Netgear R7000 - Reviews

ethernet (RJ-45), USB 3.0

7,9

Niro huisbeveiliging 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Netgear R7000 prima router voor een alledaags gezin

Tegenwoordig heb je vaak meer dan 10 apparaten in huis die op wifi werken. Denk daaraan aan je TV/ smartphone/tablet/laptop/pc/verwarming maar vergeet ook de nieuwe wasmachines niet. Hiervoor is de Netgear r7000 meer dan geschikt voor om je wifi optimaal te benutten en de snelheden te behouden. Tevens heeft de router ook een zeer groot bereik en is gunstig geprijsd. Er kan zelfs een gastaccount ingesteld worden.

fralali2002 10-05-2016 Product half jaar in bezit

Toch spijt van

Deze router nu ca 8 maand gebruikt denk ik. Ik dacht een voordeel te hebben met de 5 gh band maar daar heb ik gezien de prijs veel te weinig van gemerkt. Het bereik in huis en tuin is matig. Regelmatig moesten de diverse apparaten in huis opnieuw worden aangemeld.
Ik wou meer doen met de instellingen als parental control mbv de app maar ik vond dit allemaal niet gebruiksvriendelijk.
In het begin ging het nog enigszins maar na de laatste firmware up date is het verslechterd. Om de vele ergernissen op te lossen heb ik nu weer mijn oude Netgear router (WNR 200)aangesloten dat zegt genoeg denk ik, problemen opgelost en veel beter bereik!

Henri 21-11-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb de Netgear Nighthawk R7000 nu ruim 6 maanden in gebruik gehad en het internetsignaal moest door 1 betonlaag heen om de draadloze netwerkkaart van mijn laptop te bereiken en ik een internet signaal had.

Van de 5 streepjes branden er dan 3 op een 2,4 GHZ signaal en 2 streepjes via een 5 GHZ signaal. Dat valt dus zwaar tegen en hierdoor vind ik de router dus veel te duur voor hetgeen hij daadwerkelijk aan kan.

Nu begon het internet signaal ook nog eens te schommelen en was het dus niet meer echt stabiel te noemen. Omdat ik een enorme gamefreak ben, wil ik dus wel een router hebben die draadloos stabiel is.

Ik ben dus afgestapt van het merk Netgear en heb nu een Asus RT-AC68U router aangeschaft vanwege de uitstekende reviews. Totaal geen spijt van gekregen. 4 van de 5 ontvangst streepjes branden op mijn laptop via het 5 GHZ signaal en 5 streepjes op een 2,4 GHZ signaal.

Gerard van der Harst 24-04-2015 Product paar weken in bezit

Omdat de huidige router [SiteCom N300] steeds vaker herstart moest worden werd het tijd voor een nieuwe. N.a.v. de vele goede recensies en goede testresultaten voor de NetGear R7000 gekozen. Levering van Coolblue is zoals gewent perfect, goede info over de s.v.z. van de afhandeling en afgeleverd binnen 48 uur. Installatie en instellen van de R7000 was een eitje. De Genie app. is een makkelijk hulpmiddel. Bekabeld werkt de R7000 perfect. De Router staat [vrij] op de eerste etage en is via een cat5 kabel aan het Ziggo modem bevestigd. De PC’s zijn met een cat6 kabel aangesloten. We halen op de PC’s ruim 180 Mb van de door Ziggo geleverde 200Mb. Daarin tegen valt het WIFI resultaat behoorlijk tegen. Op de begane grond en op zolder is het signaal [2,4 GHz band] 63% met een snelheid van max. 65/75 Mb. Voor signaal in de tuin [12mtr] is net als bij de SiteCom een extra versterker nodig. Op de 5GHz band is het signaal en snelheid nog minder. Eigenlijk is deze alleen in dezelfde ruimte als de router bruikbaar. Het is dat de SiteCom steeds uitvalt anders zal ik deze zo herinstalleren. Al met al een dure aankoop voor geringe prestaties.

mathix 10-01-2015 Product kwartaal in bezit

Het is een geweldig snel product. Beamforming werk wel iets, maar ik had er een wel een iets grotere bereik mee verwacht. Nog steeds veel beter dan alle andere routers die ik heb gehad. Zeer betrouwbaar en kan alles makkelijk aan.
Het is wel een product voor de groot gebruiker, dus kijk of je het nodig hebt (voor bijv videostreaming) en of je uberhaupt die snelheden krijgt van je provider.

marwille23 09-06-2014 Product kwartaal in bezit

Router wordt aardig belast doordat alle aansluitingen + switch + Sonos muzieksysteem + NAS server vaak gelijktijdig worden gebruikt. Stabiliteit is goed.
Alleen de Wifi signaalsterkte valt zwaar tegen op de 2,4 Ghz band t.o.v. de vorige goedkopere router van T-link ( €45,=)