Steba KB 23 - Reviews

Boven- en onderwarmte

7,4

HeMa 29-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Snel kapot

Dit apparaat is na 2 jaar en 8 maanden al kapot.
Het bakblik en rooster vallen regelmatig van zijn plaats

MDSN 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

3,5
Enorme tegenvaller.

Los van de prachtige Duitse degelijkheid valt deze oven enorm tegen. De roosters, platen en draaispitten zijn niet breed genoeg gemaakt waardoor deze scheef instorten bovenop de verhittingselementen van de oven tijdens gebruik: een fikse ontwerpfout! De spatplaat vervormt tevens enorm tijdens het bakken. De temperatuur wordt ook niet gehaald (gemeten met oventhermometer) én -onvergeeflijk voor een oven in deze prijscategorie- de convectie (verspreiding van hete lucht) is ontzettend ongelijk. Achterin heel heet, voorin veel te koud. Je taarten, broden etc. worden hierdoor niet gelijkmatig gebakken en bakken zelfs scheef. Ik heb hem geretourneerd. Echt een enorme tegenvaller.

Een ander belangrijk punt voor potentiële kopers: Steba biedt mensen tien jaar garantie. Het enige dat ze hiervoor vragen is bewijs van een fantastische review van je aankoop. Dat doet dus iedereen. Hierdoor kun je er vanuit gaan dat een hoop reviews die je leest en die onafhankelijk geplaatst moeten zijn, aangestuurd worden door het bedrijf in ruil voor extra garantie. Dat is sowieso geen zuivere koffie. Reviews moeten oprecht en onafhankelijk zijn.

BEIDE KB23 modellen ovens (KB23 en KB23 ECO gehad inmiddels).

Lies-24 13-11-2014 Product paar weken in bezit

Fijne en eenvoudige oven, snel en gelijkmatig warm. De functie met alleen de onderspiraal aan is ook handig. Mooi design, misstaat niet in de keuken!

Robke11 27-10-2014 Product kwartaal in bezit

Na ruim drie maanden nog steeds heel tevreden.
Het enige minpuntje is, dat je de baktijden wat ruimer nemen moet dan staat aangegeven op de verpakking van de produkten die je wilt bereiden.
Verder niets dan lof!

Winston Jones 11-09-2014 Product kwartaal in bezit

Pluspunten:
- Oven voelt degelijk
- wordt niet zo heet aan de buitenkant
- snel warm
- goede warmteverdeling
- mooi afgewerkt

Negatief:
- knopjes zijn een beetje gammel en plastic
- Timerbelletje gaat niet altijd af?

Robke11 08-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de oven slechts een paar dagen in bezit maar de eerste resultaten vallen mij niet tegen, het is een mooi apparaat en eenvoudig bedienbaar. Enig nadeel: je weet niet precies wanneer de juiste temperatuur is bereikt. Over de levensduur kan ik uiteraard nog niets zeggen, maar het apparaat oogt heel degelijk, beter dan mijn oude oven die toch 11 jaar is meegegaan.

Totaal 8 25-03-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat nog te kort in ons bezit om een grondig review te schrijven, oven warmt heel snel, en is gemakkelijk in gebruik, het is een goede aanwinst in onze keuken.

HaanHde 13-01-2014 Product paar weken in bezit

Super! Oven is een verrijking door al zijn eenvoud en geeft een uitstekend bak-resultaat.
Dit was weer ouderwets smullen van de gebakken appeltaart en cake. Dit hebben we jaren gemist met de combi magnetron.

framboos83 14-10-2013 Product paar weken in bezit

De oven is compact, hij warmt heel snel op (minder dan 10 minuten) en hij is makkelijk schoon te houden door de kruimel/drupplaat. We zijn blij dat we voor dit formaat hebben gekozen, hij warmt snel op en neemt weinig ruimte in in de keuken en onze springvorm voor brownies en taarten past ook precies (ca. 25cm doorsnee). Alleen de grotere pizzas (bijv. AH Excellent) passen net niet erin, maar dat is geen probleem, daar kun je een rand van afsnijden en ernaast leggen. En die eten we eigenlijk toch niet vaak. Overigens passen de 'gewone' normaal formaat diepvriespizzas hier wel in 1x in.
We hadden ons niet gerealiseerd hoezeer we een echte oven gemist hadden (na jaren een combimagnetron te hebben gebruikt die 30 minuten deed over opwarmen...).
De heteluchtfunctie en de kip-draai-spies hebben we nog niet gebruikt, maar het is handig dat die functies erop zitten.
Over duurzaamheid kunnen we nog niet zoveel zeggen, want we hebben de oven pas enkele weken. Hij voelt stevig en degelijk aan, dus we denken hier nog wel jaren plezier van te hebben. We zijn erg blij met deze aankoop!

jan 47 15-09-2013 Product half jaar in bezit

Na talloze combi magnetrons te hebben gekocht met veel toeters en bellen toch maar besloten om weer een "gewone oven te kopen.
Raar, ALLES lukt weer! Cake, appeltaart, pizza's, maaltijden verwarmen, perfect. Modern is niet altijd goed!!!! dan maar geen lampen en toeters. Deze voldoet tenminste. Al met al een prima oven met de juiste temperatuur, en doet wat hij moet doen. Kip aan het spit,perfect! ZEER tevreden met deze oven.

Riennl 15-10-2012 Product half jaar in bezit

Heb de oven inmiddels 10 maanden in mijn bezit. In het algemeen ben ik er tevreden mee.
De oven ziet er professioneel uit, is zeer gemakkelijk in gebruik, eenvoudig schoon te houden en alles voelt degelijk aan.
De oven is voor mij precies groot genoeg om alle gangbare gerechten te verwarmen. Van pizza's tot appeltaarten: alles past erin.
Een puntje van bezwaar is dat de gerechten zo'n 25% langer in de oven moeten staan om gaar te worden dan vermeldt bij recepten, ondanks het gebruik van de hetelucht functie. Vandaar slechts mijn "6" bij gebruiksgemak. Dit minpuntje went echter snel!
De gerechten zijn wel gelijkmatig verwarmd.