Marantz Melody Stream M-CR510 - Reviews

zwart
Digitaal in (optisch)

havar65 14-02-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Best een uitdaging om als audio freak een budget setje samen te stellen samen met je zoon. Er is zo veel in dit segment. Veel merken zijn gewoon goed en is het vooral de smaak en de Combi met de speakers.

Maar na wat luisteren, en in combi met een BTW actie was de keuze al snel erg makkelijk voor deze Marantz !! Voor net iets meer dan 200 Euri kun je gewoon bijna niets beters vinden.

De Marantz is klein en ontzettend krachtig. Kan makkelijk zwaardere speakers aan. (Daarover zo meer). Installatie ging prima, internet radio, verbinding met de NAS en andere PC, Spotify Connect. In minder dan 15 minuten aan de praat.
Geen CD nadeel? Ach.. als je HD Audio FLAC speelt van een NAS/USB.... Who needs CD?

Geluid is typisch Marantz, vol, erg open en ruimtelijk en een tikkie aan de warme kant. (En dat is dus smaak).

Nadelen: Tja; Dikkere speaker kabels aansluiten is wat friemelen, maar lukt wel. De Marantz app werkt prima, maar is wel een beetje basaal en een tikkie sloom af en toe. Internet Radio zenders verschenen eerst niet direct op de Marantz (bleken er te veel te zijn) maar via de app prima zoeken en als favorieten in te stellen.

Maar voor Ruim onder de 300 Euri...En met dat geluid.. who cares !!

En dan tenslotte, maar zeker erg belangrijk. Koop NIET goedkope speakers die je vaak in combi krijgt aangeboden. Zonde zonde zonde. Combineer met goede budget speakers (Wharfedale, Q Accoustics, Boston Audio, Dali etc..) kost maar paar tientje meer maar... pfff.

Zelf gekozen voor de Combi met de nieuwe Wharfedale Diamond 220. En wat een top combinatie... Ik houd mijn hart vast als zoonlief de pubertijd raakt.. ;)

Ben1465 15-09-2014 Product paar weken in bezit

Mijn oude receiver was 16 cm hoog en 43 cm breed, deze Marantz is vele malen kleiner en ziet er strak uit.
Het geluid is perfect ondanks zijn grootte en ik heb hem aangesloten op mijn Warfedale speakers van 150W.
Enige moeite gehad met het vastleggen van de internetzenders maar als je het eenmaal door hebt staan ze er snel op, de kwaliteit van de vele te ontvangen zenders is bijzonder goed.
De mogelijkheden voor aansluiting zijn minimaal, 1x aux in digitaal, 1x aux in analoog, 1x digitale optische ingang voor aansluiting van tv geluid en een uitgang voor subwoofer.
Ik heb er genoeg aan maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen onvoldoende is.
Tot op heden zeer tevreden over het apparaat.

Maus1980 09-10-2013 Product paar weken in bezit

Geweldig product! Goede geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijk, ideaal voor Airplay, Spotify. Ik heb het gecombineerd met de speakers A25 van Boston acoustics, aanrader!