Moulinex multicooker - keukenrobot i-companion touch xl

Beste deals -10% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moulinex multicooker - keukenrobot i-companion touch xl op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

r****************@y******** 13-12-2021

Hoogtechnologisch toestel , tijdsbeparend

Ik gebruik dit toestel nu enkele maanden. Het toestel heeft een touch-screen waarmee je recepten kan opzoeken of manueel programma's kan instellen. Soms moet je meerdere keren drukken op een knop. Je kan ook een i companion app installeren op je telefoon. Ook hierin zitten recepten die je kan doorsturen naar het apparaat, dit is heel handig.
Het bereiden is simpel, je moet er niet bijblijven waardoor je tijd krijgt om andere dingen te doen. Ik maakte er beslag mee voor appelcake; veel verschillende soepen; pesto; gevulde tomaten,...
Je hebt wel nog vaak de oven nodig bij veel recepten ..
Het toestel weegt niet automatisch af. Ik miste ook een handvat aan de kom.
Ik vind het ook wel een vrij prijzig toestel.

Pluspunten

• automatische recepten
  • verbonden met app

Minpunten

• geen handvat aan kom
  • geen automatische afweging

d************@h********** 25-11-2021

Aangenaam verrast

Het toestel heeft een mooi design, met een mooie dieprode glanzende kleur, en groot touch screen. Heel intuïtief qua gebruik, en hierdoor was ik aangenaam verrast. Ook de verbinding met wifi verloopt vlot. Het touch screen lijkt niet altijd even goed te werken. Soms moet je een aantal keer ergens op duwen voordat hij reageert. Het bijgeleverde receptenboek, en het toestel zelf, bevatten veel recepten, met mooie illustraties. Ik heb evenwel al gemerkt dat er op de foto's bij de recepten soms ingrediënten worden afgebeeld, die niet in het recept zelf zitten. (Bvb snijbonen). Ook voor de kruising gebruik je beter je eigen fantasie, want in veel recepten blijft deze beperkt tot peper en zout. Ik vind het nog steeds een duur toestel voor wat je ermee aankan, al moet ik wel zeggen dat ik nu veel tijd bespaar in de keuken. En tijd is ook geld waard. Het feit dat ik niet meer moet staan roeren in mijn potten, en dit werk kan overlaten aan de machine, zodat ik me ondertussen met wat anders kan bezighouden, is fijn, en dit went snel. Mocht ik het toestel niet houden, dan zal het vooral omwille van de kostprijs zijn, en dan zal vooral dit laatste aspect, de tijdswinst, zijn, die ik ga missen. Dat en het feit dat je nu kan hakken, snijden, bereiden, roeren, in 1 pot, en er beduidend minder afwas staat in de keuken. Ik twijfel nog omdat we al een keukenrobot (enkel hakken, snijden en wegen, niet koken en bakken) hebben, en een stoomoven. Mocht ik deze toestellen niet hebben, dan was ik zeker helemaal overtuigd.

Pluspunten

• Grote kom
  • Hakken, snijden, mengen, koken met 1 toestel
  • Mooi design

Minpunten

• Duur
  • Bijgeleverde recepten bevatten soms fouten

e******@h********** 24-11-2021

Top product

De Moulinex I-companion Touch XL is een mooi toestel met 2 leuke kleuren wit en dieprood. Het toestel zelf neemt wel plaats in op je aanrecht maar het is niet gigantisch aanwezig. Bij het toestel worden verschillende messen geleverd alsook een klopper. Deze kan je opbergen in een handig opbergdoosje. Je krijgt ook 2 receptenboeken geleverd om meteen aan de slag te kunnen gaan. 1 in het Nederlands en 1 in het frans echter is het Nederlands verkeerd gedrukt en is een gedeelte in het Duits gedrukt. Aan de hand van de quick-start met QR code kan je in een handomdraai een moulinex-account aanmaken. Via de installatie van de app op je gsm kan je het toestel verbinden met je gsm en je Wifi- netwerk. Zo kan je op afstand je toestel aanzetten en kan je ook recepten doorsturen om deze te maken. Eens je een recept hebt gekozen in het boek kan je meteen aan de slag. Je stuurt het recept aan de hand van je app door naar je toestel. Het toestel begeleid je stap per stap in het maken van je gerecht. Je kan dit volgen op het kleuren touchscreen van je toestel. Echter moet je af en toe een keer meer duwen omdat het touchscreen precies niet meteen reageert. Het toestel zelf kan je nog uitbreiden met bepaalde zaken zoals een weegschaal, raspen,.. Dit is dus niet standaard meegeleverd. Dit is wel jammer gezien de prijs toch wel beduidend hoog is. Het maken van soep, deeg tot zelfs stoofvlees is heel gemakkelijk en beduidend snel. Het toestel zegt stap per stap aan de hand van de display wat je moet doen. Alleen kan je wel niet meer je ingrediënten bekijken eens je voorbij deze stap bent. De zelfreinigingsfunctie werkt niet naar behoren. Er blijft zelfs een bepaalde laag in de pot plakken. Deze kan je niet weg krijgen. Het is kort samengevat een leuk toestel, met leuke snufjes en een duidelijke handleiding waarbij je stap per stap alles wordt uitgelegd. Je kan alles ( hakken, roeren,…) in één pot doen waardoor je niet veel andere zaken meer nodig hebt. Je werkt vlot en snel. Je hebt wel de uitbreidingskits nodig om alleen de Companion XL op je aanrecht te hebben staan. En wat wij wel vooral missen is de interne weegschaal. Ook de reinigingsfunctie is niet geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk stappenplan
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Neemt veel plaats in
  • Reinigingsfunctie

Boldotkommerke 22-11-2021

Goed, eenvoudig in gebruik maar niet top

Gemakkelijk, eenvoudig, maar niet top
Ik heb dit toestel nu enkele maanden. Op wat slordigheden na (deeltje Duits in nederlandstalig receptenboek) krijg je een kwalitatief en goed afgewerkt toestel. Het toestel heeft een touch-screen waarmee je begeleid wordt om de recepten af te werken. Het toestel kan eenvoudig geconnecteerd worden met je Wifi-netwerk en zo kan je recepten opzoeken. Je kan ook de App op de smartphone zetten zodat je ook vanuit je luie zetel een receptje kan opzoeken en naar je toestel kan zenden. Deze feature is ok, maar op het moment van schrijven is het aantal recepten nog zeer beperkt, aantal personen zijn niet aanpasbaar en tijdens het bereiden kan je niet meer terug naar de ingrediënten om even te kijken wat je nog nodig hebt en hoeveel.
Het bereiden gaat vrij vlot en gemakkelijk, de gerechten hebben hier en daar wat aanpassing nodig, maar algemeen is het zeker makkelijk werken, alles gaat automatisch en je hebt je handen vrij.
Voor mensen die graag koken en in de potten roeren heeft dit toestel weinig meerwaarde vind ik.
Zoals zovele keukenrobots is er nadien veel afwas en zijn niet alle onderdelen makkelijk te reinigen. De ingebouwde "reinigingsfunctie" is waardeloos.

Kortom: een leuk toestel dat fijn werkt, je tijd geeft om met andere zaken bezig te zijn, maar nog niet echt op punt staat (vooral de online toepassing). Een ideaal toestel voor wie wat schrik heeft om nieuwe dingen te proberen.

Pluspunten

• handig met het scherm
  • goede begeleiding bij het bereiden
  • je handen vrij voor iets anders

Minpunten

• duur
  • niet eenvoudig te reinigen
  • beperkt aantal recepten

a************@y******** 15-11-2021

Ik had er meer van verwacht.

Het toestel heeft een mooi design, er is een app aan gelinkt en het toestel bedien je via touchscreen.
Helaas blokkeert het vaak en reageert het toestel niet.

Er zitten 2 boeken bij (Frans en Ndl), maar helaas staat de belangrijkste/nuttigste info in het Duits.

Je krijgt er enkele accessoires bij om bvb te kneden, te hakken, te mengen,... Je kunt nog andere accessoires bijkopen, maar die zijn wel prijzig.

Het toestel is gericht op een gezin van 4 personen. Een nadeel hiervan is dat je een voorgeprogrammeerd recept niet kunt aanpassen naar meer of minder personen.

Sommige recepten kloppen niet qua hoeveelheid ingrediënten waardoor het resultaat dan vaak slecht is.

Indien het toestel zou doen wat het belooft, dan was het zeker een aanrader geweest.
Zolang het niet wordt bijgewerkt om goed te functioneren, is het absoluut zijn geld niet waard!

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel recepten
  • Touchscreen
  • Bijhorende app

Minpunten

• Touchscreen werkt vaak niet

Josie 14-11-2021

Vlot toestel voor een kok met tijd

Dit toestel is makkelijk in gebruik omdat je eens je het laat koken, niet meer in de buurtvmoet zijn. Toestel doet zijn werk en jij kan gewoon iets anders doen. Om een hele maaltijd op tafel te toveren heb je toch meer nodig dan dit toestel alleen, heel vaak is er nog iets tekort. Ik vind dit toestel top voor stoofvlees. Maar voor alle andere dingen is het echt een 'bijzaak'. Het is makkelijk om purree en sausen mee te maken. Doet me denken aan een thermomix, een toestel voor echte koks, die graag proberen en uitgebreid kokkerellen. Voor een doordeweekse kok is het veel afwaswerk, plaatsnemend in de keuken en toch een rompslomp om dit toestel snel in werking te krijgen voor wat je het wilt gebruiken.

Pluspunten

• snel
  • werkt alleen
  • recepten boek en app

Minpunten

• veel afwas
  • geen volledige maaltijd

TinekeVH 10-11-2021

De onmisbare keukenhulp!

De Moulinex Companion Touch XL wordt snel je onmisbare keukenhulp. Het toestel oogt niet alleen mooi in je keuken, van bij het eerste gebruik merk je snel dat dit een zeer degelijke en kwalitatieve machine is. Het bijgevoegde receptenboek alsook de recepten in de app vind ik minder bruikbaar, maar je leert al gauw met de manuele modus werken. Gedaan met roeren in je potten en pannen, de Companion doet het allemaal in je plaats! Het feit dat deze machine verbonden is met internet en het grote touchscreen scherm vind ik een voordeel ten opzichte van de welgekende Thermomix. Ook de bijgeleverde accessoires zijn zeer handig in gebruik. Ten slotte is ook dit nog mooi meegenomen: je mag de kom en accessoires in de vaatwasmachine steken. Als je graag tijd wilt besparen in je keuken en misschien wel eens iets nieuws wilt uitproberen dan is dit het geschikte toestel!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Tijdsbesparend

Minpunten

• Kostprijs

Carcoke 02-11-2021

Leuk maar duur toestel, vraagt aanpassing gedrag

Leuk maar duur toestel, vraagt aanpassing gedrag

* Eerste recept: rijstpap. Kwam er goed uit, niet zoals rijstpap er uit hoort te zien, maar dat lag aan mezelf, ik had geen room en niet de juiste soort rijst in huis. Toch smaakte het!
* Tweede recept: goulash. Rook heerlijk, perfecte consistentie, maar miste pit qua kruiden.
* Algemene indruk:
- Design: qua toestel erg mooi, al neemt het veel plaats in om permanent op je aanrecht te laten staan. Gebruik is intuïtief eens alles geïnstalleerd is, al was een interne weegfunctie wel handig geweest. Voor een toestel van meer dan 1000 EUR zou dit wel mogen.
- Accessoires: gemakkelijk te wisselen, en mooi geleverd in een handige, stevige opbergbox.
- Ondersteuning: fantastisch dat Moulinex 10 jaar support garandeert. Het is degoutant hoe vaak producten weggegooid moeten worden omdat een klein onderdeeltje het laat afweten, en reparatie niet meer kan. Een dikke pluim voor Moulinex hierin!!!
- Samenvattend: een interessant toestel als je besluit om de I-Companion als primaire manier om te koken te gebruiken. Als je je inkopen hierop plant, en je maaltijden ook zo inplant dat je altijd met de I-Companion kookt, kan dit echt een handige keukenhulp zijn. Terwijl je afwast / strijkt / met de kinderen bezig ben tijdens de avondrush zorgt de robot voor het kookwerk. Dit vraagt echter wel ook dat je er jezelf op instelt. Voor wie af en toe eens "robotkookt", en voor de rest zelf met de potten en pannen in de weer gaat, is dit een eerder dure aankoop die minder tot zijn recht zal komen.

Pluspunten

• 10 jaar ondersteuning
  • mooi toestel
  • stevige opbergbox accessoires

Minpunten

• duur
  • geen weegschaal
  • vereist aanpassing kookgedrag

AdBibendum 01-11-2021

Een allesdoener in de keuken!

De I-Companion oogt al meteen indrukwekkend wanneer ik 'm uitpak en monteer. De configuratie verloopt heel vlot en intuïtief. Ik kon 'm heel makkelijk verbinden met de wifi nadat ik een persoonlijke account had aangemaakt. Het voordeel van verbonden zijn met internet is dat je heel makkelijk recepten op je gsm kan zoeken in de app, en dan met een simpele klik kan doorsturen naar het toestel zelf. Je kan de status van je bereiding dan ook meteen volgen op je gsm, en je krijgt bvb een melding wanneer een stap klaar is, of je gerecht bereid is. Heel fijn! Ik besloot om met een makkelijk gerecht te beginnen als try-out, en koos hiervoor de courgettevelouté met munt. En toegegeven, het was geslaagd! Alle ingrediënten in de pot, het recept doorsturen en go! Eigenlijk hoef je er niet meer naar om te kijken, tot het gerecht klaar is (of als je met tussenstappen moet werken, tot een volgende stap klaar is). Ondertussen heb ik wokgroenten gemaakt, en pompoensoep, en zelfs sabayon. Allemaal geslaagd! Wel heb ik gemerkt dat ik voor bepaalde gerechten toch ga overgaan tot manuele instelling van het bereidingsproces, omdat bvb bepaalde groenten een langere bereidingstijd nodig hebben. Maar ook hier weer is het menu heel gebruiksvriendelijk en je vindt snel de juiste instelling (temperatuur, bereidingstijd, hadsnelheid... ) voor je gerechten. Voor kruiding en garing volg je best je eigen smaak! Er zijn ook wel enkele minpunten. Als je de kom voor verschillende gerechten wil gebruiken na mekaar, is het een gedoe omdat eerst de kom goed moet afkoelen; en als je 'm onderdompeld in water, moet je zorgen dat het mechanisme aan de onderkant wel degelijk goed droog is. De deksel afwassen en drogen is ook een heel gedoe omdat er veel randjes en kantjes aan zitten. Ik heb ook gemerkt dat de binnenkant van de kom makkelijk verkleurt, en ik heb dit voorlopig nog niet weg gekregen.

Pluspunten

• handig kookboek
  • online verbonden met gsm en internet
  • brandt niet aan
  • handen vrij en meer tijd voor andere dingen !

Minpunten

• prijzig
  • Kuip en deksel onhandig om af te wassen