Western Digital MyCloud 4TB - Reviews

3,6

• Slecht

Fotodick 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende NAS

Mycloud is een uitstekende en betaalbare oplossing voor een eigen cloud-opslag. Als je een Mac hebt zit je ook niet meer met eventuele protocolverschillen tussen Windows en Mac OS.
Zeer eenvoudig te installeren.

Pluspunten

• eenvoudige setup
  • overbrugt verschillende platforms, incl. Android
PRK 28-07-2016 Product half jaar in bezit

Avond na avond.......

bijna elke dag moet eea ge-reset worden.. koude reset, harde reset... Als je avond na avond bezig wil zijn met installatie en bereikbaarheid van je gegevens, dan moet je deze kopen...
wil je met één druk op de knop luisteren naar muziek, koop dan vooral een andere..

mijn bloeddruk gaat door het dak, nog enkele dagen en dan gaat deze het water in....
peterm01 05-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Service is een drama

Aanvankelijk werkt het product goed. Installatie is niet moeilijk en na wat puzzelen is de bediening goed te doen. Directories zijn eenvoudig aan te maken en de samenwerking met een Samsung Smart TV bijvoorbeeld (voor films) werkt prima. De mobiele app is ook handig. Maar....
Een NAS gebruik je om je foto's, films, documenten veilig op weg te schrijven en soms zijn directories ineens niet meer zichtbaar en bereikbaar. En dan begint de ellende. Het is niet te recoveren en de helpdesk van WD is heel gebrekkig. Ik ben nu een paar maanden bezig mijn documenten weer te benaderen, maar er lijkt geen oplossing in zicht. Terwijl alle documenten er nog wel op staan is er geen oplossing om ze weer te benaderen. Mijn advies: niet kopen tenzij je heel zeker bent van een uitstekende lokale after sales service.
Moses 11-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Software is inderdaad zeer instabiel. Soms raak je verbinding kwijt. Soms instabiel. Werkt slecht samen met Finder (Apple) maar ook met Verkenner (Windows).
Toegang op afstand werkt(e). Maar na een dag niet meer (en dan zit je in het buitenland en is resetten er niet bij). Direct aansluiten via USB is ook niet in voorzien, dus gebruiken als een externe drive lukt ook niet. Apparaat ziet er mooi uit, maar is niet aan te raden volgens mij.
josvak 05-01-2015 Product kwartaal in bezit

In eerste instantie redelijk snel geïnstalleerd. Maar in het gebruik instabiel. Opstarten, contact mee maken met de apps lukt soms niet. Gedownloade software (quickview) start niet op. Verkenner crasht wel eens.
Gebruik is wel gemakkelijk. Foto's op je smartphone presenteren gaat echter traag.
josvak 04-01-2015 Product kwartaal in bezit

In eerste instantie redelijk snel geïnstalleerd. Maar in het gebruik instabiel. Opstarten, contact mee maken, etc: het is altijd maar afwachten of het lukt. Gedownloade software (quickview) doet ook niets. Foto's op je smartphone presenteren gaat traag en stopt soms. Verkenner crasht om de haverklap.
aDonkey 24-01-2014 Product maand in bezit

Hiervoor de seagate central een paar maanden in huis gehad. Helaas gaf deze de geest. Ondanks een goede helpdesk kon mijn probleem niet verholpen worden.
Daarom overgestapt naar de WD MyCloud 4TB. Al tijdens de installatie merk je dat hier iets beter over is nagedacht. Alles verloopt wat soepeler, duidelijker en makkelijker dan ik voorheen gewend was.
Verder doet het apparaat exact wat ik wil. Films streamen naar mijn Apple TV2 (jailbreak) en AC Ryan. Daarnaast gebruik ik deze nas als een extra back-up van mijn foto's en homevideos. Hij werkt soepel en snel. Prima en zeer tevreden dus.
Een minpunt vind ik de apps op mijn iPhone. Als ik een back-up in mijn eigen cloud wil maken dan worden de foto's netjes geupload naar mijn WD MyCloud. Perfect zou je zeggen. Maar helaas maakt de app (of nas) er voor elke foto een hele rare naam van en je bent direct je exif gegevens kwijt zoals datum, tijd en locatie. Dat vond ik echt heel erg jammer. Hopelijk lossen ze dat nog op in een firmware update. Want met dropbox, flickr en skydrive (om er maar een paar te noemen) werkt dat probleemloos. Kom op WD! Fix dit en het wordt een dik verdiende 10!