekker snel super glad. Schoonmaken is echt heel simpel en snel gedaan.
Zowel droog als met wat water of scheerzeep scheren op droge, vochtige of natte huid. Een ideaal apparaat.

Ivo26 25-07-2016

Uitstekend scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het scheerapparaat biedt een uitstekend scheerresultaat. Het apparaat volgt de contouren goed en haalt ook op de lastigere plaatsen de haartjes goed weg. Het apparaat ligt fijn in de hand en is lichtgewicht. Daarnaast heb ik geen last van irritatie na het scheren.

De batterijduur van het scheerapparaat is dik in orde. In de drie weken dat ik het apparaat gebruik heb ik het nog niet op hoeven laden. Dit terwijl ik mij toch vier keer in de week scheer.

Het schoonmaak gemak van het apparaat had beter gekund. De scheerkop kan worden losgeklikt om zo e.e.a. af te spoelen. Een scharnierend systeem, waar mijn vorige scheerapparaat over beschikt, was handiger in gebruik.

Aleksander 23-01-2019

Prima, maar...

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Uitstekende vormgeving, zacht qua geluid en scheert heerlijk glad maar... het echt goed schoonmaken is best een gepriegel door de oranje sluitringen van de scheerkoppen en vervelender: de scheerkoppen slijten sneller dan alle eerdere philips scheerapparaten die ik had én zijn zeer prijzig.

VictorV 26-12-2018

jammer

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

een mooi scheerapparaat om te zien maar presteert niet naar behoren. Nat scheren onder de douche is niet te doen en droog scheren is fijner met mesjes

Aapie 27-10-2018

Fijn en makkelijk apparaat met een bijzonder glad scheer res

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Heb al jaren een Philips scheerapparaat en verbaas me dat deze nog weer sneller en gladder resultaat oplevert.

Comos 03-09-2018

Miskoop

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Dit apparaat 5 maanden in bezit, scheert goed glad alleen is de constructie van de scheerkop belabberd. Na al een paar keer scheren schiet bij lichte druk de kop los, dit gebeurt daarna steeds vaker alsof de bevestiging lam wordt. Per scheerbeurt schiet de kop nu meerdere keren los, erg irritant. Daarnaast laten sinds kort de oranje borgringen voor de mesjes het afweten. Tijdens het scheren is er 1 ring die altijd losgaat, het mesje ligt dan los en valt eruit bij openen van de scheerkop. Dit is geen scheren zo.

Hiervoor altijd Philips scheerapparaten gehad, als laatste een SensoTouch 3D, hier 6 jaar perfect mee geschoren. Ik denk dat ik deze maar weer uit de kast haal. Zonde van het geld.

Casey 02-08-2018

Scheert slecht, miskoop!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Tegenvaller: apparaat scheert zeer slecht onder de douche. Na afloop blijkt dat meer dan de helft van de haren gewoon zijn blijven zitten. Ook droog scheren kost heel veel tijd doordat je wel 6 keer over elk stukje huid moet. Daarbij is ontwerp van de scheerkoppen slecht: door de extreem brede rand langs de scheerkop is het onmogelijk om de haartjes onder de neus weg te halen. Tenzij je natuurlijk de scheerkop zo ongeveer in je neus duwt. Kortom: na iedere scheerbeurt is het nodig alsnog met een (Fusion) mesje alle overgebleven haren weg te halen! Na vele Philips scheerapparaten tot tevredenheid gebruikt te hebben is dit een echte tegenvaller!

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel te brede rand rond scheerkop
  • Scheert slecht onder de douche
  • Droog scheren kost een eeuwigheid

DoctorandusP 11-07-2018

Miskoop!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Dit apparaat ziet er goed uit, maar ontbeert gebruiksgemak:
1. De mesjes zijn heel snel bot; vervanging ervan is duur.
2. Het schoonmaken van de mesjes is - door het onhandige bevestigingssysteem - een rotklus.
3. Scheerkop en trimmer zijn inwisselbaar. Dit heeft kennelijk effect op de onderdelen van de scheerkop: die lijken uit te lubberen. Het is mij al een aantal keren overkomen, dat tijdens het scheren de scheerkop losraakte en viel.

tuurio 11-07-2018

maandagochtend product??

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

nadat mijn HQ8240 het na vele jaren niet meer aankon heb ik op basis van diverse revieuws besloten om geld te investeren in een apparaat uit de 9000 serie.

ik wist dat er geen kapje voor de scheerkoppen bij zou zitten.
ik wist dat je tijdens het scheren niet kan laden.

wat ik echter niet wist is dat dit apparaat er 3 tot 4x langer overdoet. tevens is het resultaat nog niet zo glad geweest als bij de mindere voorganger.
vroeger had je de kreet "ook al staat uw bek nog zo scheef..u redt het wel met een Philishave.." de kin/keel overgang bij deze versie laten stoppels achter.

het kan liggen aan enkel dit apparaat maar ik ben zeer ontevreden.

Erik 05-07-2018

Scheert goed, makkelijk schoon maken, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Eerst maar de hoofdreden van de lage eindscore:
Borgring van scheerkop is van zeer teleurstellende kwaliteit (goedkoop plastic) en begeeft het al na twee maanden. Daadoor blijft de scheerkop steeds losschieten en werken nog maar twee van de drie scheerkoppen. Erg jammer dat er bezuingd wordt op zo'n simpel onderdeeltje met zulke grote gevolgen.
De oplaadaansluiting is ook redelijk fragiel en na een paar jaar maakt deze slecht contact als het apparaat beweegt.
Van Philips zou je betere kwaliteit mogen verwachten.
Maar er zijn ook pluspunten:
Scheert erg goed, net iets minder glad als met goed mesje.
Schoonmaken onder de kraan is erg makkelijk.
Accu gaat meerdere scheerbeurten mee.

Pluspunten

• Accuduur
  • Schoonmaken
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Goedkope plastic borgringen
  • Snel kapot

Janeju 29-05-2018

Kan na twee uur weer scheren; dus soms ook drie keer per dag

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Al 60 jaar met philips geschoren maar nog nooit zo'n slecht apparaat gehad. Ben nu minstens drie keer zo lang aan het scheren om het een beetje glad te krijgen. Als ik in de middag een belangrijke ontmoeting heb scheer ik eerst weer. En dan soms 's-avonds nog maar een derde keer. Echt een ramp en zonde van het geld.
Wat nu?!
Eerst maar kijken of er nog mesjes voor mijn oude apparaat te krijgen zijn.

JeanetteB 28-03-2018

Scheert goed glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Ik gebruik het apparaat nu een paar maanden en het bevalt goed. Hoewel scheren met een gewoon mesje en crème sneller gaat, merk ik dat droog scheren beter is voor m'n huid. Geen last van irritatie, maar moest wel even wennen natuurlijk. Handig dat de scheerkop met heet water schoon te spoelen is, zo blijft hij fris.

Enige nadeel is dat randen rondom (bakke)baard moeilijker recht te scheren zijn, maar lukt aardig na wat oefenen.

Het scheerresultaat is beter dan met een mesje, omdat ik een zware baardgroei heb in verschillende richtingen en dit wordt gewoon gladder met draaiende scheerbewegingen. Zelfs als ik een dag niet scheer lukt het nog goed!

Of het apparaat duurzaam is zal de toekomst moeten uitwijzen, maar ziet er stevig uit.

Jeronim0 26-02-2018

Niet beter dan mijn oude scheerapparaat met oude scheerkoppe

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Had meer van het scheerapparaat verwacht. Scheert wel iets sneller dan mijn oude scheerapparaat, maar niet even glad. Wellicht heb ik een te lichte baardgroei en werkt het apparaat beter met de zwaardere baardgroei. Na een maand geretourneerd, precies 3 weken om de dag gebruikt. Zoals geadviseerd.