Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

Inventum OV606CS

Inventum OV606CS Best Reviewed mei 2021

Bekijk alle Ovens

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum OV606CS op Kieskeurig.be.

Ilja 01-02-2019

Grote 60 liter heteluchtoven met heerlijke resultaten

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Doordat wij niet de mogelijkheden hebben voor inbouw en met de kookplaat geen extra kosten willen maken voor drie fase aansluiting en ook nog eens een energieverbruik van meer dan 11KW hebben met inductiefornuis bewust gekozen voor vrijstaande oven en vrijstaande inductie kookplaat van Inventum.
Totaal energieverbruik 5700 watt bij maximaal gebruik.
Heerlijke bakresultaten van de oven en de baktijden een stuk korter dan de combimagnetron.
Door de grote korting op de inductie bij Inventum de oven voor zeer lage prijs aangekocht en daarom voor ons een win win lekker bakken en koken situatie.

Henk 02-07-2019

Grote inhoud en in tien minuten is hij op 220 graden.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Gekocht bij Correct , oven nu twee keer gebruikt, is met tien minuten op 220 gr., de oven ziet en voelt degelijk aan, het gebruik is eenvoudig met ruim voldoende mogelijkheden en een draaispit. Over de levensduur kan ik nog geen oordeel geven maar ze geven er vijf jaar garantie op.

Pluspunten

• snel warm
  • Makkelijk te bedienen.
  • Ventilator is heel stil
  • lossen handgrepen

Minpunten

• nog niet gevonden

Geert jansen 24-12-2018

Een fijne compacte oven.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

De oven heeft een nette uitstraling die makkelijk in de meeste interieurs past. De oven voelt degelijk en heeft voldoende mogelijkheden om te concurreren met een inbouwoven. Een lichtje geeft aan wanneer de oven is opgewarmd. Minpuntje is dat de oven maximaal 220 graden wordt. Voordeel is dat de oven ontzettend makkelijk te bedienen is en ondanks zijn formaat al onze ovenschotels en bakvormen kwijt kan.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Eenvoudige bediening
  • Heeft vele mogelijkheden

Minpunten

• Maximum temperatuur is 220 graden

H.van Zuijlen 08-04-2019

Een fijne oven met veel ruimte

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Deze oven voldoet geheel aan onze verwachting.Het is een ruime oven met zelfs een spit om kippetjes te garen. Wat ook heel handig is, is de speciale greep die aan het rooster te klemmen is om zo het rooster makkelijk en veilig uit te oven te kunnen trekken. De oven is snel voorverwarmd en heeft ook nog een mooie uitstraling !

Pluspunten

• extra spit voor kip
  • een greep om het rooster veilig te verwijderen

Iertje 11-02-2019

snel op temperatuur, goed bakresultaat

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Een goede losse oven, niet te zwaar in gewicht maar toch heel ruim. Is snel op de gewenste temperatuur, wordt van buiten niet echt heet, dus goed geïsoleerd.

Pluspunten

• snel op temeperatuur
  • goed bakresultaat
  • veel ruimte, er past een grote vlaai vorm in

Minpunten

• gleuven waar rooster in zit lopen omhoog

Saskia de Wit 05-01-2019

Inventum oven OV606CS

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Zeer tevreden over de oven.
Prijs kwaliteit is prima. Strak van model. Ruime inhoud van 60 l.
Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Dacht eerst even dat de oven het niet deed, zo stil is de oven.
min puntje:
Oven wordt erg warm aan de buitenkant (energie verlies)
met 1 "ping" de melding dat het gerecht klaar is. Bij mij staat de oven in de bijkeuken dus dat wordt ook een kookwekker zetten.
Ben erg blij en tevreden met deze aankoop

Pluspunten

• mooie strakke vormgeving
  • er kan niet op de ovendeur gehangen worden
  • geluidloos

Minpunten

• oven wordt erg warm aan de buitenkant
  • 1 "ping" dat gerescht klaar is

Snelle Henkie 15-12-2020

Prima oven, maar wordt niet heet genoeg

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Oventje gekocht voor erbij. De grote oven van 90cm doet er een uur over goed heet te worden, deze nog geen 10 minuten. Zeer geschikt dus voor schotels etc.
Echter één probleem. In de specs staat dat de max temp 220g/c is. Hij komt echter nauwelijks tot 200g/c. Miskoop dus, aangezien sommige gerechten even kort de hoogste temp nodig hebben.

Pluspunten

• Stevig en robuust.
  • Ruime in de dingetjes die je erbij krijgt.
  • Warmt snel op.

Minpunten

• Haalt hoogste temp (220g/c) niet.

13-10-2020 13-10-2020

Veel pech gehad met deze oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

November 2019 deze oven gekocht maar na een half jaar werden mijn producten niet meer gaar. Na controle bleek de oven niet warmer te worden dan 180 graden. De oven geruild (bij BCC) in augustus en wederom werd hij niet warmer dan 185 graden. Inventum gebeld en daar deelde men mede dat er een toegestane marge/tolerantie is van 10%. Daar kan ik niks mee als ik iets wil bakken op 220 graden en de temperatuur blijft steken op 195 graden! Dus het apparaat definitief terug gebracht!

Pluspunten

• ruime inhoud
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• max 220 graden
  • komt niet op temperatuur
  • toegestane marge/tolerantie van 10%

Trudy 03-10-2020

net in gebruik genomen

Geschreven voor: Inventum OV606CS

net in gebruik genomen door appelpunten te bakken. ze zijn aan de onderkant niet gaar, met het uithalen van het rooster vielen de punten op de bodem. Het rooster gaat er met een bochtje in en uit. Spijt van mijn aankoop!

Marijtje 29-03-2020

mooie oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Mooie oven, werkt goed, goed in gebruik voor allerlei doeleinde, kipgrill werkt super! nu een maand in gebruik en goede ervaring mee. goede prijs kwaliteit verhouding. enig minpuntje is dat hij niet heel heet kan en dat hij iets minder warm wordt naar mijn idee dan aangeeft maar voor de rest prima over.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • mooi design

Minpunten

• max 220 graden

Hans 04-06-2019

Mooi design en lekker eten

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Nadat het gasfornuis de geest had gegeven, zijn we op zoek gegaan naar een goede vervanging. De OV606CS bleek uiteindelijk een schot in de roos te zijn, nadat we een grondige zoektocht op het internet hadden gedaan. Daaruit kwam naar voren dat deze oven een goede prijs-prestatie verhouding zou hebben, een verwachting die werd waargemaakt. De werking is eenvoudig en het doet wat een heteluchtoven moet doen, heerlijke gerechten op een goede manier heet maken. Daarnaast heeft het meerdere handige mogelijkheden en ziet het apparaat er qua design goed uit.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mogelijkheden

Makita 23-11-2021

Valt tegen, had er meer van verwacht na alle goede reviews.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Ik heb deze gekocht na het lezen van de vele goede reviews. Was op zoek naar een grote vrijstaande oven.
Ik was zeer verast over de grootte. SUPER!
Jaren heb ik een fijne inbouwovens gehad, maar helaas door verhuizing was inbouw niet meer mogelijk, dus op zoek naar een vrijstaande.

Heb hem nu 2 jaar in gebruik en ik moet zeggen dat hij best tegenvalt. Voor een broodje opwarmen is hij prima, maar daar houdt het dan ook op.
ik herken weinig van wat er in de reviews geschreven wordt. Misschien heb ik gewoon pech?

De temperatuur is niet constant.
Voor gerechten moet ik vaak veel langer uittrekken om iets te bakken. Komt soms meteen een half uur baktijd extra bij.
Als iets op 180 graden gebakken moet worden moet ik hen altijd op 200 graden zetten,
Oven gaat maar tot 220 graden, maar haalt dit niet.

Helaas voor mij geen aanrader en ben ook op zoek naar een andere oven. Maar dat is nog geen makkelijke opgave.

Pluspunten

• Grootte!
  • Verschillende hoogtes
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Temperatuur niet constant.
  • vaak haalt hij de 220 graden niet
  • lange baktijden

avonturen44@outlook.com 20-10-2021
Geschreven voor: Inventum OV606CS

Gekocht en gebruikt van af juli 2020 het is grote oven , maar het is jammer dat de temp instelling niet betrouwbaar is
bij een vraag van 200 een temp van 130 op de stand en onder plus ventilator.dan weer vraag 200 en 160 zonder vent
Dus dacht we laten hem aanbieden voor reparatie.maar nu is hij weer even goed

Pluspunten

• Groot goed afgewerkt
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Temp niet btrouwbaar

a**k@z**o.nl 29-08-2021

Teleurstelling

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Ik had een kleine Inventum oven die het goed deed maar wilde een grotere. Dat werd de OV606CS.
De eerste teleurstelling begon met het installeren: ik kreeg het rooster er niet in. Nee, want dat moet omgekeerd en met een bocht in de oven worden geschoven. Dat is een veiligheidsmaatregel volgens de verkoper. Maar nu moet je het rooster omhoog kieperen om het in de oven te schuiven en glijdt je pizza er af. Heel onhandig. Onbegrijpelijk. Dan volgt het verdere gebruik: de pizza! Ik had dezelfde gemaakt als de laatste keer in de kleine oven, zelfde ingrediënten, dus zou goed kunnen vergelijken.
Ik zette de thermometer in de oven bij het opwarmen: hij werd wel 240 graden warm i.p.v. de maximale 220. Maar toen de pizza er eenmaal in stond werd hij niet heet genoeg. De groente werd niet gaar, de Mozzarella liep niet uit en ik had 'm al langer laten staan... Later de oven weer opgewarmd voor een laatste stuk pizza, meting voorverwarmen 240, pizza en afgekoelde thermometer de oven in en toen duurde het 11 minuten om tot 210 graden te komen: een voorverwarmde oven die alleen een kwart pizza moest opwarmen. Een lege oven wordt goed heet, maar zodra er wat in staat haalt de oven de vereiste temperatuur niet. Teleurstelling alom.

Pluspunten

• Lekker ruim

Minpunten

• Rooster niet normaal te gebruiken
  • Komt niet goed op temperatuur

v**1@p**t.nl 01-08-2021

Geldige ruime oven ,houd temperatuur constant en bakt super goed heb een van de moeilijkste surinaamse taarten erin gebakken engris boroe waarbij een stabiele temperatuur belangrijk is anders zakt hij in elkaar en dat is super ged gelukt in deze oven

j**n@h**e.nl 29-07-2021

prima oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

deze oven doet geheel aan de verwachtiging die je van dit product mag verwachten

Pluspunten

• begrijpelijk in gebruik
  • gemakkele bediening

• niet gevonden

EV 26-05-2021

Grote vrijstaande oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Fijne grote oven. Is snel op temperatuur en je kunt er makkelijke 2 pizza's naast elkaar in bakken. Het spit heb ik nog niet gebruikt, wel leuk dat het kan.

Dick van Kampen 23-05-2021

hete lucht oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Deze ruime oven is heel erg geschikt voor het maken van ovenschotels. Hij is erg handig in gebruik en makkelijk schoon te maken.

Hans 18-05-2021

warmte aanduiding klopt niet

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Goeie oven, mooi formaat, simpele bediening. Thermostaat klopt echter niet. Bij aangegeven 220 graden kwam de temperatuur niet hoger dan 160. Ik heb de rem van de thermostaat gehaald, die draait nu door het maximum heen. Nu haalt de oven 230 graden en misschien wel meer.

Pluspunten

• simpele bediening
  • goed formaat

Minpunten

• thermostaat klopt niet

F 09-05-2021

Fijne oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Fijne oven die goed werkt en makkelijk in de bediening. Alles kan er goed in bereid worden en daardoor meer dan een aanbeveling.

Pluspunten

• super eenvoudig
  • werkt super goed

Minpunten

• 220 graden max
  • niet super mooi uiterlijk